No SSO cookie

Editorial: Taxa Tariceanu-Vosganian moare. Se nasc TAXELE(!!!) Nemirschi-Boc!

voteaza
(0/ 0)
Editorial: Taxa Tariceanu-Vosganian moare. Se nasc TAXELE(!!!) Nemirschi-Boc!
Editoriale · · 18 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Guvernul are trei noi variante de taxa auto, cea actuala se suspenda. Sa moara si capra vecinului!

 
 

Ministrul Mediului propune trei formule: vechea taxa auto din iulie, o alta taxa in functie de cat polueaza masina sau doua taxe, una de inmatriculare si una de poluare, anuala.
Ministrul Mediului a anuntat ca va propune ca Ordonanta 218, privind triplarea taxei de inmatriculare pentru masinile vechi si suspendarea taxei pentru masinile noi Euro 4, sa fie suspendata pe o perioada de una-doua luni. In aceasta perioada va fi aplicata vechea ordonanta, adica atat masinile vechi, cat si cele noi sa plateasca taxa de inmatriculare la valorile din iulie, in functie de puterea motorului, vechime si de noxele emise. In aceste una-doua luni, Executivul va analiza mai multe variante pentru taxa de inmatriculare, potrivit ministrului Mediului, Nicolae Nemirschi.

Astfel, in prima varianta, taxa ar putea fi eliminata de tot, iar in locul ei sa fie introdusa o taxa de poluare anuala.

In a doua varianta se vor achita o taxa de inmatriculare si, anual, o taxa de poluare. A treia varianta: sa se revina la vechea taxa din iulie. Potrivit lui Nemirschi, in sedinta de guvern de astazi va propune suspendarea Ordonantei 218.

Oricum, nimic bun pentru amaratul care-si dorea o masina, cert e faptul ca actualul guvern nu-si permite sa slabeasca baierele impozitelor si taxelor, pentru ca are nevoie de bani.
De asemenea, nimic bun nici pentru producatorul autohton, Dacia, care se afla in fata aceleiasi dileme existentiale: daca taxa cade, romanul se va duce in strainatate sa-si aduca o masina pe placul si dupa posibilitatile sale financiare, daca taxa ramen, oricum Dacia e un produs nevandabil prin prisma raportului calitate-pret, o taxa suplimentara o aduce si mai jos in topul preferintelor populatiei.

In varianta revenirii la aberanta formula de calcul a taxei din iulie, revine si sintagma care a facut cuplul Tariceanu-Vosganian celebru: "ai masina noua, poluezi mai mult pentru ca circuli mai mult", ceea ce ne duce in randul statelor bananiere ca stil de gandire economica. De asemenea sunt sanctionati aceia care au avut "nesimtirea" de a-si dori un SUV, sau o masina cu o capacitate cilindrica mai mare. "Sa plateasca, daca si-au permis o masina mai acatarii", pare sa fie ecoul care se aude. Nu e decat o rescriere a formulei dupa care-si guverneaza multi romani viata: "Sa moara si capra vecinului!'

In varianta unei taxe anuale de poluare, cu siguranta se vor simti loviti nefericitii proprietari - de ani de zile- ai masinilor non-Euro, Euro 1 si Euro 2, si aici ma refer la cele inmatriculate si in circulatie de ani de zile. Ei cu siguranta nu si-au putut permite o alta masina mai noua si nepoluanta, deci cu siguranta o taxa suplimentara ii va sufoca.
Mai ramane si semnul de intrebare pe care-l vor ridica cei care au platit aberanta taxa de poluare, in indiferent care din formulele sale: iulie, sau decembrie - triplata: ei ce vor face? Adica au platit sume care in anumite cazuri sunt echivalentul unui Logan nou si vor fi obligati sa plateasca in plus o taxa anuala de poluare? O noua generatie de sacrificiu?

In varianta eliminarii totale a taxei de poluare (la prima inmatriculare) si instituirea unei taxe anuale tot pentru poluare, de bun simt si de buna logica, ar fi restituirea sumelor platite de cei care si-au inmatriculat masinile in anul 2008 (prima inmatriculare). Aceasta varianta ar fi logica si in cazul unei alte taxe de inmatriculare plus una anuala de poluare, deoarece se presupune ca e vorba de un cuantum mai mic decat cel existent.

Concluzia mea: in oricare din variante, contribuabilul plateste, si tot el pierde, intrebarea este doar: cat? Ar mai fi o intrebare de bun simt, dar nu ai cui o adresa: pana cand trebuie sa mai iesim in pierdere, domnilor guvernanti? 

 

Cristian Szilvassy (Corvin)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (18)

scris de Anonim

nu trebuie sa mai inchida alti granitele pt romini .vechiul si noul guvern au inchis accesul rominilor catre europa cu vechea cit si cu noua taxa .ei ar vrea sa muncim in europa si bani daca putem sai aducem in rominia si sa le umflam gusile nesatule si conturile nesimtite din banci .si daca nui mai votam pe actuali vor veni alti care tot la fel ne vor minti .

scris de Anonim

am fost si vom fii furati mereu in rominia .neau mintit ca vor reveni la taxa din vara .am calculat taxa si se pare ca prin niste modificari in anexe au modificato dar a ramas aceiasi .si ne mai miram ca sintem umiliti in toata europa asa ne trebuie daca cei pe care iam ales ne trateaza ca pe ultimi prosti ai europei . >:(

scris de bmw316rlz

Salut .... Am o masina cu nr Italia, as vrea sa profit de aceasta " noua " taxa. Stie cineva unde trebuie sa ma prezint si cu ce acte ? ( in Bucuresti ) Multumesc anticipat .

scris de Anonim

sa dea taxa cum era in iulie >:( >:( >:( >:( :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :P :blank: :bug:

scris de Anonim

smecher boc nu zice ca dubleaza taxa zice ca o reduce alta vrajeala saracii si prosti cred au dat cu cadourile in campanie in stinga si dreapta de unde aveau banii acum sa recupereze umfla taxele doar asa pot guverna cu ajutorul saracilor nau nici un interes de educare nu le este rusine sa se prezinte in europa acolo daca dai o ciocolata la cineva il jignesti zice ca nu e mort de foame cind vom transmite si noi aceste valori dar cine sa transmite cadrele didactice apuca si cu picioarele

scris de Anonim

mai mare hotie ca im tara noastra nu exista isi bat joc de noi >:(

scris de Anonim

au contrinu este taxa numai a celor doi din titlul articolului au contribuit pe rand cu foarte mari influente basescu taiceanu, pentru campania electorala ,dar in primul rand de ani buni face valuri impotriva masinilor s.h. un mare pupin*****, vice presh. ing. stroe mare josnic acestindivid, in ceia ce priveste optiunea romanului de a alege s.h. asta ne este puterea de cumparare, ce noi nu am vrea masini noi si bune s-au intrebat guvernantii si politicienii de ce nu .

scris de Anonim

Ramane in continuare gustul amar ca suntem o natie calcata in picioare cu nesimtire de guvernanti.Daca ne mai dam si intre noi in cap e cu atat mai grav.Spun asta vis a vis de comentariul d-lui Liviu referitor la rablele din trafic si "inconstientii" care le conduc.Are d-l Liviu cunostinta cate rable au produs accidente mortale in 2008 si cate masinile de fite? Inconstientii la care probabil se refera nu prea conduc "rable".

scris de Anonim

Are dreptate Adrian...Noi vorbim, noi auzim..si toti ceilalti...Cum sa mai stam in Romania?

scris de Anonim

daca tot mariti taxa mariti dracu si salarilesa la avem ca ale voastre si atunci o sa ne permitem sa ne cumparam masini noi,chiar daca ai dai romanului o masina scumpa nu are cu ce sa o intretina

scris de Anonim

de ce sa platim si astia care avem masinile inscrise nu le platim destule taxe.sunteti niste hoti ne-am saturat de voi

scris de Anonim

dl boc nu uita ce ai promis..sa dai taxa de tot jos!!!

scris de Anonim

comentam ca prostii aici si pe toate saiturile ca oricum nu ne baga nimeni in seama tot ce vor ei fac fara sa tina cont de nimic si de nimeni. asa ca nu avem decat sa inghitim in sec si sa trecem peste... :roll:

scris de Anonim

nu uitati ca platim o taxa de poluare inclusa in carburant. Poate ca e la moda acum sa scornim taxe si sa le punem alt nume. E asa de bina sa traim intro tara care produce doar taxe?? Ne dorim asta?? Atunci chiar ne meritam soarta de SCLAVI. Voi platiti ca noi ne facem concedii in caraibe si in Hawaii cu banii vostri cam asa ar trebui sa sune lozincile alesilor nostri in loc de promisiuni. Eu unu mam saturat de astia si nu le mai dau mult pana intro zi cnva va detona o bomba in palatu ala de buf

scris de Anonim

Ionut are dreptate. Atat de multe masini care nu mai corespund din punct de vedere tehnic de toate marcile sunt pe sosele si tot atatia soferi inconstienti care le conduc incat iti este frica pe soselele care nici ele nu corespund. E mare bataie de joc cu rablele astea,insa probabil cu benzina euro5 dacia se poate transforma in altceva(JAGUAR)

scris de Anonim

Ar fi de dorit ca Ionut sa puna in calcul si infrastructura drumurilor si abilitatile de soferit ale unora inainte sa ofere asemenea "logici".. :smirk:

scris de Anonim

Parerea mea este ca cea mai buna varianta ar fi aceea cu taxa anuala.Trebuie sa ne gandim si la viitorul nostru nu numai la prezent sa ai masina sub fund indiferent ce cat de daunatoare este naturii mediului si noua.De asemenea nu consider ca este normal ca oricine sa aiba masina, acuma oricine isi permite sa isi cumpere un kkt de dacie care la prima curba i se rup franele si intra pe contra intr-o alta masina.Logoca mea este: mai putine masini mai putine accidente si aer mai curat.

scris de Anonim

suntetii hotii iar noi prosti ca vam votat nu va este rusine cereati ca niste cersetori voturi acum vreti sa ne furatii drepturile si noi suntem romini sa va fie rusineeeeeee osa punetii taxa si pe aerul respirat sa aveti ce fura pacat de ceausescu el a facut ceva in tara asta voi ati vinduto

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2007 :: 18.69MB