Thema, primul model de clasa bussines al celor de la Lancia, care continua un fir intrerupt odata cu scoaterea din productie, in 2009, a modelului de un real insucces, Thesis, este unul dintre cele doua noi modele nascute din alianta dintre Lancia si Chrysler, cel de al doilea fiind Voyager MPV.
In esenta, Thema este un Chrysler 300, care poarta emblemele Lancia, devenind astfel o varianta ieftina de extindere a ofertei pentru cei de la Fiat-Lancia.
Masina de cinci metri, cu tractiune spate, este oferita in Europa cu trei variante de motorizare.
Varianta de top este motorul provenit de la Chrysler, 3.6 litri V6 Pentastar, care ofera 286 CP la 6350 rpm si 340 Nm la 4650 rpm. Combinat cu o tranmisie automata cu opt rapoarte, motorul V6 arunca Thema de la 0 la 100 km/h in numai 7,7 secunde si ii asigura o viteza maxima de 240 km/h, cu un consum mediu de 9,4 l/100 km si emisii de CO2 de 219 g/km.
Lancia mai ofera si o varianta diesel de 3.0 litri, tot V6, care respecta normele Euro 5. Acest motor beneficiaza de doua niveluri de performanta, asigurate de reglajele celor de la VM Motori si este realizat impreuna cu divizia de motoare a celor de la Fiat. Ambele variante sunt cuplate la o cutie de viteze in cinci trepte, automata.
Versiunea de baza a motorului diesel produce 190 CP la 4000 rpm si 440 Nm intyre 1600 si 2800 rpm, atingand 100 km/h in 9,7 secunde.
Varianta mai potenta, ofera 239 CP si 550 Nm intre 1800 si 2800 rpm, iar 0-100 km/h se realizeaza in 7,8 secunde, plus o viteza maxima de 230 km/h.
Ambele variante au un consum de 7,1 l/100 km, realizat in ciclu mixt.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!