Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masini la SH si evitarea tepelor
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
James Kilowatt
In urma unor discutii incepute la marci de masini - daewoo, m-am gandit sa deschid un nou topic destinat posibilelor tepe legate de masinile la SH si metodele de a fi evitate.

Aici disting doua tipuri de tepe:

1. Masini furate, ipotecate, etc. Pe scurt, cel care vinde masina nu e si proprietarul ei.

2. Tepe "tehnice": Kilometraje date inapoi, masini lovite si reparate, etc.


Cum pot fi evitate fiecare din cele doua tipuri de tepe? Cum si unde se pot face verificarile necesare, si in ce consista ele?

Experiente personale?

Eu am trecut personal pe langa una din primul tip, descrisa mai pe larg aici
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=20
DORU
QUOTE(MR28673)
Cum si unde se pot face verificarile necesare, si in ce consista ele? Experiente personale?


Am mai spus-o si o repet: control vizual pe rampa, expertiza electronica pt depistarea erorilor sau defectiunilor diverselor sist electronice sau interventii neautorizate, investigarea bazei date a service-urilor pt confirmarea istoriei de service a masinii. IN final, o vizita la CompuTest din Autovit - targul de masini SH din Bucuresti...
James Kilowatt
Nu toate tepele sunt detectabile electronic, din pacate. Si nici kilometrajele date inapoi electronic, daca cel care le-a facut se pricepe. Din pacate sculele necesare sunt cam la indemana oricui....

Testul de care spui masoara compresia? Iar daca o masoara, poti convinge samsarul sa schimbe uleiul in fata ta inaite sa-l faci, ca sa fii sigur ca nu are vre-un aditiv care sa-i creasca viscozitatea si sa iasa compresia mai buna?
DORU
Inca nu s-a inventat ceva sa faca fata hotiilor sau inselatoriilor cu brio. Dar este un punct de plecare. La Octi 2 RS de ex. BC-ul tine minte daca se intervine asupra km...asta am aflat de la un electronist de la PoRo. Deci, se poate. Ramane ca potentialul client sa nu fie ignorant si sa vrea sa nu se lase pacalit. Compresia se poate masura separat, nu electronic. Daca ai bani pt teste, mai ramane ca vanzatorul, daca este de buna-credinta, sa si vrea s-o faca. Daca bate in retragere, nu pierzi nimic. E clar ca se fereste de ceva...ascuns.
James Kilowatt
Stiam ca se masoara mecanic compresia smile.gif) Intrebarea era daca masuratoarea asta face parte din testul standard de la AutoVit de exemplu smile.gif
Mi se pare mult mai sigur decat ce spune ECM-ul. Asupra lui se poate interveni relativ usor si poate "uita" multe lucruri. In plus "istoria" nu e accesibila direct la diagnosticare, trebuie ca cel care face scanarea sa fie mai meserias decat mecanicul "mediu", sictirit si rutinat.

In plus, uneori un kilometraj mai mare dar facut sa zicem pe autostrada poate insemna un motor mult mai sanatos decat un kilometraj mic dar facut in oras. Undeva citisem ca o pornire la rece echivaleaza cu uzura unui motor care merge 400km la cald. Decat 2 porniri/zi + 30km timp de doua saptamani mai bine un drum pe autostrada de 1500km... chiar daca kilometrajul e triplu, uzura e mai mica.

In Belgoizia, controlul tehnic e obligatoriu inainte de cumparare, pe cheltuiala vanzatorului. Te duci cu el la service, aia verifica masina, verifica daca nu e pe vreo lista neagra de masini furate si iti elibereaza un formular pe numele tau cu care te duci sa o inmatriculezi. Formularul ala il primesti doar daca masina e ok si tehnic si legal. Cu toate astea, cand e sa ai ghinion (ca mine) tot poti sa o patesti.. la mine masina a fost declarata formal furata exact in rastimpul dintre controlul tehnic si momentul cand am incercat sa o inmatriculez, desi problema ei data de 5 ani....


Carnetul de service cum poate fi verificat daca e autentic?
RUE
chiar am in plan sa mi achizitionez instrumente pt testare auto pt marcile populare la noi: 1,9 tdi (vw, skoda, seat) si opeluri.

s-a lansat cineva in afacere?
de unde se pot procura cele necesare?
James Kilowatt
Eu am cumparat scula pentru masurat compresia de la un targ de vechituri biggrin.gif Intr-o trusa impreuna cu un stroboscop si o chestie pentru masurat unghiul dual pentru la masini de colectie cu reglaj manual la avans si platini reglabile smile.gif

Scanner pentru VAG gasesti pe ebay, si nici nu e prea scump, oferta e foarte larga.
DORU
QUOTE(MR28673)
Stiam ca se masoara mecanic compresia smile.gif) Intrebarea era daca masuratoarea asta face parte din testul standard de la AutoVit de exemplu smile.gif
Mi se pare mult mai sigur decat ce spune ECM-ul. Asupra lui se poate interveni relativ usor si poate "uita" multe lucruri. In plus "istoria" nu e accesibila direct la diagnosticare, trebuie ca cel care face scanarea sa fie mai meserias decat mecanicul "mediu", sictirit si rutinat.


Nu stiu daca e in procedura standard de testare, insa contra-cost se poate orice la ei... Stiu ce spui despre ECU. Dar, nu orice eroare poate fi stearsa definitiv. Cine are timp , rabdare si bani si is doreste o anume masina SH, poate face sapaturi relevante. Doar daca el considera ca masina merita efortul... arigato.gif
Geroge73919
QUOTE(MR28673)
In Belgoizia, controlul tehnic e obligatoriu inainte de cumparare, pe cheltuiala vanzatorului. Te duci cu el la service, aia verifica masina, verifica daca nu e pe vreo lista neagra de masini furate si iti elibereaza un formular pe numele tau cu care te duci sa o inmatriculezi. Formularul ala il primesti doar daca masina e ok si tehnic si legal. Cu toate astea, cand e sa ai ghinion (ca mine) tot poti sa o patesti.. la mine masina a fost declarata formal furata exact in rastimpul dintre controlul tehnic si momentul cand am incercat sa o inmatriculez, desi problema ei data de 5 ani....


Salut ... ce ma intereseaza eu vreau a aduc un Opel ca din Autovit iau sigur tzeapa dar nu ma prea pricep la masini fiindca am avut DAcie de cand ma stiu (intelegi ce vreau sa zic) stiu ca in Belgia preturile sunt mai mari decat in Germania si ma gandeam sa o iau din Ger dar tu esti sigur ca orice handler din BElgia e obligat sa faca test masinii inainte sa o cumperi ? Ca vorba aia mai bine mai astept sa strang si imi iau din Belgia decat sa ma tepuiesc prin Germania sau si in Ger se poate face un test in prealabil altfel decat vizual ? Ma poti ajuta cu niste sfaturi ca sa nu iau tzeapa ? vorba aia o teapa de 7-8 mii de euro e nasol de digerat mai ales in Ro avand in vedere ca strang bani de ceva ani buni si nu vreau sa ii irosesc . Thanks :angel:
James Kilowatt
In Germania nu stiu cum e....

In Franta, trebuie sa aiba control tehnic mai nou de 6 luni.

Iar in Belgia, se face in fata ta, pe cheltuiala vanzatorului. E lege biggrin.gif. Fara el n-o poti inmatricula in nici un fel, cererea de inmatriculare pe numele tau (formularul roz) si o prima stampila e de fapt data de controlul tehnic. Pur si simplu, fara control tehnic nu ai hartia cu care sa o poti inmatricula, contractul de vanzare cumparare se poate scrie pe un servetel si nu face doi bani decat in caz de conflict.
A doua stampila o iei de la un asigurator. Abia dupa o poti inmatricula.
Daca tipul care vinde masina vine cu formularul deja completat si stampilat, insa in alb, inseamna ca undeva e teapa.
TDiFan
QUOTE(MR28673)
In Germania nu stiu cum e....

In Franta, trebuie sa aiba control tehnic mai nou de 6 luni.

Iar in Belgia, se face in fata ta, pe cheltuiala vanzatorului. E lege biggrin.gif. Fara el n-o poti inmatricula in nici un fel, cererea de inmatriculare pe numele tau (formularul roz) si o prima stampila e de fapt data de controlul tehnic. Pur si simplu, fara control tehnic nu ai hartia cu care sa o poti inmatricula, contractul de vanzare cumparare se poate scrie pe un servetel si nu face doi bani decat in caz de conflict.


Asta o pot confirma.

In Germania masinile pentru export (care le gasiti pe mobile cu HANDLER ODER EXPORT VERKAUFT) nu au DEKRA/TUV/ITP. In cel mai fericit caz, acestea au DEKRA/TUV/ITP daca au fost aduse din alta tara apartind UE.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.