Dacia va produce in serie un model revolutionar de motocicleta. Denumita Uno, motocicleta care va fi produsa si vanduta de marca romaneasca va beneficia de doua roti paralele, asezate pe orizontala si nu in modul traditional exitent la motociclete. Dacia Uno va fi o motocicleta electrica, propulsata de o baterie pe litium- ion. Conform informatiilor preliminarii, Dacia discuta deja cu un producator de baterii pe litium-ion pentru implementarea acestora pe viitorul vehicul ecologic construit pentru aglomeratiile urbane.
Motocicleta Uno nu a fost proiectata de Dacia, aceasta reprezentand creatia unui student canadian, Ben Gulak. Prototipul realizat de canadian a starnit mare valva pe continentul nord-american dar nu a gasit cumparatori. Dacia a achzitionat patentul pentru motocicleta Uno si o va produce in serie. Desi nu exista informatii oficiale, se pare ca Dacia va produce in primul an 10.000 de unitati, urmand ca pretul unui astfel de vehicul sa atinga valoarea de 5.000 de euro. Pretul relativ ridicat al noului model este datorat costurilor ridicate ale bateriilor pe litium-ion. In plus, Dacia va trebui sa realizeze investitii serioase in dezvoltarea unei linii de asamblare pentru motociclete.
Dacia Uno va fi destinat in special exportului, circa 90% din productie urmand sa ia drumul Occidentului. Exista posibilitatea ca marca romaneasca sa-si faca debutul pe piata nord-americana odata cu lansarea motocicletei electrice Uno, unde proiectul initial al canadianului Ben Gulak a intalnit un entuziasm deosebit. Contactat telefonic de Masini.ro, inventatorul lui Uno nu a dorit sa comenteze asupra vanzarii licentei de producator catre compania Dacia.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 1 April 2009 11:13
ha ha e de 1 aprilie
scris de Anonim 1 April 2009 09:17
Slabut. Daca era un pret mai mic si nu era baterie Li-Ion poate prindea
scris de Anonim 1 April 2009 00:19
Ce incercare jalnica...Macar de-ati fii facuto bine.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!