No SSO cookie

Test-drive comparativ: monstrii contemporani (3)

voteaza
(0/ 0)
Test-drive comparativ: monstrii contemporani (3)
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Locul 2 in aceasta magnifica confruntare ii revine bolidului Porsche Cayenne Turbo S.

 
 
Porsche Cayenne Turbo S - locul 2

Cu un interior de lare clasa, extrem de precis si de sigur, si mai ales demential de rapid, Porsche a avut de suferit in acest clasament in primul rand datorita pretului de vanzare, care este demn de buzunarul unui seic stapan pe campuri petrolifere.
Versiunea Turbo S este cu 26.000 dolari americani mai scumpa decat versiunea Turbo.


Totusi ce primeste cumparatorul pentru acesti bani in plus? Ambele modele sunt motorizate cu un V8, 4,8 l, injectie directa, bloc motor din aluminiu. Insa Turbo S are un superplus de putere datorat sistemului turbo, care functioneaza de la turatii reduse si care-i ofera 550 CP, fata de doar 500 la modelul Turbo simplu. De asemenea, cuplul motor este de 723 Nm fata de 700, ceea ce reduce timpul in care masina atinge 100 km/h la doar 4,1 secunde si 12,6 secunde pentru 180 km/h. Este cel mai rapid Cayenne testat vreodata.
Ambele cifre sunt cu 0,1 secunde in spatele liderului BMW, insa odata aceasta viteza atinsa, Porsche isi arata cu adevarat potenta: 210 km/h in 17,8 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decat BMW. Si aceste cifre ametitoare culmineaza cu viteza maxima, care este de 285 km,/h, fata de numai 254 km/h, unde BMW capituleaza.

Consolidat cu un set de frane carbon-ceramice (disponibile pentru 8840 USD), Porsche obtine si cel mai bun coeficient de franare din acest test comparativ. Masina are nevoie de 48,16 m pentru o oprire totala de la  113 km/h.

Acestea sunt date si cifre pentru masini sport. Adaugati un interior frumos lucrat - nu atat de aratos ca al Range Rover-ului, dar egal in materie de materiale, cu cele mai bune scaune din aceasta categorie, multumita in mare parte gradului mare de ajustabilitate.
Suspensia pneumatica in 3 moduri a Porsche-ului ofera un echilibru exceptional intre o calatorie confortabila si un raspuns corect la condusul agresiv, exemplar in managementul masei considerabile a lui Cayenne.

Si atunci care este problema? Cum de acest extraordinar Porsche a pierdut 16 puncte in fata rivalului din Bavaria?

Interiorul Cayenne-ului  rivalizeaza cu cel al Range Rover-ului in materie de materiale si confort. Suspensia Porsche ofera cea mai buna combinatie si viteza este nebuneasca. Dar butoanele Tiptronic nu sunt iubite, padelele sunt moi, iar echipajul nostru considera ca BMW-ul ofera mai multa implicare.

Sunt multiple raspunsuri. Cayenne a luat multe lovituri la punctaj si din cauza modestului spatiu de depozitare, si din cauza  stilului - nimeni nu a vazut frumusetea in acea grila fata, literalmente ranjita.
Directia, desi rapida, la 2,7 rotatii ale volanului, de la un capat la celalat, pare putin vaga pentru unii.
Raspunsul cutiei automate in cazul schimbarii manuale ale celor 6 viteze este slab in comparatie cu cele ale BMW-ului, si padelele sunt universal recunoscute ca fiind urate. Raspunsul pedalei de acceleratie in modul sport complet a fost brusc.
Iar unii au gasit senzatia cu privire la implicarea conducatorului auto mult mai putin prezenta, in comparatie cu BMW, ceea ce a costat SUV-ul Porsche puncte din categoria "placerea de a conduce".

In plus, pretul modelului Cayenne S este "usor" umflat. Desi pentru unii, 50 de cai putere in plus, la pretul de 528 dolari fiecare, este o idee care poate avea sens.

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.8544 :: 22.22MB