No SSO cookie

Today.Tomorrow.Toyota

voteaza
(0/ 0)
Today.Tomorrow.Toyota
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Toyota se afla in cel mai neagra perioada din istoria sa, paradoxal asta se intampla cand este lider mondial. Conspiratie sau neglijenta? Timpul ne va raspune!

 
 
Toyota ajungea acum trei ani primul producator auto din lume, reusind sa spulbere o suprematie de opt decenii a celor de la General Motors. Liderii companiei japoneze jubilau imbracati in hainele cele mai bune in jurul cifrelor record. Profituri istorice, productii istorice, actionari fericiti, clienti fericiti, muncitori care intrau zi de zi cu zambetul pe buze pe portile marii companii. Totul ca intr-o proasta reclama din epoca socialista.


Tenacitatea japonezilor, daruirea si harnicia lor i-au plasat in topul efemer al gloriei. Dar sa revenim la inceputul reveriei. Toyota a reusit sa doboare un batran greoi si bolnav din fruntea lumii auto, invingandu-ul cu lovituri repetate chiar pe terenul acestuia. E epoca lua sfarsit in industria americana cand GM se recunostea infrant pentru prima data in istorie. Se anuntau vremuri grele, vremuri pe care astazi noi le percepem ca cea mai durerroasa criza economica mondiala din 1929 incoace. Astazi, cand Toyota se zbate metaforic intre viata si moarte, cand are parte de o resuscitare in fiecare zi, caci fiecare zi mai aduce o veste proasta, nu te poti gandi cum liderii sai, umflati de aroganta specifica marilor cooporatii pline de succes, anuntau cum o sa faca ei 10 milioane de automobile pe an, cum o sa aiba profitul cutare, cum o sa dreaga, cum o sa fie ei cei mai buni din lume.

Astazi, vad multi care au inceput sa palanga la sicriul gol al Toyotei, uitand ca mortul lipseste de la inmormantare. In plina criza, Toyota primeste o lovitura, o lovitura de imagine, si doar atat.

O mare cooporatie nu moare asa cu una cu doua, traieste ducandu-si pacatele mai departe. Asa face si Toyota.  Invinsa fara echivoc in America, in fata celui mai mare esec pe pamantul fagaduintei, Toyota se afla in postura de a fi jelita de unii si criticata de altii. Vocile care aclama consipratie la prima ploaie au rasunat inca o data, sarind in ajutorul japonezilor.  Nu vreau sa deplang starea precara in care se gaseste o coorporatie care a inghitit miliarde de euro exploatand genial oportunitatile afacerii, nu vreau sa arunc cu pietre in ea cand recall dupa recall se anunta, dar undeva, ca si o ironie, Toyota s-a blocat in propria acceleratie, in goana nebuna pentru locul intai, pentru mai mult decat mult. 

O noua lovitura loveste in Toyota. Astazi, un fost avocat Toyota a anuntat ca japonezii il plateau pentru a scapa de procesele intentate de clientii vatamati de neregulile tehnice ale masinilor vandute ca cele mai bune, mai fiabile si mai sigure, vandute ca cele mai multe din lume. Dincolo de asta, un lider aflat in corzi, cum este Toyota, este vulnarabil, este demascat de imaginea lui intangibila, de superb, de frumos, si ajunge sa fie mai omenesc decat multi altii. Toyota poate gresi, Toyota greseste Astazi, si Maine, Toyota.

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1517 :: 22.19MB