No SSO cookie

Detroit Auto Show: premiere, spectacol, diversitate

voteaza
(0/ 0)
Detroit Auto Show: premiere, spectacol, diversitate
Concepte · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cel mai important eveniment expoziţional auto din America este fără îndoială Salonul auto de la Detroit, care a început duminica, 9 ianuarie si a dat startul mai multor premiere mondiale. O multitudine de modele de serie şi concepte sunt gata să impresioneze publicul din toată lumea, ca de fiecare dată la o manifestare de asemenea proporţii.

 
 
[poza1s]Ca de fiecare dată, peste 50 de noutăţi vin în premieră să agite spiritele pasionaţilor de automobile. Maşini din ce în ce mai sofisticate, forme din ce în ce mai stranii, motoare superputernice, tehnologie de ultima oră.... Din această varietate se desprind pe rând modele pe care românul le vede cel mai adesea în emisiunile televizate sau în revistele de profil. Nu contează ordinea. Tot ce poţi vedea la Detroit arată o evoluţie cu viteze ameţitoare a tuturor producătorilor de profil. Fiecare dintre aceştia a venit la Detroit să "rupă gura târgului", astfel că nu voi face decât să arăt câteva chestii care mi-au reţinut mie atenţia. [poza2s]Ford Shelby GR-1 este o maşină de curse în toată splendoarea. Desprinsă de pe circuitele Daytona, unde făcea furori în anii '60, Shelby epatează în prezent prin frumuseţea designului exterior, care se înscrie în linia generală a majorităţii specialităţilor de la salon, adică cu un puternic aer retro, precum şi prin performanţele de top oferite de motorul realizat din aluminiu care echipează şi gama Cobra - motorul V-10 de 6.4 litri care aduce 605 CP. Ca la toate marile targuri auto, sunt puse sub reflectoare modele inovatoare, dar care nu se stie daca si cand vor intra in productia de serie. Chrysler propune un nou concept sport - Firepower, echipat cu motor HEMI de 6,1 litri de 425 CP, care merge pe urmele legendarei marci GM Corvette. [poza3s] Una dintre mărcile simbol americane, Jeep, nu putea să nu aducă un plus de imagine cu ocazia evenimentului. Noua sa creaţie, The Jeep® Gladiator este un pick-up cu pretenţii lifestyle, care beneficiază de capabilităţile fratelui său, dja celebru, modelul Wrangler, din care este derivat. În privinţa motorizării, acest vehicul nu străluceşte în cai putere, fiind echipat cu un motor echilibrat 2.8L 1-4 Turbo Diesel. Lexus o maşină prin tradiţie aparţinând claselor limuzinelor de lux, se remarcă la această ediţie a spectacolului de la Detroit cu o noutate, încercând să facă tradiţie şi în segmentul sport, prin prezentarea unui model de 500 CP, gata să înghită şoseaua cu peste 320 km/oră. [poza4s] Este vorba despre Lexus LF-A sports car concept - o maşină de 2 locuri care adoptă o nouă expresie în designul mărcii japoneze. LF-a reprezintă o viziune care apropie modelul de ceea ce face constructorul în Formula 1, în materie de agilitate, viteză, forţă şi încredere. Între maşinile de serie aduse la Detroit remarcăm noile Mitsubishi Eclipse - model sport - şi pick-up-ul Raider, însă despre acestea deja am scris. Nu se cuvine însă să nu remarcăm noul Mercedes ML Class 2006, prin care nemţii vor să îşi revitalizeze linia SUV- urilor, segment pe care deja începuseră să piardă cote de piaţă. Cu un design radical schimabat, cel puţin pentru partea din spate, noul ML se prezintă în variantele ML350, cu motor V6 de 3.5 litri de 268 CP şi ML500 (care a primit un propulsor V8 de 5.0 litri gată să ofere 302 CP. [poza5s] Despre primul SUV realizat de suedezii de la Saab, dezirabilul 9-7X, maşină care se prezintă în premieră cu această ocazie am mai spus câte ceva, însă o noutate absolută este din partea Toyota, care cu limuzina Avalon vine să mai pună pe jar inima americanilor, după ce cu modelul Prius hybrid a realizat un succes neaşteptat. Echipată cu un motor complet nou de 3.5 litri, 24 valve, V6 şi cuplată la o transmisie secvenţială în 5 trepte, alături de sistemul inventat de marcă, deja cunoscutul Variable Valve Timing with Intelligence (VVT-i), noul Avalon produce 280 CP, ceea ce reprezintă un avans cu 33% faţă de vechea generaţie de motoare de acest tip, fiind cea mai puternică Toyota V6 din SUA la acest moment. Avalon reuşeşte şi performanţa de a accelera 0-100 km/oră în circa 6,6 secunde ceea ce nu este mult pentru o limuzină de dimensiunile ei. [poza6s] Land Rover, Jaguar si Volvo, cele trei marci europene ale companiei Ford au venit si ele cu noutatile la Detroit, intre care amintim Range Rover Sport si Range Rover 2006, supraalimentate. Volvo a prezentat un prototip al unuia dintre cele mai "fierbinti" produse - modelul C30, care va fi cel mai mic autoturism al constructorului de origine suedeza, in momentul iesirii pe piata. Land Rover a facut o prezentare a celor doua noutati - Range Rover Sport si Range Rover 2006, principala calitate a ultimului model fiind puterea, data de un motor spraalimentat de 4,2 litri, cu 400 cai putere. In afara de aceasta versiune, Range Rover 2006 va fi disponibil si in varianta cu motor conventional cu opt cilindri in V si 305 cai putere. Adevarata noutate a Land Rover este modelul Sport totteren, a carui versiune supraalimentata pentru piata americana are 390 de cai putere. [poza7s] Cele doua modele Range Rover se completeaza perfect unul pe celalalt. Range Rover 2006 este de lux, iar Range Sport, totteren pentru randament. Modelul cel mai avansat de Range Rover Sport este versiunea cu un motor de 4,2 litri de la Jaguar, ce poate atinge o viteza maxima de 225 km/ora. La randul sau, Jaguar a prezentat la Detroit prototipul Advanced Ligthweight Coupe, despre care se spune ca reprezinta viitorul Jaguar. Autovehiculul are roti de 53 cm, cu cauciucuri personalizate de Pirelli, caroseria masinii fiind realizata din aluminiu, pentru a-i reduce greutatea. În privinţa performanţei, producătorii au fost mai discreţi, însă ştim că noul Jaguar este echipat cu un V8 ce-l aduce la 100 km/oră în mai puţin de 5 secunde şi poate circula optim cu o viteză de pâna la 290 km/oră. [poza8s]Mult aşteptat de americani este modelul Smart Formore, versiunea de teren a micului Smart. Producţia acestui Formore a stat pe muchie de cuţit mai multă vreme, astfel că lansarea sa a fost un bum de marcă în Amercia, unde cota de piaţă a concernului nu este pe roze. Probabil, venirea la acest Salon a Daimler-Chrysler n-ar fi contat foarte mult, dar cu siguranta ca hotararea de a nu mai fabrica Foremore-ul ar fi lasat multe inimi frante. Din aceeasi categorie retro, despre care vorbeam la început, face parte si boom-ul anului trecut - Chrysler 300, prezent acum la Detroit cu varianta 300C SRT-8 cu motor Hemi de 340 CP. In Detroit, Chrysler va incerca sa reinvie o alta marca legendara a anilor 60, prezentand vechiul model sport cu doua usi Dodge Charger, intr-o varianta cu patru usi.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0571 :: 17.77MB