Sepang, Malaezia, 2012. O cursa fenomenala, am putea zice ca a fost una din cele mai bune curse din ultimul timp. A fost o cursa plina de surpriza si adrenalina. Au fost nenumarate rasturnari de situatie si situatii intense.
Daca inceputul a fost unul lent si plictisitor, urmat de o intrerupere datorita ploii, restartul a intors totul la 180 de grade. Baietii de la McLaren au avut in maini cursa la inceput dar se pare ca nu au putut face fata presiunii, cel putin Button. Hamilton se pastreaza in continuare constant desi putea sa castige cursa daca nu pierdea cateva secunde pretioase la boxe. Desigur, nu a fost vina lui ci a tehnicienilor care s-au cam incurcat. Putem zica ca Hamilton a pierdut cursa in mare parte acelor stangacii. Pacat si ne pare rau de el avand in vedere ca la calificari se descurca foarte bine. Button a mers bine si el pana in momentul in care si-a pierdut aripa fata. Dupa acest moment a stationat destul de mult intre locurile 20-21-22, reusind sa urce intr-un final pe locul 14.
Daca e sa vorbim de campionul Vettel, ei bine, s-a pierdut in acest sezon. A avut si el niste probleme insa nu a reusit foarte multe. S-a mentinut o perioada lunga pe locul 4. Asta pana in momentul in care a fost agatat in spate de Karthikeyan. In acel moment pneul din spate i s-a dezintegrat total si a fost nevoit sa mearga la boxe. Astfel, el a terminat pe locul 11.
Daca e sa vorbim de surprize totale, il putem aminti pe Sergio Perez. Probabil cea mai mare surpriza a ultimilor ani buni. El a reusit sa obtina locul 2 dupa ce s-a tinut de Alonso o foarte buna bucata de timp. Putea chiar sa il si intreaca pe acesta, existand la un moment dat o diferenta de o secunda. Totusi, in acel moment a gresit si a pierdut 3-4 secunde. Daca e sa plecam urechea la anumite vorbe, se pare ca Perez a facut acest lucru intentionat, pentru a-i oferi lui Alonso titlul de castigator, sau nu neaparat lui Alonso, ci echipei Ferrari. Sa nu uitam ca cei de la Sauber folosesc un motor Ferrari. Totusi, ne-am fi bucurat enorm sa il vedem pe Sergio Perez castigator la Sepang. Chiar si asa, ne bucuram pentru el si pentru reusita sa.
Hamilton din cate se pare isi pastreaza o oarecare constanta, a terminat pe 3 in Australia si a terminat pe 3 in Malaezia. Exista o diferenta insa, de aceasta data am putut vedea un Hamilton total schimbat. Desi a terminat pe 3 a fost tot un zambet. Asta si datorita lipsei competitorilor sai directi, Button si Vettel. Ne bucuram si pentru Hamilton desi am fi vrut sa obtina un loc mai bun, poate data viitoare.
Cat despre Alonso, acesta a reusit sa preia controlul cursei dupa restart si a reusit sa se mentina in ciuda presiunii. Experienta lui si-a spus cuvantul. Sa nu uitam ca Alonso e in Formula 1 de 11 ani.
Prin urmare, daca la Australia podiumul a fost dominat de McLaren, la Sepang podiumul a fost dominat de Ferrari. Felicitari !
Clasamentul pe echipe
McLaren-Mercedes 55
Red Bull Racing-Renault 42
Ferrari 35
Sauber-Ferrari 30
Lotus-Renault 16
Force India-Mercedes 9
Williams-Renault 8
STR-Ferrari 6
Mercedes 1
Marussia-Cosworth 0
Caterham-Renault 0
HRT-Cosworth 0
Clasamentul pilotilor
Fernando Alonso 35
Lewis Hamilton 30
Jenson Button 25
Mark Webber 24
Sergio Perez 22
Sebastian Vettel 18
Kimi Raikkonen 16
Bruno Senna 8
Kamui Kobayashi 8
Paul di Resta 7
Jean-Eric Vergne 4
Daniel Ricciardo 2
Nico Hulkenberg 2
Michael Schumacher 1
Nico Rosberg 0
Pastor Maldonado 0
Timo Glock 0
Charles Pic 0
Felipe Massa 0
Vitaly Petrov 0
Heikki Kovalainen 0
Narain Karthikeyan 0
Pedro de la Rosa 0
Romain Grosjean 0
Au abandonat
Kamui Kobayashi
Romain Grosjean
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!