Frankfurt Motor Show 2011 este la doi pasi distanta, asa ca a inceput valtoarea prelansarilor. Peugeot a aruncatpe piata primele fotografii si date oficiale ale conceptului MPV Peugeot HX1 Hybrid4 cu sase locuri, pus in miscare de un sistem diesel-electric.
La exterior, MPV-ul optimizat din punct de vedere aerodinamic, (cu un coeficient CX de numai 0,28), adopta noua grila fata a companiei, cu care am facut deja cunostinta odata cu modelul 508.
Un alt element unic este cel al designului jantelor, care atunci cand masina sta pe loc, redau imaginea unei turbine, iar cand se pune in miscare, aripile spitelor se inchid si iau forma unei suprafete plane, imbunatatind performantele aerodinamice. Cu acelasi scop, un spoiler si doua aripi laterale se activeaza la spatele vehiculului, in momentul in care acesta depaseste 100 km/h.
Conceptul este realizat sub tema “Metamorphosis”, cuvantul grecesc pentru transformare, care indica abilitatile masinii de a se adapta la diferitele conditii impuse de pasageri.
In ciuda orientarii de MPV, HX1 este foarte jos, avand o inaltime de numai 1.373 mm, destul de lat, cu 1.990 mm si lung de aproape 5 m (4.954 mm).
HX1 are patru portiere tip "aripi de fluture", care se deschid in opozitie fata versus spate, in ideea de a oferi un acces cat mai facil in habitaclu, pentru ce sase potentiali ocupanti ai masinii, care au la dispozitie trei randuri de scaune. O intreaga varietate de materiale, de la stejar natural cu fibra optica integrata, pana la metal finisat si piele, a fost folosit pentru interiorul conceptului, in timp ce Peugeot a adaugat o sumedenie de gadgeturi precum ecrane touch-screen, consola centrala impodobita cu marmura, care contine un minibar si aparat de facut cafea.
Un detaliu, care il are in centru pe sofer, este coloana de volan, care se misca impreuna cu scaunul acestuia, facilitand accesul in masina. Volanul isi schimba automat setarile cand soferul selecteaza modul "cruising" si ofera masinii stabilitate si confort sporite, iar ecranul central poate fi setat in functie de preferintele soferului, pentru a arata numai informatiile vitale.
HX1 este pus in miscare de sistemul Peugeot Hybrid4, o combinatie diesel-electric, similara celei existente pe modelul 3008 si de anul viitor, disponibila si pe 508 RXH.
Pe concept este montat un motor diesel de 2.2 litri, care funrizeaza 204 CP, cuplat la o tranmsise automata cu sase trepte, care transmite miscarea catre puntea fata. In partea din spate, exista un motor electric de 70 kW (95 CP), care transmite puterea catre puntea spate, ceea ce transforma HX1 intr-un veritabil 4x4. Puterea combinata a celor doua motoare este de 220 kW (299 CP).
HX1 preia asadar tehnologia hybrid Peugeot, insa o duce cu un pas inainte, avand si o functie plug-in, care incarca bateriile lithium-ion de la o priza standard de 240V. Aceasta ofera o autonomie mai ridicata in modul electric, ajungandla 29,6 km.
Peugeot afirma ca HX1 are un consum mediu de numai 3,2 l/100 km si emisii de CO2 de 83,0 g/km.
Si pentru cei care se intreaba ce este cu acea incaltaminte de dama argintie prezenta in unele fotografii, cei de la Peugeot ne-au dat raspunsul. Este vorba despre un "concept shoe" realizat in colaborare cu designerl Pierre Hardy, care la randul sau a fost inspirat de conceptul HX1.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de pistruiatamica 4 December 2011 21:08
MPV Peugeot HX1 Hybrid4 chiar exista???:) Nici nu pot sa visez la ea, e super tare masina asta.Jantele sar imediat in evidenta, ca sa nu mai vorbim de modul cum arata..iar optiunile...m-am indragostit:)
scris de Trianca 23 November 2011 14:56
Wow...asta da masina viitorului!!!Super tare formatul!!
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!