No SSO cookie
26 august – 60 de ani MINI
Noutati-auto

Acum 60 de ani, mai exact la 26 august 1959, British Motor Corporation (BMC) a prezentat cu mândrie rezultatul activităţii sale de dezvoltare pentru crearea unui automobil compact nou şi revoluţionar

Imagini (7) Data: 26 August 2019 Comentarii (0)

6 criterii de alegere a celor mai bune huse de Logan
Noutati-auto

Cea mai buna solutie pentru a mentine banchetele masinii in cea mai buna stare consta in utilizarea unor huse scaune auto de cea mai buna calitate.

Imagini (0) Data: 26 March 2019 Comentarii (0)

Proiectul de cercetare "FastCharge": tehnologia de încărcare ultrarapidă cu o putere de până la 450 kW
Noutati-auto

Consorţiul din industrie dezvoltă tehnologia pentru ca încărcarea automobilelor electrice să fie rapidă şi convenabilă la fel ca alimentarea cu combustibil.

Imagini (0) Data: 22 December 2018 Comentarii (0)

Audi introduce mătuirea parţială în producţia de serie mare
Noutati-auto

Tehnologia aceasta inovatoare permite crearea de imagini pe suprafeţele vopsite, la precizie de ordinul pixelilor

Imagini (5) Data: 22 December 2018 Comentarii (0)

Noua vedetă a capitalei filmului: conceptcar-ul Audi e-tron GT
Noutati-auto

Al treilea Audi e-tron: marca auto cu patru inele prezintă una dintre vedetele 2018 Auto Show, din capitala filmului, Los Angeles.

Imagini (16) Data: 15 December 2018 Comentarii (0)

Mazda6 2018 a primit 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP
Noutati-auto

Prima Mazda care obține 5 stele în cele mai recente teste de siguranță Euro NCAP 2018

Imagini (17) Data: 15 December 2018 Comentarii (0)

Cum să conduci în siguranță pe timp de iarnă. Sfaturi de la profesioniști
Noutati-auto

Când vine vremea pentru trecerea la anvelopele de iarnă, trebuie să te asiguri că acestea sunt încă utilizabile. Pentru a verifica adâncimea benzii de rulare, poți folosi moneda de 2 euro. Verificarea Indicatorului de Siguranță (DSI) este o metodă foarte simplă. Acest indicator, care se găsește în toate produsele Nokian Tyres, este un șir de numere inscripționat pe banda de rulare. Pe măsură ce anvelopa se uzează, numerele încep să se șteargă. Cel mai vizibil număr care rămâne pe anvelopă indică adâncimea benzii de rulare. Adâncimea benzii de rulare este foarte importantă în special atunci când se conduce pe lapoviță; pe drumuri alunecoase, canelurile devin mai importante. Cum să monitorizezi anvelopele Anvelopele de iarnă fără crampoane conferă aderență prin modelul și materialele benzii de rulare, de aceea utilizatorii acestor tip de anvelope trebuie să le verifice canelurile și șanțurile. Aderența se realizează datorită laturilor ascuțite ale canelurilor și al compusului de cauciuc moale. Anvelopele își pierd aderența atunci când sunt ferme în loc de flexibile și au caneluri joase, cu margini rotunjite. În plus, autoturismele din zilele noastre au, în general, tracțiune față, sunt mai grele decât au fost vreodată, iar puterea motoarelor lor a crescut. Un stil agresiv de condus facilitează uzura accelerată a anvelopei. La fiecare 6.000 – 8.000 km este recomandat să schimbi anvelopele din fața cu cele din spate, deoarece se uzează diferit în funcție de locul în care au fost puse. Nu uita să verifici presiunea din pneuri atunci când le schimbi. Stabilește din timp nivelul corect de presiune Primele nopți geroase sunt un moment potrivit pentru trecerea la anvelopele de iarnă. Pe o astfel de vreme, zonele umbroase pot fi acoperite de gheață dimineața. Trebuie să fii foarte atent atunci când schimbi anvelopele. Greșelile pot distruge definitiv anvelopele sau pot provoca slăbirea acestora în timpul condusului. Martin Dražík, Product Manager-ul Nokian Tyres din Europa Centrală, ne reamintește câteva măsuri de precauție. Spre exemplu, anvelopele direcționale au o direcție specifică de rotație. Aceste au un model în formă de săgeată care trebuie să fie așezat cu vârful înainte. În cazul în care anvelopele sunt așezate greșit, acestea nu vor oferi aderența necesară în condiții de vreme dificilă de iarnă. „Ar trebui să stabilești nivelul corect de presiune al anvelopelor înainte să efectuezi schimbarea lor. Uneori, oamenii merg la service-ul auto pentru verificarea presiunii din pneuri abia după ce au trecut la anvelopele de iarnă. Dacă se întâmplă ca vreo anvelopă sa aibă presiunea foarte scăzuta, drumul până la service îi poate provoca daune iremediabile.”, ne spune Dražík. Dacă jantele folosesc piulițe cu profil conic, arcul acestora ar trebui să fie îndreptat spre interior. De asemenea, ar trebui să te aiguri că ai mutat toate inelele de centrare necesare pentru anvelopele de iarnă. În caz contrar, se va produce o vibrație în timpul condusului. Chiar dacă sunt multe detalii pe care trebuie să le cunoști, schimbarea anvelopelor se poate învăța în timp. „Începe prin asistarea unei persoane care se pricepe la schimbarea anvelopelor. Nu este o acțiune dificilă.”, spune Dražík. În orice caz, dacă simți că nu este un lucru pe care îl poți face, ar trebui să lași un profesionist să se ocupe. „Schimbarea anvelopelor de pe vehiculele noi apărute nu este tocmai simplă. Dimensiunile anvelopelor au crescut, acest lucru însemnând că este nevoie de un spațiu de depozitare mai mare și de mai multă forță pentru a le manipula.”, adugă Martin Dražík. Clienții hotelurilor Vianor pentru anvelope primesc sugestii de perioade în care ar trebui să-și schimbe anvelopele înainte de fiecare sezon. Un profesionist va verifica în ce condiții se află anvelopele înainte să le schimbe. În acest mod, șoferul știe că anvelopele pe care le folosește sunt sigure și în conformitate cu legile în vigoare. Sfaturi pentru schimbarea anvelopelor · Fă testul cu moneda: Pune o monedă de 2 euro în șanțul anvelopei. Dacă marginea argintie rămâne în afara șanțului, ar trebui să-ți înlocuiești anvelopele. Această margine are 4 mm grosime, iar limita minimă legală pentru adâncimea beznii de rulare este de 3 mm. · Toate produsele Nokian Tyres au un Indicator de Siguranță (DSI) care permite șoferilor să verifice condițiile și nivelul de siguranță al anvelopelor. Acest indicator va arăta adâncimea șanțurilor principale, adică nivelul la care se află adâncimea benzii de rulare. · Asigură-te că ai o cheie tubulară în cruce, o cheie dinamometrică și un cric bun. Cricul din dotarea mașinii nu este făcut pentru folosirea repetitivă. · Verifică manualul mașinii pentru punctele corecte de ridicare și pentru recomandarea producătorului în ceea ce privește presiunea anvelopelor. Anvelopele de iarnă ar trebui umflate cu 0.2 bari mai mult decât cele de vară. · Ai nevoie de o platformă dură și stabilă pentru schimbarea anvelopelor. · Dacă mașina ta are jante din aliaj, strânge piulițele la fiecare 100-200 km. · La fiecare 6.000 – 8.000 km, ar trebui să muți roțile de pe axele motoare, pe cele cu rotații libere. Din acest motiv ar trebui să marchezi ordinea în care depozitezi anvelopele. Sfaturile au fost oferite de Martin Dražík, Product Manager al Nokian Tyres din Europa Centrală.

Imagini (0) Data: 15 December 2018 Comentarii (0)

Noul Rolls-Royce Cullinan a debutat oficial în România
Noutati-auto

La doar câteva luni de la premiera mondială, noul model a fost prezentat pentru prima dată în mod public, la Clubul Diplomatic din Bucureşti.

Imagini (7) Data: 15 December 2018 Comentarii (0)

Noul centru de cercetare și dezvoltare Nokian Tyres
Noutati-auto

Centrul modern de cercetare și dezvoltare accelerează faza de testare a noilor modele de anvelope

Imagini (0) Data: 15 December 2018 Comentarii (0)

Tipuri de cutii automate si lucruri inedite despre acestea
Noutati-auto

Oricat de inversunati ar fi iubitorii masinilor cu transmisie manuala, cutiile automate castiga teren. In ultimii ani, cei de la Dacia au dezvoltat un sistem de schimbare a vitezelor care nu mai implica interventia omului, iar cei care se orienteaza spre cutii care sa le permita sa stea tot timpul cu ambele maini pe volan sunt din ce in ce mai multi.

Imagini (0) Data: 24 September 2018 Comentarii (0)

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1980 :: 15.55MB