IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Profile
Personal Photo
Rating
 
Options
Options
Personal Statement
dragos10 doesn't have a personal statement currently.
Personal Info
dragos10
novice
Age Unknown
Gender Not Set
Bucuresti
Birthday Unknown
Interests
No Information
Statistics
Joined: 17-October 03
Profile Views: 23*
Last Seen: --
Local Time: Apr 25 2024, 08:22 PM
27 posts (0 per day)
Contact Information
AIM No Information
Yahoo No Information
ICQ No Information
MSN No Information
Contact Private
* Profile views updated each hour

dragos10

Membri

**


Topics
Posts
Comments
Friends
My Content
22 Jan 2004
am in fata MO 275 din 18 aprilie 2003.
La art 1 scrie:''pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga ordinul nr 1938/2001 pentru aprobarea regelmentarilor privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice''.asta inseamna ca ramane in vigoare EURO2.Stie cineva mai multe detalii?
4 Dec 2003
Pt cei care aduc masini second din germania la comanda:se da un avans inainte?sau cum se procedeaza?
19 Nov 2003
> In momentul de fata, piata auto bucuresteana de masini second-hand este sufocata de samsari. In maxim 2-3 ore de la aparitia unui mesaj nou care anunta vanzarea unui autoturism (Dacia sau Daewoo Cielo, Espero, Tico, Matiz de obicei), proprietarul e "vizitat".
> Daca masina este intr-o stare tehnica acceptabila si mai ales daca arata vandabil, se avanseaza un pret. In cazul in care pretul nu e acceptat, "echipa 2" isi face aparitia la cateva ore si ofera cu 100-200 USD mai mult. Daca oferta este acceptata, masina e radiata si inmatriculata pe numere provizorii.
> POVESTEA CUMPARATORULUI NAIV
> A doua zi...surpriza...aceeasi masina la vanzare pe site-uri, in ziare, pe fluturasi etc. dar pretul e "umflat" cu 100-500 USD. Culmea tupeului este ca la intrebarea "al catelea proprietar sunteti?" raspunsul vine sec: "primul". Sigur ca daca "inghiti galusca" si te deplasezi ca sa vezi masina, constati ca pe carte e un nume, iar masina e pe alt nume. Aici intervine fantezia samsarilor: "masina e a unchiului/matusii/varului/nasului/cumnatului/bunicului etc. si a radiat-o."(oare de ce???)"Eu doar ma ocup de acte" spune inocent "sam". Invariabil "unchiul" e ori plecat din tara, ori prea ramolit ca sa poarte o conversatie, deci...nu-l vei vedea niciodata. Iar daca il vei vedea, poti fi sigur ca nu are nici o legatura cu omul trecut in Cartea de Identitate. E doar un actor, un pion in industria comerciantilor de masini. Socant este ca multi inghit aceasta minciuna convinsi fiind ca iau masina de la primul proprietar. Pe langa faptul ca platesc mult peste valoarea reala a pietii, cumparatorii vor avea parte si de multe alte surprize, sau, iertata fie-mi exprimarea, TEPE.
> Fantezia nu cunoaste limite. Intermediarii sunt plini de povesti in privinta istoriei masinii. "Unchiul a avut grija de ea, a tinut-o in garaj, i-a facut intotdeauna reviziile la timp" etc. Aproape ca ii crezi. In fond omul din fata ta pare atat de binevoitor incat nu-ti mai pui problema ca poate totul nu e decat profesionismul unor samsari versati.
> Totdeauna o masina vanduta omniprezentii comercianti e "impecabila". Si de obicei, daca te iei dupa aspectul exterior, asa si este. "Sam" stie sa isi vanda marfa. Totul luceste de curatenie, nici urma de rugina, chiar daca e vorba de o Dacie mai veche de 10 ani. Proaspat antifonate, podeaua si pasajele par pline de trainicie, chiar daca uneori de antifon se "lipeste" ca prin minune panza de sac intarita cu fibra de sticla. Nici o grija, pana la iarna gaurile astfel astupate vor fi cat se poate de cuminti, dar, din nefericire, primavara va aduce cu sine si "marea dezvirginare". Despre kilometrajul resetat, tobele sudate, garniturile buclucase lipite cu mastic siliconic si, pentru cei de-a dreptul cinici, uleiul de cutie de viteze strecurat in motor pentru a reduce eventuale zgomote, nu mai are rost sa amintim. Sunt doar cateva dintre trucurile ocupatiei celor pe care uneori ii poti gasi imediat dupa anunturile: "Cumpar Dacie in orice stare." sau "Cumpar Tico, Matiz, Cielo, Espero. Preturi maxime. Accept variante."
> Uneori notiunea de second-hand tinde sa devina "million-hand". Cei mai cinstiti dintre samsari afirma cu nosnsalanta ca sunt proprietarul nr. 3 sau 4 si ca au masina cam de o luna. Si totdeauna vand masina doar pentru ca "au nevoie de bani urgent si..." aici urmeaza o poveste de obicei lacrimogena. "Masina e exceptionala, imi pare rau sa o dau, dar daca am nevoie urgent de bani...".
> Daca simte un pic de interes, intermadiarul va scoate instantaneu din arsenal trucul celuilalt cumparator. "Maine (sau chiar peste 2 ore) am cumparator cu pretul x", unde x reprezinta de fapt cam ultimul pret la care e dispus samsarul sa cedeze "comoara". "Daca nu imi dati un aconto, maine n-o mai gasiti. Nu mult, o suta, doua, sa stiu ca sunteti om serios". Daca ai muscat momeala poti fi sigur ca buzunarul ti-a fost definitiv usu> rat de banii respectivi, indiferent daca vei cumpara sau nu masina. De inspectie intr-un service nici nu poate fi vorba, caci "vine celalalt cu banii jos". Brusc, incepe sa apara graba. Deciziile trebuie luate instantaneu, sub presiune caci...oferta zboara.
> POVESTEA VANZATORULUI NAIV
> La randul lui, fostul proprietar, satisfacut ca a vandut masina rapid, ramane perplex cand vede cum masina lui e revanduta la un pret mult mai mare si regreta graba.Asta e varianta optimista. Varianta pesimista se refera la niscai verzisori scosi la imprimanta pe care "fericitul" fost propritear ii numara inca satisfacut. Pana sa ajunga la prima casa de schimb.
> Vanzatorii care nu radiaza imediat masina se pot trezi cu alte surprize. Uneori la usa le va bate politicos chiar politistul comunitar. Acesta nu va vrea doar sa ii cunoasca mai bine, ci ii va intreba cum de a fost masina lor folosita la diverse spargeri. Asta atunci cand nu e vorba de accidente. Mai putin amabil decat samsarul zambitor, omul in uniforma nu va da doi bani pe povestea cu "tocmai am vandut-o dar nu am radiat-o". Si asta pentru ca din punct de vedere legal raspunderea este inca a detinatorului de drept.
> CUM SA DEPISTATI UN SAMSAR
> Metode incerte:
> - incercati sa aflati in ce zona locuieste. Damaroaia, Giurgiului, Margeanului, Berceni, Chitila, Pajura, Baicului, Rahova, Ferentari, Berceni, Voluntari etc. sunt zone predilecte, Sigur ca nu e o regula generala si poteti trage concluzii gresite, dar...
> - faceti o statistica a numerelor de telefon. Daca pe acelasi numar sunt date mai multe anunturi, e clar. Problema sunt cartelele prepay, foarte usor de schimbat. Si "sam" stie asta;
> - intrebati-l daca nu are o relatie la inmatriculari sau la RAR. Pentru intermediari sediul din strada Udriste si Voluntariul sunt ca si a doua casa. Si va fi atat de dornic sa rezolvati repede...;
> - evitati pe cat posibil targul. Asta e prima lor casa;
> - verificati "culoarea". Nu a masinii, a cumparatorului.
> Metode mai sigure:
> - cand sunati pentru un anunt, adoptati o formulare naiva de genul: "Am sunat in legatura cu anuntul." Daca sunteti intrebat "care anunt?" sau "care dintre ele?" e clar;
> - daca incercati sa vindeti o masina si suspectati ca aveti in fata un samsar, propuneti-i un schimb care sa implice o alta masina si o diferenta de bani. Daca accepta (si de obicei asa se intampla, "foamea" e uriasa) puteti deja trage o concluzie, caci e evident ca un cumparator obisnuit nu are pregatita mereu si o solutie de rezerva.
> - daca vreti sa cumparati un autoturism de la cineva care nu este primul propritar, asigurati-va ca o detine de cel putin 1-2 ani;
> - nu va grabiti sa vindeti primilor veniti. Asteptati macar 2-3 zile, timpul de reactie al samsarilor este cel mai scurt, potentialii cumparatori onesti au uneori servici si nu pot telefona de cum apare anuntul;
> - REGULA DE AUR: nu cumparati niciodata masini deja radiate, indiferent ce poveste vi se va spune. Singura exceptie sunt autoturismele la sfarsitul perioadei de leasing, dar si aici trebuie verificate cu mare atentie actele.
>
> "Samsareala" e o adevarata industrie. Organizati pe echipe, fini cunoscatori ai pietii si ai psihologiei negocierii, specializati in ale masinilor, intermediarii castiga sume fabuloase bazandu-se pe naivitate si superficialitate. Ceea ce e si mai grav este ca acestia mentin artificial piata la un nivel foarte ridicat in raport cu valoarea reala, din punctul de vedere al cumparatorilor. Iar cei care risca sa vinda o masina unor samsari obtin fie prea putin, fie...nimic.
> Piata este sufocata: daca esti cumparator, ajungi de obicei prea tarziu ca sa discuti cu proprietarul, in caz ca acesta e dispus sa lase ceva. Daca esti vanzator, mirajul vanzarii rapide te poate aduce rapid in situatia de a numara satisfacut bancnote...false

Scris de dda

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-24 08:51 ]
11 Nov 2003
E terminat?mai merge?sunt multi km pentru un asemenea motor?
5 Nov 2003
cE PAREREA AVETI ?TOATE DIN 2001.ESTE OPEL MAI SLAB?FIABILITATE,CONSUM,ETC.
Last Visitors
dragos10 has no visitors to display.

Comments
Other users have left no comments for dragos10.

Friends
There are no friends to display.
RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 02:22 AM
IPS Driver Error

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here