No SSO cookie

BMW i8 Concept Spyder

voteaza
(0/ 0)
BMW i8 Concept Spyder
Concepte · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Prin BMW i, BMW Group dezvolta o gama de automobile cu arhitectura noua, dedicata mobilitatii electrice.

 
 

In completarea noilor modele, tot sub umbrela BMW i, sunt in dezvoltare o serie de servicii care urmaresc sa raspunda la schimbarea rapida a nevoilor clientilor in deplasarea in marile aglomeratii urbane (de la solutii de navigatie mixa care includ in traseele propuse si transportul in comun, la solutii de finantare, inchiriere sau car sharing cum ar fi programul DriveNow). BMW i urmareste astfel o abordare completa a problemei mobilitatii electrice pentru o dezvoltare durabila solida ce are la baza un program de teste amplu care va totaliza 4 ani si o flota de peste 1500 modele electrice MINI E si BMW Active E.

Dupa prezentarea BMW i3 Concept si BMW i8 Concept in toamna anului trecut, BMW Group prezinta acum si BMW i8 Concept Spyder. Cel de-al treilea model BMW i combina conceptul emotional al unui model deschis, sportiv, cu eficienta oferita de mobilitatea electrica. Designul sportiv evidentiaza specificul unui model decapotabil cu doua locuri care combina calitatile dinamice si eficienta cu o linie estetica speciala.

Prin combinarea designului ultrausor inteligent si a tehnologiei hibrid revolutionare, BMW i8 Concept Spyder detine performantele autentice ale unei automobil sport, in timp ce consumul de combustibil este similar cu cel al unei compacte de oras.

Unele din cele mai spectaculoase elemente de design ale BMW i8 Concept Spyder sunt usile pivotante in sus si prezenta a doua trotinete electrice sub hayonul transparent. Masina sport se bazeaza pe arhitectura inovatoare LifeDrive (sasiu din aluminiu si caroserie din fibra de carbon), ea insasi sustinuta de o constructie modulara usoara si de utilizarea unor materiale avansate ultrausoare. BMW i8 Concept Spyder este un hibrid plug-in propulsat de o transmisie eDrive care combina un motor electric foarte performant cu un motor cu ardere interna, pe benzina. Acumulatorul litiu-ion, poate fi reincarcat intr-un interval de timp foarte scurt de la orice sursa casnica de curent. Masa redusa a automobilului, centrul de greutate coborat si echilibrul deosebit, la care se adauga puterea totala a sistemului de pana la 260 kW (354 CP), promit calitati dinamice de invidiat, o eficienta remarcabila si o inegalabila placere a condusului.

La mai putin de un an de la prezentarea BMW i8 Concept - prototip cu 2+2 locuri, BMW i dezvaluie cea de-a doua varianta a acestei inovatoare masini sport hibrid, un automobil conceput pentru o mobilitate electrica, dar si pentru placerea de a conduce. Depozitate sub hayonul transparent, cele doua trotinete electrice intaresc ideea de distractie si placerea de a conduce pe care o reprezinta BMW i8 Spyder Concept.

Comparativ cu varianta coupe de la BMW i8 Concept, BMW i8 Concept Spyder are ampatamentul si lungimea totala ceva mai scurte si vine cu o serie de elemente de design noi – cum ar fi hayonul transparent precum si materialele la interior.

Arhitectura modulara LifeDrive

Asemenea versiuni coupe, BMW i8 Concept Spyder este construit in jurul arhitecturii inovatoare LifeDrive care alatura doua unitati functionale, independente. Astfel, modulul Life, realizat din CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), ofera automobilului o celula a pasagerilor extrem de usoara si rigida, in timp ce modulul Drive – cu structura din aluminiu – inglobeaza toate componentele operationale ale automobilului, precum bateriile, transmisia, sasiul si structura de siguranta.

Se remarca utilizarea in premiera la scara larga a materialelor high-tech care permite acestui concept inovator sa exploreze noi teritorii in ceea ce priveste minimizarea masei, rigiditatea structurala si siguranta la impact. Aceasta influenteaza semnificativ nu doar performantele dinamice ale automobilului, ci si autonomia si economia de combustibil. Designul ultrausor inteligent, prin utilizarea materialelor inovatoare, a permis anularea completa a masei suplimentare a transmisie hibrid. In plus, arhitectura LifeDrive a fost adaptata corespunzator la caracterul de masina sport al BMW i8 Concept Spyder. Modulele puntii fata si cele ale puntii spate sunt conectate printr-un "tunel energetic", in care se afla acumulatorul litiu-ion. Acesta permite inginerilor sa ofera masinii un centru de greutate coborat si un echilibru de mase ideal.

Separarea distinctiva a conceptului LifeDrive este reflectata si in designul automobilului ceea ce face ca elementele de baza ale caroseriei sa se distinga clar. Suprafetele expresive si liniile precise creeaza o tranzitie armonioasa de la un modul la celalalt. Aceasta suprapunere si interactiune a suprafetelor si liniilor - "lucrul cu suprafetele" (layering) in limbajul de design BMW i - se observa si la caroserie, dar si in interiorul noului automobil.

Cea mai recenta interpretare a limbajului de design BMW i

Designul plin de emotie al BMW i8 Concept Spyder scoate in evidenta calitatile automobilului, accentul principal fiind pus pe performantele dinamice si pe eficienta.

Factorii care creeaza imaginea aerodinamica sportiva sunt panourile largi ale caroseriei, o pozitie joasa si numeroasele elemente aerodinamice precum suprafete de contact, prizele de aer sau AirCurtains (perdele de aer care sunt create in jurul rotilor fata). Acestea reduc substantial coeficientul aerodinamic si imbunatatesc astfel eficienta si autonomia.

Parte frontala dinamica

Partea frontala ofera o imagine deosebit de revelatoare a aptitudinilor dinamice al decapotabilei cu doua locuri. Un element definitoriu sunt farurile cu lumini laser - o tehnologie de pionierat -, care urmeaza forma literei U, un element de design distinctiv pentru BMW i. O fanta V semitransparenta se deschide dinspre partea frontala a capotei plate spre parbriz si atrage privirea spre motorul electric de sub capota. O priza de aer pozitionata pe rama parbrizului directioneaza curentul de aer pe deasupra pasagerilor. Iar pentru calatoriile de-a lungul carora starea vremii nu este una prielnica, cele doua sectiuni ale acoperisului rabatabil se afla la indemana.

Silueta atletica

Consolele fata si spate scurte si silueta joasa definesc imaginea laterala a BMW i8 Concept Spyder si subliniaza profilul atletic al masinii. Usile, care se pivoteaza in sus - in jurul axei montantului A -, accentueaza impactul emotional al BMW i8 Concept Spyder. Sub usi, pragurile laterale creeaza o puternica forma de pana, care se deschide spre spate, accentuand ideea de automobil aplecat spre sosea.

Spate atragator

Ca si partea frontala, spatele se afla foarte aproape de drum. Particularitatea principala este capota transparenta, care dezvaluie cele doua trotinete electrice aflate sub ea. Folosind limbajul de design BMW i, acestea sunt perfecte pentru scurte deplasari in aglomeratia urbana si pot functiona ca o extensie a calatoriei spre zonele pietonale, acolo unde accesul cu automobilul nu este posibil. Ilustreaza astfel perfect conceptul de propulsie electrica si filozofia BMW i de a oferi solutii de mobilitate si dincolo de automobil.

Datorita difuzorului spate impozant vizual, prizelor de aer tridimensionale si stopurilor de forma literei U, BMW i8 Concept Spyder are un aspect extrem de lat, iar calitatile sportive sunt accentuate.

Estetica functionala: lucrul cu suprafetele la interior

Interiorul BMW i8 Concept Spyder este definit de trei niveluri care isi demonstreaza diferitele functii. Interactiunea liniilor si suprafetelor (conceptul de „layering”) este una dintre particularitatile designului interior. Nivelul exterior incadreaza structura de sustinere, in timp ce nivelul interior "de confort" cuprinde suprafata scaunelor si compartimentele de stocare. Cockpitul reprezinta cel de-al treilea nivel, cel "tehnic", reunind panoul de instrumente, coloana de directie si volanul cu instrumentele, afisajul central si elementele de control. Cockpitul orientat spre conducator si pozitia joasa a scaunelor, care accentueaza imaginea autentica a acestui model spyder, sunt elemente dedicate clar placerii de a conduce. Un afisaj de 8,8 toli (22,4 cm) prezinta - tridimensional, la rezolutie inalta - toate informatiile relevante pentru condus.

Conceptul de materiale si culori furnizeaza cateva caracteristici remarcabile. Interiorul versiunii Spyder este definit de o combinatie de plastic, fibra de carbon si piele, in care contrastul dintre albul nivelului exterior si tonul portocaliu al pielii naturale genereaza o atmosfera sportiva. Cockpitul si consola centrala prezinta mici modificari fata de versiunea coupe. Efectul general al interiorului este unul de aspect dominat de calitate, puritate si emotie.

Hibrid plug-in: asociere perfecta intre calitatile dinamice si eficienta

Asemenea versiunii coupe, BMW i8 Concept Spyder cu eDrive este un hibrid plug-in care combina doua surse diferit de putere si utilizeaza avantajele specifice ale electromotorului si ale motorului cu ardere interna pentru un efect optim. Decapotabila cu doua locuri produce astfel performantele unei masini sport pure, dar consumul de combustibil este cel al unei masini mici.

Electromotorul de 96 kW (131 CP), aflat pe puntea fata, actioneaza in tandem cu un motor turbo pe benzina, cu trei cilindri, care dezvolta 164 kW (223 CP) spre puntea spate. Ambele unitati sunt dezvoltari interne ale BMW Group si genereaza o putere totala a sistemului de 260 kW (354 CP) si ating un cuplu maxim de 550 Nm. Aceste valori sunt suficiente pentru ca BMW i8 Concept Spyder sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 5 secunde, pentru a ajunge la o viteza maxima, limitata electronic, de 250 km/h. In ciuda acestor performante, modelul cu doua locuri consuma doar 3,0 litri de benzina per 100 kilometri in ciclul european de testare.

Electromotorul este alimentat cu energie de la un acumulator litiu-ion, care poate fi reincarcat in mai putin de doua ore de la orice sursa casnica de curent electric. Acumulatorul de mare putere este localizat in tunelul energetic dintre modulele puntii fata si al puntii spate, astfel incat centrul de greutate al automobilului sa fie situat cat mai jos posibil. Spatiul economisit si echilibrul realizat cu aceasta constructie si cu alte componente ale transmisiei si ale sasiului permit modelului sport cu doua locuri sa aiba o distributie ideala a maselor, 50:50.

Cand acumulatorul este complet incarcat, BMW i8 Concept Spyder poate parcurge pana la 30 de kilometri exclusiv in regim electric. Ca atare, departe de a avea un rol mai putin important, electromotorul are o importanta egala cu cea a motorului pe benzina. La nevoie, alternatorul de inalta tensiune, conectat la motorul cu ardere interna, genereaza un plus de energie, care apoi este stocata in bateria hibrid. Prin aceasta functie „Range extender” se poate mari autonomia de condus in mod electric.

O alta particularitate speciala a BMW i8 Concept Spyder este capacitatea de a transmite puterea catre puntea fata, cea spate sau catre toate rotile in acelasi timp. Electronica inteligenta de control asigura disponibilitatea configuratiei optime a transmisiei in functie de situatie. Conducatorul poate vedea modul de condus activat si poate monitoriza activitatea celor doua surse de propulsie - totul pe afisajul de informare din cockpit. In plus, sistemele electronice asigura generarea maxima de energie la franare sau la coborarea unei pante. Prin toate acestea, conducatorul se poate bucura la maximum, in orice moment, de performantele dinamice, de o stabilitate directionala fara egal si de un consum si emisii minime.

Conectivitate: legatura perfecta intre mediile de viata mobila

Conducatorii BMW i vor avea la dispozitie de o noua generatie de sisteme de asistare, care vor spori semnificativ atat siguranta, cat si confortul. De exemplu, sistemul proactiv Collision Warning - bazat pe camera video -, Parking Assistant (pentru parcare automata) si Traffic Jam Assistant (automobilul se poate deplasa autonom in ambuteiaje, fara a fi necesara interventia conducatorului auto) asigura ca toti cei de la bord au parte de o calatorie relaxata si sigura.

Suplimentar, BMW i dezvolta o gama de functii inovatoare pentru conectivitate care vor furniza o conexiune perfecta intre modele si vietile proprietarilor in afara automobilelor. Functiile de comanda prin intermediul unui smartphone ajuta utilizatorii sa-si localizeze masinile in parcarile mari (CarFinder), arata cele mai apropiate statii de reincarcare, permite incarcarea acumulatorului la ore prestabilite si informeaza conducatorii cu privire la statutul actual al automobilului. In plus, acumulatorul si interiorul pot fi aduse pana la temperatura maxima de operare inainte de a se incepe calatoria, comandate prin telefonul mobil. Functia Last Mile Navigation asista conducatorii, dupa ce si-au parcat automobilul, cu instructiunii privind traseul ce au fost transferate direct in terminalul smartphone al acestora si ii directioneaza pe parcursul etapei finale a calatoriei - de exemplu, spre un muzeu sau un restaurant. Iar functia Intermodal Route Planning integreaza automobilul in reteaua de transport public local si ofera informatii cu privire la disponibilitatea locurilor de parcare la destinatie.

Designul interfetei ajuta mobilitatea inteligenta

Doua afisaje mari din interiorul BMW i8 Concept Spyder realizeaza interfata dintre masina, pasageri si mediul exterior. Pozitionat alaturi de panoul de instrumente din spatele volanului, afisajul central prezinta toate informatiile relevante si asista conducatorul in utilizarea aplicatiilor de conectivitate. Un al treilea monitor arata setarile aerului conditionat automat. Toate afisajele prezinta informatiile in format tridimensional cu elemente grafice moderne si deosebit de clare pentru o utilizare facila.

Panoul de instrumente

Grupul de instrumente afiseaza datele importante pentru condus, utilizand doua elipse cu forma variabila. Alaturi de vitezometrul digital, sunt afisate informatiile despre eficienta sistemului care permit conducatorul sa vizualizeze care este nivelul de energie pe care il utilizeaza sau pe care il recupereaza prin procesul de generare.

Alaturi de acestea, afisajul contine si detalii sau informatii suplimentare de navigatie cu privire la autonomia automobilului atunci cand acesta ruleaza in regim exclusiv electric, propulsat doar de motorul cu ardere interna sau cand sunt utilizate cele doua motoare in tandem. In cazul in care conducatorul activeaza modul ECO PRO pentru economisire a energiei, afisajul se coloreaza in albastru pentru a semnaliza schimbarea functionarii, iar elipsele variaza ca forma. Din acelasi motiv, trecerea in modul SPORT schimba culoarea afisarii in portocaliu. Odata cu schimbarea culorii, afisajul furnizeaza si informatiile adecvate modului de condus selectat si pentru a asista conducatorul cat mai eficient posibil.

Afisajul central

Monitorul central permite conducatorului sa vizualizeze modul de functionare a sistemului hibrid. Utilizatorii pot stii in orice moment cum functioneaza motorul cu ardere interna si electromotorul, dar pot si sa monitorizeze fluxul de energie din sistem. Suplimentar, afisajul central furnizeaza o platforma pentru sistemul de navigatie, dar utilizeaza si functiile inovatoare de conectivitate.

Analiza anticipata a situatiilor de condus

Electronica de propulsie a automobilului este conectata la sistemele inteligente de navigatie si orientare in trafic pentru a permite sistemului de transmisie hibrid sa functioneze cu eficienta maxima. In acest mod, informatiile despre profilul traseului, limitele de viteza si ambuteiaje sunt incorporate in calculele sistemului de gestiune a energiei astfel incat strategia de operare a sistemului hibrid sa poata fi adaptata corespunzator. De exemplu, incarcarea proactiva a acumulatorului hibrid permite ca BMW i8 Concept Spyder sa incarce acumulatorul inainte de intrarea intr-un ambuteiaj, urmand apoi ca in zona de trafic aglomerat automobilul sa se deplaseze in mod electric, cu eficienta maxima si fara a produce astfel vreun fel de emisii. In plus, afisari convenabile, precum istoricul consumului de combustibil, permit analize ale calatoriilor precedente si ajuta la optimizarea stilului de condus al celui de la volan.

Conceptul BMW i.

BMW i inseamna dezvoltarea unor automobile vizionare si servicii de mobilitate, design emotional si o noua perceptie premium puternic ghidata de dezvoltare durabila.

Elementele principale includ tehnologii revolutionare, design ultrausor inteligent si utilizarea inovatoare a materialelor, toate acestea cu obiectivul de a crea automobile cu o masa extrem de redusa, cea mai mare autonomie posibila, spatiu interior generos, precum si o siguranta exceptionala. BMW i8 Concept Spyder urmeaza drumul deschis de BMW i3 Concept si BMW i8 Concept Coupe, fiind al treilea prototip creat in cadrul sub-brandului BMW i.

Toate modelele BMW i prezentate au in comun propulsia electrica, fie ca este vorba de automobile pur electrice (asa cum este cazul BMW i3) sau de plug-in hybrid (asa cum este cazul pentru BMW i8 Coupe si Spyder).

Dezvoltarea durabila joaca un rol de maxima importanta in cadrul conceptului BMW i. Este o problema care este prezenta constant de-a lungul lantului de dezvoltare, productie si vanzare - incepand cu achizitia, continuand cu dezvoltarea si productia si incheind cu vanzarile si marketingul. Iar cand vine vorba de producerea eficienta a automobilelor sale, BMW i merge si mai departe. De-a lungul anilor ce vor urma, uzina de la Leipzig, desemnata a fi centrul de productie BMW i, va inregistra o reducere cu 70% a consumului de apa si o scadere cu 50% a consumului de energie pentru fiecare automobil. Iar energia utilizata va fi produsa 100% din surse regenerabile.

Date tehnice.

BMW i8 Concept Spyder.

Lungime/Inaltime/Latime ...................................................L 4.480 mm, H 1.208 mm, W 1.922 mm

Ampatament ...................................................................2.650 mm

Numar de locuri ...........................................................2

Masa proprie ...................................................................1.630 kg

Viteza maxima ...................................................................250 km/h limitata electronic

Acceleratie ...................................................................0-100 km/h 5,0 secunde

Acceleratie ...................................................................80-120 km/h 4,0 secunde

Putere si cuplu sistem / motor TwinPower Turbo ...........260 kW / 550 Nm, 164 kW / 300 Nm

Consum de combustibil (ciclu EU) ...................................3,0 l/100km

Putere motor electric eDrive ...........................................96 kW

Autonomie electrica aprox. ................................................27-30 km

Timp de incarcare al bateriei ...........................................standard: 1h45' pentru capacitate 100%

Capacitate portbagaj ...................................................aprox.100 litri

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2481 :: 17.83MB