No SSO cookie

Vremea bilanturilor in Formula 1

voteaza
(0/ 0)
Vremea bilanturilor in Formula 1
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza pe scurt performantele obtinute de echipele si pilotii importanti de Formula 1 cu opt etape inainte de finalul sezonului.

 
 

Daca pana nu demult ne plangeam ca Formula 1 se termina prea repede si ca sezoanele sunt prea scurte, am ajuns acum in situatia de a avea un sistem aproape fotbalistic cu tur si retur si o pauza consistenta intre acestea.

S-au consumat asadar 11 etape din sezonul 2011 de '' Mare Circ'' si, inaintea ultimelor opt, avem o pauza de trei saptamani in care tot ce inseamna Formula 1, inclusiv uzine si sedii de echipa, se inchid cu cheia. Dar pentru ca site-ul nostru nu este in vacanta, ne-am gandit sa facem un bilant rapid al evolutiei fiecarei echipe pana acum si al sperantelor acestora.

1. Red Bull Racing- locul 1, 383 de puncte

Sase victorii, toate obtinute de Vettel, titlul la piloti aproape acontat de acelasi german, plus titlul la constructori si el jucat in mare parte. Am putea spune ca este un sezon perfect pentru Horner si compania, nu-i asa? Ei bine, lucrurile nu stau chiar atat de roz, avand in vedere ca Red Bull nu a mai castigat nicio cursa din ultimele trei si ca Webber pare mai degraba un Barrichello din perioada de aur a Ferrari decat un concurent serios pentru Vettel.

Verdict: Mai bine nu se poate, ar zice Vettel. Mda, ar zice Webber.

2. McLaren Mercedes- locul 2, 280 de puncte

Cu toate ca e greu ca o echipa de talia lui McLaren sa se multumeasca cu locul doi la constructori, cu locurile trei si cinci la piloti si cu patru victorii in 11 curse, probabil ca Whitmarsh si compania stiu ca lucrurile puteau sa stea si mai rau.

Putea insa sa stea si mai bine, daca luam in calcul tampeniile lui Hamilton si abandonurile legate ale lui Jenson Button din Marea Britanie si Germania. Una peste alta insa, McLaren are un sezon dulce-amarui, dar are inca sperante de mai bine...

Verdict: Merge...

3. Ferrari- locul 3, 215 puncte

Si mai greu este pentru oamenii de la Ferrari sa se declare multumiti cu locul trei la constructori, cu locurile patru si sase la piloti si cu o singura victorie de cursa. Si cu toate acestea, Ferrari este in crestere de forma si pe o panta ascendenta fata de inceputul catastrofal de sezon.

Una peste alta insa, in orice discutie referitoare la Ferrari apare o aceeasi intrebare... Cat mai au de gand oamenii astia sa insiste cu Felipe Massa?!?!

Verdict: Felipe pentru noi este Rubens doi!

4. Mercedes GP- locul 4, 80 de puncte

Daca ne gandim la asteptarile pe care le aveam de la echipa condusa de strategul Ross Brawn si daca ne uitam cum stau lucrurile acum in clasamente, nu putem sa tragem decat o concluzie. Brawn e depasit, Schumi a imbatranit, iar Nico merita mai mult.

Fara podium la activ, dar si fara perspective de mai bine, Mercedes are toate sansele sa se afunde in mediocritate si mai mult. Cu toate acestea, cei doi piloti, dar si Ross Brawn insista ca pana la finele anului se vor bate la podiumuri sau chiar la victorii de cursa. Ii mai crede cineva...?

Verdict: Pacat de Rosberg!

5. Lotus-Renault-locul 5, 66 de puncte

Lucrurile au mers din rau in mai rau pentru Renault, echipa care spera sa se bata la victorii cu Robert Kubica, care a inceput campionatul pe podium cu Petrov si Heidfeld si care a ajuns sa fie batuta la fundul gol de Sauber si Force India.

Greu de spus ce s-a intamplat la Renault in doar cateva luni de zile, un lucru este insa clar. Toata lumea numara zilele pana la revenirea lui Kubica.

Verdict: Unde esti tu, Robert doamne...?

6. Sauber- locul 6, 35 de puncte

Daca la debutul sezonului multa lumea spunea despre Peter Sauber ca este nebun sa mearga pe mana a doi piloti care au impreuna putin peste varsta lui Schumacher, probabil ca acum nimeni nu mai are curaj sa dea ochi cu elvetianul.

Cel care i-a crescut pe Kimi Raikkonen, Felipe Massa si Nick Heidfeld printre altii a dat doua noi lovituri cu Kamui Kobayashi si Sergio Perez, baieti despre care o sa auzim probabil multe in viitorii ani la echipele mari.

Verdict: Kamui+Sergio=Money

7. Force India-locul 7, 26 de puncte

Cu toate ca cifrele reci spun ca indienii adunasera mai multe puncte anul trecut decat anul acesta in acelasi moment al sezonului, impresia lasata de echipa lui Vijay Mallya este una mai buna si mai solida in 2011. Cu un Paul di Resta talentat, dar parca inca prea emotiv, si cu un Adrian Sutil din ce in ce mai sigur pe el, Force India se anunta o concurenta buna pentru 2012 la locurile ocupate de Renault si Mercedes.

In ceea ce priveste anul acesta, locul sapte nu e deloc de aruncat, mai ales ca baietii de la Sauber nu sunt departe, iar campionatul este inca lung.

Verdict: Se poate si mai bine...

8. Toro Rosso-locul 8, 22 de puncte

Scuderia Toro Rosso s-a nascut ca o echipa de tineret-sperante pentru Red Bull, un fel de academie de crescut Vetteli si alti campioni si inca un mijloc de a creste profiturile monstruoase ale bauturii energizante pe baza de taurina. Intre timp insa, Toro Rosso a devenit probabil mai mult decat se astepta oricine din interior, o echipa capabila sa puncteze cursa de cursa si o echipa capabila sa puna probleme unor Mercedes sau Renault.

Buemi si Alguersuari, mai mereu aflati sub spectrul inlocuirii, si-au impartit perioadele de dominare pana acum si se anunta amandoi piloti talentati si de viitor.

Verdict: Toro Rosso iti da aaaaaripi!

9. Williams-locul 9, 4 puncte

Oricat ar incerca batranul Frank sa ne duca cu zaharelul si sa ne spuna ca masina e proasta si ca pilotii lui sunt buni si falnici, dar n-au material, noi stim mai bine... Sir Frank, cel care pe timpuri era in stare sa miroase un pilot valoros si talentat de la o distanta echivalenta cu distanta dintre Williams si Red Bull din clasamentul de anul acesta, a imbatranit,a devenit nostalgic, prea avid dupa bani si a dat cu piciorul unui baiat, Nico Hulkenberg, dupa care o sa planga probabil multa vreme...

Nu-i bai, nene Frank, ca Rubinho inca mai spera la titluri mondiale, iar Pastorel are toate sansele sa faca un punct in cinci-zece ani de F1!

Verdict: Nu aduce anu' ce aduce sud-americanu'!

Despre Lotus, Virgin si Hispania de-abia am vorbit acum vreo saptamana, asa ca nu mai deschidem subiectul... Mai ales ca n-avem chef sa stam sa analizam cum a progresat Hispania, care anul trecut termina la patru tururi si 30 de secunde de lider, iar acum termina la patru tururi si 25 de secunde...

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0891 :: 22.12MB