IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Profile
Personal Photo
Rating
 
Options
Options
Personal Statement
ArtVandelay doesn't have a personal statement currently.
Personal Info
ArtVandelay
perioada de proba
Age Unknown
Gender Not Set
Location Unknown
Birthday Unknown
Interests
No Information
Statistics
Joined: 31-July 10
Profile Views: 0*
Last Seen: 2nd August 2010 - 12:53 PM
Local Time: May 7 2024, 05:27 PM
2 posts (0 per day)
Contact Information
AIM No Information
Yahoo No Information
ICQ No Information
MSN No Information
Contact Private
* Profile views updated each hour

ArtVandelay

Membri


Topics
Posts
Comments
Friends
My Content
31 Jul 2010
Salut la toata lumea,

Sunt sofer incepator, si am o intrebare cred eu simpla pentru cineva care foloseste o masina de mai multa vreme (sau care intelege termodinamica mai bine ca mine!): atunci cand parbrizul si geamurile se aburesc in masina pentru ca e frig afara, trebuie sa directionezi aer rece catre ele, sau aer cald?

Eram cu masina la munte intr-o noapte ploioasa, si geamurile se aburisera. Stiam ca pentru a le dezaburi trebuie sa dai drumul la aer rece catre parbriz (pozitia 'dezaburire') asa ca am facut asta si intr-adevar, dupa cateva minute s-au dezaburit, insa peste ceva timp, dupa ce am dat fluxul de aer mai incet, iarasi s-au aburit, si atunci cineva din masina mi-a atras atentia ca aerul ar trebui sa-l dam de fapt *cald* pentru ca geamurile sa se dezabureasca. L-am dat pe cald si s-au dezaburit si in acest caz - si de aici a aparut confuzia mea!!

Eu m-as gandi ca, din vreme ce geamurile se aburesc din cauza diferentei de temperatura (inauntru cald, afara frig), atunci racind geamurile (cu aer *rece*), micsorezi acea diferenta de temperatura, si atunci cauza care a dus la aparitia condensului dispare iar geamurile se dezaburesc.
Pe de alta parte, daca ne gandim la un pahar cu o bautura rece intr-o zi de vara, condensul apare pe *exteriorul* paharului pentru ca aceea este suprafata mai *calda* a sticlei, iar daca ai *incalzi* picaturile alea suficient de mult, apa - adica condensul - ar disparea.
Unde gresesc in rationamentele astea?...


Mai am doua intrebari:

- Stiu ca luneta e dezaburita de acele fire electrice intretesute prin ea, parbrizul e dezaburit de aerul (cald/rece, cum o fi) care bate direct inspre el; dar geamurile laterale ale masinii cum se dezaburesc in timpul mersului, altfel decat stergandu-le periodic cu mana/carpa?

- In caz ca raspunsul la intrebarea mea initiala e totusi "trebuie sa dai aer *rece* pentru a dezaburi", atunci as intreba cum se procedeaza atunci cand te sui iarna in masina: dai aer *rece*, pentru a dezaburi geamurile, sau aer *cald*, ca sa nu mori de frig?


Multumesc anticipat pentru orice ajutor! smile.gif
Last Visitors
ArtVandelay has no visitors to display.

Comments
Other users have left no comments for ArtVandelay.

Friends
There are no friends to display.
RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th May 2024 - 04:27 PM
IPS Driver Error

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here