No SSO cookie

Test-drive comparativ: monstrii contemporani (4)

voteaza
(0/ 0)
Test-drive comparativ: monstrii contemporani (4)
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

BMW X5 M este castigatorul testului.BMW X5 M este "The Ultimate Driving Machine".

 
 
Extrem de rapid!

Asa s-ar putea sintetiza intr-o singura strigare BMW X5 M, dupa testul comparativ in care a iesit marele castigator. Totul a fost foarte usor cu X5. Sa-i calci acceleratia la maxim, sa iei curbele cu viteza si mai apoi sa verifici vitezometrul si sa descoperi ca alergi cu o viteza echivalenta cu trei cifre, iar masina sa mai poata...

Desi e castigator, X5 M nu e tocmai o surpriza pentru realizatorii testului. Acest rezultat s-a prefigurat cu ocazia testarii modelului X6 M, care este in fapt, un X5 imbracat in haine ceva mai burgheze. In rest, caracteristicile sunt identice: aceeasi masa, aceeasi suspensie multilink cu arcuri intarite la capete -pe fata si pneumatica pe spate, bare stabilizatoare, bare anti-ruliu, acelasi motor de aluminiu, de 4,4 litri V8 alimentat fortat de o pereche de turbocompresoare cu doua imense intercoolere.
Si aceeasi cutie automata cu mod de operare manual cu sase trepte care transmite cei 555 CP catre transmisia 4x4 permanent asistata de sistemele anti derapaj, anti ruliu si dozare a cuplului motor catre rotile cu aderenta maxima.

Nu este o surpriza, mai mult, masinile, desi identice ca echipare, sunt diferite. X5 este cu 34 kg mai usor decat X6. Are in total 2418 kg si este cu aproape 80 mm mai inalt. Si cu toate astea, este mai rapid! Datorita sistemului de control al startului de pe loc, pe care X6 nu il are in dotarea standard, X5 a reusit sa obtina un timp  record: 4 secunde fix pentru 100 km/h si 10 secunde pentru 160 km/h!

Franarea a rezultat urmatoarele cifre: de la 113 km/h masina a vut nevoie de doar 49,38 m pentru o oprire totala. Aceasta inseamna ca l-a depasit din nou pe X6, desi cu doar 0,3 m, iar in spatele concurentului Porsche Cayenne, sta cu exact 1,22 m!

Pentru o masina din clasa aceasta, luand in calcul masele si freutatile aferente, cifrele sunt de-a dreptul incredibile. Iar raspunsul BMW-ului X5 in curbele abordate cu viteza, tranzitiile rapide, trecerile intre turatii de valori diferite, a fost fenomenal. In ciuda masei sale impunatoare si a centrului de gravitatie mult ridicat, X5 modul in care se pot aborda curbele si raspunsurile vioaie la accelerarile extreme il pun chiar si in fata confratelui de marca M3, care cantareste cu 771 kg mai putin.

Cutia de viteze automata cu mod de operare manual pleosteste literalmente Triptonicul de pe Porsche.
Desi la testul de viteza in linie dreapta, sistemul de control al stabilitatii ii reduce din performante, la X5 acesta poate fi decuplat total, desi intr-o lume normala e greu de inteles de ce ati vrea sa faceti asta

X5 a inregistrat si motive de depunctare. Desi inspira conducatorului mai multa incredere in manevrarabilitatea la viteze ridicate, pe teren denivelat suspensia devine aproape inexistenta si din nefericire nu exista nicio setare care sa contracareze acest efect. Iar scaunele, desi sport, par oarecum destinate mai degraba confortului decat la celelalte vehicule din clasa M.

Toate acestea la un loc au renascut sintagma potrivit careia BMW X5 M este "The Ultimate Driving Machine".

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.3674 :: 18.7MB