No SSO cookie

Dacia ar putea realiza o cifra de afaceri de doua miliarde de euro in 2007, daca taxa de prima inmatriculare va fi mentinuta

voteaza
(0/ 0)
Dacia ar putea realiza o cifra de afaceri de doua miliarde de euro in 2007, daca taxa de prima inmatriculare va fi mentinuta
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania Dacia ar putea realiza o cifra de afaceri de doua miliarde de euro in 2007, daca taxa de prima inmatriculare nu va fi eliminata, a declarat luni vicepresedintele companiei, Constantin Stroe.

 
 
In cazul in care taxa va fi eliminata sau valoarea sa va fi diminuata semnificativ, vanzarile Dacia in Romania ar putea scadea cu 50 la suta, a estimat directorul general al companiei, Francois Fourmont, la o conferinta de presa a Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/.

Fourmont a explicat ca cele mai afectate vor fi vanzarile de masini din segmentul de pret sub 10.000 de euro, ai caror clienti sunt cei mai sensibili la preturi si cei mai tentati sa achizitioneze o masina mai veche de 10 ani, adusa din strainatate. El a dat ca exemplu Polonia, unde dupa aderare, in perioada 2004-2006, vanzarile de masini noi, din segmentul de pret sub 10.000 de euro, au scazut de la 100.000 la 20.000 unitati.

Dacia a inregistrat, in 2006, o cifra de afaceri de 1,549 miliarde de euro, cu 29 la suta mai mult fata de nivelul de 1,199 miliarde de euro atins in 2005. Totodata, Dacia a obtinut, anul trecut, un rezultat financiar pozitiv, aproape dublu fata de cel din 2005. Profitul net dupa impozitare a fost de 100,6 milioane de euro, echivalent cu 6,5 la suta din cifra de afaceri. Marja operationala s-a ridicat la 107,2 milioane de euro, respectiv 6,9 la suta din cifra de afaceri. 2006 a fost al doilea an in care Dacia a inregistrat profit, dupa o perioada de cinci ani de pierderi.

Dacia a realizat anul trecut si cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, cu vanzari care s-au ridicat la 187.215 unitati, din care 107.777 in Romania si 79.438 la export. Fata de 2005, vanzarile marcii Dacia au crescut cu 9,3 procente.

Directorul general Francois Fourmont a precizat ca investitiile Renault la Dacia vor depasi un miliard de euro la finele lui 2007, iar investitiile furnizorilor reprezinta de 1,5 ori aceasta suma.

In primele doua luni din 2007, vanzarile Dacia in Romania au scazut cu 30 la suta, fata de ianuarie - februarie 2006. Potrivit lui Fourmont, aceasta scadere a fost determinata de retragerea din productia a modelului Dacia Pickup, la sfarsitul lunii decembrie 2006, in timp ce noul Logan furgon a fost lansat abia la sfarsitul lunii ianuarie, precum si de presiunea declaratiilor din presa in sensul unei eventuale anulari a taxei de prima inmatriculare, care a facut ca o parte din potentialii clienti sa isi amane decizia de cumparare a unei masini noi.

La randul sau, Stroe a apreciat ca ianuarie si februarie sunt in general "luni slabe" pentru Dacia si nu exista inca motive de ingrijorare. El a aratat ca, daca taxa ar urma sa fie modificata, acest proces ar urma sa dureze cateva luni, iar efectele negative asupra vanzarilor Dacia s-ar manifesta in ultimele cinci - sase luni ale anului in curs.

Conform Codului Fiscal, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE.

Comisia Europeana a trimis miercuri autoritatilor de la Bucuresti o scrisoare de notificare referitoare la taxa de prima inmatriculare, acesta fiind primul pas al procedurii oficiale de constatare a incalcarii Tratatului Uniunii de catre Romania.

 

Cuvinte cheie:
Dacia | APIA |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2564 :: 22.1MB