No SSO cookie

Conceptul Ford SAV - un nou segment de piata si noi directii de design pentru Ford Europa

voteaza
(0/ 0)
Conceptul Ford SAV - un nou segment de piata si noi directii de design pentru Ford Europa
Concepte · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Svelt, atletic si muscular, conceptul SAV creeaza noi segmente de piata propunand ideea unui mono-spatiu cu trei randuri de scaune, pentru un stil de viata sportiv. Mai mult decat un automobil concept, SAV marcheaza aparitia unui nou stil al designului Ford in Europa, accentuand notele de dinamism si rigiditate.

 
 
[poza1s]Cu un design atletic, conceptul SAV introduce un sistem de control prin telecomanda al banchetei din spate si un dispozitiv cu senile pentru bagaje. Creat pe baza princiipilor „Ford Shared Technology”, ce ofera flexibilitate designerilor in alegerea diferitelor stiluri de caroserie si formate de vehicul Conceptul SAV realizat de Ford Europa reprezinta o dubla abordare. In primul rand, introduce o noua categorie de automobile, Sports Activity Vehicle: un mono-spatiu cu trei randuri de scaune, cu o imagine impunatoare si un stil de condus sportiv. In al doilea rand, conceptul SAV este solutia optima pentru a dezvalui directiile de dezvoltare a designului de catre Ford Europa. Zvelt si indraznet, conceptul SAV Ford propune solutii noi in ceea ce priveste flexibilitatea spatiului pentru pasageri si bagaje. SAV reprezinta primul indiciu in privinta designului pe care il va urma Ovalul Albastru. Designul conceptului SAV este caracterizat de linii dinamice despartite de suprafete ample ce simbolizeaza masculinitate, substanta si soliditate. Prin proportiile sale unice, abordarea designului stabileste fundatia pe care echipa de design Ford va construi, folosind elemente grafice atent realizate si detalii de design unice, pentru a crea modele foarte atractive. Pozitionat pe piata intre Ford Mondeo si Galaxy, conceptul Ford SAV exploreaza posibilitatile viitoare pentru a asigura diversificarea gamei Ford. Noul concept preia conceptul inovativ „business class” – forma flexibila a scaunelor spate, utilizat pentru prima data la Focus C-MAX, si il imbunatateste, introducand un sistem de configurare a scaunelor cu ajutorul unei telecomenzi si un sistem de depozitare. La atingerea unui buton, cele trei scaune individuale ce formeaza bancheta din spate a conceptului SAV, pot fi reconfigurate. Folosind motoare electrice, scaunul din mijloc se retrage intr-o locatie centrala. Aici intra in spatiul special pentru bagaje care este prevazut cu cotiere pentru pasagerul din al treilea rand. Cele doua scaune laterale se deplaseaza apoi catre interior pentru a crea mai mult spatiu si confort pentru fiecare ocupant. Ca si costumele de sport purtate de atletii moderni, caroseria conceptului SAV indica, clar, sportivitate. Este finisata in argintiu metalic, asemanator cu mercurul, care evidentiaza trasaturile rafinate. Elementele de design exterior reprezinta imbunatatiri ale designului actualelor modele Ford, dar sunt caracterizate de mai multa emotie si profunzime. Silueta conceptului SAV este unica, datorita parbrizului abrupt si acoperisului arcuit ce se termina cu un spoiler spate integrat. Grafica distincta a geamurilor laterale confera dinamism profilului si creeaza o forma puternica a stalpului D. Liniile mai indraznete ale conceptului SAV, sectiunile mari ale caroseriei si modul de imbinare a acestora sunt printre semnalele ce indica faptul ca designul dezvoltat de Ford Europa va suferi modificari. Partea frontala a automobilului ofera o solutie grafica indrazneata, datorita farurilor duale de dimensiuni mari, capotei si spoilerului, rotunjit in jurul grilei de forma trapezoidala inversata. Liniile designului converg catre forma ornata a ovalului Ford. Detaliile creeaza o imagine distincta. Proiectoarele de ceata sunt amplasate mai sus si mai central decat in cazul modelelor Ford anterioare, devenind un element de design mai impunator, in timp ce gurile de aerisire din spoilerul inferior, finisate in aluminiu eloxat, permit o racire suplimentara a discurilor de frana din fata. Fereastra din spate a conceptului SAV este incadrata stopuri de duale care se extind de-a lungul haionului. Gurile duble de evacuare incorporate in spoiler creeaza un efect “venturi”. Automobilul este echipat cu cauciucuri “low profile”, de 21 de inch, si jante de aluminiu cu 5 spite, in forma de Y. De la forma distincta a volanului – care incorporeaza comutatoare electronice – si pana la conturul scaunelor, interiorul conceptului SAV este orientat spre performanta. Asortandu-se cu, culoarea caroseriei, interiorul este finisat in nuantele Slate si Pewter accentuate de detalii de design de culoare portocalie. Aceasta tema este subliniata indraznet de consola centrala a tabloului de bord, finisat in portocaliu inchis metalizat. Accente de culoare portocaliu-stralucitor sunt utilizate si pentru scaune, tapiseria podelei, schimbatorul de viteze si panoul de bord si pana la elemente de detaliu, cum sunt indicatoarele sau intrerupatoarele, completand astfel tema generala. Materialele din interior, incluzand piele cu granulatii si tesaturi perforate, au fost inspirate de materialele sport high-tech utilizate pentru realizarea pantofilor sport si a hainelor sport. De asemenea, pentru interior a fost folosit aluminiu in nuanta Titanium, pentru a evidentia zonele de control, cum sunt schimbatorul de viteze, manerul franei de mana electrice si gurile de ventilatie. O dunga portocalie, asemanatoare celor de pe automobilele de curse, imprimata pe tapiseria podelei, este flancata de glisierele scaunelor. Conturul scaunelor conceptului SAV este inspirat de desinul scaunelor automobilelor de curse. Atat scaunele din fata, cat si cele din spate sunt proiectate pentru a asigura o buna protectie a ocupantilor, chiar si atunci cand se conduce cu viteze ridicate. Tabloul instrumentelor de bord incorporeaza in consola centrala un monitor de inalta rezolutie. Acul fiecarui indicator - turometrul, vitezometrul, indicatoarele pentru temperatura si nivelul combustibilul – este portocaliu si este montat pe un dispozitiv din aluminiu. Conceptul SAV reprezinta punctul de pornire pentru viitoarele produse realizate de Ford. Cu o echipa cum este cea condusa de Martin Smith si Chris Bird, designul realizat de Ford Europa este deja pregatit pentru viitor.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1073 :: 18.67MB