No SSO cookie

Analiza MP Monaco: Si norocul tine cu cei puternici

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Monaco: Si norocul tine cu cei puternici
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, oferind note celor mai importanti piloti si scotand in evidenta motivele pentru care Sebastian Vettel s-a impus din nou.

 
 

Ca este cel mai rapid pilot stiam deja de sezonul trecut. Ca este cel mai talentat, am avut semnale de cativa ani buni. Ca are si un moral extrem de puternic ne-a demonstrat in acest debut de an. Ca are si cea mai buna masina era clar pentru toata lumea, chiar si pentru nespecialisti.

Ceea ce insa nu stiam despre Sebastian Vettel si am aflat cu ocazia Marelui Premiu de la Monaco, desfasurat acum putin timp, este ca germanul este si un rasfatat al sortii si ca, atunci cand viteza, abilitatile si psihicul sau nu sunt de ajuns, Zeita Fortuna ii sare in ajutor, facandu-l aproape invincibil.

Dar sa o luam totusi metodic si sa purcedem, asa cum v-am obisnuit deja, la analiza evolutiei fiecaruia dintre pilotii cu greutate din Formula 1 in ultima cursa:

1. Sebastian Vettel

'' Am riscat, am castigat''. Astea au fost primele cuvinte ale campionului mondial en-titre la finele cursei de la Monte Carlo, de departe cea mai grea victorie obtinuta in acest sezon de german. Si, cu toate ca norocul si hazardul au jucat un rol extrem de important in deciderea invingatorului in aceasta etapa, ar fi extrem de superficial din partea noastra sa punem totul pe mana sortii.

Astfel, nu putem sa nu apreciem atitudinea pozitiva a echipei Red Bull, care si-a asumat un risc enorm, desi ar fi putut sa joace la sigur, sa faca o a doua oprire la boxe cu Vettel si sa obtina un loc trei caldut, loc mai mult decat suficient pentru ca germanul sa ramana pe primul loc, la diferenta mare de restul lumii. Echipa lui Horner insa nici nu a vrut sa se gandeasca la altceva si a mers pe cartea '' totul sau nimic''. Sau altfel spus, au riscat si au castigat.

In acelasi timp, sa nu uitam si ca Vettel, cu toate ca avut noroc la Monaco, a reusit ceea ce probabil putini piloti ar fi reusit. A reusit sa-i tina pe spate pe insetatii de sange Alonso si Button timp de multe tururi, in ciuda unor pneuri care ajunsesera aproape sa se tarasca pe circuitul monegasc. Si cine stie, poate ca ar fi reusit sa-i tina pe cei doi pana la final si poate ca n-ar fi avut totusi nevoie de intreruperea cursei pentru a castiga...

Nota masini.ro: 9

2. Fernando Alonso

Este cel putin straniu pentru spaniolul care a inceput sezonul luptandu-se pentru clasari pe locurile cinci-sase sa se declare nemultumit si dezamagit de un loc doi obtinut la Monaco. Cu toate acestea, Alonso chiar are de ce sa se simta frustrat. A fost cel mai rapid in antrenamente, ar fi fost poate mai rapid si in calificari daca nu ar fi fost accidentul lui Perez, dupa care in cursa a facut totul aproape perfect.

Si cu toate ca fostul dublu campion mondial merita cuvinte de lauda dupa o evolutie aproape impecabila, in care ar fi meritat victoria cel putin la fel de mult ca Vettel, nu putem sa nu-i acordam acestuia si o jumatate de bila neagra pentru ca nu a incercat sa-l atace mai devreme pe german si s-a multumit, odata ajuns in ceafa acestuia, sa astepte momentul in care ii vor ceda pneurile.

Nota masini.ro: 9

3. Jenson Button

Pentru a cata oara in acest sezon oare Button are de suferit de pe urma unei strategii neinspirate? Iar daca in cateva dintre cursele precedente, baietii de la McLaren au gresit flagrant in ceea ce-l priveste pe Jenson, de data aceasta a fost vorba si de mult, mult ghinion. Practic, cele doua intrari ale safety car-ului pe pista au picat in cele mai nepotrivite momente pentru fostul campion mondial, impiedicandu-l pe acesta sa sarbatoreasca o victorie pe care parea la un moment dat sa o aiba in mana.

Despre evolutia propriu-zisa a lui Button, nu putem spune foarte multe, acesta alergand in nota sa, constant, echilibrat, fara floricele, fara nebunii. Si lui ii putem oferi o bila neagra pentru ca nu a incercat ceva mai devreme in duelul in trei de la final, atunci cand avea cele mai proaspete pneuri, dar in fond si la urma urmei, vorbim de omul care isi asuma probabil cele mai putine riscuri in Formula 1.

Nota masini.ro: 8

4. Mark Webber

Da, este adevarat ca inginerii si mecanicii Red Bull au gresit flagrant in ceea ce priveste strategia australianului, facandu-i acesta prima jumatate de cursa un infern. Si da, Webber trebuie felicitat pentru depasirea superba din final in fata unui Kamui Kobayashi foarte rapid si foarte talentat. Si cu toate acestea, sa inchei la 23 de secunde in spatele lui Vettel in conditiile unei curse cu doua intrari pe pista ale masinii de siguranta, nu poate fi considerata in niciun fel o performanta demna de luat in seama.

Nota masini.ro: 6

5. Kamui Kobayashi

Exceptional! Sa alergi doar pentru a doua oara in viata intr-un mare premiu desfasurat la Monaco si sa termini pe locul cinci, atat de aproape de locul patru, si atat de departe in fata lui Lewis Hamilton, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello sau Nico Rosberg nu poate fi caracterizat decat ca o evolutie EXTRAORDINARA!

Japonezul de doar 24 de ani are cu siguranta o cariera stralucita in fata lui, iar, prin cedarea locului in fata lui Mark Webber pe finalul cursei, pilotul Sauber a demonstrat ca a ajuns si la maturitatea necesara pentru a face pasul spre o echipa mare. Atentie Webber, atentie Massa, exista cineva acolo care va ocheste locurile!

Nota masini.ro: 9

6. Lewis Hamilton

Daca evolutia lui Kobayashi am ales sa o caracterizam printr-un singur cuvant, vom incerca sa facem acelasi lucru si in ceea ce-l priveste pe Lewis Hamilton. Jenant! Penibil! Catastrofal! Pericol public! Eh, uite ca pana la urma au iesit mai multe cuvinte...

Evolutia lui Hamilton in Marele Premiu al Principatului Monaco( daca putem s-o numim evolutie) a fost una care a lasat sa se intrevada caracterul unui om frustrat de faptul ca nu se poate ridica la nivelul adevaratilor campioni de Formula 1. Iar daca ceea ce a facut pe pista nu era suficient, Hamilton a aruncat si cu insulte in stanga si in dreapta dupa cursa, atacandu-i pe stewarzii care l-au iertat de penalizarile pe care le merita cu adevarat, dar si pe cei doi piloti care nu au cutezat sa se dea la o parte din fata lui si sa se izbeasca de ziduri din proprie initiativa atunci cand l-au vazut apropiindu-se pe marele campion.

Bine, britanicul si-a cerut scuze pentru tampeniile pe care le-a spus dupa cursa la adresa stewarzilor, dar cred ca adevaratele scuze le datoreaza tanarului Pastor Maldonado, cel a carui cariera poate fi influentata in mod decisiv de inconstienta acestui copil rasfatat de 26 de ani.

Nota masini.ro: 1( din oficiu)

Eroul etapei: Bineinteles Kamui Kobayashi, pentru motivele enuntate mai sus.

Clovnul etapei: Chiar mai e nevoie sa spunem despre cine este vorba...?

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1760 :: 22.18MB