No SSO cookie

Geneva 2011, paiete si farduri peste un trup obosit

voteaza
(0/ 0)
Geneva 2011, paiete si farduri peste un trup obosit
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Salonul Auto de la Geneva, editia 2011, un balon in care marketingul a pompat heliul de rigoare.

 
 
70 de premiere, cu asta se lauda Salonul Auto de la Geneva, editia 2011. Si au fost 70! Elvetienii, care au invatat ce inseamna comertul, au uitat insa sa explice: 70 de premiere inseamna premiere mondiale, europene si premiere pentru Elvetia. Dar au fost 70.
Daca in cele 70 de premiere includem si masinile viitorului, studiile de design, variante de motorizare noi, pe o caroserie care are deja 3 ani pe piata, sau alte asemenea potriviri, putem avea o imagine de ansamblu. Oricum, nici 10% nu au fost interesati de aceste strutocamile care tind sa cucereasca autostrazile si acapareaza bugetele guvernelor care se vor trendy.
Mai e mult pana departe...


Era si greu ca industria auto sa poata scoate atatea luminite care sa straluceasca, intr-un timp atat de scurt. La nici patru luni de la fastuosul Salon Auto de la Paris si la nici o luna de la Salonul Auto de la Chicago si sa zicem trei de la Detroit incoace, intr-o perioada economica nefasta, care pare sa nu se mai sfarseasca, sarcina editiei cu numarul 81 a Salonului International Auto de la Geneva a fost una ingrata. Este un moment deosebit, este primul salon de anvergura din Europa al fiecarui an, insa si stralucirea soarelui este pe zi ce trece mai slaba.
Asa ca au recurs la marketing: au fardat un chip batran, au pus paiete pe hainele de alaltaieri si s-au bucurat ca au scapat de zilele de 1 si 2 martie.
Si totusi au fost prezentate publicului, peste 700 de masini!


Vectorial si in diagonala, am strabatut intreg salonul. Am vazut un Audi care desi are o oferta de vreo 20 de modele, n-a avut ce sa aduca nou si la Geneva. Un Concept A3 Sedan si un RS3. Atat! Avea deci logica, amplasarea in coasta, cat sa vina lumea ca la o masa de familie reunita, a noului Aventador, ca doar Lamborghini e "in familie".


Fiat a vopsit 500 de vehicule 500 in 500 de culori, apoi au ascuns Freemont-ul printre ele, cat sa nu uite nimeni ca ei sunt piesa principala din parteneriatul cu Chrysler. Degaba! De Freemont nu te puteai apropia, erau toti broscarii balind entuziasmati deasupra lui. Cele 500 de masinute 500 atrageau doar pentru ca erau pazite de cate doua fotomodele, fiecare.


Dacia, ca si in alti ani, a fost pusa departe de Renault. Pare-se ca francezii nu doresc sa le stirbeasca cineva prestigiul. Si nici nu vor sa constate careva, pricinos, ca un Megane costa cat un SUV Duster, fabricat la Colibasi, daca nu mai mult. E drept ca Dacia n-a avut nimic nou de aratat si a montat un simulator tot pe un Duster, sa vina copiii mari sa se joace cu el.


MINI a tras de modelele sale, le-a lungit, le-a latit, le-a dieselit si a mai pus-o de un salon. Cum de vreo doi-trei ani le tot vopsesc si le imbunatatesc, ne asteptam ca pana la Frankfurt sa zamisleasca si ei ceva nou, altfel o sa monteze simulatoare precum franco-romanii in Duster.


Volkswagen, in afara de Bulli, care e si ala un concept, deci cine stie daca il vom vedea vreodata pe strazi, a reusit sa taie plafonul Golf-ului si ni l-a dat de mare gaselnita, Noul Cabrio. Am lacrimat pe albastrelele care sunt economice si nu polueaza si m-am intrebat cand isi revin nemtii si se apuca sa faca, din nou, masini?


Skoda insa, surprinde. Scapata dn lesa "imaginatiei" companiei-mama, care e si tata si unchi si bunic... au scos cehii astia un concept de zile mari. A meritat sa se care VW Group cu tot calabalacul la Geneva: sa ne arate Vision D de la Skoda. Uite ca ei pot!


Hyundai a schimbat desenul la doua portbagaje si a oferit o premiera mondiala: un break, care pana ieri era berlina. Adica, precum femeia, s-a maritat, a devenit casnica si a facut burta si sunci. Da' are numele schimbat, se cheama i40.


Porsche a amenintat ca vine cu roata patrata, ca va arata ce n-a vazut Parisul si a montat tehnologia hibrid pe Panamera, unicul Porsche care e mai putin Porsche chiar si decat Cayenne!


Cam asa s-a petrecut primul Salon Auto al anului 2011 din Europa,  intr-o scurta schita, sbiectiva. Ca doar asta este menirea editorialului, sa reprezinte o imagine prin prisma editorialistului. Daca mai adaugam la ingredientele succesului, preturile enorme din Palexpo: 7-9 Euro un sandvis, taxiurile, unde o cursa te costa cat o zi de cazare la un hotel cu micul dejun inclus in pret, sau faptul ca desi 1-2 martie erau dedicate exclusiv presei, iar elvetienii au pus in vanzare bilete pentru public, care s-a inghesuit sa vina, aveti deacum tabloul perfect ilustrat.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1102 :: 22.12MB