No SSO cookie

Today.Tomorrow.Toyota

voteaza
(0/ 0)
Today.Tomorrow.Toyota
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Toyota se afla in cel mai neagra perioada din istoria sa, paradoxal asta se intampla cand este lider mondial. Conspiratie sau neglijenta? Timpul ne va raspune!

 
 
Toyota ajungea acum trei ani primul producator auto din lume, reusind sa spulbere o suprematie de opt decenii a celor de la General Motors. Liderii companiei japoneze jubilau imbracati in hainele cele mai bune in jurul cifrelor record. Profituri istorice, productii istorice, actionari fericiti, clienti fericiti, muncitori care intrau zi de zi cu zambetul pe buze pe portile marii companii. Totul ca intr-o proasta reclama din epoca socialista.


Tenacitatea japonezilor, daruirea si harnicia lor i-au plasat in topul efemer al gloriei. Dar sa revenim la inceputul reveriei. Toyota a reusit sa doboare un batran greoi si bolnav din fruntea lumii auto, invingandu-ul cu lovituri repetate chiar pe terenul acestuia. E epoca lua sfarsit in industria americana cand GM se recunostea infrant pentru prima data in istorie. Se anuntau vremuri grele, vremuri pe care astazi noi le percepem ca cea mai durerroasa criza economica mondiala din 1929 incoace. Astazi, cand Toyota se zbate metaforic intre viata si moarte, cand are parte de o resuscitare in fiecare zi, caci fiecare zi mai aduce o veste proasta, nu te poti gandi cum liderii sai, umflati de aroganta specifica marilor cooporatii pline de succes, anuntau cum o sa faca ei 10 milioane de automobile pe an, cum o sa aiba profitul cutare, cum o sa dreaga, cum o sa fie ei cei mai buni din lume.

Astazi, vad multi care au inceput sa palanga la sicriul gol al Toyotei, uitand ca mortul lipseste de la inmormantare. In plina criza, Toyota primeste o lovitura, o lovitura de imagine, si doar atat.

O mare cooporatie nu moare asa cu una cu doua, traieste ducandu-si pacatele mai departe. Asa face si Toyota.  Invinsa fara echivoc in America, in fata celui mai mare esec pe pamantul fagaduintei, Toyota se afla in postura de a fi jelita de unii si criticata de altii. Vocile care aclama consipratie la prima ploaie au rasunat inca o data, sarind in ajutorul japonezilor.  Nu vreau sa deplang starea precara in care se gaseste o coorporatie care a inghitit miliarde de euro exploatand genial oportunitatile afacerii, nu vreau sa arunc cu pietre in ea cand recall dupa recall se anunta, dar undeva, ca si o ironie, Toyota s-a blocat in propria acceleratie, in goana nebuna pentru locul intai, pentru mai mult decat mult. 

O noua lovitura loveste in Toyota. Astazi, un fost avocat Toyota a anuntat ca japonezii il plateau pentru a scapa de procesele intentate de clientii vatamati de neregulile tehnice ale masinilor vandute ca cele mai bune, mai fiabile si mai sigure, vandute ca cele mai multe din lume. Dincolo de asta, un lider aflat in corzi, cum este Toyota, este vulnarabil, este demascat de imaginea lui intangibila, de superb, de frumos, si ajunge sa fie mai omenesc decat multi altii. Toyota poate gresi, Toyota greseste Astazi, si Maine, Toyota.

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7791 :: 17.87MB