No SSO cookie

Avancronica MP Turcia: Cine-l opreste pe Vettel?

voteaza
(0/ 0)
Avancronica MP Turcia: Cine-l opreste pe Vettel?
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Turciei, cu favoriti, sansele fiecaruia, avantajele si dezavantajele acestora, precum si factorii care vor influenta castigatorul cursei.

 
 

Marele Premiu de Formula 1 al Turciei va reprezenta prima etapa a sezonului 2011 desfasurata pe taram european, dupa trei curse care au avut loc in Australia, Malaezia si China.

Cursa de la Istanbul va avea loc duminica 8 mai, incepand cu ora 15 si va fi transmisa, asa cum v-ati obisnuit deja, de siteul masini.ro in format live text. Inainte de asta insa, sa vedem care sunt principalii favoriti la obtinerea victoriei si care sunt factorii care vor influenta cursa din Turcia.

1. Viteza

Sebastian Vettel a demonstrat de oricate ori a avut ocazia, atat in finele sezonului trecut, cat si in debutul acestuia, ca este cel mai rapid pilot din Formula 1 in acest moment. Germanul a obtinut pole-positionul in toate cele trei curse de pana acum si are toate sansele sa bifeze inca o plecare din fruntea grilei de start duminica. Mai mult decat atat, Red Bull au anuntat, prin vocea lui Helmut Marko, ca ar fi remediat si problemele sistemului KERS, cel care a dat mari batai de cap celor doi piloti Red Bull in acest debut de sezon. Cu toate acestea, Vettel va avea probabil de suferit dupa incidentul din prima sesiune de antrenamente de vineri, ceea ce inseamna ca Jenson Button si Lewis Hamilton ar putea profita si ar putea obtine pole-positionul, acesta oferind un avantaj important in cursa din Turcia.

2. Fiabilitatea

In mod aproape neverosimil, cele trei mari echipe ale campionatului, Red Bull, McLaren si Ferrari, nu au inregistrat niciun abandon in cursele scurse pana acum de la debutul sezonului, lucru ce ne-ar putea spune ca toate trei teamurile stau foarte bine la fiabilitate si ca acesta nu va ma fi un factor determinant la Istanbul. Lucrurile nu stau chiar asa insa, Red Bull si Ferrari avand parte de probleme tehnice destul de importante pana acum. Daca includem in categoria echipelor importante si pe Mercedes, acestia stau probabil cel mai prost la capitolul fiabilitate, cu toate ca si acestia se afla intr-un progres remarcabil de la o saptamana la alta. Una peste alta insa, McLaren pare sa aiba la acest moment cea mai solida masina, un lucru care se poate dovedi determinant in perspectiva unei curse grele si solicitante cum va fi foarte probabil cea din Turcia.

3. Cat va conta strategia?

Revenind la titlul avancronicii, cursa din China a dovedit ca singura modalitate prin care poate fi oprit Sebastian Vettel este prin alegerea unei strategii intelepte. Astfel, Lewis Hamilton a sacrificat atunci calificarile, pastrand un set de pneuri soft pentru cursa si, in ciuda unei strategii cu o oprire in plus la boxe fata de campionul mondial en-titre, l-a invins pe acesta. Intrebarea este daca si in Turcia este loc de o asemenea strategie care sa-l incurce pe Vettel? Cea mai probabila varianta pentru Istanbul pare cea cu trei opriri la boxe, circuitul fiind unul extrem de solicitant, cu viraje grele si linii drepte lungi care ''ajuta'' la uzura rapida a pneurilor. In aceste conditii, o strategie cu doua opriri pare mai degraba una de domeniul fantasticului, in timp ce una cu patru opriri pare extrem de riscanta, ceea ce ar insemna ca de data aceasta se va juca mai mult pe pista si mai putin la boxe...

4. Conditiile meteo

Prima sesiune de antrenamente libere de vineri s-a desfasurat sub semnul ploii, iar ierarhiile au fost rasturnate serios. Astfel, Vettel a abandonat repede, masinile McLaren nici nu s-au obosit sa iasa pe circuit( or fi stiut ei ceva...), iar Fernando Alonso s-a impus la distanta kilometrica de restul plutonului. A doua sesiune a fost in conditii de circuit uscat, iar lucrurile au intrat in normal. Vettel n-a alergat, cei de la McLaren au dominat, iar Mercedes a demonstrat ca evolutia buna din China nu a fost deloc intamplatoare. Ce ne spune insa prognoza pentru duminica? Pai nu ne spune lucruri foarte clare. Astfel, vremea la Istanbul se anunta inchisa, cu sanse medii de precipitatii, ceea ce ar putea insemna ca ploaia va pandi la orice pas...

5. Moralul si atmosfera

De multe ori s-a spus pe parcursul sezonului trecut ca in succesul lui Vettel un rol important l-au jucat si inginerii, acestia sustinandu-l enorm si nepunand in niciun moment presiune pe tanarul german. Cum stau lucrurile acum din punctul de vedere al atmosferei la echipele importante? Pai sa le luam pe rand. La Red Bull e liniste in continuare pentru Seb, in timp ce la Webber... nu prea. Astfel, australianul pare din ce in ce mai presat sa obtina rezultate comparabile cu ale coechipierului sau, mai ales in conditiile in care actualul sau contract va expira la finele acestui sezon. La McLaren lucrurile par sa stea si mai bine din acest punct de vedere, concurenta dintre Hamilton si Button fiind purtata mai mereu in limitele fair-playului. Ferrari, daca nu era suficient ca pacatuieste la capitolul viteza, are un mare dezavantaj si aici. Astfel, Felipe Massa pare aproape cu bagajele facute, in conditiile in care nimeni nu este multumit de randamentul sau, in timp ce Fernando Alonso... vrea, dar nu prea pare sa aiba cu ce. In fine, la Mercedes moralul este in crestere, Nico Rosberg parand capabil sa atace primele pozitii.

Concluzii:

a. Vettel ramane favorit.

b. Daca nu va fi Vettel, atunci aproape sigur va fi unul dintre pilotii McLaren.

c. Nico Rosberg ar putea fi surpriza placuta a acestui week-end.

d. Atentie la Mark Webber! Daca ii va functiona KERS-ul, ambitia sa de a arata ca se poate bate cu Vettel il poate face sa castige... sau sa iasa in decor.

e. Se anunta un nou week-end cenusiu pentru Ferrari... daca nu cumva nu ploua.

Adrian Diaconescu

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1105 :: 22.11MB