IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Profile
Personal Photo
Rating
 
Options
Options
Personal Statement
Anubis doesn't have a personal statement currently.
Personal Info
Anubis
sofer profesionist
Age Unknown
Gender Not Set
Bucuresti
Birthday Unknown
Interests
No Information
Statistics
Joined: 30-September 03
Profile Views: 138*
Last Seen: --
Local Time: Apr 18 2024, 03:40 AM
111 posts (0.01 per day)
Contact Information
AIM No Information
Yahoo No Information
ICQ No Information
MSN No Information
Contact Private
* Profile views updated each hour

Anubis

Membri

****


Topics
Posts
Comments
Friends
My Content
16 Mar 2004
Incercand sa fac o comparatie intre cele mai bune SUV-uri de lux existente pe piata la ora actuala in final au ajuns BMW X5 si VW Touareg. Pentru BMW am preferat motorizarea pe benzina de 4.4 l (ce echipeaza si seria 6 si 7) iar pentru Touareg motorizarea de varf V10 TDI.

Pentru a compara corect cele 2 motoare voi face abstractie de:
- vitezele maxime considerand o viteza de 200 Km/h ca fiind suficienta
- acceleratii - ambele propulseaza sub 10 sec la 100 Km/h valoare considerata suficienta
- diferenta de consum
- diferenta de intervale de service
- costuri intretinere
- durata de viata motor (50,000 Km cu siguranta duc ambele motoare)

Cel mai mult va conta tipul de transmisie 4x4, tinuta de drum pe sosea, posibilitati Off Road

BMW X5
=======
- directie si tinuta de drum impecabila, tren de rulare cu puternice accente sportive; tendinta supravibratoare caracteristica tractiunii spate nu se simte de loc, DSC-ul (ESP) corectand instant orice derapaj
- transmisia 4x4 este in mod normal 70/30 spate/fata fara posibilitatea de a fi modificata ca raport - acest lucru face de fapt din X5 marele pierzator al finalei..
- posibilitati off road bune din punct de vedere al unghiurilor de atac si iesire ale caroseriei dar EXTREM de mult diminuate de tipul transmisiei
- lipsa suspensiilor pneumatice si a garzii la sol reglabile - nu sunt oferite nici ca optiuni; un alt mare dezavantaj al lui X5

VW Touareg
=========
- directie si tinuta de drum extraordinare; desi trenul de rulare nu este la fel de sportiv ca cel a lui X5 Touraeg are un comportament total neutru la limita acest lucru fiind posibil atat transmisiei 4x4 cat si electronicii de ultima generatie (la BMW e mai multa electronica...)
- tractiune 4x4 cu raport 50/50 spate/fata in mod normal ce poate fi variat pana ls 0/100 sau 100/0 in conditii ce necesita acet lucru
- suspensie pneumatica, garda la sol reglabila manual si automat (la viteze mari garda la sol coboara automat), posibilitate de a seta electronic tipul de suspesie - toate oferite STANDARD la versiunea V10 TDI.
- posibilitati off-road echivalente cu cele ale unui Land Rover, garda la sol poate fi urcata pana la 300 mm - echivalent Land Rover; unghiurile de intrare/iesire au valori excelente
- chiar si cu cauciucuri de vara a urcat o panta de 30 grade acoperita cu zapada/gheata ca si cum ar fi fost asfalt (cantareste 2,6 tone!!!)

CONCLUZII
=========

Touareg invinge fara drept de apel nava amiral SUV a BMW-ului prin tipul transmisiei, posibilitatile fantastice off-road, faptul ca evita marea problema a SUV-urilor (garda mare la sol => tinuta de drum instabila in viraje) avand o suspensie pneumatica gestionata electronic care micsoreaza automat garda la sol la viteze mari. Singurul capitol unde X5 ramane campion este accentul de sportivitate al tinutei sale de drum.

La ora actuala Touareg (in varianta cu suspensii pneumatice) este cel COMPLET SUV de lux de pe piata nefiind egalat de nimeni la off-road, iar pe sosea DOAR X5 mai poate emite ceva pretentii. Mai mult decat atat pretul lui V10 TDI este imbatabil ~55,000 Euro CIP

BMW X5 / VW Touareg

Tinuta de Drum: 10/10
Transmisie 4x4: 7/10
Confort: 9/10
Sportivitate: 10/9
Off Road: 6/10

Astept comentarii, opinii, pareri, etc...

Numai bine
19 Feb 2004
Am observat ca din ce in ce mai multi oameni folosesc punctajele EURONCAP ca unul din parametrii importanti in vederea achizitionarii masinii respective. Inainte de a prezenta putin metodologia testelor as dori sa atrag atentia ca punctajele finale obtinute sunt nimic altceva decat un rezultat matematic SINTETIC...cu alte cuvinte trebuie studiat un pic mai mult pentru a putea afla ce se ascunde "in culisele" acestor rezultate.

Teste

1. Impact Frontal

Consta in impactul masinii la viteza de 64 Km/h (nu 80, 120 sau 150 Km/h!!!!) cu un obiect solid de dimensiuni 1000x540 mm (Lxl) care acopera 40% din latimea celei mai late parti a masinii.
Viteza de test actuala (64) a fost crescuta cu 5Km/h fata de vechea viteza de test (59 Km/h)

2. Impact Lateral

Consta in impactul cu masina (care stationeaza) a unui troliu deformabil de dimensiuni 1500x500 mm (Lxl) ce are o viteza de 50Km/h.

3. Testul de impact pentru pietoni

Consta de fapt intr-o serie de teste de impact in care se simuleaza ciocnirea atat a copiiilor cat si a adultilor (puctele de contact difera datorita diferentelor de gabarit dintre un copil si un adult) la o viteza de 40 Km/h. Zonele de impact sunt apoi analizate si clasificate ca acceptabile, slabe si foarte slabe (fair, weak,poor)

4.Testul la impact al zonelor capului (cutia craniana) - "Pole Test"

Consta in impactul lateral al masinii care se afla pe o platforma mobila care are o viteza de 29 Km/h cu o sfera rotunda de diametru 254 mm care se afla in capul unui stalp perpendicular pe planul masinii. Ideea acestui test este aceea de a vedea cum se comprta airbag-urile pentru cap.

Ca idee o soferul unei masini fara airbag-uri pentru cap are un criteriu de ranire grava de 5000 pe cand una care are, are un criteriu de 100-300. Ca idee a ce inseamna aceasta nota, un criteriu de 1000 indica posibilitatea ranirii serioase la nivelul capului.

"Soferii" de test

Soferii de test sunt adevarate minuni ale ingineriei si roboticii dotati cu "munti" de senzori capabili sa inregistreze diverse date referitoare la impacturi:

- Hybrid III - impacturi frontale
- EuroSID II - impacturi laterale

Ca idee de pret fiecare din ei costa peste 100,000 lire sterline

Punctajele (scara de la 1-5 stele)

Avem 3 categorii:

1. Nota la impacturi (frontal+laterale)
2. Nota la protectia pietonilor
3. Nota la protectia copiilor

1. Se calculeaza ca suma a punctajelor de la impactul frontal+lateral la care se mai aduga 1-2 puncte in cazul in care masina este dotata cu dispozitive gen "Bell Reminder". Maximum de puncte la impacturi este de 18 corespunzator unei valori de 100%.
Maximum de puncte care se pot obtine este de 18+18+2 = 38

2. In urma testului de impact la pietoni va rezulta o nota cuprinsa intre 0-36. Cele mai bune rezultate obtinute corespund unor punctaje de 19 corespunzator 3 stele. Doar 3 masini au aceste punctaje:

- VW Touran
- Honda CRV
- Mg TF

3. Nota evidentiaza comportarea sistemelor de tip ISOFIX la impact si a diverselor dispozitive conexe pentru transportul copiilor (scaune, centuri speciale, etc...) pe o scara 0-48 puncte. Cel mai bun punctaj (38) il are Ford Focus C-Max.

Probabil pe majoritatea oamenilor cea mai importanta nota este cea referitoare la testele de impact frontal si laterale. As dori sa va reamintesc din nou VITEZELE la care se fac aceste teste, lucru pe care il consider cel mai important factor in momentul in care vorbim de siguranta.

In al doilea rand as dori sa vedem harta impactului referitor la zonele anatomice afectate de impact - al doilea lucru ca importanta in opinia mea - lucru care nu este evidentiat de punctajul final obtinut.

Revenind la cei 2 parametrii, cred ca personal m-as simti mai bine intr-un BMW sau Volvo la un impact frontal de 80 Km/h decat intr-un Matiz cu toate stelele lui...De ce spun asta? Incerc sa enumar cativa factori...

Factori PRO

- probabilitatea de a lovi o masina cu masa mai mica decat cea a unui Volvo S60 sau BMW seria 5 este destul de mare, astfel ca forta de impact dezvoltata este mai mare decat reactiunea dezvoltata de cealalta masina cu masa mai mica
- spatiul interior mult mai mare imi ofera o probabilitate mai mare de a ma afla intr-o zona neafectata sau afectata minor de impact

Factori CONTRA

- asemenea masini la viteze ridicate dezvolta energii cinetice si implicit forte inertiale mai mari decat restul

Punand lucrurile in balanta eu imi asum riscurile factorilor contra si mai imi bag un ochi si pe harta de impact anatomica de pe EURONCAP. Rezultatul este evident...cu toate ca are destule stele o masina ca Matiz nu ar face fata unui asemenea impact...

Va astept comentariile, opinii pro si contra, pareri, etc...

Numai bine
28 Jan 2004
Salutare la toata lumea,

Un coleg de servici are de vanzare un 350 SEL W126 full option + cutie automata adus in tara si tinut in garaj de la cumnatul sau din Germania la aprox 100,000 Km. Pretul nu il spun ca e prea mic..))).

Anyway 99,9% voi cumpara masina. Desi am cautat vreo 2 ore pe Net nu am gasit un review+date tehnice despre acest model.

Rugamintea mea este sa cunosc cat mai multe impresii, pareri, (mai ales de la cei ce au sau au avut asa ceva) etc... de la voi pentru a-mi face o idee cat mai buna despre masina, inclusiv date tehnice complete.

10x,

Numai bine
30 Sep 2003
Toti ne-am dori o masina care sa consume mai putin, sa aiba tinuta de drum, sa fie fiabila, sa coste putin la intretinere, sa

aiba dotari standard ca lumea (nu o lista de optionale mai lunga ca Luceafarul lui Eminescu...)

Ei bine acest lucru il dovedesc pe deplin marcile japoneze care domina de multi ani cea mai importanta piata a lumii si anume

SUA. Din pacate Romania inca sufera de sindromul "masinii germane" dar as dori sa va spun ca in ultimii ani in Germania,

posesorii de Mercedes au trecut la Honda sau Toyota...

Nu fac reclama nimanui, nu sunt angajat la vreuna din firmele mentionate, imi pare rau insa ca multi ani am neglijat masinile

japoneze din cauza "imaginii de marca". Ei bine, in ultimii 2 ani am mai deschis ochii, si japonezii piata romaneasca asa ca

spre deosebire de europeni ei m-au convins cu FAPTE nu cu VORBE.

Conform clasamentelor internationale, la ora actuala Toyota este cea mai fiabila marca din lume, iar Corolla este inegalabila

la clasa ei. In tari reprezentative ca SUA, Germania, Anglia, Toyota a castigat fara drept de apel toate clasamentele, o

singra marca europeana reusind sa ii fie egala: BMW...dar TUNATE la preturi ASTRONOMICE.

Si acum iata ce spune omul care mi-a aratat ce insemna Toyota si Honda in drive teste care este si fericitul posesor al unei

Corolla 1,6 l model 2002:


Salutare,

- Cand faci drive BMW 318 VS Toyota gandeste-te ca BMW are 2litri si 140 CP iar Corolla 1.6 litri si 110 CP.

- Oricum nu mie rusine sa ma bat cu 318 la plecari de pe loc si la reprize,pe viraje stranse dar mai putin in linie dreapta

unde cilindreea mai mare avantajeaza CLAR 318! Daca vrei sa vezi diferenta in celalalt sens cere Corolla 1.8l si MAI VORBIM!

- La 1.8l BMW are nevoie de 2.5l sau chair 3l ca sa-ti SPUNA CEVA IN PLUS fata de de 1.8l de la Corolla.

TOYOTA COROLLA 1,6l 16v

Directie
========
- Complet neutra la Corolla la viteze peste 180% decat iti recomanda politia in curbe.Ex.Pe Dealu Negru viteza recomandata

60Km/h eu merg cu 130-140 in treapta a treia si nu SE SIMTE NICI UN EFECT SUBVIRTAOR .MASINA NU SCARTAIE NU FUGE DE FUND PUR

SI SIMPLU RAMANE PE TRAIECTORIE

Reprize
=======

- Indiscutabil CELE MAI BUNE LA CLASA EI.Megane este probabil locul 5-6 la distanta f mare.Am niste comparatii TESTATE care

spun totul!

- Viteza maxima.Cf TEST OFICIAL(Auto moto sport Martie 2003) Corolla a atins 195 km/h in test cu 5km mai mult decat viteza

data de uzina!

Cuplu
=====
- La cifre pe HARTIE sunt la fel ca multumita WWTI si etajarii excelente a cutiei SIMTI ca masina are VIATA incepand cu

2000 pana la 6200 IN ABSOLUT TOATE TREPTELE DE VITEZA CEEA CE PENTRU UN MOTOR LA CILINDREEA ASTA ESTE REALMENTE

EXCEPTIONAL.Sa nu uit :FORTA PE CARE MASINA O ARE IN TREAPTA 1 A este fenomenala pentru cilindreaa asta!

- Megane are clar franele mai bune si 5 stele ca protectie dar in rest nici finisarea si nici FLEACURILE CU CARTELE nu

impresioneaza cu nimic.Daca mergi cu ea IN PANTA O SA-I VEZI LIMITELE IMEDIAT!

- TESTEAZA NUMAI IN PANTA SI PE CURBE ORICE MASINA PE LINIE DREAPATA ESTE ALTCEVA.

- La Megane o sa vezi un efect subvirator imediat iar IN JUR DE 4000 TURE motorul ia O PAUZA in timp ce Corolla se simte din

ce in ce mai bine (lucru dovedit....)

- Faci ce vrei dar crede-ma !LA ORA ASTA INTRE Corolla 1.6 si orice masina compacta CU MOTOR ASPIRAT la 1.6 cu 110-120 CP

diferenta este ENORMA!

- Apropos! Motorul de la Megane cu distributie variabila dar intr-un singur sens(admisie) ESTE CREATIA TOYOTA!VEZI SITE

OFICIAL TOYOTA!fiind de generatie mai veche!

- Personal nu consider OPEL masina si ca urmare nu am ce sa-ti spun!

DESPRE AVENSIS
==============

Avensis a fost gandita sa RUPA piata MASINILOR DE FAMILIE PE SEGMENTUL PASAT!Ca urmare s-a acordat atentie:

-masivitatii/robustetii
-consumului
-protectie activa/pasiva
-calitatii vizuale a fabricatiei CARE ESTE LA NIVELUL CLASEI LUX mult peste ce gasesti in clasa sa
-O ATENTIE ZIC EU RELATIV REDUSA DINAMICITATII MASINII.Singura care ar avea ceva de spus este Avensis 150CP cu injectie

directa dar care nu se comercializeaza la noi pentru moment!

Pe scurt!
iTI RECOMAND:
Clasa compacta-Corolla 1.6

Clasa Medie pentru Business Avensis 2l motorina
Clasa medie Business Sportiv HONDA Accord 2.4 litrii care

face orice BMW pana in clasa 3l si se bate umar la umar cu XDI DE 3L.

-Sportiva compacta
HONDA CIVIC TYPE R care personal cred ca este cea mai
buna masina construita vreodata de HONDA

si...........

Toyota Corolla 1.8l pentru HAI la liniute cu BMW sau Opel TUNATE pline de eleroane
================================================================================
=======

- Arata identic cu 1.6 nu are nimic din ceea ce inseamna O MASINA SOPRT VERITABILA cum ar fi HONDA CIVIC TYPE R .Se comporta

NORMAL exact ca 1.6 pana pe la 4000 ture.............
- Dupa 4000 SENZATIA CA CA STAI INTR-O RACHETA ESTE PREA PUTIN CA SA REALIZAEZI CE SE INTAMPLA
IAR EXACT DUPA 6000 CAND alde masini tunate zic l-am facutsi pe asta, MATALE o mai calci o data.........pe scurt iti spun ca

la 6000 are cam 185-190 moment in care INTRA WWTLY la treaba pana spre 8000.........
- Daca vrei sa vezi cum IA STARTUL O MASINA DE LA 190 KM si ACCELEREAZA CONSTANT SI FULGERATOR PANA SPRE 225 fa un test !
Personal la 210 m-am oprit era prea mult pentru ce pot eu acum...........

Pe Dealu Negru la 160 a treia ,i-am aratat unui baiat tunat de GJ cu BMW cam cum sta treaba...............

Sa traiesti,
si sa nu gresesti


Va urez tuturor SA NU GRESITI si va astept parerile...

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-09-30 13:55 ]
Last Visitors
Anubis has no visitors to display.

Comments
Other users have left no comments for Anubis.

Friends
There are no friends to display.
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 09:40 AM
IPS Driver Error

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here