Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vreau un sedan-4x4 sau tractiune fata?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
M A R I A N
Dragii mei, se vrea exclusiv sedan, poate si un hatchback, exclus exclus exclus suv sau off-road, preferabil benzina, maxim (cu strangere din fund) 18000 E cip. Alegerea ar fi cam 50% Subaru (care are la toate modelele 4x4) dar se va manca salam cu soia si nu e tocmai bine. Ce se vrea de la masina? Stabilitate, comportament cat mai neutru in viraje si frane perfecte (de Ferarri daca s-ar putea biggrin.gif). De ce s-a semiales o masina cu tractiune integrala? Pentru ca s-a crezut pana ieri ca acest sistem combinat cu suspensii sport, cu discuri (ventilate) si cu toate sistemele de siguranta (ABS, EBD, BA/AFU, ESP/VSC, TC) ar duce la un comportament aproape neutru (in curbe, de exemplu). Masina nu se achizitioneaza pentru iesit cu figuri pe zapada si jucat cu ea, cum am mai auzit pe la unii posesori de 4x4, ci pentru un mers sportiv cat mai sigur.
Ieri insa un prieten a afirmat:'' La ce iti trebuie 4x4 cand un comportament la fel de neutru si de sigur poate avea o masina cu trectiune fata echipata cu toate sistemele enumerate, cu sasiu sport si toate acestea la un pret mult mai mic decat un 4x4 (el se referea la Astra GTC cu IDS plus si la Citroen C4 din reclama TV).
Evident, nici eu nu s-ar da multi bani pe un Subaru 4x4 dar, in acelasi timp, s-ar da bani mai multi daca tractiunea integrala ar oferi mai multa siguranta.
Va astept cu pareri.Nu as vrea o polemica asupra sistemelor 4x4 sau a marcilor adecvate ci doar o parere in sensul celor de mai sus.
Mikidutzaa
E clar ca tu vrei Subaru, altceva nu exista care sa se potriveasca descrierii tale la banii astia. Ia-ti Impreza 2.0R, merita, e 16900 CIP (o sa ai un pic de under-steer, dar ma indoiesc ca va fi o problema semnificativa...).

P.S. Cred ca o sa-mi iau si eu o Impreza biggrin.gif
ivghenie74744
tot nu inteleg la ce ar fi bun un 4x4?decat poate ceva in genul quattro adica permanenta. poate ma insel eu dar tractiunea integrala simpla parca tragea numai spatele si se cupla si fata cand era nevoie . daca ma insel imi cer iertare . eu am pe una din masini 4x4 ,e dacie poate ca e diferita dar de cand am luat o (noua nouta) nu am folosit integrala decat iarna de cateva ori .nu am voie decat cu maxim 40km/h si nu pe suprafete uscate .parerea mea : ia ti masina normala ,n ai ce face cu 4x4
fishbone
Cred ca vroia sa spuna AWD.
ivghenie74744
pai awd am si eu la dacie si de aceea cred ca vrea integrala permanenta dar ideea e ca nu i vad rostul !
CCI
AWD la Dacie??? Papuc, sau de care?

E clar ca un AWD de la Subaru face diferenta fata de o masina cu FWD sau RWD. Insa daca motorul nu sare de 200CP, si nu mergi in conditii extreme, AWD nu e chiar asa necesar.
Valentin50014
QUOTE(ivghenie74744)
pai awd am si eu la dacie si de aceea cred ca vrea integrala permanenta dar ideea e ca nu i vad rostul !


Spre rusinea mea habar n-am ce transmisie are Dacia. Presupun ca etse vorba de part time 4WD. Ei bine, acesta este total diferit de AWD. Pentru scopul in care a fost creat, AWD este clar superior.

Marian, d.p.d.v. al securitatii un sistem FWD + un sasiu bun + echipamentele electronice de securitate aferente fac mai mult decat un AWD bun.
In plus, pentru Europa, Subaru face sisteme AWD demne de a fi mentionate doar pe Impreza WRX si Legacy 3.0 R. Bine, la acestea se mai adauga Forester si Outback, dar nu e vorba de ele aici. Parerea aceasta este intarita si de testele europene pe care le-am citit unde Subaru nu a avut decat niste clasari slabute...

Parerea mea, decat un AWD mediocru, mai bine FWD + ESP.
ivghenie74744
la una din masinile din semnatura , mai am una fata si una spate ,le am luat asa sa vad daca sunt diferente intre ele . vrea masina cu 4x4 ptr siguranta in curbe, de ce nu cu ESP?daca va lua curbele cu 4x4 cuplat pe asfalt uscat ... n o sa aiba mult "integrala" .ce rost are sa ai masina cu 4x4 daca nu te joci in zapada,faza cu siguranta nu o cred.
Valentin50014
Parerea mea este ca tu inca confunzi part time 4WD cu AWD
HalbaSus
ivghenie... nu e vorba de acel "4x4" pe care il cuplezi cu o maneta, mai blochezi si diferentialele si te dai dupa aia pe munti inzapeziti cu maxim 40 la ora... e vorba de tractiune integrala permanenta care trage si la 180 km/h... pe sedanuri nici nu exista part time 4wd (cum e pe dacia).
ivghenie74744
am cam ramas in urma,nu!!!imi cer scuze aveti dreptate am citit prea tarziu topicul "awd".si da e 4wd
air_wolf
QUOTE(Marian67562)
Dragii mei, se vrea exclusiv sedan, poate si un hatchback, exclus exclus exclus suv sau off-road, preferabil benzina, maxim (cu strangere din fund) 18000 E cip.


daca nu te deranjeaza poti incerca un drive test cu octavia break 4x4. mai ai oferte de la vw cu 4motion. poti vedea la suzuki ce modele au. la honda gasesti modele cr-v sau fr-v cu putini km la preturi decente si alea sint mult mai bune ca un sedan. sau un jaguar x-type...

am vazut ca scrie 3 x exclus suv/off-road - dar AWD iti iei daca intentionezi sa iesi si de pe asfalt. altfel, merita mult mai mult sa NU investesti in aceste sisteme scumpe si sa iei o masina normala cu tractiune fata sau spate, cu mult optiuni electronice si iti mai ramin si bani de-o sampanie pentru a o uda wink.gif

si nu uita: impreza 2.0R nu e wrx si nici wrx sti... nu poti face cu ea ce facu cu celelalte doua. sint cu totul si cu totul alte setari pe masina.
M A R I A N
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! Adevarul este ca am cam facut confuzie intre Impreza/Legacy 2.0l-160 CP si motorul de 3.0l cu setarile aferente. Dar totusi nu vreau sa cred (e adevarat, aici sunt cam subiectiv) ca AWD (la care am intentionat sa ma refer de la inceput) de la Subaru 2.0l ar fi mai slabut decat alte AWD-uri.
Referitor la intrebarea mea daca o tractiune fata cu ESP etc. etc. e ca stabilitate si ca siguranta la fel ca un AWD fara ESP, in cei maxim 18000 cip (masina noua, deci) am mai gasit foarte interesant
-un Golf 1.9 tdi 4Motion cu ESP despre care am citit in ams ca are un diferential care transmite, in regim normal, 10% din cuplu puntii din spate iar restul celor din fata, iar pe carosabil alunecos sau la pierderea aderentei (in curba, de ex.) cuplul se transmite egal intre ambele punti. Concluzia ams era ca masina e practic neutra pe orice carosabil.
-Astra GTC 2.0-170CP cu ESP si IDS plus-despre care nu stiu nimic
-Corolla 2.0-116 (D-4D) despre care stiu ca e foarte stabila dar nu are ESP.
Ce ziceti?
air_wolf
golful cred ca va avea valoarea de revinzare cea mai mare. GTC-ul pare interesant la 170CP dar golful e 4motion... toyota n-are de nici unele asa ca eu as scoate-o din discutie...
apoi ai zis ca ai dori un awd... deci golful cistiga smile.gif
CCI
Initial voiai masina mare (sedan era vorba). Incearca Laguna 1.9dci sau 2.0 benzina, au reducere pe la 1800 CIP, un 1.9dci Comfort Privilege este pe la 15500 CIP. Si e mult peste Golf si Astra.
Mikidutzaa
Stati usor cu Laguna si Corolla, ca omul zicea ca vrea mers sportiv cat mai sigur.

Cel mai bine faci drive-test si te convingi singur. Comportamentul neutru in viraje nu il da doar sistemul de tractiunie.

Parerea mea este ca pentru ce vrei tu un Golf 4Motion nu se merita (el oricum are implicit tractiune fata si aia pe spate intra doar cand pierzi aderenta, adica zapada, etc. la viteze mici; la viteze mari ma indoiesc ca te va ajuta).

Singura chestie care nu o are 2.0R este LSD pe spate, in rest e foarte asemanatoare cu un WRX (am manualul de service unde scrie EXACT ce difera; bine, mai sunt si alte chestii dar care apar din cauza puterii mai mari - alt sistem de ambreiaj si cutie de viteze, alt traseu la ulei si racire, ceva schimbari la planetare-cardan, etc.).

Pentru un condus sportiv nu cred ca se compara Impreza cu Golf, Focus sau altele. Alea sunt masini de familie, asta e masina sportiva cu un motor fara turbo. Plus ca e japoneza si e fiabila si lumea e multumita de ea (vezi Top Gear satisfaction 2005 unde are 5/5 la performance si handling).

Concluzie: Cel mai bun lucru la Impreza nu e neaparat AWD-ul, ci pachetul complet.
air_wolf
QUOTE(Mikidutzaa)
Parerea mea este ca pentru ce vrei tu un Golf 4Motion nu se merita (el oricum are implicit tractiune fata si aia pe spate intra doar cand pierzi aderenta, adica zapada, etc. la viteze mici; la viteze mari ma indoiesc ca te va ajuta).


mai dracusorule... 4motionul intra si de la 80km/h, doar e quattro acolo, nu?

QUOTE(Mikidutzaa)
Singura chestie care nu o are 2.0R este LSD pe spate, in rest e foarte asemanatoare cu un WRX (am manualul de service unde scrie EXACT ce difera; bine, mai sunt si alte chestii dar care apar din cauza puterii mai mari - alt sistem de ambreiaj si cutie de viteze, alt traseu la ulei si racire, ceva schimbari la planetare-cardan, etc.).


aici stii ce spui??!??!?! blink.gif :bounce: pai este alta masina!!! alt comportament rutier!!! 100% diferit!!! uita de subaru altele decit wrx, wrx sti, si legacy wrx (sau care e ala).
M A R I A N
E destul de dificil sa ma hotarasc, in parte si pentru ca in Galati nu prea vad cum pot face test cu aceste masini. Eu cunosc proprietari cu Golf IV 4Motion si Impreza 1.6 dar ei nu au fortat masinile la limita ca sa imi arate ce pot si cat sunt de stabile. Amandoi sunt cam nebuni dar nu au facut accidente cu ele.
Unii dintre voi spun ca wrx (sti) Subaru e singura varianta care merita, altii ca (virgula) chiar si fara wrx, AWD-ul de la Subaru (deci numai motorul de 2.0 pe care mi-l pot permite) e superior unei masini de familie cum e Golf (fie el si 4Motion).Probabil ca amandoua sunt masini sigure la limita, cu precizarea ca Golful are si ESP. Dar oare Subaru de ce nu are ESP? Poate pentru ca realmente nu are nevoie? Oare la o curba mai stransa luata cu 120 km/h sau la aparitia unui caine pe sensul de mers (situatii cu care m-am confruntat de multe ori), care e mai stabila? Subaru Impreza/Legacy ( e o oferta-ambele sunt la acelasi pret) sau Golf 4Motion?
Nici nu stiti cat ma framanta intrebarile astea. Daca dau atatia bani, care pentru mine sunt foarte multi, vreau sa nu incep ca dupa 2000-3000 km sa tanjesc dupa cealalta masina. Oricum, dintre cele 2, ca fiabilitate cred ca as alege japoneza (eu mai am o Yaris care e super) insa ca service...nu stiu iar revizii...nu am nici o informatie.
Sigur nu vreau franceze iar Octavia e mult prea mare pentru ce vreau eu (desi tot in ams a batut AWD-uri cu pretentii).
Of, of, mai, mai!
Valentin50014
I-as impusca pe oamenii de la marketing....

Ce importanta are sitemul AWD in cazul descris de tine? ABSOLUT NICIUNA
Un sistem AWD este superior atunci cand realizeaza o tractiune laterala, adica atunci cand ACCELEREZI in curba. Acolo AWD este superior si numai acolo. Daca vrei sa ocolesti un caine, atunci franezi si AWD este complet inutil.
Subaru nu are ESP deoarece este incompatibil cu sistemul lor de tractiune. Pe modelele cu cutie automata au ESP. Orice masina are nevoie de ESP si constructorii, acolo unde pot, le echipeaza cu ESP (de exemplu Porsche are ESP)
Impreza 2.0 este mai "sportiva" deoarece este mai usoara si are un motor mai puternic desi are dezavantajul transmisiei mai slabe.
In 18.000 CIP eu mi-as lua un Golf GT care este semnificativ mai sportiv decat Impreza, dar nu are 4x4

Diferentele de fiabilitate sunt destul de mici ca sa-ti bati capul cu ele...
air_wolf
nu poti lua masina fara test drive. daca cei de acolo nu vor sa-ti puna masina de test la dispozitie poti suna direct la importator. cind dai banii astia (si de fapt si 10lei dca dadeai) trebuie sa te trateze cu mai mult respect si atentie.
din punctul meu de vedere AWD de la Subaru nu e superior. 4motion este de fat acelasi sistem cu quattro de la audi (fac parte din acelasi grup) care este superior awd-ului pentru ca accepta esp-ul pe care il vrei.
ca fiabilitate golful este peste impreza si peste multe alte modele (exceptind poate toyotele).
Impulse
Nu stiu cat esti de mare (ca inaltime) dar nu recomand Impreza. Este mica la interior si nu este nici confortabila.

Din descrierea ta (care include si suma de bani de care dispui) as alege o Skoda 4x4 sau un Golf (fie el 4Motion desi as alege un FWD bine echipat).
Daca iti cunosti bine masina si esti indemanatic, o masina cu tractiune fata s-ar comporta cu brio in toate situatiile descrise de tine atata timp cat ii cunosti limitele.
La urma urmei ai subliniat vadit ca pui accent pe sportivitate deci cred ca ar trebui sa dai mai multa atentie motorului si sistemului de franare ( sa fie disc fata/spate) decat tractiunii... desi, daca stau sa ma gandesc bine, masinile cu tractiune spate au caracterul sportiv cel mai accentuat.
Pentru un comportament rutier cat mai sigur ai nevoie de un sasiu bun si o caroserie cat mai bine echilibrata. Eu as alege (la banii de care dispui) fie o Skoda fie una sportiva cu FWD dar care sa aiba in dotare ESP.
madalina
Ieri am mers cu o astra in 3 usi, 1.9, 120CP, cu sasiu sport, cu toate sistemele de siguranta pe ea. Mi s-a parut un pic cam barcuta pentru o masinuta cu acele dotari. Proprietarul vrea sa renunte la suspensiile sport standard si sa monteze altceva tocmai din caest motiv.
DORU
Ca si Impulse, iti recomand o Skoda Octavia 4x4 pt ca ofera multe peste una cu FWD (am condus si una si alta). Nu m-as mai intoarce la tractiune fata dupa ce m-am bucurat de sist integral fie el si part-time (desi in cazul meu distributia intre punti este 95-5). La doua masini, da, as lua una sportiva fara 4WD sau AWD, insa pt o singura masina, avantajele uneia cu tractiune integrala sunt evidente. Si nu ma refer la cerculete in zapada.
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
Subaru nu are ESP deoarece este incompatibil cu sistemul lor de tractiune. Pe modelele cu cutie automata au ESP. Orice masina are nevoie de ESP si constructorii, acolo unde pot, le echipeaza cu ESP (de exemplu Porsche are ESP)
Impreza 2.0 este mai "sportiva" deoarece este mai usoara si are un motor mai puternic desi are dezavantajul transmisiei mai slabe.
In 18.000 CIP eu mi-as lua un Golf GT care este semnificativ mai sportiv decat Impreza, dar nu are 4x4

Diferentele de fiabilitate sunt destul de mici ca sa-ti bati capul cu ele...


a devenit VW vs. Subaru biggrin.gif

o sa vedem in curand si vasco-cuplu cu ESP - aici apare in aug-sep Legacy GT specB 2007 care are diferential central cu vascocuplu si VSC ( ESP-ul de la Hitachi).

faptul ca sunt mai usoare decat masinile VAG este dupa mine un avantaj - devin mai suple la manevrare, consuma mai putin, franeaza mai bine. desi VAG face treaba f. buna la nivel de suspensii si frane care compenseaza si chiar merge peste Subaru la aceste capitole.

diferentele de fiabilitate sunt destul de mari - ceva de genul 8-12 probleme la 100 de masini/an pt. Subaru si vreo 20-25 la VW.

dezavantajul Subaru in Ro este pretul ( datorita taxelor) si, daca locuiesti in Galati lipsa accesului facil la service.
G e o r g e
si sa se noteze ca eu nu am zis nimic ... biggrin.gif
HalbaSus
Intrebarea e AWD sau FWD ?

La banii astia iti iei awd:
- Impreza 2.0 138 cp
- Skoda octavia combi 4x4 105 cp TDI sau 150 cp FSI
- golf 4-motion 2.0 TDI sau FSI (140 respectiv 150 cp)

FWD:
- Golf GTI 200 cp
- Octavia RS 200 cp
- Leon Sportup 185 cp
- Astra 1.9 CDTI IDS 150 cp
plus inca o gramada de modele.

Eu sincer nu as da 50 cp pe o tractiune integrala... Deci probabil as opta pt Octavia RS sau Golf GTI... Nu am condus Golf si Octavia dar presupun ca stabilitatea e similara cu cea a A3-ului care se comporta exemplar chiar si fara suspensii sport. Desigur ca exista un comportament subvirator, dar nu e exagerat de subviratoare si nici AWD-urile nu au neaparat un comportament total neutru. Intr-o exploatare sportiva normala (nu sinucigasa) un FWD cu sasiu bun si suspensii bune face fata cu brio.
Iulian HondaFan
pai, GTI-ul incepe la 19800Euro CIP...
G e o r g e
si impreza are 160 cp , 8.8 demaraj , si pret la 16900 cu cam de toate pe ea .
fara piele , fara trapa (nu se monteaza pe nici o impreza astea) ... si fara ESP .

este foarte sportiva, suspensiile sunt multumitoare , te cam zdruncina , in schimb sta impecabil pe curbe . daca vrei sportivitate o sa-ti placa . daca vrei confort nu prea .
DORU
QUOTE(HalbaSus)
Intrebarea e AWD sau FWD ?
Eu sincer nu as da 50 cp pe o tractiune integrala... Deci probabil as opta pt Octavia RS sau Golf GTI... Nu am condus Golf si Octavia dar presupun ca stabilitatea e similara cu cea a A3-ului care se comporta exemplar chiar si fara suspensii sport. Desigur ca exista un comportament subvirator, dar nu e exagerat de subviratoare si nici AWD-urile nu au neaparat un comportament total neutru. Intr-o exploatare sportiva normala (nu sinucigasa) un FWD cu sasiu bun si suspensii bune face fata cu brio.


Sincer, eu as alege exact invers: as da cei 50CP pt o tractiune integrala oricand. De ce ? Exista chiptuning - castigi acei caluti cu o diferenta de bani suportabila si inferioara ca pret celei platite in plus pt o putere superioara la fabrica. Insa integrala nu-i mai poti pune aftersale...
G e o r g e
QUOTE(air_wolf)
nu poti lua masina fara test drive. daca cei de acolo nu vor sa-ti puna masina de test la dispozitie poti suna direct la importator. cind dai banii astia (si de fapt si 10lei dca dadeai) trebuie sa te trateze cu mai mult respect si atentie.
din punctul meu de vedere AWD de la Subaru nu e superior. 4motion este de fat acelasi sistem cu quattro de la audi (fac parte din acelasi grup) care este superior awd-ului pentru ca accepta esp-ul pe care il vrei.
ca fiabilitate golful este peste impreza si peste multe alte modele (exceptind poate toyotele).

cough ... cough ... bullshit ... ia vezi matale discutiile interminabile cu iulian si valentin .



de acord cu DORU . integrala nu se compara cu FWD ul wink.gif


LE: preturi impreza

IMPREZA
2.0 NA 4D 5MT S/R AT 16,900
2.0 NA 4D 4AT AT 18,100
2.0 NA 5D 5MT D/R AT 17,300
2.0 NA 5D 4AT AT 18,500
2.5T WRX 4D 5MT S/R BC 22,600
2.5T Sti 4D 6MT 4S 29,900
HalbaSus
Cred ca l-ati bagat in ceata totala pe Marian, el vroia sa stie ce masina sa isi ia si voi il luati cu visco-cuplu si torsen... continuati discutia despre sisteme awd pe versusul dedicat acestora.
f1anatic
Man...daca vrei Subaru trebuie sa fii entuziast. Costurile prea mari si lipsa de service-uri...ma face sa itzi recomand sa stai deoparte de Subaru. Daca nu mergi iarna pe zapada...prea mult...nu stai la munte...las-o usurel cu AWD.

Subaru sint "exotice" pentru Romania: se importa, se platesc taxe, piesele sint scumpe; reparatziile la fel plus dealeri putzini. Si apoi....la banii aia...nu sint suficientzi pentru modelul turbo. Parerea mea...daca vrei Subaru...ia unul iute. Adica turbo sau 3.0 R. Cultura acolo in Romania e asa natura incit lumea ride de tine daca esti lent. Nu conteaza ce altceva are masina...tre' sa pleci primul de la semafor.

Asa ca da banii pe ceva ce e iute, cu toata electronica actuala...si FWD. Daca chiar vrei AWD...iatzi o Skoda...ceva "local" ce poate fi achizitzionat usor, vindut usor, reparat usor.

PS: treaba e complet diferita aici in America. Aici, sint printre cele mai sigure, fiabile masini disponibile in America si unele modele se asambleaza la 2 ceasuri de mine. Eu sint multzumit de al meu.
G e o r g e
aici lumea rade de tine daca iei benzina smile.gif ca daca nu e TDI inseamna ca n-ai avut bani de unul deci esti un sarantoc biggrin.gif
HalbaSus
Am mutat posturile "tehnice" acolo unde le este locul, pe "Sisteme AWD, care e cel mai bun?"...
f1anatic
QUOTE(Phoenixlegacy)
Good morning everyone and Happy Memorial Day!!! It is a fine day to take a moment to remember all of those who have served to defend our country and its freedoms, and honor the sacrifices they have made...

With a day off and some free time, I figured I would say thank you to all of you who stopped by on Friday and Saturday at Lime Rock Park in Ct. to say hello and wish us well... It was great seeing so many Subaru enthusiasts out at the races and hearing all of your excitement about the great Subaru products... Here is brief report on our weekend and the success we enjoyed...

For those of you interested in Legacy GT racing news, The ICY Phoenix Racing team debutted their new Legacy GT Sportwagon in the Grand American Cup Sport Tuner race held at Lime Rock Park, Ct on Saturday May 27th... Driving the Legacy were Kristian Skavness, 2005 SCCA Northeast Division Champion, and Chuck Hemmingson, SCCA Touring 2 National Champion.

ICY and Phoenix are headquartered in Phoenixville, Pa. and represent a joint venture by long time Street Stock racers, Dave Rosenblum and Joe Aquilante. The team and crew work closely with SOA in preparing and campaigning cars in SCCA National racing in the Touring 2 class and fielded the 2005 National Championship car at the SCCA runoffs, driven by Chuck Hemmingson...

From the time the crew unloaded the car from the semi trailer, there was lots of interest in the car, first because it was a Subaru, and then because it was a Wagon... By the time the first day of practice was over, The Subaru Legacy GT showed that it was a serious contender and placed third in the first session right out of the box, and then first overall in the second session in the rain!!!

Although forced to run almost 500 pounds heavier than the other cars in the class, the Legacy GT's symmetrical AWD and turbo charged boxer engine, proved up to the task and in the rain the car was just short of spectacular..

The great performance continued on Saturday, and in the morning session the crew and drivers experimented with different chassis settingss and fuel consumption testing, still managing to set a top ten time...

In qualifying, Kris Skavness set a quick pace, showing as high as second overall in the early stages of the session, and eventually ending up 5th overall in the field of 25 cars... Not a bad place to be as the new kids on the professional racing block!

At the start of the race, Kristian quickly moved up to third position, then on lap 14, took over second... For the next 22 laps, Kristian kept pace with the leading BMW 3 series of Will Turner, while holding off a train of 6 to 8 attacking ST competitors who probably could not believe that they were chasing a STATION WAGON!!! We left the dog at home and the kids were watching from the hill... But yes... there it was. Chasing the Ultimate Driving machine, being chased by the best Sport Tuning cars in the country and still having room for folding chairs, camping gear and 15 bags of groceries!!!

On lap 36, a pursuing Acura made what could best be called a poor move, and when attemting to outbrake the Legacy, lost his own brakes and plowed Kristian off the track sending Kristian on a wild ride on the wet grass into the boondocks and narrowly missing the retaining wall..

Even though the grass was wet and other cars usually got stuck in that quagmire, Kristian hardly stopped and used the AWD to scramble out and get back on track in 13th place...

From there, he worked his way back up to 6th place, before pitting for fuel and tires on lap 69 and handing the car over to his co driver, Chuck Hemmingson... The pit stop was flawless and the crew expertly changed two front tires, filled her with gas, straightened up the groceries in the back and got chuck back on track in record time...

Chuck wasted no time getting up to speed, working his way up into the top 6 and was challenging for 3rd place late in the race. As the pack he was racing with began lapping slower cars, Chuck got held up by one of the slower cars and eventually settled for 6th place overall and the well deserved cheers of the crew and on lookers...

The car ran flawlessly for almost two hours and 15 minutes and except for a few minor bumps and bruises looks no worse for the wear..

So there you have it , a Legacy Sport Wagon GT as a racecar, in near showroom stock trim taking on all of the sport coupes and sedans and showing it can do the job...

We had a lot of fun pointing out to interested fans that this legacy runs a completely stock drive line, with stock boost, (Engine, trans and differential units), Stock brake system and ABS with racing pads... Stock suspension bushings and pickup points with aftermarket JRZ shocks and springs and the stock exhaust system with mufflers... We did ask GAC officials to allow an aftermarket sound system so that we could hear our car over the noise of other cars!!!

Subaru builds great cars and it was fun showing what the stock components could do in the crucible of real racing. We are very appreciative of the support and help that SOA provides and their unwavering commitment to excellance... We also need to acknowledge and thank all of the drivers and crew for their dedicated hard work and tireless devotion to the details day after day... Without Klevis, Jason, Paul, Carl, Bill, Franz and the many individuals who help out continuously , we would never be able to get the job done.

Next Race is Mid Ohio on June 24 an 25, so if any of you would like to stop by and see us, put that date on your calendar and stop by Mid Ohio and say hello.

Thanks again for all of you who stopped by and for the kind words and well wishes. We appreciate your support!!!


http://www.legacygt.com/forums/showthread....2962#post612962
Lista de participantzi, pozitzia 111
http://www.grandamerican.com/Events/EntryL...asp?EventID=164

Well...the great equalizer. 500 de lbs (210+ KG) IN PLUS fatza de concurentza... Perfect.

Si rezultatele.
http://www.grandamerican.com/Events/Sessio...p?SessionID=699

Sa rid ca "the ultimate driving machine" a fost batuta de un Chevrolet Cobalt ? Sau sa rid ca Legacy GT a fost fortzata sa concureze cu vreo 210 kg in plus si a iesit pe # 6 dupa ce fusese scoasa de pe pista de altzii ? Si asta in configuratzie stock ?
Mikidutzaa
QUOTE
Pentru un comportament rutier cat mai sigur ai nevoie de un sasiu bun si o caroserie cat mai bine echilibrata. Eu as alege (la banii de care dispui) fie o Skoda fie una sportiva cu FWD dar care sa aiba in dotare ESP.


Te cam contrazici aici... Skoda bine echilibrata?? Comparata cu o Impreza?!?

Golf GTI si Skoda vRS sunt mai scumpe decat o Impreza normala... Am mers azi cu un WRX wagon si este superba. Mie personal mi s-a parut FOARTE confortabila (am mers pe un drum de piatra).
Mikidutzaa
QUOTE
aici stii ce spui??!??!?! pai este alta masina!!! alt comportament rutier!!! 100% diferit!!! uita de subaru altele decit wrx, wrx sti, si legacy wrx (sau care e ala).


Poti sa detaliezi te rog (in afara de puterea motorului, evident)?
M A R I A N
Mda...pentru imagine si tara unde este fabricata-Subaru. Dar totusi nici un Golf nu e de lepadat. As vrea sa ma lamuriti cu un lucru: Daca pun ca optiune suspensii sport pe un Golf Trendline 1.9 TDI-105 CP 4Motion, rezulta teoretic acelasi comportament rutier (stabilitate) cu Golf GT (170 CP) sau GTI?
Cam multe intrebari dar vad ca sunteti superinformati si din alte surse nu pot afla asa de multe informatii.
Mikidutzaa
QUOTE
Daca pun ca optiune suspensii sport pe un Golf Trendline 1.9 TDI-105 CP 4Motion, rezulta teoretic acelasi comportament rutier (stabilitate) cu Golf GT (170 CP) sau GTI?


Greu de spus, dar sincer ma cam indoiesc. Plus ca nu se poate lua separat stabilitatea. Ca pe tine te intereseaza masina per total, nu?

Ce conteaza daca ar avea stabilitate similara daca masina e lenta ca naiba (4Motion mai taie si el din putere) si grea de fata de la motorul diesel?

Tu trebuie sa retii un lucru: ca 4x4 nu te ajuta decat in accelerare (si nici atunci prea des daca e 4Motion care e predominant pe fata si doar la o pierdere de aderenta transfera pe spate; adica o sa simti 4x4 doar in 1 la mie din cazuri ca presupun ca pe asfalt nu o sa mergi la limita aderentei); de asemenea, daca ai un motor slab sansele sa pierzi aderenta in accelerare sunt foarte mici in mod normal - aproape zero in viteza pe asfalt uscat cu 1.9 TDI.

Eu zic sa nu mai asculti la babele de noi de pe forum si sa te duci sa faci drive-test si sa te convingi singur (vino la Bucuresti, fa un efort, ca merita).
HalbaSus
Cam asa e... 1.9 TDI e un motoras destul de bun, are reprize destul de bune, dar nu e tocmai sportiv... eu am A3 1.9 TDI cu suspensii normale si se descurca mai mult decat onorabil in privinta stabilitatii, dar nu e tocmai o masina sportiva.
M A R I A N
Cred ca pana la urma va fi un Subaru Legacy (care e acum 16900, la acelasi pret cu Impreza) cu "micutul" motoras de 2.0-160 CP. Trebuie sa mai aflu cand va aparea noul model ca sa vad cat mai tine reducerea.
In primul rand, ca proprietar de japoneza, cred cu tarie ca aceste masini orientale nu au rival in privinta fiabilitatii. Chiar daca mi-ar placea finetea unui 4Motion, "batranetea" arhiverificata a vascocuplului de la Subaru parca imi da mai multa incredere (in plus eu nu schimb masinile decat la minim 8 ani de la achizitie).
Spuneam cu alta ocazie ca am mers ca pasager dreapta si cu Impreza si cu Golf 4Motion (nu si cu GTI). Azi am mers din nou cu Golful. In timp ce VW e o masina care iti da senzatia de siguranta (cu suspensii normale) fiind aproape neutra in viraje, Impreza da senzatia (probabil din cauza suspensiilor) ca merge pe sine. Da impresia de forta imensa si te indeamna permanent sa o calci. Iar sunetul de motor japonez nu se compara cu altceva.
Cum spuneati si voi, la 4Motion nu am simtit intrand tractiunea spate, desi s-a mers destul de tare, dar nu la limita. E adevarat ca ESP-ul da senzatia de siguranta, dar Subaru da impresia ca este practic lipit cu superglue de asfalt, indiferent care sunt conditiile de aderenta.
Si mai e un lucru. Tot azi mi s-au confirmat niste lucruri (pe care le stiam de pe forum) in legatura cu (virgula) calitatea fabricatiei si service-urile VW. E adevarat, nu stiu nimic despre service-ul Radacini sau Irimex (de la Braila, care e mai aproape) dar fiind vorba de o masina japoneza, nu cred ca as apuca sa-i cunosc prea bine pe mecanici.
De un lucru nu sunt sigur:reviziile si piesele de schimb sunt mai ieftine la Subaru decat la VW? La Toyota am constatat cu uimire ca da, incomparabil mai ieftine decat unele marci germane sau cele frantuzesti.
HalbaSus
Vezi ca e un topic cu masina lui George (subaru legacy 2.5) unde a pus si costurile reviziilor, din cate tin minte nu sunt asa mari. Felicitari oricum pentru alegere... Legacy-ul e o masina frumoasa si destul de performanta. Te asteptam cu impresii.
James Kilowatt
Eu sunt de acord cu ce spunea Halba mai devreme. N-as renunta la 50CP pentru AWD, mai ales la masini de ~150CP. Oricum cred ca pe la 150CP diferentele intre AWD si FWD dpdv strict al sportivitatii sunt mici. AWD-ul mi s-ar parea vital la masini de peste 200CP.
Chiar daca din chiptuning se mai pot scoate niste cai, la Octavia RS sau Golf GTI tot din chiptuning se pot scoate si mai multi.
La o masina de 150CP as alege AWD-ul mai mult pentru zapada sau noroi decat pentru sport.

Un FWD tentant si cu un pret rezonabil mi se pare Focus ST. 225CP, 0-100 6.8s, 241km/h, iar p-aici pretul e 26.000 cu toate taxele incluse. E o masina sportiva mai "pura si mai dura", de la suspensii la indicatoarele de bord (temp ulei, presiune turbo) la scaune sport, si are si un potential de tuning interesant.
f1anatic
QUOTE(Marian67562)
Cred ca pana la urma va fi un Subaru Legacy (care e acum 16900, la acelasi pret cu Impreza) cu "micutul" motoras de 2.0-160 CP. Trebuie sa mai aflu cand va aparea noul model ca sa vad cat mai tine reducerea.


Felicitari pentru alegere. In USA, Subaru Legacy este fruntasa la sigurantza - una din cele 4 masini care sa primeasca 5 stele la impact. Are 6 airbaguri, motoarele nu consuma mult, masinile sint usoare, AWD-ul - ma rog subiectul asta este foarte dezbatut - dar eu personal am incredere in el... mai ales ca intre un Legacy (exceptzia fiind GT respectiv 3.0 R) si sistemele germane nu e mare diferentza...acelea folosind frinele la greu - un "traction control" cu nume fraudulos de EDL.

Singura mea observatzie este ca totusi masina ar putea fi un pic sub-motorizata la numai 2 L. Stiu cum e treaba cu taxele la motoarele peste 2 kile acolo...dar daca tzi-ai permite 2.5 L ar fi mai bine.

Acum citeva saptamini eu am facut o experientza - practic anulind turbo de pe masina mea. Am mers cca 2 sapt. in regim de 2.5 L N/A - deci ca George si mi s-a parut acceptabila (de fapt mai putzin CP ca el - ...nu vreau sa intru in detalii despre compresie, etc). As spune totusi ca 2.5 L este un minim pt. masina asta - nu e tocmai micutza. Deci ori te reprofilezi pe alta masina or...alt Subaru (Impreza) or alt motor (2.5 L). Dar ma rog...tu stii cit de vitezoman esti...si tu trebuie sa faci test drive cu ea.
G e o r g e
la noi nu se mai aduce decat 2.0 - 165cp , aceasi putere ca vechiul 2.5 , al meu adica, tot 165cp.
f1anatic
QUOTE(G e o r g e)
la noi nu se mai aduce decat 2.0 - 165cp , aceasi putere ca vechiul 2.5 , al meu adica, tot 165cp.


Ia uite...pe mine politica celor de la Subaru ma lasa perplex...Daca l-as pune pe Valentin in fruntea companiei...omul asta ar face treaba nu gluma.

Deci...in USA au scos motoarele de 2 L...de pe Impreza...si au lasat numai de 2.5 L. Turbo sau non-turbo. Mai exista 3 L atomo.

Acum deci in Euro voi nu avetzi decit 2 L turbo sau atmo respectiv 3 L atmo. Asta dupa ce vreo 2 ani nu au avut decit 2.5 L atmo.
James Kilowatt
N-ai inteles.
Noi in Europa vrem diesel! biggrin.gif Pai noi in Europa la fiecare plin de benzina dam si 50 beri guvernului!
G e o r g e
sau macar GPL laugh.gif
Iulian HondaFan
cred ca Subaru vrea sa evite si taxele pe cilindree prezente in mai toata Europa. desi nu vad de ce sa aiba H6-le de 3.0l si nu 2.5T.

btw, mai este Foresterul 2.5T disponibil?

daca ai de ales intre 165CP din 2.0 si 2.5l cred ca cei din 2.5l sunt de preferat (cuplul maxim este mai bun la un motor mai mare).
G e o r g e
motorizari subaru disponibile in romania (si europa as zice)

legacy : 2.0 - 165cp , 3.0 - 245cp , aspirate
outback : 2.5- 165cp , 3.0 -24cp , aspirate
impreza: 2.0 - 160 cp, 2.5WRX turbo 23cp , 2.5 STI turbo 280cp
forester : 2.0- 158cp aspirat si 2.5 XT turbo 230cp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.