No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Jules Bianchi, pilotul de rezerva al echipei Ferrari

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Jules Bianchi, pilotul de rezerva al echipei Ferrari
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Jules Bianchi, pilotul de rezerva al echipei Ferrari, vorbeste in exclusivitate pentru masini.ro despre cariera sa de pana acum, dar si despre sansele de a pilota in Formula 1 incepand cu sezonul viitor.

 
 

Pe lista tinerilor piloti talentati cu sanse bune de a face pasul spre Formula 1, printre multe nume care se schimba de la un sezon la altul, exista si un nume care a ramas acolo de mai multi ani.

Este vorba de francezul Jules Bianchi, cel care a efectuat primele teste pentru Ferrari in 2009 si care a fost chiar aproape de a debuta in acelasi an in Marele Circ cu ocazia accidentarii lui Felipe Massa. Era insa prea devreme pentru pilotul ajuns acum la 22 de ani, cel care s-a impus in Formula 3 in 2009 si care a ocupat locul trei in GP 2 in 2010.

Anul 2011 s-a dovedit unul destul de dificil pentru Bianchi, cu toate ca acesta a primit postul oficial de pilot de teste si de rezerva la Ferrari. Astfel, francezul se claseaza doar pe patru in GP 2 cu patru etape inainte de finalul sezonului si nu mai are nicio sansa la un titlu asteptat de toata lumea, mai ales de oficialii care il vedeau drept inlocuitorul perfect al lui Felipe Massa in F1.

Bianchi a acceptat sa vorbeasca in exclusivitate pentru presa din Romania cu siteul masini.ro despre cariera sa de pana la acest moment, dar si despre Formula 1 si posibilitatea ca el sa debuteze in sfarsit in 2012 in primul esalon al motorsportului.

Reporter: Erai vazut drept unul dintre principalii favoriti la obtinerea titlului in GP 2 anul acesta dupa locul trei de la general din sezonul trecut. Cu toate acestea, esti doar al patrulea cu patru curse inainte de finalul sezonului, iar sansele la primul loc nu mai exista. Ce nu a mers bine in acest sezon si ce mai poti spera de la ultimele patru curse?

Jules Bianchi: Obiectivul a fost intr-adevar din capatul locului castigarea titlului in acest sezon. Acest lucru  nu se mai poate intampla, in conditiile in care Romain( n.r.: Grosjean) are un avantaj considerabil. Cu toate acestea, locul secund este inca posibil si o sa fac totul pentru a-l obtine.

Am avut un start de sezon slab, au fost si erori de-ale mele, au fost si cateva penalizari si au fost si multe ghinioane. Totul face insa parte din motorsport si accept aceasta situatie. Ce este insa important este ca echipa si cu mine nu am incetat in niciun moment sa luptam, sa muncim si sa credem in sansa noastra.

Rep.: Ai avut trei abandonuri si un loc 19 in acest sezon. Esti multumit de felul in care masina si echipa s-au comportat una peste alta in 2011?

J.B.: Asa cum am spus si mai devreme, cei de la Lotus ART si cu mine am muncit enorm pentru a obtine cele mai bune performante posibile. Adevarul este insa ca GP 2 este un campionat foarte puternic si ca orice greseala te poate costa foarte mult. Evolutia masinii a fost totusi una foarte buna pe durata sezonului. Am avut ceva probleme in calificarile de la Nurburgring si in Ungaria, dar de fiecare data am imbunatatit masina si aceasta a fost din ce in ce mai puternica si mai rapida.

Rep.: Crezi ca diferenta de valoare dintre Romain Grosjean si ceilalti piloti din GP 2 este atat de mare pe cat este distanta de puncte din clasamentul pilotilor? Ce a avut Romain in acest sezon, iar tu sau Giedo van Der Garde, de exemplu, nu ati avut?

J.B.: Romain a demonstrat in mai multe randuri ca este extrem de rapid, dar ca este si un pilot care stie sa aiba grija de masina si sa-si conserve foarte bine pneurile. A fost foarte constant in acest sezon, a punctat de fiecare data si asta a facut pana la urma diferenta.

Nu cred ca Romain are ceva ce eu sau Giedo nu avem, cred ca pur si simplu a beneficiat de niste circumstante mai favorabile si a stiut sa-si gestioneze mai bine avantajele. In plus, nici nu a comis erorile pe care le-am comis eu, de exemplu, si asta l-a facut sa fie atat de detasat pe primul loc.

Rep.: Anul trecut, cei mai bine clasati doi piloti din GP 2, Pastor Maldonado si Sergio Perez, au primit roluri de piloti oficiali in Formula 1. Crezi ca ai putea sa-i urmezi pe cei doi in 2012?

J.B.: Obiectivul pentru 2012 este sa ajung in Formula 1, asta este clar! Totusi, acest pas va fi unul dificil de facut si ramane de vazut daca o sa reusesc acest lucru.

Rep.: Care a fost sau care este cel mai puternic pilot cu care ai lucrat sau impotriva caruia ai alergat?

J.B.: Sam Bird cred ca este si a fost cel mai bun pilot din GP 2 din ultimii ani. Este foarte rapid si in sezonul trecut, cat am fost coechipieri la ART, am fost mai mereu foarte aproape din punct de vedere al performantelor. Competitia dintre noi a fost extraordinara si acest lucru a facut ca amandoi sa dam tot ce am avut mai bun. Mi-a facut mare placere sa lucrez impreuna cu el si mi-as dori ca acest lucru sa se mai intample.

Cu toate acestea, nu as vrea sa-l neglijez nici pe actualul meu coechipier, Esteban Gutierrez, cel care creste cu fiecare cursa. Este un pilot rapid, talentat, dar si un om foarte de treaba si cred ca are un viitor stralucit.

Rep.: Cat de mari crezi ca sunt diferentele dintre pilotii de Formula 1 si cei din GP 2? Crezi ca primii cinci sau sase piloti din GP 2 ar putea sa-i inlocuiasca usor pe ultimii cinci-sase din Formula 1?

J.B.: Nu cred ca exista vreo diferenta intre majoritatea pilotilor de F1 si primii din GP 2, in afara experientei. Totusi, aceasta conteaza enorm si uneori poate face diferenta intr-o cursa.

Rep.: Cat de important este talentul pentru a ajunge un pilot de succes in motorsport si cat de important este sprijinul financiar? Poate un pilot ajunge mare doar cu unul din aceste atribute?

J.B.: Daca nu esti talentat, nu poti ajunge foarte sus, asta sa fie foarte clar. In schimb, daca nu ai bani, sau nu ai foarte multi bani, poti ajunge sus, dar este foarte complicat. Cel mai bine este bineinteles sa fii talentat si sa ai si niste sponsori inca de foarte devreme. In plus, mai este nevoie si de multa munca si sacrificii pentru ca nimic nu cade din cer, oricat talent si oricati bani ai avea.

Rep.: Ce ne poti spune despre Michael Herck, pilotul roman din GP 2? Crezi ca acesta este suficient de valoros pentru a spera la un loc in Formula 1 la un moment dat?

J.B.: Michael a progresat foarte mult de cand a debutat in GP 2. In ceea ce priveste viitorul sau in F1 insa, nu ma pot pronunta pentru ca sunt mai multe lucruri de care depinde asa ceva, dar ii doresc sa primeasca aceasta sansa mai devreme sau mai tarziu.

Rep.: A fost dificil pentru tine sa incepi o cariera in motorsport dupa ce stra-unchiul tau a murit in timp ce testa o masina de curse? Te gandesti vreodata la riscurile si la pericolele la care te supui in fiecare cursa?

J.B.: Atunci cand stra-unchiul meu a decedat, lucrurile stateau cu totul altfel. Masinile, circuitele, standardele de securitate erau la milioane de ani lumina de ce avem acum in GP 2 sau ce este in Formula 1. Sincer, nu ma gandesc foarte mult la riscuri nici inainte si nici in timpul curselor. Ma bucur insa, si asta mi-am dorit intotdeauna, ca pot sa pastrez numele Bianchi in motorsport.

Rep.: Care este cea mai frumoasa amintire a carierei tale de pana acum si care este cursa pe care ti-ai dori cel mai mult sa o uiti?

J.B.: Cursa pe care mi-as dori s-o uit este cea de la Budapesta din 2010, atunci cand am avut un accident si am ajuns la spital cu o vertebra rupta. Dar acesta este trecutul si nu vreau sa ma gandesc la astfel de lucruri.

Cea mai frumoasa amintire este de la Silverstone de anul acesta, atunci cand a trebuit sa lupt din rasputeri cu Christian Vietoris pentru victorie. Lupta a fost una extrem de intensa, dar a fost si una foarte corecta, si cursa cred ca a fost una spectaculoasa si pentru public. A fost un sentiment extraordinar sa fiu din nou pe prima treapta a podiumului si sa-mi vad echipa fericita dupa momentele dificile din startul sezonului.

Rep.: Daca ai fi manager al unei echipe de Formula 1 si ar trebui sa alegi un singur pilot dintre Felipe Massa, Romain Grosjean si Jules Bianchi, pe cine ai alege si de ce?

J.B.: (rade) Cred ca m-as alege pe mine!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0634 :: 17.79MB