No SSO cookie

Frana de mana... bulgareasca

voteaza
(0/ 0)
Frana de mana... bulgareasca
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cel mai popular vehicul din Bulgaria, Lada sovietica, nu este cu nimic mai prejos decat batrana Dacie 1300 romaneasca, insa vine cu o frana de mana speciala.

 
 

Aflat la Arbanasi, in Bulgaria, cu ocazia Michelin Safety Trip, nu aveam cum sa nu remarc un batran vehicul Lada Combi, care era parcat alaturi de masinile cu care ajunsesem si noi. In afara aspectului de relicva parasita intr-un hambar, Lada din imagini, sare in ochi datorita sistemului de frana de mana special, utilizat la mentinerea sa in parcarea construita intr-o panta usoara.

Trebuie remarcat ca sistemul acesta este azbest-free, deci 100% ecologic si prietenos cu mediul inconjurator, in afara cazului cand ajunge sa fie proiectat catre alt vehicul, sau pieton.

Ingeniozitatea sistemului pentru parcare provine strict din doua elemente:
1. piatra are o anume dimensiune si forma.
2. asezarea pietrei in spatele rotii permite plecarea de pe loc fara a mai fi necesara prealabila ei indepartare, datorita pozitiei atent calculate.

Cum Arbanasi este o zona deluros-munotoasa, imi imaginez ca portbagajul montat deasupra masinii este necesar deoarece cel din dotarea standard este mereu plin de "frane de mana" bulgaresti, de rezerva.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1790 :: 22.19MB