No SSO cookie

EDITORIAL: Unde sunt Daciile exportate in Uniunea Europeana?

voteaza
(0/ 0)
EDITORIAL: Unde sunt Daciile exportate in Uniunea Europeana?
Editoriale · · 6 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dupa 2900 kilometri parcursi dincolo de granita Romaniei nu stiu unde sunt Daciile de export.

 
 

Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, am efectuat o ditamai calatoria cu masina. Am folosit ruta Oradea - Curtici- Budapesta - Viena - Linz - Passau - Frankfurt, iar la intoarcere a schimbat putin, venind prin Munchen - Salzburg - Viena - Budapesta- Curtici - Oradea. Cat am fost oaspetii Salonului Auto, zilnic am mai facut cam 70 de kilometri, intre oraselul in care am fost cazati si Frankfurt.

Un amanunt mi-a atras insa atentia, pe tot parcursul acestei calatorii.
Inca din Ungaria, masina nationala a Romaniei, Dacia, a devenit inexistenta pe sosele. Ungurii, pare-se, nu ar cumpara Dacia nici daca celelalte masini ar costa dublu. Nici prin Budapesta, pe care am strabatut-o de la un capat la celalalt, nu am vazut, nici macar o singura Dacie, indiferent de model.
Abia catre granita cu Austria am vazut un Logan MCV de marfa, apartinand unei firme.

In Austria, se mai schimba datele problemei. Am vazut cam cinci-sase unitati, toate Logan MCV si Duster.
Iar in Germania, unde am facut cei mai multi kilometri prin orase, am mai vazut cam 3 sau 4 bucati. Niciun Logan berlina, niciun Sandero. Doar cateva MCV-uri si Duster.

Evident mi-am pus intrebarea: unde sunt Daciile noastre de export? In care Germanie si in care Austrie se duc ele? Sunt convins ca exista statistici, ca exista cifre de export si de vanzari, insa pe soselele Ungariei, Austriei si Germaniei, Daciile nu se regasesc.
Stu ca toata presa auto a preluat stirile potrivit carora Dacia rupe gura targului si nemtii fac coada sa o cumpere. FALS! Nici macar la Salonul Auto Frankfurt 2011 nu se inghesuia nimeni sa vada modelele romanesti, care intre noi fie vorba, sunt cam aceleasi de niste ani buni incoace. In afara modelelor speciale Dacia Duster No Limit si Dacia Duster Feuerwehr, restul era ceea ce vedem si pe strazile Romaniei si mai trist, aproape la fel de slab reprezentat ca la Salonul Auto de la Geneva 2011.

Sa avem cumva de-a face cu statistici renascute dn Epoca de Aur, cand reuseam cu brio sa depasim granitele tarii in timpul insamantarilor de toamna? Cand suprafetele arate depaseau intreaga suprafata a Romaniei?

Cine si de ce ar avea nevoie de aceasta intoxicare gratuita si ineficienta, dat fiind faptul ca Dacia bate la vanzari toate celelalte marci de pe piata europeana, nefiind nevoie de reclama suplimentara pentru Romania?
Daca Dacia nu se vindea bine in tara noastra, da, ar fi avut sens: nemtii se inghesuie sa cumpere Dacia, iata un motiv sa o cumparam si noi!

N-am sa trag o concluzie, pentru ca nu e treaba jurnalistului sa faca asta. Concluziile le trageti voi, cititorii. Treaba mea este doar sa atrag atentia asupra unui fenomen demn de Dosarele X: exportam Dacii in draci, insa ele nu se regasesc pe nicio ssea. Sau sa fie vorba despre  o masina atat de pretuita si de pretioasa, incat nemtii, austriecii siungurii sa o tina in garaj, sau in vitrina, de teama sa nu se zgarie si sa nu-si piarda valoarea de catalog?

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (6)

scris de Corvin_de_Hunedoara

@betta, concluzia ar fi ca pui etichete fara sa fi citit/inteles esenta articolului. Ceea ce ma face sa concluzionez ca o eventuala discutie cu tine pe aceasta tema, sau oricare alta, ar fi atat nula cat si neavenita.

scris de utilizator_399533

continuare... Acesti oameni se deplaseaza doar in oraselul lor sau cel mult in satele din apropiere. Merg pe autostrada exceptional doar ca sa mearga la medic. Daca merg in vacanta inchiriaza de multe ori un camping car dar ma tem ca pt ei concediul este un week-end petrecut in familie sau la rudele de la tara.

scris de utilizator_399533

Locuiesc in sudul Frantei de un an si am fost uimit la inceput de numarul mare de Dacii (in special MCV) care sunt prin sate si prin orasele mici. Intr-adevar aceste Dacii apar extraordinar pe autostrada sau in orasele mari. Explicatia a venit dupa cateva luni, cand am inceput sa inteleg structura populatiei si obiceiurile de consum. Dacia este o masina cumparata de oameni de 40-65 ani, in general familii, salariati dar cu salarii modeste si in general oameni care asteapta de la o masina noua.

scris de betta

Deci ce informaţii conţine articolul de faţă? Că "n-am văzut", "nu ştiu unde"... iar de aluzii, insinuări, aprpopouri şi alăturări denigratoare e plin: "Ungurii, pare-se, nu ar cumpara...", "Sa avem cumva de-a face cu statistici renascute din Epoca de Aur...", "Cine si de ce ar avea nevoie de aceasta intoxicare gratuita si ineficienta..." şi altele... Iar la final, în mărinimia de jurnalist aprig, laşi cititorii să tragă concluziile (sămânţă de scandal şi dezbinare). Concluzia ar fi că varza nu are nimic de-a face cu jurnalismul, autorul însă da... Dacia (parte a Renault) le-o fi re-exportat în Turcia, China sau Bangladesh... ori poate în Groapa Marianelor... care merge să verifice? NULL

scris de B41TUO

Păi chiar nu sunt atât de multe pe șosele. Calculați nu la vânzări (care în plus sunt pe modele și clase nu pe mărci) ci ca pondere în parcul total rulant. Procentele vor fi astfel de cel puțin patru sau chiar cinci ori mai mici.

scris de RUE

Dupa o saptamana in Grecia am observat ca singurele dacii erau cele cu numar de Romania.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7046 :: 22.2MB