No SSO cookie

Mandriile Americane (partea 2)

voteaza
(0/ 0)
Mandriile Americane (partea 2)
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

American Muscle Cars: 1968 - Chevrolet Camaro

 
 
Cand Ford a introdus pe piata modelul Mustang nu a existat o reactie imediata din partea celor de la General Motors (GM). Insa la doar patru luni dupa august 1964, data lansarii Mustang, GM a realizat potentialul unei piete de masini sport cu patru locuri.
Ca o ironie, Mustang a fost creat ca un raspuns la Chevrolet Corvair Monza.

GM incepuse de fapt studiile unei asemenea masini, inca din 1958, relateaza designerul Pontiac, Bob Porter" Imi amintesc o masina sport cu patru locuri, de marimea si clasa Mustangului. Se facusera cateva proiecte intr-un studio de design modern. In anii '60 masini similare erau propuse pe plansele proiectantilor din timp in timp Toata lumea dorea sa faca una, dar la acele vremuri, n-a existat un interes al corporatiei."

Dar cand Mustang a vandut 100.000 unitati in primele sase luni de la lansare si aproape 500.000 in primul an, GM a luat in calcul producerea unei replici.
Sarcina respectiva a fost data sectiunii GM Design Center's Chevrolet Studio, aflat sub conducerea lui Henry C. Haga. Designul interior a fost creat de George Angersbach, care a mai fost implicat in munca la modelele Corvette, Corvair si Chevy II, care a devenit Nova in 1968. Multa vreme a circulat stirea confuza care asocia Camaro model '67 cu Chevy II, ca fiind descendent al acestuia, cand de fapt lucrurile se petrecusera exact invers.
 
Premiera a cosntituit-o folosirea unui ansamblu de "biscuiti de cauciuc" care izolau caroseria in anumite parti, o tehnica folosita apoi de mai multe modele europene, inclusiv Mercedes-Benz. In plus, a existat o combinatie de spatiu, confort si sportivitate. Un interior mai mare si mai mult spatiu pentru bagaje, o masina mai silentioasa, toate la un loc furnizate in premiera pe aceeasi masina.

Camaro a fost scos pe piata cu o mare varietate de motorizari, incepand de la 3770 cmc distribuiti in sase cilindri, pana la un V8 de 5360 cmc. In plus, special pentru Camaro, a fost creat un nou motor: 5735 cmc, V8, capabil sa dezvolte 295 CP.

O problema a fost insa, gasirea unui nume pentru noul model. S-au vehiculat diferite variante, precum Nova, Panther, Chaparral, si Wildcat (folosit mai tarziu de Buick). S-a luat in calcul si folosirea initialelor "GM" in nume, aparand astfel G-Mini, care a evoluat catre GeMini, iar in final, Gemini, insa capii General Motors au respins ideea, deoarece n-au vrut ca abrevierea numelui firmei, "GM" sa fie asociata cu un eventual esec al noului model.

In final, Camaro a fost prezentat presei, numele acesta fiind considerat potrivit si chiar cel mai bun posibil, deoarece nimeni nu stia ce semnifica. Oficialii Chevrolet au pretins ca este un cuvant luat dintr-un vechi dictionar francez, care inseamna prieten, sau companion.  Cei de la Ford au gasit o explicatie mai pe placul lor, anume traducerea dintr-un alt dictionar vechi, spaniol, a aceluiasi cuvant, "camaro", care inseamna: "o creatura mica, cu aspect de crevete".
Intreaga presa auto a vremii s-a distrat copios de replica verbala a Ford, asta pana cand un jurnalist veros a gasit o alta traducere-interpretare pentru Camaro: "care-si pierde intestinele".

Rasul ironic al tuturor s-a oprit insa la momentul lansarii pe piata al uimitorului Camaro '67!


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

:sick: :sick: :tare sick: :sick: :sick:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1478 :: 17.79MB