No SSO cookie

Test-drive comparativ: monstrii contemporani (1)

voteaza
(0/ 0)
Test-drive comparativ: monstrii contemporani (1)
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Va prezentam cele mai tari SUV-uri ale momentului intr-un test-drive comparativ: BMW X5 M, Jeep Grand Cherokee SRT8, Range Rover Sport Supercharged, Porsche Cayenne Turbo S.

 
 
Publicatia Car And Driver a avut inspiratia - si posibilitatea- de a realiza probabil cel mai tare drive-test comparativ al anului 2009. Astfel, jurnalistii au aliniat urmatoarele modele: MW X5 M, Jeep Grand Cherokee SRT8, Land Rover Range Rover Sport Supercharged, Porsche Cayenne Turbo S, adica cele mai puternice si mai la moda SUV-uri ale momentului.

Ce au acesti monstri in comun? In primul rand, niciunul nu are sub 2130 kilograme, toti au de la 420 Cp in sus, deci sunt niste monstri foarte rapizi, desi depotriva foarte mari. Cel mai lent dintre ei atinge 100 km/h in 5,1 secunde. Deci nu este clar daca se poate numi "lent".
Ce mai au in comun monstrii soselelor actuale? Traiesc intr-o era in care economia de carburant, noxele si emisiile de CO2 sunt cuvinte de ordine, dar de la care fac rabat.
 In plus, taxele pentru a detine acesti monstri, sunt doar mici chestiuni aditionale, care se adauga preturilor enorme la are se comercializeaza. Sa nu mai pomenim de consumurile de carburant, demne de comparat cu ale camioanelor de mare tonaj! Cel mai economic dintre ei este Porsche Cayenne Turbo S, cu un consum de 19,6 l/100 km in trafic urban si 12,4 l/100 km pe autostrada. Adica vorbim de cifre greu de asociat cu notiunea de "economic". Trei dintre ei au inregistrat consumuri medii de 16,8 l/100 km iar al patrulea a depasit 18 l/100 km intr-un traseu care a depasit 720 kilometri!
Aceste cifre mari de consum ar avea o explicatie daca monstrii ar fi fost utilizati in servicii de tractare intre ele. Dar nici asa n-are nicio logica, dat fiind faptul ca unul dintre ei are doar 1588 kg, Atat poti tracta si cu un microbuz sau cu o masina oarecare! Mai mult, conform datelor oficiale, Porsche si Range Rover-ul pot tracta in jur de 3500 kg. Dar asta nu inseamna ca vreunul dintre acesti monstri vor putea fi vazuti vreodata cu trailere legate de carligele de remorcare!

Istoria acestor monstri are si un precedent: Lamborghini LM002. Dotat cu un motor de 5,2 litri V12, "hranit" din sase carburatoare Weber, dispunea de 444 CP si un cuplu motor incredibil pentru acea vreme, aproape 500 Nm. Dar cum masina era destinata utilizarii in cadrul operatiunilor militare si pe atunci nimeni nu-si punea problema greutatii, Lamboghini LM002 cantarea 3075 kilograme. O greutate care ar umili cvartetul de monstri contemporani, daca s-ar dori o astfel de comparatie. Si cu toate acestea, monstrul preistoric, Lamboghini LM002 atingea 100 km/h in 7,7 secunde, ceea ce era o performanta!
in plus, nu avea termen de comparatie. Arata unic si iesea in evidenta, fapt care faceau ca pretul de 120.000 USD si consumul de aproape 30 l/100 km sa fie simple amanunte. e drept ca pe acea vreme cu un dolar cumparai cam 4 litri de benzina!

Revenind la ideea de aspect, Lamborghini LM002 era unic si diferit totodata. Ceea ce nu se poate afirma despre cei patru monstri contemporani. De fapt, toti patru au amanunte comune, toti patru sunt rezultatul scoaterii in evidenta prin diferite artificii stilistice a unor modele anterioare, mai putin spectaculoase.
Ceea ce ii face insa unici sunt amanunte care se afla in interior. Aceasta este marea diferenta fata de predecesorul lor. Si este vorba de niste amanunte majore!

Locul 4: Range Rover Sport Supercharged

Daca testul comparativ al jurnalistilor de la Car And Driver ar fi avut si un test de off-road, cu siguranta Range Rover ar fi obtinut un punctaj superior. Asta pentru ca provine dintr-o familie cu pedigree in domeniu. Dar si Cayenne are referinte bune in acest domeniu, in pofida BMW X5 care n-are nicio pretentie de off-road.
Chiar si fara testul off-road, Range Rover detine niste calitati remarcabile. dar si neajunsuri, care s-au facut vizibile in jurul coordonatelor masa proprie si inaltime.
Range Rover Sport este cel mai scurt model din acest test comparativ. Dar cu cele 2650 kg este de departe si cel mai greu. Cu exact 232 kg mai greu decat urmatorul mare greu din competitie, X5 si cu 486 kg mai greu decat Jeep. Garda la sol ridicata, tocmai pentru conditiile off-road, la care se adauga inaltimea masinii si tinuta de drum mareata, duc la alterarea centrului de greutate. Adunat cu masa masinii si anvelopele all-season, va rezulta in reactii lenese ale masinii si viteze scazute in viraje.
Cei de la Range Rover au anticipat acest aspect si datorita sasiului rigid, al suspensiei autoreglabile si al mecanismelor de control, masina se comporta admirabil in curbele abordate cuviteza. Desi la capitolul rigiditate a caroseriei, BMW si Porsche au obtinut rezultate comparabile, insa la greutati mult reduse.
Cu toata greutatea sa, masivul Rover atinge 100 km/h in 5,1 secunde, dar aceasta performanta nu a fost indeajuns in testul celor patru. Dispune de un motor V8 de 5.0 litri si 510 CP si este cu 1,6 secunde mai rapid decat modelul Range Rover precedent.
Puncteaza la capitolele ergonomie, stil, confort, design interior, imbinari si finisaje.
Costa 74.195 USD - pret de baza si desi este pe locul patru si nu este cel mai rapid in confruntarea respectiva, se detaseaza de restul masinilor din clasa aceasta, prin amestecul de gratie, viteza si capacitatile off-road.

(va urma)

Corvin (Cristian Szilvassy)


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

este un superstitiu!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.1677 :: 22.14MB