Conceptul prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles este echipat cu
un �TDI curat� complet nou dezvoltat care anunta viitoarea generatie de
propulsoare Volkswagen. Acest diesel al viitorului inglobeaza un
concept modular cu diferite sisteme
care vor asigura o reducere semnificativa a emisiilor poluante. Unul
din acestea include un convertor catalitic pentru NOx care va reduce
oxizii de azot cu pana la 90% comparativ cu motoarele diesel TDI de
astazi.
�Motorul curat TDI� lansat pe conceptul Tiguan este de asemenea unul
din primii reprezentanti ai ofensivei BLUETEC initiata impreuna cu Audi
si Mercedes-Benz. Telul acestui parteneriat este de a un standard
uniform pentru automobile si SUV-uri cu motoare diesel nepoluante si
economice. Tehnologia BLUETEC respecta cele mai stricte norme de
poluare de pe piata americana. Aceasta a fost dezvoltata individual de
fiecare producator si are ca obiectiv reducerea cantitatii de oxizi de
azot (NOx) � singurele emisii poluante care sunt mai mari la diesel in
cazul unui motor pe benzina. Parteneriatul BLUETEC a fost anuntat in
timpul salonului de la Los Angeles.
Conceptul Tiguan in detaliu
� Conceptul Tiguan este caracterizat de un design puternic si clar
Putere
� A fost foarte important pentru noi ca masina sa para puternica.
Musculoasa. Pentru noi acest lucru a fost de prioritate maxima,�
explica Klaus Bischoff, seful Centrului de Design din Wolfsburg.
Bischoff continua: �Un offroad are nevoie de o capota lunga si de o
pozitie inalta de condus. Aceste lucruri creaza incredere in sine si
putere�.
Conceptul Touareg de SUV versatil si performant este preluat de Tiguan
intr-o alta clasa. Tiguan nu se opreste acolo unde se sfarseste un drum
normal. Dar nu si-a castigat acest talent in detrimentul performantelor
pe sosea ci este capabil sa ruleze in ambele lumi. Conceptul Tiguan,
construit special pentru salonul de la Los Angeles, subliniaza clar
acest lucru.
Designul partii frontale
Insemnele de pe grila radiatorului a conceptului Touran au fost proiectate tridimensional.
Un Volkswagen tipic, familiar, placut. Designerul sef pentru exterior
Klaus Bischoff: �Am imprimat grilei radiatorului un contur puternic.
Chiar daca am facut un pas inainte, am pastrat aceleasi simboluri
introduse pe ultimele noastre modele.�
Capota motorului scoate in evidenta farurile si creaza partii frontale
o expresie de forta. Farurile xenon au o constructie speciala � urmand
modelul reflectoarelor mari de studio � se sprijina pe axa lor centrala
si apar ca fiind suspendate liber in corpul farului.
Claritate
Conceptul Tiguan lat de 1,85 metri, inalt de 1,69 metri si lung de 4,40
metri se remarca prin claritatea formelor si proportiilor care il
disting de majoritatea Compact-SUV-urilor. Klaus Bischoff explica cum a
fost obtinuta aceasta claritate: � Designul Volkswagen rezulta dintr-o
arhitectura clara realizata din linii si suprafete.�
Designul siluetei
Silueta caroseriei - de la nivelul farurilor pana la cel al stopurilor
- impresioneaza prin armonia similara succesiunii perlelor dintr-un
colier.
Aceasta apreciere nu este cu nimic exagerata, formele caroseriei noului
Concept Tiguan fiind dominate de claritatea si forta liniilor. Astfel,
niciun detaliu nu este plasat intimplator, ci in urma unor decizii
indelung gandite. Proiectia optica laterala nu prezinta, cu exceptia
micilor logo-uri Volkswagen incastrate in jantele de 19 toli turnate
din aliaj, niciun semn distinctiv care sa �tradeze� apartenenta lui
Concept Tiguan la marea familie de modele Volkswagen. Si totusi,
oricare privitor va fi convins ca are in fata sa un Volkswagen, din
aceasta perspectiva inrudirea cu Touareg fiind evidenta. In plus, aerul
european cu note dominant germane transpare cu pregnanta la acest SUV.
Acestea sunt exprimate prin forma dinamica, musculoasa a bosajelor
aripilor, linia geamurilor laterale, dar si desenul portierelor
conturate tridimensional. Liniile suple ale montantilor spate ai
caroseriei sunt si ele definitorii pentru designul marcii germane.
Fiecare dintre aceste detalii contribuie la inchegarea unei forme
unitare a lui Concept Tiguan, prezenta optica a acestuia continuand
armonios stilul lansat de Touareg.
Pneuri
Statutul de studiu al lui Concept Tiguan implica, desigur,
posibilitatea explorarii de catre designeri a noi directii si in
domeniul dezvoltarii pneurilor. Acestea au fost fabricate de
Continental si prezinta caracteristica originala a includerii in
flancuri a unei benzi de culoare oranj, corespunzatoare cromatic
nuantei caroseriei automobilului. Aceste benzi colorate nu au rezultat
in urma unei simple vopsiri, ci au fost incastrate in masa cauciucului,
in cursul procesului de fabricatie. Rezultatul optic scontat este
evident, constand in sublinierea dimensiunilor apreciabile ale jantelor
cu un diametru de 19 toli. Designul si culoarea antracit a acestora
constituie o propunere concreta pentru aspectul final corespunzator
productiei de serie.
Designul partii posterioare
Arhitectura constructiva rezultata din adoptarea designului de SUV clasic ofera numeroase avantaje practice
Tipic Volkswagen, designul zonei posterioare a lui Concept Tiguan aduce
totusi o nota aparte. Este tipic Volkswagen deoarece stopurile prezinta
un design similar celor de la Eos sau Passat Variant, acestea fiind
plasate pe aceeasi sectiune puternic conturata a aripilor spate. Este
aparte prin noua interpretare a volumelor hayonului aproape vertical
care se extinde mult in jos, in zona spoilerului barei de protectie din
spate. Imediat sub hayon este amplasat spatiul rezervat numarului de
inmatriculare, iar portiunea inferioara a parasocului spate este
nevopsita, in armonie simetrica cu cel din fata si in scopul evident de
protectie cu ocazia escapadelor off-road. Difuzorul integrat in aceasta
zona este de asemenea caracteristic, cele doua tevi de esapament
amplasate lateral de acesta fiind si ele incadrate de contururi de
culoare inchisa.
Interiorul
Un pavilion panoramic transparent de mari dimensiuni inunda cu lumina interiorul modularsi deosebit de spatios.
Paleta coloristica dominanta a exteriorului Compact SUV-ului este
pastrata si in interiorul acestuia, dominat de negru, argintiu si
oranj. Componentele de culoare neagra sunt scaunele din piele, bordul -
ale carui instrumente sunt incadrate cu elemente decorative din piele
cu aspect retro - , panourile portierelor si volanul acoperit cu piele
de aceeasi culoare. Argintii sunt instrumentele in sine si manerele de
deschidere a usilor - cele interioare dar si exterioare, iar de culoare
oranj sunt toate cusaturile tapiteriei interiorului si insertiile
consolei centrale. Senzatia prietenoasa si aerisita a interiorului
dominat totusi de culori sobre al lui Concept Tiguan tine atat de
design, cat si de prezenta pavilionului panoramic transparent cu
dimensiuni ample (1,34 m lungime si 0,85 m latime).
Oricine urca la bordul lui Concept Tiguan nu poate decat sa aprecieze
ergonomia avansata a interiorului acestuia, confortul asigurat
fiecaruia din cei cinci ocupanti fiind de un inalt nivel. Bancheta din
spate este culisanta longitudinal si poate fi pliata asimetric, iar in
cazul rabatarii totale lasa liber un spatiu vast care permite
incarcarea de obiecte cu o lungime de pana la 2,50 metri, transformand
astfel Concept Tiguan intr-un veritabil Multi Purpose Vehicle. In
cursul primului trimestru al anului viitor vor fi dezvaluite si
numeroase alte inovatii tehnice care vor fi disponibile pe noul
Volkswagen. Atunci insa, numele Tiguan nu va mai trebui sa fie definit
prin adaugarea atributului Concept.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!