No SSO cookie

Lotus Elise: magicul concubinaj cu paradoxul

voteaza
(0/ 0)
Lotus Elise: magicul concubinaj cu paradoxul
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Am incercat Lotus Elise, in cateva minute scurte dar magice!

 
 
Forza Rosso a invitat o parte a presei pentru un drive test care a avut ca scop popularizarea marcii britanice Lotus  in Romania, dar si pentru a prezenta modelul entry-level, Elise, presei si implict publicului.
Masini.ro a facut parte din cercul restrans care a avut sansa sa tureze motorul micului sportiv si ne-am simtit onorati de invitatie.


Lotus Elise este asadar, cel mai ieftin model oferit de producatorul britanic de masini sport. Asta daca 48.000 de Euro par cuiva a fi putini, mai ales in aceste vremuri pline de praf.


Desi este o masina de mici dimensiuni, iar unii l-ar cataloga, din aceasta cauza, ca fiind destinat exclusiv femeilor, va spun din start ca nu este asa! Lotus Elise are un interior extrem de incomod, dedicat direct pasionatilor de motorsport, un interior in care accesul este orice in afara de facil. Masina este extrem de joasa, iar pozitia la volan este evident si mai aproape de sol, probabil Elise fiind cea mai coborata masina inc are am urcat vreodata. Lipsa servodirectiei ar completa lista de  motive pentru care aceasta masina nu se adreseaza in niciun caz femeilor.


Motorul, un 1,8 litri, dezvolta doar 136 CP, ceea ce i-ar face pe multi sa ridice o spranceana, a mirare. Insa greutatea totala a masinii, de numai 850 kilograme, schimba radical datele problemei. Lotus Elise atinge 100 km/h in numai 6,5 secunde, gratie excelentei transmisii spate, pusa in miscare de o cutie de viteze sport, cu sase trepte, evident manuala.


Masina este total lipsita de gadgeturi, in interior gasindu-si locul doar strictul necesar unui pilot, suficient pentru a pastra controlul asupra motorului, temperaturilor acestuia, regimului de rulare si alte chestii care pe soferii contemporani nu-i mai intereseaza, fiind acum complet automatizate.
Suspensia rigida, nu permite masinii accesul pe alftel de suprafete decat asfaltul, iar daca mai luam in calcul si garda la sol, extrem de redusa, ne vom gandi ca si asfaltul despre care vorbim trebuie sa fie realizat la adevaratele standarde europene.


Lotus Elise este asadar o masina pentru cunoscatori. Nu-ti cumperi aceasta masina cand nu stii cu ce se mananca motorsportul, nu ti-o iei ca sa mergi la shopping la Mall, de unde sa iesi cu 20 de sacose cu haine, nu o faci cadou iubitei, dar mai ales, nu ti-o prea poti permite atunci cand ar trebui, la tinerete.
Lotus Elise a fost gandit ca o masina pentru tineri, care pot sa conduca cu sezutul aflat la 5 centimetri de sol, intr-un scaun rigid, care-ti imbraca corpul pentru a nu-l pierde prin masina la curbe, insa pretul il recomanda celor care au trecut in categoria a doua de varsta. Este asadar un vehicul paradoxal, creat pentru tineri, cu dimensiuni pentru dame, cu adresare pentru iubitorii de competitii auto si cu un pret pentru cei care nu-si fac grijile zilei de maine. Adica un paradox: toate categoriile enumerate mai sus sunt in antagonism una cu cealalta, iata deci paradoxul. Masina este insa, geniala.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

Nimic pe linga Ariel atom care e mult mai performanta,si mai ieftina, de aspectul care atrage toate privirile nici nu mai vorbesc.....

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.7596 :: 17.89MB