Prezentarea online a noului F12berlinetta deschide calea unei noi generatii de Ferrari de 12 cilindri. Noul model aduce o performanta fara precedent fiind dotat cu un nou motor cu totul exceptional si beneficiind de o tinuta de drum, un design si o aerodinamica fara termeni de comparatie.
Prezentata lumii intregi in premiera pe site-ul Ferrari.com, in pregatirea lansarii oficiale de la Salonul Auto de la Geneva, F12berlinetta, configurata intr-o cu totul noua si atractiva culoare (Rosso Maranello), reprezinta cel mai avangardist supercar cu motorul amplasat central fata din lume.
Acesta este cel mai puternic si mai performant Ferrari lansat vreodata. Puterea sa se datoreaza unei incredibile eficiente a motorului – eficienta mecanica, combustia si dinamica fluidelor – care, impreuna cu o arhitectura avansata a automobilului, componentele de ultima generatie si controale electronice, garanteaza o senzatie fara egal la volan, pe orice suprafata de drum sau de circuit.
Cunoscuta configuratie trans-ax a fost revolutionata pentru a induce masinii performante si mai mari. Ampatamentul a fost micsorat iar motorul, tabloul de bord si scaunele au fost coborate pe sasiu iar noua arhitectura a suspensiei spate si a cutiei de viteze i-au inspirat pe inginerii de la Ferrari sa modifice volumul din spate al masinii, micsorandu-l. Rezultatul global este o masina foarte compacta, cu un centru de greutate amplasat mai jos si mai in spatele sasiului iar nivelul de eficienta aerodinamica devine o referinta.
SPECIFICATII TEHNICE
Motor
Tip 65-grade V12
Cilindree 6262 cc
Putere maxima 740 CP la 8500 rpm
Cuplu maxim 690 Nm la 6000 rpm
Dimensiuni si greutate
Lungime 4618 mm
Latime 1942 mm
Inaltime 1273 mm
Greutate 1525 kg
Distributia greutatii 46% fata, 54% spate
Raport greutate/putere 2.1 kg/CP
Performante
Viteza maxima peste 340 km/h
0-100 km/h 3.1 secunde
Consumul de carburant si emisiile (ECE + EUDC ciclu mixt)
Consum 15l/100 km
CO2 350 g/km
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!