No SSO cookie

Analiza MP Italia: Seb Invincibilul

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Italia: Seb Invincibilul
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza evolutiile tuturor pilotilor importanti in Marele Premiu de Formula 1 al Italiei.

 
 

'' A fost de neatins''. Asta spunea Lewis Hamilton, unul dintre cei mai ambitiosi, dar si cei mai aroganti piloti din Formula 1, la finele calificarilor de sambata de la Monza despre Sebastian Vettel.

Iar daca in calificari a fost de neatins, in cursa de duminica a fost indestructibil. A ratat startul, dar a recuperat inainte ca Alonso sa stie ce l-a lovit, dupa care a defilat. De altfel, atunci cand Vettel piloteaza asa cum a facut-o in Monza, pare ca germanul poate sa castige o cursa de Formula 1 cu ochii inchisi, legat cu mainile la spate si cu o masina in trei roti.

Cat despre restul plutonului... Acestia,oricat de bine ar pilota, au o mare problema... Intotdeauna vor fi comparati cu cel care este deja dublu campion mondial. Sa analizam totusi evolutia tuturor pilotilor importanti in cursa de la Monza, asa cum v-am obisnuit de la inceputul sezonului.

1. Sebastian Vettel

In loc de epitete inutile si metafore bombastice, sa lasam cifrele sa vorbeasca. 284 de puncte in ierarhia generala a pilotilor, cu 112 mai mult decat Alonso si 117 mai mult decat Webber si Button. 10 secunde avans in cursa de duminica in fata lui Jenson Button in ciuda unor ultime cateva tururi in care a incetinit vizibil. In jur de opt sau noua tururi din 53 in care nu a condus cursa din Italia, incluzand aici si momentele in care a intrat la boxe. 24 de ani si doua titluri mondiale.

Nota masini.ro: 10

2. Jenson Button

Cu riscul de a spune lucruri mari si de a supara nostalgicii, putem spune ca Formula 1 in acest moment are unii dintre cei mai valorosi si talentati piloti din istorie. Problema lui Button, Hamilton si Alonso insa este ca trebuie sa fie comparati cu Vettel. Button, de exemplu, a facut o noua cursa eroica la Monza, plecand de pe locul trei pe grila, cazand pe sapte rapid si revenind extraordinar pe doi. I-a depasit magistral pe Lewis Hamilton, Michael Schumacher si Fernando Alonso si a confirmat inca o data ca se simte foarte bine in Italia. Mai mult decat atat, a demonstrat, daca mai are nevoie, ca a ajuns la o maturitate si o experienta care ii permit sa se autointituleze fara falsa modestie liderul McLaren. Si cu toate acestea, Jenson nu poate fi numit cel mai bun pilot al cursei de duminica...

Nota masini.ro: 9

3. Fernando Alonso

Cu o masina submediocra in antrenamente si calificari si plecand dintr-o pozitie cel putin incomoda la start, Fernando Alonso a reusit o manevra incredibila si i-a depasit pe Button, Hamilton si Vettel in doar cativa metri. A fost apoi depasit usor de Vettel si spre final si de Button, dar cu toate acestea ibericul lasa de multe ori impresia ca ar putea fi singurul care l-ar mai putea ''jena'' pe Vettel in ultimii ani la lupta pentru titluri mondiale.

Nota masini.ro: 9

4. Lewis Hamilton

Daca Jenson Button pare sa devina, precum vinul, mai bun pe masura ce imbatraneste, Lewis Hamilton incepe sa semene din ce in ce mai mult cu Felipe Massa. Britanicul campion mondial in 2008 a fost transformat intr-un anonim timp de multe tururi de Michael Schumacher la Monza si a fost depasit fara probleme de Jenson Button. Cu toate ca are meritul de a fi reusit sa-l invinga pana la urma pe Schumi, britanicul de 26 de ani pare sa aiba nevoie de o schimbare de mentalitate, de motivatie, de prioritati pentru a nu-si incheia cariera in Formula 1 cu un singur titlu mondial.

Nota masini.ro: 5

5. Michael Schumacher

Cu toate ca incercam sa fim cat mai obiectivi, cat mai cu capul pe umeri si sa ne hazardam cat mai putin in pronosticuri, suntem dispusi sa facem in acest moment un pariu. Michael Schumacher va reusi pana la finalul acestui sezon o clasare pe podium si va castiga cel putin o cursa in 2012. Despre cursa de la Monza nu putem sa spunem altceva decat '' Bine ai revenit, campioane!''

Nota masini.ro: 9

6. Felipe Massa

Brazilianul, pe care l-am criticat in atatea randuri pentru greselile si pentru apatia neobisnuita din acest sezon, a avut la Monza ghinion. Cu toate acestea, un pilot valoros si capabil ar fi reusit macar sa se apropie in final de un Michael Schumacher care obosise in mod vizibil. Felipe, in schimb, s-a multumit sa adune cateva puncte pentru palmares, pentru ca in finalul cursei sa se planga de incidentul cu Mark Webber, incident care l-a costat o clasare ''mult mai buna''.

Nota masini.ro: 6

Eroul etapei: Scotandu-l din ecuatie pe Vettel, care deja concureaza intr-o cu totul alta divizie decat restul lumii din Formula 1, in Italia au impresionat doi oameni cu destine diametral opuse. Pe de o parte, il avem pe Michael Schumacher, cel care pare regasit si renascut din propria cenusa si cel care pare tot mai aproape de septuplul campion mondial. Pe de alta parte, avem un tanar extraordinar care calca tot mai apasat pe urmele lui Sebastian Vettel si care merita din ce in ce mai mult sa devina coechipier cu germanul in 2013. Este vorba de Jaime Alguersuari, in varsta de doar 21 de ani, un pilot care nu este neaparat rapid, ci mai degraba cerebral, un pilot care nu este neaparat talentat, ci mai degraba de incredere, un pilot pe care multi l-au hulit anul trecut pentru ca nu a obtinut foarte multe puncte, dar un om care a abandonat de doar doua ori in primul sau sezon intreg de Formula 1.

Alguersuari a reusit ce doar marii campioni pot reusi, luand o masina modesta in antrenamente si calificari si scotand maximul posibil din aceasta in cursa. Spaniolul, care a luat startul la Monza de pe locul 18, a recuperat loc cu loc fara a-si asuma riscuri nenecesare si fara a se da in spectacol si a incheiat cursa din Italia pe un meritoriu loc sapte, cel mai bun rezultat al carierei sale de pana acum.

Clovnul etapei: Vitantonio Liuzzi. Cel mai bun exponent poate al zicalei '' s-a nascut talent si a murit speranta'', italianul ajuns deja la 30 de ani a facut prapad in debutul cursei de la Monza doar pentru a arata lumii intregi ca mai poate ceva. Si da, ne-a aratat ca poate. Ne-a aratat ca poate sa distruga o droaie de masini cu o singura manevra. Ne-a aratat ca poate ruina munca de un week-end al lui Nico Rosberg si nu numai. Si ne-a aratat odata pentru totdeauna ca locul lui nu este pe un circuit de curse, ci mai degraba intr-un show de divertisment.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0973 :: 17.79MB