In acest an, SEAT a reusit din nou sa isi
surprinda vizitatorii standului din cadrul Salonului Auto de la Geneva
cu un prototip ce previzioneaza imaginea unui viitor model de serie:
Altea Freetrack Prototype. Departe de a fi doar un exercitiu de stil
produs de Centrul Tehnic din Martorell, conceptul SEAT dezvelit la
Geneva prezinta in premiera elementele de stil si inovatiile
tehnologice ce vor fi prezente in curand pe modelul de serie.
Altea Freetrack Prototype are un look agresiv, perfect adaptat
caracterului aventuros, precum si linii dinamice si sportive ce
reflecta caracterul marcii spaniole. Fiecare detaliu al interiorului se
distinge prin eleganta. Datorita designului si materialelor folosite,
prototipul Freetrack este gata sa ofere pasagerilor sai o calatorie de
prima clasa. Prototipul Freetrack este mai inalt cu 185 mm decat
modelul Altea XL. Datorita acestui lucru, unghurile de atac si degajare
sunt excelente, la fel ca si unghiul de trecere. Aceste cifre, impreuna
cu sistemul de tractiune integrala permanenta, fac din Freetrack
Prototype un off-roader adevarat, sustinut de motorul 2.0 TFSI de 240
CP si de cutia de viteze manuala, cu sase trepte. Acest lucru
demonstreaza ca Altea Freetrack Prototype nu are doar un look sportiv,
ci este un 4x4 sportiv autentic.
La interior gasim o asezare 2+2, cu scaune sportive tip scoica, care
atrag imediat atentia. In plus, exista un spatiu de depozitare foarte
practic situat intre scaunele din spate. Conceptul Multi Driving (MDC)
este complet. Acest prototip reprezinta culminarea Conceptului Multi
Driving SEAT (MDC) lansat acum patru ani prin intermediul conceptului
Salsa si consolidat mai tarziu cu Salsa Emocion, ambele stand apoi la
originea noi generatii de modele SEAT. Acest concept transforma MPV-ul
traditional de la modelul de nisa familial intr-un automobil pentru
orice teren cu linii sportive si aerodinamice, dar si cu un interior
versatil, care poate satisface orice asteptari. Este un vehicul pentru
nonconformisti, care ofera calitati suplimentare.
Folosirea Conceptului Multi Driving subliniaza faptul ca Freetrack
Prototype este un model ce ofera spatiul si capacitatea de incarcare
ale unui automobil de familie impreuna cu tehnologia si capacitatile
unui model 4x4, toate acestea fiind combinate cu performantele unui
model sportiv si emotia SEAT.
Gata pentru orice
Altea Freetrack Prototype foloseste liniile modelului Altea XL. Totusi,
o serie de modificari au fost incorporate pentru a adapta performantele
noului model pentru teren accidentat.
Principala modificare este adoptarea unui sasiu cu o garda la sol de
310 mm. Altea Freetrack Prototype masoara 4.665 mm in total si ofera
unghiuri de atac, degajare si trecere comparabile cu cele ale unui
off-roader.
Latimea masinii a fost crescuta cu 60 mm, in principal pentru a
adaposti impozantele anvelope 255/50 pentru teren mixt montate pe jante
8Jx19 inch.
Spoilerele au dimensiuni generoase pentru a sublinia natura robusta a
modelului Freetrack Prototype. Acelasi lucru este valabil si pentru
protectiile de plastic laterale intarite cu insertii de aluminiu, ce
protejeaza caroseria impotriva loviturilor.
In partea frontala, spoilerul atrage atentia prin calandrul cu forme
hexagonale, un element nou in gama SEAT. Spoilerul este rotunjit, fara
margini, iar in partea inferioara inglobeaza doua proiectoare de ceata
cu LED-uri in carcase de aluminiu. Farurile bi-xenon cu tehnologie AFS
afiseaza cifra 4 in interiorul carcasei, subliniind caracterul off-road.
In spatele automobilului, elementul care atrage atentia este roata de
rezerva prinsa de hayon si acoperita cu o carcasa de plastic, pe care
este afisat logo-ul SEAT si 4x4. Portbagajul poate fi accesat dupa
deschiderea suportului rotii de rezerva. Alte detalii in partea
posterioara sunt cele doua evacuari de forma triunghiulara integrate in
spoiler. Stopurile sunt acoperite cu geam clar. Atat evacuarile, cat si
stopurile dau conceptului un aer sportiv distinct.
Privit din lateral, rotile impresionante de 19 inch ies in evidenta.
Jantele au un design cu cinci spite duble prin care se pot admira
discurile de frana si etrierele cu opt si patru pistoane. Un alt
element de design il reprezinta protectiile de plastic localizate in
partea de jos a portierelor. Acelasi tip de protectie il regasim si pe
degajarile rotilor. Aceste elemente dau modelului un aspect de SUV, in
timp ce farurile cu carcase de aluminiu adauga o tusa de eleganta.
Oglinzile retrovizoare sunt amplasate pe portiere si integreaza semnalizatoarele laterale.
Altea Freetrack Prototype a fost gandit pentru a permite explorarea in
zone unde alte automobile nu pot ajunge. Modelul ofera un plafon
panoramic din sticla pentru a permite o vedere de ansamblu, dar fara a
permite incalzirea execesiva a habitaclului. Exclusiv pentru acest
model exista sine de amplasare a unui suport pentru bagaje pe plafon.
Altea Freetrack Prototype se diferentieaza de alte modele SEAT si prin
faptul ca nu are o antena radio exterioara, aceasta fiind integrata in
luneta.
Culoarea folosita pentru concept este un alb mat, care a fost dezvoltat
exculsiv pentru acest prototip. Aceasta nuanta subliniaza caracterul
deschis, pozitiv si afinitatea pentru natura a modelului Freetrack.
Emotia aventurii adevarate
Este evident faptul ca Altea Freetrack Prototype este un automobil de
teren adevarat. Totusi, robustetea trenului de rulare si exteriorul
sunt in contrast puternic cu interiorul, care a fost gandit sa asigure
un maximum de confort. Bucura-te de explorarea naturii si de aventura
fara a fi nevoit sa compromiti confortul.
Tapiteria din piele in doua tonuri de maro si alb produce un nivel
ridicat de eleganta si luminozitate in interiorul vehicului. Acest
aspect este amplificat si de plafonul din sticla. Scaunele individuale
intaresc robustetea exterioara si sunt gandite pentru a oferi
ocupantilor un sentiment de siguranta, mai ales datorita sustinerii
laterale excelente. Mai mult, intre locurile din spate exista un spatiu
de depozitare.
Amplasarea 2+2 permite fiecarui pasager din Altea Freetrack Prototype
sa aprecieze la maxim placerea de a calatori pe scaune individuale.
Fiecare scaun este un micro-habitat personal al celui care il ocupa.
O atentie speciala a fost data plansei de bord, atat in ceea ce
priveste designul, cat si pentru materialele folosite. Sectiunea celui
de la volan este acoperita in piele maro inchis, in timp ce zona
instrumentelor de bord este alba. Aceleasi nuante sunt folosite si
pentru volan, care, pe langa piele maro si alba, are si insertii de
aluminiu. Zona pasagerului este finisata in culori deschise, placute
vizual, subliniind un interior de calitate. Consola centrala atrage
atentia imediat. Doua afisaje concentreaza in partea superioara
informatiile necesare pilotului, incluzand date pentru condusul
off-road si informatii despre sistemul de climatizare in partea
inferioara. Prizele de aer au un design nou exclusiv pentru Freetrack,
cu un layout vertical in partea centrala a consolei si circular in
laterale.
Plansa de bord este exclusiv desenata pentru acest model cu doua
ceasuri in partea dreapta si un display multifuctional in
stanga.Absenta unei planse pentru separarea portbagajului mareste
senzatia de spatiu in interior. Portbagajul ofera in schimb o solutie
inteligenta pentru imobilizarea bagajelor: o bara amplasata pe sine.
Motor de top
Altea Freetrack Prototype foloseste acelasi propulsor ca si noul Leon
Cupra: 2.0 TFSI 240 CP. Acest motor ofera performante de top pentru
orice tip de suprafata. Puterea motorului este transferata catre cele
patru roti prin intermediul unui sistem Haldex cu conectare
hydro-mecanica si control electronic, pentru ca forta de tractiune sa
fie distribuita permanent intr-o maniera progresiva si precisa.
Altea Freetrack Prototype reprezinta solutia perfecta pentru oricine
doreste sa exploreze cel mai dur teren accidentat impreuna cu toata
familia, dar care isi doreste, de asemenea, un automobil performant, ce
ii permite sa aprecieze placerea condusului pe sosea.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!