No SSO cookie

Editorial: Salonul Auto Geneva 2012 - axa romaneasca

Editorial: Salonul Auto Geneva 2012 - axa romaneasca

Masini.ro a fost prezent la Salonul Auto de la Geneva: Romania e pe axa "Un Lodgy dezamagitor si un B-Max stralucitor".

 
 

Primul eveniment auto, de anvergur,a al anului desfasurat pe sol european, evenimentul care anunta trendul in lumea auto, un fel de loc care da ora exacta pentru anul care vine, iata caracterizarea, in doua cuvinte a celebrului salon.

Cea de a 82-a editie a Salonului Auto Geneva, n-a adus prea multe surprize, cel putin nu pentru jurnalistii auto, care au fost pusi la curent denoutatile ce vor fi prezentate. Si pe langa multe premiere legate strict de niveluri de echipare, sau motorizari noi, au fost si cele absolute. Sau pentru noi, cei din Rmania, au fost cele doua premiere, ale celor doua modele care vor intra in productie si ne privesc direct, Dacia Lodgy (care se va fabrica in Tanger, Maroc) si Ford B-Max, care va vedea lumina zilei la Craiova.
Asadar ma voi rezuma la aceste doua modele, pentru ca restul sunt mai degraba vise amagitoare pentru niste oameni prea saraci chiar si pentru a visa.

Nu are sens sa comparam cele doua modele, chiar daca ambele vin din segmentul destinat vanzarilor de volum. Lodgy este un produs evident low-cost, arata ca atare si se va vinde ca atare. Plasticul din interior este de aceeasi "calitate" ca la modelele deja existente pe piata auto, iar marea inovatie, ecranul touch-screen care faciliteaza controlul infotainment, desi arata contemporan, nu este decat o floare care nu poate aduce cu sine intreaga primavara.
Finisajele sunt romanesti, adica de o calitate indoielnica, imbinarile asijderea, iar sunetul banchetelor rabatate si apoi readuse la locul normal, face toti banii. Este aceasi sunet sec, de materiale ieftine care se aude din orice Dacie cu elemente rabatabile, sunet care i-a lasat perpex pe jurnalistii care au incercat versatilitatea interiorului masinii. Dar sa auzi sunetul unei portiere inchise mai energic! Suduri la vedere, acoperite de un strat subtire de vopsea neagra, o mocheta subtire, pusa pe podeaua masinii ca sa nu fie tabla acoperita doar de stratul de antifon, reprezinta mai multe detalii adunate la un loc care dau un aspect ieftin si deloc comercial noului Lodgy.
Si daca e sa ne referim la gama de moatoare, desi Lodgy vine cu noul motor de 1.2 litri, faptul ca vedetea seriei ramane deja mai mult decat clasicul 1.5 dCi, intregeste peisajul general.
Pretul, care variaza intre 9.500 si 16.000 Euro, pare a fi unicul avantaj al noii Dacia dar totodata si un semnal de alarma pentru uzina de la Mioveni. Asta pentru ca vorbim de niste preturi anuntate in urma producerii masinii in Maroc si pentru ca Pitestiul nu este capabil sa scoata acest cost final.

De cealalta parte, B-Max nu inspira niciun moment senzatia de ieftin, ci de masina creata pentru familie, cu gandul la familie si nu in ideea ca trebuie sa scoti ceva nou pe o piata pe care de peste 10 ani vii cu aceeasi oferta, ca Dacia.
Chiar daca pretul este mai mare decat al modelului "autohton", pornind de la 14.000 Euro, romanii care-s prea saraci sa-si cumpere lucruri ieftine, sunt convins ca se vor indrepta asupra masinii produse la Craiova.
Totul, de la motorizare, pana la dotari si aspect, trecand prin finisaje si calitatea materialelor, recomanda B-Max ca fiind din alta liga, desi scriptic si faptic, ambele modele, Lodgy si B-Max fac parte din acelasi segment: MPV orientat catre budget-sales.

Mai mult, stim ca B-Max a fost proiectat pentru obtinerea tuturor celor cinci stele EuroNCAP, in timp ce nava-amiral Dacia Duster, a primit un dezamagitor punctaj de trei stele, deci nici Lodgy nu poate promite prea mult.
Un capitol la care B-Max pierde in fata Daciei Lodgy este spatiul interior, amanunt deloc de neglijat, nu-i asa?

Concluziile sunt ca ne bucuram ca Romania are in sfarsit o piata pe care concurenta devine prezenta, la nivel de produse mai mult sau mai putin autohtone, ca aceasta concurenta se va reflecta si asupra preturilor de vanzare si va angrena si celelalte modele prezente la noi, ale celorlalti producatori care importa modele in tara, ca Dacia va trebui sa isi revizuiasca nivelul calitativ al ofertei si Ford va trebui sa "mai lase la pret", dar in linii mari, ne indreptam catre o normalitate si normalizare a unei piete auto dominata de haos.

Autor: Cristian Szilvassy
 

Cauta masini

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1808 :: 18.56MB