No SSO cookie

Brawn GP a realizat o dubla incredibila la Melbourne!

voteaza
(0/ 0)
Brawn GP a realizat o dubla incredibila la Melbourne!
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Jenson Button a castigat cursa de la Melbourne, fiind urmat de colegul sau Rubens Barrichello!

 
 

O echipa noua de Formula 1 care sa realizeze o dubla in chiar cursa lor de debut nu a mai existat din 1954 la marele premiu al Frantei.

In acea zi Juan Manuel Fangio si Karl Kling au realizat aceasta senzationala performanta pentru Mercedes-Benz.

In aceasta dimineata Jenson Button si Rubens Barrichello pentru Brawn GP au reusit aceasta performanta fabuloasa intro cursa extrem de spectaculoasa ce a avut loc in Australia.

Button a pornit din pole-position urmat de colegul sau Barrichello.

Barrichello a avut probleme inca de la inceput, el duelandu-se chiar din primul viraj cu Sebastian Vettel (Red Bull), Robert Kubica (BMW Sauber), Nico Rosberg (Williams) si cei doi piloti Ferrari, Felipe Massa si Kimi Raikkonen.

Totul parea sa arate o cursa destul de linistita, asta pana in tura cu numarul 19 cand Kazuki Nakajima a avut un accident urat cu monopostul sau Williams, fiind necesara intrarea pe pista a safety car-ului pana la sfarsitul turei cu numarul 24.

La acel punct diferenta de 47,7 secunde pe care Button o adunase cu multa truda fata de ceilalti s-a risipit in vant din cauza prezentei pe pista a safety car-ului, iar el acum avea o alta problema, incercarea de a-si tine calde cauciucurile.

Dar el nu a fost dezamagit de faptul ca a pierdut un avans urias si a inceput din nou o cursa de distantare fata de Vettel.

Masinile Ferrari au inceput sa paleasca, asa ca Robert Kubica si al sau BMW Sauber au inceput sa ruleze din ce in ce mai bine cu cauciucuri mai tari Bridgestone si a inceput sa reduca substantial diferenta fata de Vettel, ba chiar sa il si ajunga, asta din cauza faptului ca Vettel avea cauciucuri mai moi.

Intrand in virajul cu numarul 3 in tura 55, cu doar trei ture inaintea finalului pe un soare care batea foarte tare in ochi, facand condusul la mare viteza o dificultate evidenta, Kubica a incercat sa il depaseasca pe Vettel dar ei s-au atins.

Ambii au fost afectati, dar au continuat cursa. Pentru moment.

Vettel si-a pierdut aripa fata si a avut un accident foarte urat, asta exact in acelasi timp cand Kubica a avut parte de acelasi final trist.

Se pare ca faptul ca s-au acrosat le-a fost fatal ambilor piloti.

Desigur, in urma acestor doua accidente a intrat din nou pe pista safety car-ul.

In mod incredibil, aceasta conjunctura de evenimente l-a promovat pe Barrichello inapoi pe locul 2 in ciuda incidentelor avute in primul tur si apoi a incidentului avut cu Raikkonen, cand si ei s-au acrosat, aripa fata a masinii Brawn GP a brazilianului fiind afectata.

Aceasta aripa i-a fost schimbata in timpul primei sale opriri la boxe in tura cu numarul 18.

Cursa s-a terminat sub incidenta safety car-ului si brazilianul a recunoscut ca nu s-ar mai fi asteptat ca Brawn GP sa realizeze dubla (sa ocupe locurile 1 si 2) in urma tuturor evenimentelor intamplate in aceasta cursa.

Jarno Trulli a pornit de la boxe in urma incalcarii regulamentelor pentru aripa spate, dar astazi a reusit o cursa excelenta si a ocupat locul 3, ultimul al podiumului, cu monopostul sau Toyota.

Lewis Hamilton, campionul mondial de anul trecut, pilotul celor de la McLaren, a reusit o cursa foarte indarjita, determinata si a reusit in final sa ocupe locul 4.

Britanicul Hamilton era sa ocupe locul 3 chiar spre finalul cursei dupa ce Trulli a mers in afara pistei in spatele safety car-ului, asta inainte ca italianul sa isi ocupe locul initial.

Aceste manevre ar putea sa ii aduca o noua penalizare lui Trulli, ramane sa vedem ce se va intampla.

Tim Glock, in cea de a doua masina Toyota, a reusit sa termine pe locul 5.

Glock a reusit si el o performanta foarte buna daca e sa tinem cont ca si el a pornit de la boxe si i-a rezistat eroic fostului campion mondial Fernando Alonso.

Alonso in al sau Renault a reusit sa termine astfel pe locul 6, in vreme ce locul 7 a fost ocupat de neamtul Rosberg.

O clasare foarte amara pentru german, daca e sa tinem cont de faptul ca el era pe locul 4 cu doar 6 ture inainte de final si reusise cel mai rapid timp pe o tura dar cauciucurile sale Bridgestone erau deja foarte uzate si a fost nevoit sa intre la boxe pentru a putea termina aceasta cursa cu un alt set de cauciucuri, chiar daca asta l-a costat un loc foarte bun.

Pana ce el a iesit de la boxe debutantul Sebastien Buemi era avantat in urmarirea sa dar pana la urma s-a multumit cu locul 8 si un punct.

O mare surpriza a fost faptul ca nici una din cele 2 masini Ferrari nu a terminat cursa.

Ambele monoposturi au avut probleme cu uzura cauciucurilor, Massa suferind o defectiune tehnica spre finalul cursei in vreme ce Raikkonen a avut si el mari probleme pana ce a abandonat intr-un final.

Sebastien Bourdais a ocupat locul 9 cu al sau Toro Rosso, inaintea lui Adrian Sutil care a reusit sa termine cursa in ciuda unui acrosaj cu colegul sau de la Force India, Giancarlo Fisichella.

Intre Sutil si Fisichella s-a interpus Heidfeld, care a avut o cursa de recuperare dupa incidentul din primul viraj, in vreme ce Fisichella a comis o greseala uriasa cand a ratat propriile standuri la prima intrare la boxe.

Webber a fost ultimul care a fost clasificat in aceasta cursa, restul abandonand din diverse cauze.

Aceasta fabuloasa victorie a lui Button este cea de a 200-a pentru pilotii britanici.

El a spus ca aceasta victorie nu este doar a lui ci a intregii echipe, afirmand ca aceasta cursa a avut un final de basm si ei spera sa continue in aceeasi maniera.

Button a mai spus ca ei vor lupta prin tot ce pot sa mentina aceasta masina competitiva si pe primele locuri, spunand ca aceste performante trebuie sa continue deoarece acesta este locul pe care cei de la Brawn GP il merita.

 

Ionut Bene

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3289 :: 22.21MB