Piata auto a rasuflat usurata dupa zarva
trecuta a Salonului Auto de la Geneva, care si-a consumat noutatile pentru
editia 2009 lasand portile larg deschise catre publicul iubitor de masini, si a
revenit la vechile ei obiceiuri. Mai bine zis, piata auto s-a reintors catre
criza economica care misuna prin maruntaiele departamentelor de marketing si
vanzari ale producatorilor auto din intreaga lume. Uitam si noi stralucirea
unei salon frumos, spectaculos, si ne intoarcem cu tristete la lucrurile de zi
cu zi.
Nu este dificil sa observi ca GM si Chrysler, primele afectate de criza, continua sa bata la poarta falimentului, gasind pe zi ce trece tot mai putine solutii. In fata unei astfel de situatie nu le-a mai ramas decat sa urle zbucimati catre un ajutor care intarzie sa mai vina. Nu este greu sa observi ca Ford se scalda in aceeasi acalmie, cu care s-a obisnuit de un deceniu incoace, prezenta marelui salvator Alan Mulally nefiind decat un exercitiu de imagine, deoarece nici taticul Boeing-ului nu pare a gasi solutii de iesire din intuneric. Lasand la o parte boala cu care se confrunta piata auto americana, am ajuns sa vedem cum durerea aceasta se rasfrange si asupra copiilor originari din Europa. Este cazul marcii Opel, detinuta de GM, care se confrunta cu pericolul colapsului si striga in dispare catre ajutorul nemtesc. Nu trebuie sa-i uitam nici pe suedezii de la Saab, tot GM, care inca cauta fara nicio sansa un cumparator, abandonati fiind de mama americana.
Francezii de la
Renault si Peugeot-Citroen se ascund, parca pacalind criza, intr-o
acalmie sora cu moartea. Italienii de la Fiat ies la suprafata aruncand un
oftat prin boss-ul Marchionne care ne spune ca va lupta pe viata si pe moarte,
sa-l credem? Cine s-ar fi gandit ca perversiunea crizei i-ar fi lovit chiar pe
cei mai rasfatati copii ai Europei auto: BMW, Mercedes si Audi? BMW si
Mercedes, cele doua rivale de moarte, anunta un posibil parteneriat, un schimb
de actiuni mai precis. Cine ar fi prezis acest lucru acum doi ani ar fi fost
impuscat ca in vremea Gestapo-ului de presa din Germania. Audi trage sperante
la mai bine dar recunoaste cu toata inima ca 2009 va fi cel mai greu an din
istoria industriei auto.
Sa-i lasam pe germani si sa ne amintim ca in
Asia traieste Toyota, sau traia pana nu demult, ca n-am mai auzit nimic de ei,
s-or fi apucat de crosetat?
In acest timp, criza pare sa fie de bun augur pentru Dacia, un producator mic din Europa de Est, din Romania mai exact, care devine simbol in Germania si iese in evidenta la salonul auto cu superconceptul Duster.
Criza este un recul al lacomiei, al modului in
care s-a muncit pana acum, al felului in care producatorii auto (unii dintre
ei), de exemplu, si-au batut joc de bani, rulandu-i ca pe un sul hartie
igienica la toaleta publica a economiei mondiale.
Cine va trai si cine va muri in acest razboi depinde de traditia, inteligenta si pregatirea fiecaruia. Ceea ce este clar e ca in industria auto, jucatorii au ajuns sa se razboiasca cu ei insisi, cu pacatele lor, nu unii cu altii pentru cucerirea clientilor. Nu se mai da o lupta pentru titlu, ci una pentru supravietuire, pe viata si pe moarte!
EDITOR: Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 10 March 2009 20:48
Foarte tare articolul, felicitari redactorului. O analiza clara a situatiei din lumea auto.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!