No SSO cookie

Mandriile Americane (partea 2)

voteaza
(0/ 0)
Mandriile Americane (partea 2)
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

American Muscle Cars: 1968 - Chevrolet Camaro

 
 
Cand Ford a introdus pe piata modelul Mustang nu a existat o reactie imediata din partea celor de la General Motors (GM). Insa la doar patru luni dupa august 1964, data lansarii Mustang, GM a realizat potentialul unei piete de masini sport cu patru locuri.
Ca o ironie, Mustang a fost creat ca un raspuns la Chevrolet Corvair Monza.

GM incepuse de fapt studiile unei asemenea masini, inca din 1958, relateaza designerul Pontiac, Bob Porter" Imi amintesc o masina sport cu patru locuri, de marimea si clasa Mustangului. Se facusera cateva proiecte intr-un studio de design modern. In anii '60 masini similare erau propuse pe plansele proiectantilor din timp in timp Toata lumea dorea sa faca una, dar la acele vremuri, n-a existat un interes al corporatiei."

Dar cand Mustang a vandut 100.000 unitati in primele sase luni de la lansare si aproape 500.000 in primul an, GM a luat in calcul producerea unei replici.
Sarcina respectiva a fost data sectiunii GM Design Center's Chevrolet Studio, aflat sub conducerea lui Henry C. Haga. Designul interior a fost creat de George Angersbach, care a mai fost implicat in munca la modelele Corvette, Corvair si Chevy II, care a devenit Nova in 1968. Multa vreme a circulat stirea confuza care asocia Camaro model '67 cu Chevy II, ca fiind descendent al acestuia, cand de fapt lucrurile se petrecusera exact invers.
 
Premiera a cosntituit-o folosirea unui ansamblu de "biscuiti de cauciuc" care izolau caroseria in anumite parti, o tehnica folosita apoi de mai multe modele europene, inclusiv Mercedes-Benz. In plus, a existat o combinatie de spatiu, confort si sportivitate. Un interior mai mare si mai mult spatiu pentru bagaje, o masina mai silentioasa, toate la un loc furnizate in premiera pe aceeasi masina.

Camaro a fost scos pe piata cu o mare varietate de motorizari, incepand de la 3770 cmc distribuiti in sase cilindri, pana la un V8 de 5360 cmc. In plus, special pentru Camaro, a fost creat un nou motor: 5735 cmc, V8, capabil sa dezvolte 295 CP.

O problema a fost insa, gasirea unui nume pentru noul model. S-au vehiculat diferite variante, precum Nova, Panther, Chaparral, si Wildcat (folosit mai tarziu de Buick). S-a luat in calcul si folosirea initialelor "GM" in nume, aparand astfel G-Mini, care a evoluat catre GeMini, iar in final, Gemini, insa capii General Motors au respins ideea, deoarece n-au vrut ca abrevierea numelui firmei, "GM" sa fie asociata cu un eventual esec al noului model.

In final, Camaro a fost prezentat presei, numele acesta fiind considerat potrivit si chiar cel mai bun posibil, deoarece nimeni nu stia ce semnifica. Oficialii Chevrolet au pretins ca este un cuvant luat dintr-un vechi dictionar francez, care inseamna prieten, sau companion.  Cei de la Ford au gasit o explicatie mai pe placul lor, anume traducerea dintr-un alt dictionar vechi, spaniol, a aceluiasi cuvant, "camaro", care inseamna: "o creatura mica, cu aspect de crevete".
Intreaga presa auto a vremii s-a distrat copios de replica verbala a Ford, asta pana cand un jurnalist veros a gasit o alta traducere-interpretare pentru Camaro: "care-si pierde intestinele".

Rasul ironic al tuturor s-a oprit insa la momentul lansarii pe piata al uimitorului Camaro '67!


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

:sick: :sick: :tare sick: :sick: :sick:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.1992 :: 22.2MB