Stiam ca se masoara mecanic compresia
) Intrebarea era daca masuratoarea asta face parte din testul standard de la AutoVit de exemplu
Mi se pare mult mai sigur decat ce spune ECM-ul. Asupra lui se poate interveni relativ usor si poate "uita" multe lucruri. In plus "istoria" nu e accesibila direct la diagnosticare, trebuie ca cel care face scanarea sa fie mai meserias decat mecanicul "mediu", sictirit si rutinat.
In plus, uneori un kilometraj mai mare dar facut sa zicem pe autostrada poate insemna un motor mult mai sanatos decat un kilometraj mic dar facut in oras. Undeva citisem ca o pornire la rece echivaleaza cu uzura unui motor care merge 400km la cald. Decat 2 porniri/zi + 30km timp de doua saptamani mai bine un drum pe autostrada de 1500km... chiar daca kilometrajul e triplu, uzura e mai mica.
In Belgoizia, controlul tehnic e obligatoriu inainte de cumparare, pe cheltuiala vanzatorului. Te duci cu el la service, aia verifica masina, verifica daca nu e pe vreo lista neagra de masini furate si iti elibereaza un formular pe numele tau cu care te duci sa o inmatriculezi. Formularul ala il primesti doar daca masina e ok si tehnic si legal. Cu toate astea, cand e sa ai ghinion (ca mine) tot poti sa o patesti.. la mine masina a fost declarata formal furata exact in rastimpul dintre controlul tehnic si momentul cand am incercat sa o inmatriculez, desi problema ei data de 5 ani....
Carnetul de service cum poate fi verificat daca e autentic?