No SSO cookie

Atentie soferi: se poate bruia semnalul inchiderii centralizate!

voteaza
(0/ 0)
Atentie soferi: se poate bruia semnalul inchiderii centralizate!
Editoriale · · 7 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pe baza unui text primit la redactie, Masini.ro incearca sa va ofere explicatia logica si rezolvarea noului mod de operare al hotilor de masini, care tinde sa ia amploare in Romania.

 
 
Acesta este textul pe care l-am primit pe adresa redactiei de la o cititoare, Mirela, careia ii multumim. Si in urma acesti text ne-am decis sa va sarim in ajutor, asa ca ati face bine sa cititi pana la capat.

Atentie soferi nu este de gluma mi s-a intamplat chiar mie Astazi, 10.02.2011, am avut ceva de rezolvat in zona P-ta Cosbuc- Bdul Libertatii ( Bucuresti). Am parcat masina in fata sediului RCS-RDS, am rezolvat ce aveam de rezolvat in 15 min si m-am intors la masina. Nu am reusit sa deschid masina nici din cheie (telecomanda) nici din telecomanda de la alarma. Langa mine un domn se chinuia sa-si inchida masina cu telecomanda si nu reusea. Deci eu nu reuseam sa o deschid pe a mea el nu putea sa o inchida pe a lui. PREA MARE COINCIDENTA!!!!!!!!!!!!!!!! Mi-am adus aminte ca citisem pe net un articol care explica ca masinile care se inchid cu telecomanda nu sunt sigure deoarece se poate bruia semnalul dat de aceasta si masina nu se inchide (desi tu ai apasat pe buton si esti sigur ca s-a inchis). M-am uitat in jur si... o masina micuta cu 2 usi, marca Datsun, culoare gri deschis, fara numere de inmatriculare era oprita in apropiere in spatele masinilor parcate. M-am dus catre acea masina, in ea erau 4 indivizi (cum aratau este usor sa ghiciti), unul din ei avea un dispozitiv care semana cu o telecomnda de tv dar avea si antena. Cand m-au vazut, au plecat. Imediat dupa ne-am putut descuia respectiv incuia masinile din telecomanda. Asadar este o noua metoda de a fura din masina. Verificati-va masina dupa ce ati inchis-o. Cum functioneaza: individul tine permanent apasat pe butonul dispozitivului, care emite un semnal (frecventa) sau ce o fi, semnal ce nu lasa comanda ta de inchidere sa "ajunga" la masina. Apesi pe buton sa inchizi masina, iar daca nu esti atent sa vezi daca intr-adevar s-a inchis, aceasta ramane deschisa. Pe urma doar asteapta la pleci de langa masina si te usureaza de ce ai lasat prin ea. Nu credeam asta stiind ca alarmele schimba codurile la fiecare activare  si am un sistem de alarma bun, foarte laudat. Se pare ca e pentru fraieri cinstiti. Cei care ati patit asta sau ati vazut , va rog, sustineti avertismentul, cei care nu au vazut tineti minte si anuntati-va.


Se pare insa, ca metoda nu prespune ceva nou, iar Internetul este plin de acest text, postat in graba pe fel de fel de site-uri. Pare un fel de teoria conspiratiei, iar un asemenea dispozitiv e de domeniul SF-ului, asa ca ne-am documentat, pentru ca urmarea logica va fi aparitia unui super sistem care nu poate fi bruiat si pe care nestiutorii se vor grabi sa-l cumpere, platind probabil de 3-4 ori pretul unei alarme auto conventionale.
L-am sunat pe Darius, probabil cel mai titrat specialist in domeniul alarmelor auto si al inchiderilor centralizate din Bucuresti. Service-ul sau si baza enorma de cunostinte in domeniu, l-au recomandat din start, ca sfetnic al nostru si implict al cititorilor Masini.ro.

Darius ne-a confirmat existenta acestui dispozitiv-minune, insa am inteles de la el ca, atentie! lucrurile nu stau tocmai asa:

- in cazul folosirii unei telecomande originale, aceea furnizata de producator, aceasta are acelasi rol pe care-l are si cheia masinii. Insa aceasta telecomanda originala are un mic cusur: emite pe o anumita frecventa un semnal catre modulul de inchidere-deschidere al masinii, insa cu un singur cod, unic. Acest cod se repeta la fiecare actionare si poate fi usor clonat si memorat, facand posibila actiunea hotilor si a dispozitivului de tip telecomanda cu antena.
- in cazul folosirii unei alarme after market, aceasta functioneaza pe acelasi principiu, insa la fiecare actionare isi genereaza alt cod. Si acesta poate fi interceptat si clonat, insa la o a doua actionare, alarma in sine isi genereaza alt cod, facand inutila actiunea potentialilor hoti. Si nu este vorba strict de o alarma after market scumpa sau cu un nume mare, ci de cam toate alarmele de pe piata.
- in plus, la folosirea cheii in butucul usii, aceasta presupune o actiune mecanica, care se suprapune peste comanda electronica. In fapt cam ce ar trebui sa faceti, aca nu aveti o alarma cu inchidere centralizata after market (care va asigura acel cod saritor si regenerabil): blocati manual portierele masinii, din interior, apoi coborati din vehicul si inchideti portiera soferului folosind cheia din dotare, prin actiune mecanica. Aceasta, ar trebui sa aiba efect de overwrite asupra factorilor electronici externi. Daca nu reusiti si in continuare aveti suspiciuni, urcati in vehicul si amanati vizita, sau consultati un specialist in alarme auto si inchideri centralizate.

In concluzie, ar fi bine sa va montati o alarma - cat  mai performanta - after market, insa ar fi de preferat sa nu o faceti "dupa ureche" ci sa consultati un service specializat. Nu va trimitem la Darius, pentru ca nu  ii facem reclama gratuita, insa ati putea incerca si aceasta varianta, macar pentru un sfat competent si pertinent.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (7)

scris de Anonim

Ne-am dat drak cu tehnologia asta!!!O sa ajungem sa ne facem nevoile pe camp de frica sa nu ne curenteze ceva la c** sau sa ne filmeze vreun obsedat!!!!

scris de Anonim

Aceelasi lucru mi s-a intamplat la complexul IDM in parcare. Cand am ajuns radeam de o tipa care era cu capota ridicata deoarece i se terminase bateria de la atata "sunat". Am inchis frumos masina, iar cand am ajuns inapoi nu mai mergea sa o deschid din telecomanda, alti 3 tipi in jurul meu, aceelasi lucru, ori nu reuseau sa armeze masina din telecomanda ori sa o deschida. Am deschis-o din cheie, iar masina suna in continuu si singura rezolvare a fost sa o pornesc si am plecat la 50 de metri mai incolo, cu alarma sunand, si ce credeti? a mers fara probleme la 50 de metri mai incolo...deci e clar, cineva a bruiat sistemul de alarma.

scris de Anonim

Cred ca ar trebui clarificat un lucru: interferenta (bruiajul) emis de emitatorul hotului (o simple telecomanda TV uneori) doar INTERFEREAZA semnalul emis de telecomanda masinii si astfel face ca receptorul din masina sa nu mai interpreteze corect comanda... nu are nimic de a face cu codurile acele unice generate. Altfel spus, hotul nu ar putea emite nici o comanda acceptata de receptorul masinii cu un dispozitiv impovizat intrucat nu detine codul unic generat de telecomanda originala a masinii. Apropo, si telecomenzile furnizate de producatorul masinii isi schimba codul, nu numai cele vandute separat de magazina dupa... interesanta "gaselnita" de marketing gasita de Darius (vezi articol). Asa ca fiti atenti daca masina s-a incuiat si asta e totul (cel putin in privinta acestui tip de furt)!!!

scris de Anonim

mie mi s-a furat aparatul foto de pe bancheta din spate. am un audi a6 din 2005 si geamuri fumurii. eram in parcarea unui centru comercial din oras si am fost plecat aproximativ 30 minute. cand m-am intors, aparatul nu mai era. nici un geam spart, nicio urma de fortare a usii, nimic. singura explicatie care mi-am dat-o pana sa vad acest articol a fost ca cineva m-a pandit cand am iesit din masina si a vazut ca nu am inchis masina (nu cred ca mi s-a intamplat totusi vreodata sa nu blochez masina din telecomanda). coincidentele sunt mult prea mari si tind sa cred ca se poate sa fi fost pacalit de un astfel de sistem. imi pare foarte rau ca mi-au furat aparatul, mai ales ca era cadou de la prietena mea si valora undeva pe la 3000 lei. sunt o gramada de sisteme ingenioase pentru hoti si nu prea ai cum sa le faci fata, pana cand ajungi sa o patesti. asa ca...mare atentie.

scris de Anonim

acelasi fenomen mi s-a intamplat in doua zone diferite din Timisoarei. incercam sa inchid masina din telecomanda si aceasta nimic, de am crezut ca mi s-a stricat sistemul de inchidere centralizata prin telecomanda. am inchis-o manual, mi-am rezolvat problemele, am deschis-o apoi tot din cheie si am plecat. surpriza a fost ca ajungand la firma in parcare sa rearmez din telecomanda si sa se inchida. concluzia mea a fost ca sunt zone unde frecventa telecomenzii poate fi bruiata de alte frecvente sau armonici ale acestora. sa nu uitam ca nu toate alarmele sunt pe frecvente inalte ci mai degraba pe frecvente libere la utilizare chiar si de amatori. poate ca nu ar fi rau ca aceste locatii sa fie samnalate la ANCOM pentru a analiza spectrul de frecventa si a identifica perturbatorul. de azi nu mai exclud nici posibilitatea clonarii frecventelor de catre cei rau voitori in scop de frauda.

scris de Anonim

Cum ramane cu un generator de semnal/bruiaj pe frecventele pe care le folosesc inchiderile centralizate si alarmele? Eventual un generator de spectru larg si putere mare astfel incat sa fie permanent bruiate frecventele si masina sa fie coplesita de zgomot astfel incat sa ramana deschisa. La asta nu v-ati gandit?

scris de Anonim

nu poate decat sa ati bruieze semnalul,masina daca are imobilizator,sau chip in cheie nu o poate fura!de obicei la modelele vechi de masini apasand de 2 ori pe inchis apare acel semn de safty adica se ilumineaza stopurile..+ca se si aude cand cuiul sare pe inchis!dar...asta nu inseamna ca baietii nu sunt pusi pe ciordeala si de obcei te mai uiti daca sa inchis masina..asta este traim in RO!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0916 :: 22.17MB