No SSO cookie

Analiza MP Singapore: Inca unul si s-a dus

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Singapore: Inca unul si s-a dus
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza Marele Premiu de Formula 1 al statului Singapore, adjudecat lejer de Sebastian Vettel, cel care a ajuns la doar un punct de cucerirea matematica a titlului mondial in 2011.

 
 

Ne amagim de saptamani si luni intregi ca mai devreme sau mai tarziu ceva nu va merge cum trebuie. Ca va avea o problema mecanica. Ca va comite o eroare de pilotaj. Ca vor comite inginerii o eroare tactica. Ca isi va pierde ambitia si motivatia si se va relaxa.

Adevarul este insa ca, ne place sau nu, Sebastian Vettel este in 2011 invincibil. Si a ajuns cu cinci curse inainte de finalul unui sezon care se anunta extrem de echilibrat la doar un punct de al doilea sau titlu mondial consecutiv.

Cursa din Singapore, cea pe care, ca multe altele, o anuntam interesanta si echilibrata, s-a dovedit o noua piesa a recitalului Vettel, cel care a condus de la un capat la altul si a invins lejer, cu toate ca pe final Jenson Button parea capabil sa-l prinda pe german. In cele ce urmeaza vom analiza Marele Premiu desfasurat in Asia in acest week-end si vom acorda note celor mai bine clasati piloti ai etapei.

1. Sebastian Vettel

No comment!

Nota masini.ro: 10

2. Jenson Button

Pilotul de 31 de ani de la McLaren Mercedes este, oricum ai privi lucrurile, extrem de nefericit si ghinionist. Aflat de departe la cel mai bun sezon al carierei sale (si nu, nu am uitat ca a fost campion mondial cu Brawn), Jenson Button a dat o noua dovada in Singapore a maturitatii, experientei si a capacitatilor sale de a pilota pe un circuit stradal, dificil, ingust si inconfortabil. Bun, bun, si de ce este nefericit in cazul acesta? Pai simplu. Pentru ca exista Sebastian Vettel...

Nota masini.ro: 9

3. Mark Webber

Sa ai timp de 14 curse consecutive una dintre cele mai bune doua masini din Formula 1 si sa ratezi de 14 ori la rand victoria este cu adevarat o ''performanta''. Webber, la 35 de ani, pare din ce in ce mai plafonat, mai lipsit de ambitie si mai multumit cu umbra ilustrului sau coechipier. In Singapore, australianul a ''reusit'' din nou sa rateze un start care trebuia sa fie simplu si a facut spectacol prin depasirile repetate realizate in fata unui Fernando Alonso incapatanat sa arate ca poate mai mult decat masina sa modesta. Una peste alta, Mark Webber a avut in Singapore o evolutie in nota sa personala, mediocra, fara mari realizari.

Nota masini.ro: 6

4. Fernando Alonso

Singurul dintre ''urmaritorii'' lui Vettel pentru care locul doi la general pare sa fie o miza reala, Fernando s-a luptat inca o data ca un leu sa depaseasa mediocritatea propriului sau monopost. Cu toate acestea, in ciuda catorva sclipiri, Alonso a trebuit sa se linisteasca, sa stea in banca lui si sa obtina performanta pe care trebuia s-o obtina, avand in vedere limitele Ferrari. Ceea ce este totusi demn de remarcat la spaniol, ca si la Jenson Button,este ca acesta s-a maturizat extrem de mult in ultimul timp si reuseste sa evite erorile stupide care ii costa atat de multi pe altii (vezi mai jos).

Nota masini.ro: 7

5. Lewis Hamilton

Fara dorinta de a jigni pe nimeni, sunt de parerea sincera ca Lewis Hamilton ar fi avut cel putin la fel de mult succes intr-o cariera in lumea circului precum are in lumea '' Marelui Circ''. Britanicul a dat astfel in Singapore o noua reprezentatie din cariera sa de clovn, acrosandu-l stupid si inutil pe Felipe Massa, pentru ca apoi sa depaseasca tot ce ii statea in cale si sa urce de pe locul 19 pe locul cinci. Mult pentru ce ar fi putut fi la un moment dat, dar foarte putin pentru un baiat cu atata potential si talent, dar cu atat de putina minte...

Nota masini.ro: 6

Eroul etapei: Fara discutie si fara drept de apel, acest titlu i se acorda in Singapore extraordinarului Paul di Resta. Scotianul de 25 de ani, aflat la primul sezon in Formula 1, a reusit sa confirme forma excelenta din ultima vreme si sa imbunatateasca locurile sapte si opt din Ungaria si Italia. Un loc sase pentru un baiat care ar fi trebuit sa fie de multa vreme in ''Marele Circ'', in conditiile unei curse extenuante si dificile pentru un incepator, dar si in conditiile unei curse aproape fara abandonuri importante (cu exceptia poate a lui Michael Schumacher, pe care oricum credem ca di Resta l-ar fi invins). Un loc sase cu atat mai pretios cu cat a fost obtinut in dauna unui Nico Rosberg cu mult mai multa experienta si cu o masina mai valoroasa si in dauna propriului coechipier de la Force India, germanul Adrian Sutil. Un loc sase care reprezinta cea mai buna performanta a carierei scotianului de pana acum, dar care, suntem dispusi sa pariem, va fi depasit cat de curand de cel care se anunta drept un viitor mare campion.

Clovnul etapei: In ciuda faptului ca am dori sa oferim acest titlu lui Lewis Hamilton, cel care pare nascut pentru a juca astfel de roluri, rusul Vitaly Petrov ne obliga sa ne razgandim. Pilotul Renault, cel care beneficiaza de a cincea masina a campionatului in acest moment, a reusit ''performanta'' de a fi batut de Heikki Kovalainen, pilotul Lotus, in cursa din Singapore, in ciuda faptului ca nu a avut probleme importante de natura mecanica. Este adevarat ca masinile Renault au fost extrem de slabe in acest week-end, dar asta nu scuza cu nimic evolutia absolut penibila a celui care este in Formula 1 doar pentru ca este nascut in aceeasi tara cu un baiat pe nume Putin. Vladimir Putin.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1372 :: 17.79MB