No SSO cookie

Lotus Elise: magicul concubinaj cu paradoxul

voteaza
(0/ 0)
Lotus Elise: magicul concubinaj cu paradoxul
Editoriale · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Am incercat Lotus Elise, in cateva minute scurte dar magice!

 
 
Forza Rosso a invitat o parte a presei pentru un drive test care a avut ca scop popularizarea marcii britanice Lotus  in Romania, dar si pentru a prezenta modelul entry-level, Elise, presei si implict publicului.
Masini.ro a facut parte din cercul restrans care a avut sansa sa tureze motorul micului sportiv si ne-am simtit onorati de invitatie.


Lotus Elise este asadar, cel mai ieftin model oferit de producatorul britanic de masini sport. Asta daca 48.000 de Euro par cuiva a fi putini, mai ales in aceste vremuri pline de praf.


Desi este o masina de mici dimensiuni, iar unii l-ar cataloga, din aceasta cauza, ca fiind destinat exclusiv femeilor, va spun din start ca nu este asa! Lotus Elise are un interior extrem de incomod, dedicat direct pasionatilor de motorsport, un interior in care accesul este orice in afara de facil. Masina este extrem de joasa, iar pozitia la volan este evident si mai aproape de sol, probabil Elise fiind cea mai coborata masina inc are am urcat vreodata. Lipsa servodirectiei ar completa lista de  motive pentru care aceasta masina nu se adreseaza in niciun caz femeilor.


Motorul, un 1,8 litri, dezvolta doar 136 CP, ceea ce i-ar face pe multi sa ridice o spranceana, a mirare. Insa greutatea totala a masinii, de numai 850 kilograme, schimba radical datele problemei. Lotus Elise atinge 100 km/h in numai 6,5 secunde, gratie excelentei transmisii spate, pusa in miscare de o cutie de viteze sport, cu sase trepte, evident manuala.


Masina este total lipsita de gadgeturi, in interior gasindu-si locul doar strictul necesar unui pilot, suficient pentru a pastra controlul asupra motorului, temperaturilor acestuia, regimului de rulare si alte chestii care pe soferii contemporani nu-i mai intereseaza, fiind acum complet automatizate.
Suspensia rigida, nu permite masinii accesul pe alftel de suprafete decat asfaltul, iar daca mai luam in calcul si garda la sol, extrem de redusa, ne vom gandi ca si asfaltul despre care vorbim trebuie sa fie realizat la adevaratele standarde europene.


Lotus Elise este asadar o masina pentru cunoscatori. Nu-ti cumperi aceasta masina cand nu stii cu ce se mananca motorsportul, nu ti-o iei ca sa mergi la shopping la Mall, de unde sa iesi cu 20 de sacose cu haine, nu o faci cadou iubitei, dar mai ales, nu ti-o prea poti permite atunci cand ar trebui, la tinerete.
Lotus Elise a fost gandit ca o masina pentru tineri, care pot sa conduca cu sezutul aflat la 5 centimetri de sol, intr-un scaun rigid, care-ti imbraca corpul pentru a nu-l pierde prin masina la curbe, insa pretul il recomanda celor care au trecut in categoria a doua de varsta. Este asadar un vehicul paradoxal, creat pentru tineri, cu dimensiuni pentru dame, cu adresare pentru iubitorii de competitii auto si cu un pret pentru cei care nu-si fac grijile zilei de maine. Adica un paradox: toate categoriile enumerate mai sus sunt in antagonism una cu cealalta, iata deci paradoxul. Masina este insa, geniala.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

Nimic pe linga Ariel atom care e mult mai performanta,si mai ieftina, de aspectul care atrage toate privirile nici nu mai vorbesc.....

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.5431 :: 17.89MB