Ca Sebastian Vettel este cel mai in forma pilot din Formula 1 de astazi, este mai mult decat clar pentru toata lumea, de la Mark Webber pana la Lewis Hamilton. Ca este si cel mai valoros dintre pilotii de astazi, din nou este foarte clar pentru toata lumea, chiar daca multa lume nu o recunoaste inca. Dar poate ajunge Vettel sa-l depaseasca pe cel mai titrat pilot din istoria sportului, compatriotul sau Michael Schumacher?
Sapte titluri mondiale, 91 de victorii de cursa, 154 de podiumuri, 68 de pole-positionuri si 1467 de puncte. Aceasta este cartea de vizita fenomenala a pilotului care acum isi incheie cariera intr-un mod destul de trist la Mercedes. Un titlu mondial, 16 victorii de cursa, 27 de podiumuri, 22 de pole-positionuri si 567 de puncte. Acesta este palmaresul pana in acest moment al lui Sebastian Vettel, care este inca departe de idolul sau.
Masini.ro a strans o lista cu sapte motive pentru care Vettel l-ar putea ajunge si chiar depasi pe Schumacher:
1. Schumacher a cucerit primul titlu la 25 de ani. Vettel are de-abia 23 si are ( aproape) doua titluri mondiale.
2. Schumacher a avut o perioada de patru ani, intre 1996 si 1999, perioada de trecere de la Benetton la performantele de la Ferrari si perioada in care nu a cucerit niciun titlu. Vettel pare sa fi depasit acesti ani de formare, pe care si i-a petrecut la BMW Sauber si Toro Rosso.
3. Fostul pilot Ferrari a avut multe de pierdut din faptul ca nu a avut un coechipier capabil sa-i puna probleme si sa-l provoace la scuderia italiana, pierzand cateva titluri tocmai din cauza relaxarii si a sentimentului ca este cel mai tare din parcare. Vettel il are pe Webber care ii sufla mereu in ceafa, iar din semnalele primite de la Red Bull, dupa australian ar putea veni un nume chiar mai mare.
4. Vettel a stiut sa se faca respectat pana acum, dar a ramas si placut de majoritatea pilotilor. Astfel, tanarul german nu are niciun fel de razboaie sau conflicte personale cu vreunul dintre contracandidatii sai. De partea cealalta, sunt de notorietate contrele lui Schumi cu Villeneuve, Damon Hill sau Mika Hakkinen, contre care nu i-au facut numai bine.
5. Sebastian Vettel pare sa aiba in spatele lui o echipa chiar mai priceputa si mai sireata decat cea a lui Michael Schumacher din perioada de glorie. Astfel, masina Red Bull pare indestructibila de doua sezoane, iar duo-ul Christian Horner-Adrian Newey este chiar mai redutabil decat cel format din Jean Todt si Ross Brawn. Mai mult decat atat, Vettel are din nou avantajul de a fi gasit aceasta armonie perfecta intre oficiali, piloti si masina mult mai devreme decat Schumi, cel care sa nu uitam ca a castigat primul titlu la Ferrari la varsta de 31 de ani.
6. Vettel este un pilot incredibil de constant. Astfel, in 2010 si 2011, adica in 27 de curse, acesta a abandonat doar de trei ori. Schumacher pe de alta parte a abandonat de patru ori doar in sezonul 2000 si de patru ori in sezonul 1995, si asta daca e sa ne referim doar la anii in care a devenit campion mondial.
7. Pilotul Red Bull este un pilot si un om mult mai modest si cu picioarele pe pamant decat actualul pilot Mercedes si stie si cand sa se recunoasca invins pe termen scurt pentru a castiga pe termen lung. De cealalta parte, Schumacher a avut in mai multe randuri de suferit de pe urma arogantei si stilului sau de pilotaj de ''totul sau nimic''. Ilustrative in acest sens au fost numeroasele curse ale septuplului campion mondial in care acesta a fost nevoit sa abandondeze tocmai pentru ca a fortat sa obtina victorii atunci cand circumstantele nu erau cele mai favorabile lui. Vettel, in schimb, nu a avut nicio problema in a ceda prima pozitie in cursa din China din acest sezon lui Lewis Hamilton, in conditiile in care el a incheiat pe locul doi si si-a mai adaugat puncte pretioase in zestrea generala.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!