No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Luca Filippi, pilot in GP 2: Formula 1 a uitat de mine

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Luca Filippi, pilot in GP 2: Formula 1 a uitat de mine
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera un interviu in exclusivitate cu italianul Luca Filippi, cel mai longeviv pilot din istoria GP 2 si fost pilot de teste in Formula 1.

 
 

In motorsport exista piloti geniali al caror drum este pavat cu succes inca de la inceputul carierei. Mai exista piloti norocosi care ajung prin forta unor imprejurari mai sus decat si-ar fi putut imagina vreodata. In fine, exista piloti cu o doza normala de talent, muncitori si ambitiosi, dar care au nevoie de un mic impuls sau de noroc pentru a ajunge sus.

Din aceasta ultima categorie face parte si italianul Luca Filippi, cel care a devenit campion in Formula 3000 la 20 de ani, care a debutat in GP 2 la 21 si care a efectuat teste in Formula 1 la 22. Filippi, care nu s-a descurcat deloc rau in GP 2 din 2006 incoace si care a facut o treaba buna si atunci cand a testat in F1 pentru Honda si Super Aguri, n-a avut insa parte de acel dram de noroc necesar pentru a ajunge in elita sporturilor cu motor si a ramas de sezoane bune la un acelasi nivel mediu.

Filippi, ajuns la 26 de ani, nu a renuntat inca la visul sau de a alerga macar un tur pe o masina de F1 Ferrari si ne vorbeste intr-un interviu exclusiv despre cariera sa in GP 2, despre politica din motorsport si nu numai. Evaziv in cateva randuri, concis de cele mai multe ori, Filippi lasa impresia unui pilot ajuns la maturitate care isi cunoaste valoarea si locul in ierarhia motorsportului.

Reporter:Dupa ce ai testat in 2007 pentru Honda si Super Aguri, nu am mai auzit mare lucru despre Luca Filippi si un eventual loc in Formula 1. Ne poti spune daca au mai existat discutii intre tine si vreo echipa de F1 in ultimii patru ani?

Luca Filippi: Nu, nu a mai existat nimic. Dupa Honda, cu care au existat discutii si negocieri, dar nu s-a concretizat nimic, se pare ca Formula 1 a uitat de mine.

Rep.: Esti cel mai experimentat pilot din istoria GP 2, o divizie in care concurezi deja de sase ani de zile. Esti satisfacut cu ce ai reusit sa obtii pana acum in GP 2 sau crezi ca ai fi putut mai mult?

L.F.: Am avut suisuri si coborasuri de-a lungul anilor, dar una peste alta ma pot declara multumit. GP 2 nu este un campionat deloc usor si este destul de dificil sa te mentii in elita ani la rand, asa cum am facut eu.

Rep.: Ai castigat doua curse si ai obtinut alte doua podiumuri in acest sezon de GP 2. Cu toate acestea, ai nu mai putin de cinci abandonuri in 2011 si esti pe cinci in ierarhia generala a pilotilor. Cum iti explici numarul mare de abandonuri, au fost multe probleme tehnice la masina sau a fost vorba de erori de pilotaj de-ale tale?

L.F.: De doua ori in acest sezon, in prima cursa din Turcia si in prima cursa de la Valencia, urma sa ma clasez pe podium, dar am fost implicat in accidente stupide. In acele doua week-enduri, am pierdut 20 de puncte potentiale, care m-ar fi plasat acum pe un loc doi lejer la general.

Rep.: Ce speri sa obtii in ultimele doua curse ale sezonului? Te mai gandesti la locul doi sau trei la general?

L.F.: Imi doresc sa castig ambele curse si sa inchei pe doi. Este posibil, dar sa fiu sincer si un loc trei la general m-ar multumi partial.

Rep.: Crezi ca daca ti s-ar oferi maine sansa de a alerga intr-o cursa de Formula 1, ai putea sa te descurci bine?

L.F.: Formula 1 este istorie pentru mine, am 26 de ani deja si sansa de a mai prinde un loc acolo sunt minuscule, asa ca prefer sa nu vorbesc despre cum m-as descurca, ce as face, cum as face daca...

Rep.: Crezi ca uneori pilotii din Formula 1 sunt alesi pe ratiuni politice sau economice?

L.F.: Este greu de spus. Trebuie sa fii valoros si talentat pentru a ajunge in Formula 1, asta e sigur. Cu toate acestea, de multe ori nu este suficient, asa ca trebuie sa fii bun, dar trebuie sa fii si la locul potrivit la momentul potrivit.

Rep.: Ce crezi ca au Pastor Maldonado, Sergio Perez sau Jerome D'Ambrosio, piloti care au alergat in GP 2 pana nu demult, iar tu nu ai?

L.F.: Intr-un cuvant, sponsori.

Rep.: Daca ai fi managerul unei echipe de Formula 1 si ar trebui sa alegi un singur pilot dintre Felipe Massa, Romain Grosjean( n.r.: campionul din GP 2) si Luca Filippi, pe cine ai alege si de ce?

L.F.: Pe Felipe Massa, cu siguranta. Este un pilot valoros, cu experienta, iar piata braziliana este una foarte importanta in Formula 1, unde se invart bani multi si sponsori importanti.

Rep.: Poate un pilot sa fie multumit de cariera sa chiar daca nu ajunge sa alerge in Formula 1?

L.F.: Bineinteles! Daca ai o pasiune adevarata pentru motorsport si daca dai si ai dat totul pentru a ajunge cat mai bun, asa cum am facut eu de-a lungul carierei mele, stii ca F1 este doar o parte a acestui fenomen si ca poti sa fii valoros si fericit si intr-un esalon inferior.

Rep.: Ce ne poti spune despre Michael Herck, singurul pilot roman din GP 2? Crezi ca are vreo sansa de a ajunge vreodata in Formula 1?

L.F.: Sigur ca da. Are nevoie de un sezon bun, de o clasare cat mai buna la finele unui sezon, iar din acel moment poate sa inceapa sa discute cu echipe din F1. Sigur, problema in acel moment ar putea fi ca echipele i-ar cere sa vina cu un buget si nu stiu daca poate sa faca asta, asa ca discutia este putin mai complexa...

Rep.: Daca ar trebui sa alegi intre un loc de pilot de rezerva la Ferrari si un loc de titular la Hispania si Virgin, ce ai alege si de ce?

L.F.: Ferarri intotdeauna! Sunt italian si nu as putea niciodata sa zic nu celor de la Ferrari, indiferent despre ce job ar fi vorba... Visul meu cel mai mare este sa fac un tur cu o masina de Ferrari, fie ca ar fi vorba de o sesiune de antrenamente, de un test sau de o demonstratie. Mi-as da o mana pentru a intra o data in cockpit-ul unei masini Ferrari!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0725 :: 17.79MB