No SSO cookie

Volkswagen Tiguan

voteaza
(0/ 0)
Volkswagen Tiguan
Concepte · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

-Fabricat in Germania: Conceptul Tiguan prezinta un design clar si puternic -Talent de allrounder: Conceptul Tiguan transfera ideea de Touareg in alta clasa -Putere nepoluanta: Conceptul Tiguan dispune de un �TDI curat�

 
 

1_1.jpg
Numaratoarea inversa pentru Tiguan a inceput: Volkswagen va lansa pe piata �micul Touareg� la sfarsitul anului viitor � un Compact-SUV, un autovehicul pentru utilizarea pe toate tipurile de drumuri, terenuri si in toate situatiile. Cateva detalii initiale despre cum va arata acest Volkswagen � cu tractiune integrala in cele mai multe dintre versiuni � au fost dezvaluite cu ocazia expunerii prototipului Concept A la Berlin la inceputul anului 2006. Masca radiatorului, farurile, capota motorului, pasajele rotilor au aratat directiile principale de design. Aventura SUV-ului Volkswagen va continua la Los Angeles prin avanpremiera mondiala a conceptului Tiguan. Noul Compact-SUV va ajunge la primii clienti in 12 luni.

2.jpg

Conceptul prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles este echipat cu un �TDI curat� complet nou dezvoltat care anunta viitoarea generatie de propulsoare Volkswagen. Acest diesel al viitorului inglobeaza un concept modular cu diferite sisteme care vor asigura o reducere semnificativa a emisiilor poluante. Unul din acestea include un convertor catalitic pentru NOx care va reduce oxizii de azot cu pana la 90% comparativ cu motoarele diesel TDI de astazi.

�Motorul curat TDI� lansat pe conceptul Tiguan este de asemenea unul din primii reprezentanti ai ofensivei BLUETEC initiata impreuna cu Audi si Mercedes-Benz. Telul acestui parteneriat este de a un standard uniform pentru automobile si SUV-uri cu motoare diesel nepoluante si economice. Tehnologia BLUETEC respecta cele mai stricte norme de poluare de pe piata americana. Aceasta a fost dezvoltata individual de fiecare producator si are ca obiectiv reducerea cantitatii de oxizi de azot (NOx) � singurele emisii poluante care sunt mai mari la diesel in cazul unui motor pe benzina. Parteneriatul BLUETEC a fost anuntat in timpul salonului de la Los Angeles.

3.jpg
Conceptul Tiguan in detaliu
� Conceptul Tiguan este caracterizat de un design puternic si clar


Putere


� A fost foarte important pentru noi ca masina sa para puternica. Musculoasa. Pentru noi acest lucru a fost de prioritate maxima,� explica Klaus Bischoff, seful Centrului de Design din Wolfsburg. Bischoff continua: �Un offroad are nevoie de o capota lunga si de o pozitie inalta de condus. Aceste lucruri creaza incredere in sine si putere�.

Conceptul Touareg de SUV versatil si performant este preluat de Tiguan intr-o alta clasa. Tiguan nu se opreste acolo unde se sfarseste un drum normal. Dar nu si-a castigat acest talent in detrimentul performantelor pe sosea ci este capabil sa ruleze in ambele lumi. Conceptul Tiguan, construit special pentru salonul de la Los Angeles, subliniaza clar acest lucru.

Designul partii frontale

Insemnele de pe grila radiatorului a conceptului Touran au fost proiectate tridimensional.

Un Volkswagen tipic, familiar, placut. Designerul sef pentru exterior Klaus Bischoff: �Am imprimat grilei radiatorului un contur puternic. Chiar daca am facut un pas inainte, am pastrat aceleasi simboluri introduse pe ultimele noastre modele.�

Capota motorului scoate in evidenta farurile si creaza partii frontale o expresie de forta. Farurile xenon au o constructie speciala � urmand modelul reflectoarelor mari de studio � se sprijina pe axa lor centrala si apar ca fiind suspendate liber in corpul farului.

Claritate

Conceptul Tiguan lat de 1,85 metri, inalt de 1,69 metri si lung de 4,40 metri se remarca prin claritatea formelor si proportiilor care il disting de majoritatea Compact-SUV-urilor. Klaus Bischoff explica cum a fost obtinuta aceasta claritate: � Designul Volkswagen rezulta dintr-o arhitectura clara realizata din linii si suprafete.�

Designul siluetei

Silueta caroseriei - de la nivelul farurilor pana la cel al stopurilor - impresioneaza prin armonia similara succesiunii perlelor dintr-un colier.


Aceasta apreciere nu este cu nimic exagerata, formele caroseriei noului Concept Tiguan fiind dominate de claritatea si forta liniilor. Astfel, niciun detaliu nu este plasat intimplator, ci in urma unor decizii indelung gandite. Proiectia optica laterala nu prezinta, cu exceptia micilor logo-uri Volkswagen incastrate in jantele de 19 toli turnate din aliaj, niciun semn distinctiv care sa �tradeze� apartenenta lui Concept Tiguan la marea familie de modele Volkswagen. Si totusi, oricare privitor va fi convins ca are in fata sa un Volkswagen, din aceasta perspectiva inrudirea cu Touareg fiind evidenta. In plus, aerul european cu note dominant germane transpare cu pregnanta la acest SUV. Acestea sunt exprimate prin forma dinamica, musculoasa a bosajelor aripilor, linia geamurilor laterale, dar si desenul portierelor conturate tridimensional. Liniile suple ale montantilor spate ai caroseriei sunt si ele definitorii pentru designul marcii germane. Fiecare dintre aceste detalii contribuie la inchegarea unei forme unitare a lui Concept Tiguan, prezenta optica a acestuia continuand armonios stilul lansat de Touareg.

Pneuri

Statutul de studiu al lui Concept Tiguan implica, desigur, posibilitatea explorarii de catre designeri a noi directii si in domeniul dezvoltarii pneurilor. Acestea au fost fabricate de Continental si prezinta caracteristica originala a includerii in flancuri a unei benzi de culoare oranj, corespunzatoare cromatic nuantei caroseriei automobilului. Aceste benzi colorate nu au rezultat in urma unei simple vopsiri, ci au fost incastrate in masa cauciucului, in cursul procesului de fabricatie. Rezultatul optic scontat este evident, constand in sublinierea dimensiunilor apreciabile ale jantelor cu un diametru de 19 toli. Designul si culoarea antracit a acestora constituie o propunere concreta pentru aspectul final corespunzator productiei de serie.

Designul partii posterioare

Arhitectura constructiva rezultata din adoptarea designului de SUV clasic ofera numeroase avantaje practice

Tipic Volkswagen, designul zonei posterioare a lui Concept Tiguan aduce totusi o nota aparte. Este tipic Volkswagen deoarece stopurile prezinta un design similar celor de la Eos sau Passat Variant, acestea fiind plasate pe aceeasi sectiune puternic conturata a aripilor spate. Este aparte prin noua interpretare a volumelor hayonului aproape vertical care se extinde mult in jos, in zona spoilerului barei de protectie din spate. Imediat sub hayon este amplasat spatiul rezervat numarului de inmatriculare, iar portiunea inferioara a parasocului spate este nevopsita, in armonie simetrica cu cel din fata si in scopul evident de protectie cu ocazia escapadelor off-road. Difuzorul integrat in aceasta zona este de asemenea caracteristic, cele doua tevi de esapament amplasate lateral de acesta fiind si ele incadrate de contururi de culoare inchisa.

Interiorul


Un pavilion panoramic transparent de mari dimensiuni inunda cu lumina interiorul modularsi deosebit de spatios.

4.jpg

Paleta coloristica dominanta a exteriorului Compact SUV-ului este pastrata si in interiorul acestuia, dominat de negru, argintiu si oranj. Componentele de culoare neagra sunt scaunele din piele, bordul - ale carui instrumente sunt incadrate cu elemente decorative din piele cu aspect retro - , panourile portierelor si volanul acoperit cu piele de aceeasi culoare. Argintii sunt instrumentele in sine si manerele de deschidere a usilor - cele interioare dar si exterioare, iar de culoare oranj sunt toate cusaturile tapiteriei interiorului si insertiile consolei centrale. Senzatia prietenoasa si aerisita a interiorului dominat totusi de culori sobre al lui Concept Tiguan tine atat de design, cat si de prezenta pavilionului panoramic transparent cu dimensiuni ample (1,34 m lungime si 0,85 m latime).

Oricine urca la bordul lui Concept Tiguan nu poate decat sa aprecieze ergonomia avansata a interiorului acestuia, confortul asigurat fiecaruia din cei cinci ocupanti fiind de un inalt nivel. Bancheta din spate este culisanta longitudinal si poate fi pliata asimetric, iar in cazul rabatarii totale lasa liber un spatiu vast care permite incarcarea de obiecte cu o lungime de pana la 2,50 metri, transformand astfel Concept Tiguan intr-un veritabil Multi Purpose Vehicle. In cursul primului trimestru al anului viitor vor fi dezvaluite si numeroase alte inovatii tehnice care vor fi disponibile pe noul Volkswagen. Atunci insa, numele Tiguan nu va mai trebui sa fie definit prin adaugarea atributului Concept.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0858 :: 22.15MB