Toate indoielile au disparut( daca mai existau), suspansul a fost spulberat, iar titlul mondial este deja adjudecat. Formula 1 are un nou rege, acelasi de anul trecut si foarte probabil acelasi pe care il vom mai vedea incoronat si in viitoarele sezoane.
Marele Premiu al Belgiei, cel pe care il prefatam vineri ca cel mai echilibrat al acestui sezon, s-a dovedit o noua piesa din recitalul lui Sebastian Vettel, recital facilitat si de kamikazele Kamui Kobayashi, cel care a provocat abandonul timpuriu al singurului om care parea sa aiba zvacul necesar de a-i pune cat de cat in pericol coroana pilotului german de la Red Bull.
92 de puncte este diferenta actuala dintre Sebastian Vettel si Mark Webber in ierahia generala a pilotilor, Lewis Hamilton are nu mai putin de 113 puncte in spatele germanului, iar discutia despre campionul mondial din 2011 este incheiata definitiv.
In cele ce urmeaza vom analiza cursa de duminica de la Spa-Francorchamps si vom acorda note pilotilor clasati pe primele locuri in Belgia.
1. Sebastian Vettel
Asa cum bine a zis Jenson Button duminica dupa-amiaza, cursa de la Spa a fost una de ''daca''. Daca Button nu rata calificarile, daca Button statea cuminte la start si nu incerca sa salte foarte multe locuri, daca Hamilton nu abandona, daca Webber ajungea mai devreme in plasa lui Vettel... Dar cum niciunul din aceste daca-uri nu a devenit realitate, Vettel a defilat si a castigat lejer o cursa pe care nu a parut sa o scape de sub control in niciun moment.
Nota masini.ro: 9
2. Mark Webber
Incredibil, dar adevarat, australianul a aratat pentru prima data in acest sezon ca un pilot solid, echilibrat, valoros si capabil de lucruri mari. In afara startului, ratat din cauze mai mult sau mai putin obiective, Webber a depasit, a fost rapid si, mai important decat orice, nu a gresit.
Nota masini.ro: 9
3. Jenson Button
Daca pe Webber nu l-am vazut demult atat de echilibrat si de stapan pe sine, pe Button probabil ca nu l-am vazut niciodata atat de hotarat, de agresiv si de spectaculos. Britanicul a reusit cateva depasiri de efect in tururi succesive si a parut spre final chiar capabil de a-l ajunge pe Webber si de a prinde un loc doi nesperat. Si astea in conditiile in care a plecat de pe 13 si ajunsese la un moment dat chiar pe 16 sau 17...
Nota masini.ro: 9
4. Fernando Alonso
Cursa de la Spa a fost un fel de triunghi al Bermudelor in care s-au intamplat mai multe lucruri stranii decat in tot sezonul la un loc. Iar daca Webber a fost neasteptat de echilibrat si Button suprinzator de agresiv, Alonso a fost si el de nerecunoscut, dar in sens negativ. Astfel, ibericul, care parea la un moment dat ca are locul doi asigurat si care parea chiar capabil de a-l ataca pe Vettel la primul loc, a cedat aproape suspect de usor si in fata lui Webber, si in fata lui Button. Nici urma de agresivitate, nici urma de zvac, nici urma de orgoliu la ibericul atat de pasional si pasionat in alte randuri, numai cinism si gandul ca locul patru este totusi unul decent pentru un pilot care a luat startul de pe opt.
Nu este mai putin adevarat ca fostul dublu campion mondial a avut probleme mari cu pneurile medii Ferrari, acestea facandu-l mai lent cu o secunda sau chiar mai mult pe tur fata de Webber si Button...
Nota masini.ro: 6
5. Michael Schumacher
Al patrulea pilot la rand despre care putem spune ca ne-a surprins in mod consistent, germanul de 42 de ani a dat o mostra din ceea ce obisnuia sa faca pe vremuri atunci cand pleca din pozitii inconfortabile. A luat startul ultimul, dar a urcat loc cu loc, cu calm, relaxat si linistit, iar cu o rabdare aproape inumana i-a asteptat la cotitura pe final pe Adrian Sutil si Nico Rosberg. Pe primul l-a depasit dupa multe tururi de asteptate, iar pe cel de-al doilea mai repede, manat fiind de numeroasele esecuri din ultimul an si jumatate in fata coechipierului sau.
Una peste alta, desi Schumi a ocupat locul patru in Spania, Turcia si Coreea de Sud anul trecut si in Canada anul acesta, cursa de la Spa de ieri a fost cea mai buna a septuplului campion mondial de la revenirea in ''Marele Circ''.
Nota masini.ro: 10
O mentiune speciala pentru britanicul Lewis Hamilton, cel care, din nou intr-o conjunctura de triunghiul Bermudelor, a abandonat poate pentru prima data in acest sezon fara sa comita o greseala flagranta. Astfel, britanicul primeste toate aplauzele noastre pentru evolutia foarte buna din calificari, dar si pentru evolutia reusita si mai cerebrala decat de obicei din prima parte a cursei belgiene, in ciuda faptului ca nu a reusit sa treaca linia de finis. Iar daca ar trebui sa-i acordam o nota si acestuia, i-am da si lui un 9, in concordanta cu ocupantii podiumului, cei care nu au fost cu nimic mai buni decat Lewis. Cu toate acestea, am dori sa-i transmitem lui Hamilton ca uneori karma poate fi o adevarata javra... Stie el de ce...
Eroul etapei: Indiscutabil, indubitabil si fara discutie Michael Schumacher, din motivele discutate mai sus, dar si pentru ca a onorat pentru prima oara in ultimii multi ani palmaresul sau stralucitor.
Clovnul etapei: Rubens Barrichello, brazilianul de 39 de ani care incepe din ce in ce mai clar sa se potriveasca fisei postului de ''prieten al pilotilor'' decat celei de pilot. Barrichello, cel care ameninta ca paraseste echipa Williams la finele sezonului daca nu i se va pune o masina competitiva la dispozitie, dar care incheie cursa de la Spa la sase pozitii in spatele coechipierului sau, Pastor Maldonado, cel care luase startul la sapte pozitii in spatele brazilianului. Si in incheiere o intrebare scurta pentru fostul aghiotant al lui Schumi de la Ferrari si al lui Button de la Brawn. Rubinho tata, cam ce echipa de Formula 1 mai valoroasa decat Williams crezi ca e suficient de fraiera sa te numeasca pe tine pilot titular in 2011?!
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!