No SSO cookie

Cele mai spectaculoase 10 accidente din F1

voteaza
(0/ 0)
Cele mai spectaculoase 10 accidente din F1
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Va prezentam in continuare 10 dintre cele mai dure accidente din Formula 1. Unele s-au sfarsit tragic, altele au avut un final fericit, cert e faptul ca nici unul dintre ele nu va va lasa indiferent.

 
 
Niki Lauda (1976)

Cu siguranta unul dintre cele mai dure accidente din F1 este cel in care Niki Lauda, unul dintre cei mai buni piloti ai tuturor timpurilor, era aproape sa-si piarda viata. Se intampla la Nurburgring, In Grand Prix-ul Germaniei din 1976. Lauda a pierdut controlul bolidului pe care il conducea, a lovit parapetul, dupa care a revenit pe pista cu masina in flacari si a fost lovit de alta masina in plin. Patru dintre pilotii care treceau pe acolo in acel moment si-au parasit masinile si au reusit sa-l scoata pe Lauda din masina in flacari. Arsurile suferite pe fata si plamanii intoxicati de gaze l-au adus in pragul decesului, starea lui a fost atat de critica incat un preot a fost chemat la capul lui. Din fericire si-a revenit iar peste numai 6 saptamani se afla iar la volanul bolidului sau Ferrari.






Gilles Villeneuve (1982)

1982 a fost un an tragic, a fost anul in care un mare pilot, Gilles Villeneuve, si-a pierdut viata. In calificarile pentru Grand Prix-ul Belgian de la Zolder, Ferrari-ul sau a acrosat masina lui Jochen Mass, si pur si simplu a decolat. Accidentul a fost atat de dur incat masina s-a facut bucatele, corpul lui Villeneuve a fost smuls din scaun si aruncat pe pista. Doctorii au incercat sa-l resusciteze la fata locului facandu-i respiratie gura la gura dar s-a constatat ca avea gatul rupt. A murit in aceiasi seara la spitalul local.





Gerhard Berger (1989)

Multi probabil isi amintesc de accidentul suferit de Gerhard Berger in 1989 la Imola. Bolidul sau Ferrari a izbit parapetul la viteza mare incat nimeni nu credea ca cineva ar putea sa supravietuiasca unui asemenea impact. Masina cu rezervoarele pline a luat foc instant, din fericire pompierii au ajuns la fata locului in mai putin de 60 sec si au stins focul in alte 10 secunde. Berger a scapat doar cu cateva rani si arsuri usoare.





Ayrton Senna (1994)


Ayrton Senna a fost unul dintre cei mai buni piloti din F1. Putini stiu insa ca a fost si un un om caritabil. Dupa moartea sa s-a descoperit ca donase in secret milioane de dolari pentru copii saraci in actiuni de caritate. A murit in 1994 la Imola, in cel mai negru weekend din Formula 1. Au existat mereu speculatii asupra locului in care a murit, pe pista sau la spital, iar putinele informatii despre cauza mortii au adus in discutie mai multe intrebari. Ce se stie este ca o piesa de la suspensia atasata rotii din fata s-a slabit la impact si l-a izbit pe Sena in fata dupa ce i-a trecut prin vizorul castii.






Roland Ratzenberger (1994)


In acelasi weekend negru de la Imola din 1994 si-a pierdut viata si Roland Ratzenberger, un incepator in F1. Accidentul s-a petrecut cu o zi inainte de cel in care a murit Ayrton Senna. Masina lui Ratzenberger a izbit parapetul la 314,9 km/h si datorita impactului extrem de dur pilotul si-a rupt gatul. In film apare si Senna care priveste accidentul pe monitor. Din momentul ala mai avea doar 24 ore de trait.





Jos Verstappen (1994)

Accidentul lui Verstappen s-a petrecut la standuri in Grand Prix-ul Germaniei de la Hockenheimring. O defectiune la pompa de alimentare a cauzat imprastierea combustibilului in toate directiile, ce a mai lipsit a fost doar o scanteie. Din fericire nu a murit nimeni desi mai multe persoane au fost ranite, pilotul german a suferit doar cateva arsuri minore pe nas deoarece vizorul castii sale era deschis.





Rubens Barrichello (1994)


1994, Imola, weekend-ul negru in care si-au pierdut viata Roland Ratzenberger si Ayrton Senna. Rubens Barrichello a fost primul din seria de trei accidente, din fericire acesta a fost fara urmari grave. Barrichello a pierdut controlul masinii, masina a iesit de pe pista, a zburat cativa metri si s-a izbit de gardul de protectie. Bucati din masina au zburat in tribuna si au ranit cativa spectatori. Barrichello si-a rupt o mana, si-a inghitit limba dar datorita interventiei rapide a echipei medicale a reusit sa scape cu viata.





Accident in lant in Belgia (1998)

In Belgia in 1998, in cel mai mare accident in lant din istoria F1 au fost implicate nu mai putin de 14 masini. Ploaia, vizibilitatea redusa si viteza au fost cauzele acestui accident, cel mai scump din istorie, cu pagube evaluate la peste 90 milioane lire sterline. Doar 6 masini au continuat cursa si din fericire nimeni nu a fost ranit grav.






Michael Schumacher si Luciano Burti (2001)


In 2001 la Hockenheim lucrurile au inceput sa mearga prost inca de la start. M. Schumacher a avut probleme la pornire cu Ferrari-ul sau, a pornit mai incet, Luciano Burti a venit din spate lansat si nu l-a observat pe neamt decat in ultimul moment. A franat prea tarziu, masina sa a acrosat masina lui Schumacher, a decolat pur si simplu, s-a rasucit in aer si a aterizat pe Arrows-ul lui Bernoldi. Din fericire nimeni nu a fost ranit grav in acest accident spectaculos.






Nick Heidfeld si Takuma Sato (2002)

Acest accident s-a petrecut in Grand Prix-ul Australiei din 2002 si i-a avut ca actori principali pe Nick Heidfeld si Takuma Sato. Este incredibil cu dupa un impact atat de puternic ambii piloti au scapat doar cu rani usoare. Sato a primit ingrijiri medicale la fata locului dupa ce a fost scos destul de greu din masina strivita deoarece avea picioarele prinse sub tabla contorsionata, Heidfield in schimb a suferit un soc profund si a fost transportat la spital cu elicopterul.



 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0778 :: 18.67MB