No SSO cookie

Analiza MP Spania: Si cand nu e cel mai bun, tot castiga

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Spania: Si cand nu e cel mai bun, tot castiga
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va propune o analiza a Marelui Premiu de Formula 1 al Spaniei, o analiza care se axeaza pe evolutiile pilotilor de frunte, pe masura in care acestia au reusit sa impresioneze sau dimpotriva sa dezamageasca la Barcelona.

 
 

Se spune ca forta unui sportiv se masoara in capacitatea acestuia de a invinge chiar si atunci cand nu este in cea mai buna zi a sa. Pornind de la acest rationament, daca mai era nevoie, avem inca un factor care face din germanul Sebastian Vettel un mare campion.

Dar sa nu ne grabim si sa purcedem la disectia evolutiilor pilotilor importanti in Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei:

1. Sebastian Vettel

Germanul a avut poate cel mai dificil weekend din acest sezon. In antrenamentele libere a fost depasit net de coechipierul sau, Mark Webber, in calificari a fost invins de acelasi pilot, pentru ca in cursa sa se vada pus in dificultate de Fernando Alonso chiar din primul viraj.

Ceea ce a reusit insa Vettel in cursa din Barcelona este pe cat de simplu, pe atat de impresionant. Astfel, germanul a stiut sa se controleze, a stiut sa se stapaneasca, a stiut sa invinga orice situatie potrivnica. A fost depasit la start de Alonso, n-a fost o problema, si el l-a depasit la randul lui pe Webber. A avut probleme cu KERS-ul si cu eleronul reglabil, in plina ofensiva a lui Lewis Hamilton. Si ce daca? El si-a facut cursa lui si a stiut ca oricate mici dificultati ar avea, nu va putea fi depasit pe un circuit ca cel catalan.

Una peste alta asadar, campionul mondial en-titre a dat o noua mostra la Barcelona din calitatile care or sa-i aduca probabil un nou titlu in acest sezon.

Nota masini.ro: 9

2. Lewis Hamilton

Cel mai bun pilot al cursei de la Barcelona, fara discutie. Plecat al treilea de la start, depasit si el rapid de Fernando Alonso, Hamilton a pilotat fara eroare toata cursa. Cu toate acestea, nu a invins, in ciuda faptului ca masina sa era vizibil mai rapida decat Red Bull-ul lui Sebastian Vettel in ultimele tururi.

Sa fi fost oare vorba de teama pentru britanic in ultimele tururi, in conditiile in care acesta a fost mereu la cinci, sase, sapte zecimi de secunda de Vettel, dar nu a schitat in niciun moment o incercare serioasa de atac asupra germanului? Nu avem de unde sa stim. Ce putem sa stim insa cu siguranta este ca fostul campion mondial a ratat o mare ocazie de a mai reduce diferenta dintre el si Vettel intr-o cursa pe care ar fi meritat cu prisosinta sa o castige.

Nota masini.ro: 9

3. Jenson Button

O cursa reusita si nu prea pentru cel de-al doilea pilot McLaren. Reusita, pentru ca a izbutit sa prinda podiumul dupa ce a plecat de pe cinci in cursa si pentru ca a izbutit sa-l invinga pe Mark Webber in ceea ce a parut duelul secunzilor si nereusita, in conditiile in care distanta dintre el si coechipierul sau la final a fost de 35 de secunde. Si asta in conditiile in care Button a facut cu o oprire mai putin decat Hamilton.

Astfel, putem spune ca fostul campion mondial de la Brawn incepe sa aiba problema pe care o identificam la Webber cursa trecuta. Oricat de bine ar pilota, oricat de mult ar incerca, evolutiile coechipierului sau il vor pune mereu in umbra.

Nota masini.ro: 8

4. Mark Webber

Australianul trebuie aplaudat pentru un singur lucru dupa aceasta cursa. Nu a mai incercat sa-si gaseasca scuze pentru o evolutie slaba. De fapt, nici nu prea mai avea ce sa gaseasca. A fost extraordinar in antrenamente, dominant in calificari, dupa care in momentul in care ar fi trebuit sa-si arate adevaratele calitati a fost un anonim.

A pierdut doua pozitii la start, dupa care a mai pierdut inca una in fata lui Button din pricina strategiei foarte bine alese de McLaren. Ceea ce este insa cel mai dureros pentru Webber este diferenta dintre el si coechipierul sau, mai ales in conditiile in care de data asta problemele cu sistemul KERS au fost in monopostul lui Vettel.

Nota masini.ro: 5

5. Fernando Alonso

Este dezolant cum un mare campion precum Alonso poate sa conduca in fata propriului sau public pentru ceva tururi o cursa, pentru a se multumi intr-un final cu o modesta pozitie a cincea, si aceasta fara sa fi facut vreo eroare importanta. Mai mult decat atat, ibericul a fost nevoit sa suporte si umilinta de a incheia cursa la un tur distanta de primii doi clasati la Barcelona.

Ar fi putut insa mai multe Alonso, in conditiile in care masinile Ferrari pur si simplu nu pot sa duca o cursa intreaga la parametri inalti? Si in conditiile in care s-a mai gresit si strategia, lasandu-l pe spaniol nu mai putin de 26 de tururi la final cu un acelasi set de pneuri? Probabil ca nu, ceea ce este si mai trist pentru Alonso, cel care declara dupa cursa mai mult pentru sine ca nu a renuntat inca la titlul mondial.

Nota masini.ro: 8

6. Michael Schumacher

O evolutie discreta, dar reusita a germanului de data aceasta, cel care a izbutit pentru prima data in acest sezon sa-si invinga coechipierul, pe Nico Rosberg. Si in cazul lui, ca si in cel al lui Fernando Alonso, este dureror sa inchei o cursa in care practic nu ai comis nicio eroare atat de departe de podium si la peste un tur de castigator... Dar aceasta este Formula 1 in acest moment!

Nota masini.ro: 8

Eroul etapei: Titlul se imparte intre ocupantii locurilor opt si noua in aceasta cursa, germanul Nick Heidfeld si mexicanul Sergio Perez. Primul a plecat ultimul din cursa, dupa un incident in antrenamente care l-a impiedicat sa participe la calificari, in timp ce al doilea se afla la primele sale puncte in Formula 1. Bine, primele sale puncte confirmate si oficializate, pentru ca pilotul Sauber a mai reusit sa obtina puncte si in prima etapa, atunci cand a fost insa penalizat de FIA pentru o greseala care nu-i apartinea.

Clovnul etapei: Ca si in cursa din Turcia, misiunea de a alege numai un clovn al etapei se dovedeste extrem de dificila. Astfel, Mark Webber este un concurent de seama la aceasta categorie, Vitaly Petrov nu poate fi nici el lasat la o parte, dar cu toate acestea titlul merge la altcineva. Sunet de goarne, batai in tobe, suspans.... siiiiiii... Clovnul etapei este Felipe Massa. Aplauze furtunoase pentru brazilianul care, nu numai ca se lasa depasit constant de cel care dispune de aceeasi masina cu a sa, Fernando Alonso, dar pare ca evolueaza intr-o cu totul alta liga decat acesta.

Suntem curiosi de asemenea cam cat timp vor mai insista ''strategii'' de la Maranello sa-i acorde incredere unui pilot a carei singura calitate este aceea ca nu are un salariu foarte mare. Domnu' Domenicali, de Kamui Kobayashi sau de Sergio Perez ati auzit...?

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0684 :: 17.79MB