Azi am fost la un test-drive mai prelungit cu un X5 3.0D 2006. Totul s-a desfasurat pe traseul Craiova-Slatina si retur deci un total de aproximativ 100 km . Masina este X5 3.0D 218 cp 2006 cu cutie automata cu posibilitatea de selectare automata a treptelor (spre rusinea mea nu stiu cum o cheama).Drumul dus l-am facut pe modul automat , intors pe modul manual. Si acum impresiile sub forma de plusuri si minusuri
+motorul este capabil si nu foarte penalizat de greutatea masinii , desi se cunoaste ca e montat pe un SUV mare , trage foarte bine peste 2k rpm si se plafoneaza abia la 4,5k rpm.orice depasire se executa lejer , iar urcatul dealurilor in viteza e joaca de copii
+consumul mi s-a parut mic in conditii de forja maxima am scos 11%.
+masina ajunge f rapid la viteze mari , nici nu simti cand ai 180 km pe ora , max am mers cu 200.
+cutia de viteze in modul automat este placuta si poate fi convinsa destul de usor sa schimbe numai la linia rosie , e mai sportiva decat ma asteptam
+directia este absolut genial , masina se inscrie chirurgical pe traiectorie
+confortul este f bun (desi si drumul era excelent) in ciuda anvelopelor de 19"
+calitatea fabricatiei si a imbinarilor de asemenea la nivel premium , nu se aude nici un zgomot suspect.
+tapiteria de piele de f buna calitate
+spatiu foarte mare pentru toti pasagerii (am fost 5 in masina)
+ergonomie deosebita la volan (care era de diametru mic , foarte placut) , toate comenzile exact acolo unde te-ai astepta sa fie.
+pozitie foarte buna de condus apropiata de cea a unei limuzine
+tapiteria de piele de f buna calitate
si acum punctele mai putin placute
- turbo-lag mare si omniprezent , trebuie folosita cu atentie cutie pentru a nu scadea regimul de mers sub 2k rpm si de asemenea trebuie anticipat momentul cand intra turbina in functiune.
- foarte slab modul de schimbare manual al treptelor , intarzieri chiar si de 2 secunde la schimbarea treptelor , e unul am reusit sa merg mai rapid pe automat decat pe manual.
-tinuta de drum proasta , masina se inclina periculos pe curbele luate in viteza si se simte din plin atat gabaritul cat si garda la sol. stabilitatea lasa de dorit.
-desi imbinarea este foarte buna , unele materiale nu se ridica la nivelul de premium si impresia estetica interioara este mai degraba de anost si invechit decat de lux. desi dotarea era bogata masina lasa o impresie spartana.
- receptie radio si calitate a auditiei foarte slaba pentru pretentiile clasei.
in concluzie masina ma cam dezamagit prin tinuta de drum si ambianta interioara , in schimb ma incantat motorul care exploatat corespunzator este o fiara.
oricum desi am tot respectul pentru firma BMW si pentru munca pasiunea deosebita cu care oamenii acestia fac masinile nu as cumpara acest X5 , cum de altfel nu as cumpara nici un SUV.
sunt convins ca un 330xd m-ar fi impresionat mult mai placut la un pret mult mai mic , si acesta mi se pare alegerea ideala.
saptamana viitoare fac un drive-test pe acelasi drum fie cu un 325xi fie cu 330d , nu se stie sigur
, si atunci sunt convins ca voi avea numai plusuri de scris.
astept comentarii de la cei ce cred ca am nedreptatit masina sau ca am laudat-o prea mult.