No SSO cookie

Analiza MP Ungaria: Button, omul potrivit la locul potrivit

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Ungaria: Button, omul potrivit la locul potrivit
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei, oferind note pilotilor importanti.

 
 

Sezonul 2011 din Formula 1 nu este in mod clar cel mai echilibrat, cel mai disputat sau cel mai interesant din istorie, dar este in mod sigur unul din cele mai stranii. Mai intai Red Bull a parut sa domine si sa castige tot, in conditiile in care Ferrari a inceput in genunchi. Dupa care Ferrari au inceput sa-si revina usor, usor, Red Bull a inceput sa scada, iar McLaren parea la randul ei in genunchi.

In fine, Ferrari a ramas la nivelul de ''ne batem la primele locuri, dar nu la primul'', Red Bull la ''suntem rapizi, dar ne cam bagam bete in roate singuri'', iar McLaren, cand nimeni nu se astepta, a inceput sa domine totul. Colac peste pupaza, a mai venit si cursa din Ungaria, in care, cum bine anuntam in avanpremiera de sambata, s-a dat o lupta necrutatoare intre multi si a castigat poate cel la care ne asteptam mai putin.

Jenson Button a ajuns asadar cum, necum sa aiba doua victorii in acest sezon, acelasi numar de triumfuri ca si Lewis Hamilton si mai multe decat Fernando Alonso. Cum s-a ajuns aici, dar si ce erori au comis pilotii importanti in Ungaria, vom vedea in cele ce urmeaza.

1. Jenson Button

99% transpiratie si 1% inspiratie. Asta se spune ca ar fi reteta succesului. In ceea ce-l priveste pe Jenson, am putea spune ca lucrurile au stat mai degraba fifty-fifty. A fost britanicul cel mai bun pilot la Budapesta? Probabil ca nu. A fost el cel mai rapid, cel mai sclipitor, cel mai stralucit? Cu siguranta nu. A fost in schimb cel mai norocos, cel mai inspirat si cel care a muncit cel mai mult si mai cu sarg. S-a tinut scai de Hamilton doua treimi din cursa, desi coechipierul lui parea aproape invincibil si, cu toate ca nu se poate determina sigur o relatie cauza-efect, exista toate sansele ca Lewis sa fi gresit tocmai din cauza presiunii extraordinare a lui Jenson.

Nota masini.ro: 9

2. Sebastian Vettel

Vettel a gresit in ultimele doua curse mai mult decat a facut-o in tot restul sezonului. Cu toate acestea, germanul se mentine primul in ierarhia pilotilor, cu avantaje mai mult decat confortabile in fata tuturor posibililor sau contracandidati la titlu. Una peste alta, campionul mondial en-titre a fost si el ocrotit de noroc la Budapesta, in conditiile in care a pilotat consistent mai slab decat pilotii McLaren.

Nota masini.ro: 7

3. Fernando Alonso

In ultima parte a calificarilor, Alonso, care fusese cel mai rapid pana atunci, a atacat prea mult si, in loc sa plece de pe prima linie a grilei de start, s-a vazut nevoit sa ia startul de pe cinci. Greseala numarul 1. La start, atat Rosberg, cat si Schumacher l-au depasit pe dublul campion mondial destul de usor. Greseala numarul 2. Dupa ce a reusit sa-i depaseasca inapoi pe pilotii Mercedes, Nico si-a recapatat pozitia dupa ce Alonso a facut o incursiune pe iarba maghiara. Greseala numarul 3. In ciuda tuturor aceste erori, pilotul Ferrari a prins podiumul. Ceea ce spune multe despre cum a pilotat Alonso atunci cand nu a gresit...

Nota masini.ro: 6

4. Lewis Hamilton

A cui a fost decizia ca britanicul sa intre la boxe pentru pneuri intermediare? Aceasta este intrebarea cheie care ne-ar putea face sa intelegem mai bine acest loc patru al lui Lewis. Surse BBC ne-au spus in timpul cursei ca Hamilton ar fi cerut sa intre la boxe. Lewis a baiguit o explicatie duminica, din care n-am inteles decat ca a fost o eroare de comunicare si ca fie McLaren i-au cerut sa intre la boxe, fie nu i-a cerut nimeni, dar n-a vrut nici el. Logica ne depaseste, dar pana la urma rolul nostru nu este sa analizam aceste lucruri. Ceea ce putem insa spune cu siguranta este ca Hamilton a gresit, presat fiind de Button, atunci cand a scapat controlul masinii si ca a ratat o victorie care parea facila pe mana lui. Restul sunt detalii...

Nota masini.ro: 6

5. Mark Webber

Daca in privinta lui Hamilton intrarea la boxe ramane invaluita in mister, in ceea ce-l priveste pe Webber lucrurile sunt clare. Australianul a hotarat sa-si echipeze masina cu pneuri intermediare si, conform propriilor declaratii, a fost ''ridicol''. O greseala mare din partea lui Mark, dar macar putem aprecia sinceritatea si barbatia de a-si admite propriile erori. Ceea ce nu a spus insa Webber, dar o spunem noi, este ca pilotul Red Bull a fost din nou depasit de miza cursei si nu s-a apropiat aproape deloc de ritmul lui Vettel. In calificari a fost jenant de lent, in cursa a fost depasit de Hamilton de parca nu ar fi existat, iar lista poate continua...

Nota masini.ro: 5

6. Felipe Massa

Scurt si la obiect, brazilianul a fost chiar mai depasit de situatie decat Webber. A avut o evolutie satisfacatoare in calificari, dar apoi in cursa s-a facut de ras, fiind depasit de Rosberg si de Schumacher si scapand masina de sub control de cateva ori. Din fericire pentru el, de-alde di Resta sau Buemi n-au Ferrari, asa ca in final sud-americanul poate sa doarma linistit dupa ce si-a mai imbogatit palmaresul cu cateva puncte ''pretioase''.

Nota masini.ro: 4

Eroul etapei: Tinerii Paul di Resta si Sebastien Buemi isi impart acest titlu, primul pentru cea mai buna cursa a sa de la debutul in Formula 1, iar cel de-al doilea pentru performanta incredibila de a castiga 15 locuri de la start pana la final pe o masina de mijloc.

Clovnul etapei: Cu felicitari, Felipe Massa redevine detinatorul acestui titlu binemeritat, dupa ce a reusit sa incheie cursa de la Budapesta la peste 60 de secunde distanta de coechipierul sau, Fernando Alonso, cel care a pornit in spatele brazilianului in Ungaria.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0775 :: 17.79MB