Help - Search - Members - Calendar
Full Version: defect sistem clima?????
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
sergiu1
am un vectra c din 2002 si de 3 saptamani nu am mai folosit clima. ieri cind am pornit-o se auzea un suierat usor dar aerul raminea la temperatura celui de afara,indiferent ca o dadeam la minim pe low. cineva zicea ca daca nu-l folosesti se usuca nu stiu ce garnitura. stie cineva de asa ceva?sau ce s-a intimplat?
Virgil47474
e posibil sa fi ramas fara freon.
verifica daca se roteste fulia de la compresor, daca se receste conducta ce iese din el.

suieratul poate fi de la rulmentul compresorului.... il poti sesiza f usor...
sergiu1
am rezolvat cu completare de freon. m-a costat 50ron.
Marius61768
Am si eu o problema cu instalatia de aer conditionat! Am verificat cu un frigotehnist ca am freon in instalatie, insa desi apas butonul AC si ledul aferent se aprinde observ ca nu imi vine aer rece, ci la temperatura de afara. Am observat ca desi e butonul aprins compresorul nu lucreaza (am inteles ca trebuie sa se invarta o fulie) si nici conducta respectiva nu este rece. O singura data mi s-a intamplat (dupa ce am mers cu masina vreo 10-15 Km) sa tot insist apasand repetat butonul AC si sa observ ca imi vine aer rece (si intr-adevar compresorul era cuplat). De la ce sa fie?? E posibil sa fie un contact imperfect?? Si daca da unde?? Astept o sugestie! Multumesc frumos!
eddie
Freon poti avea,dar presiune ai ?
Vezi ca presiunea trebuie sa fie intre anumite limite,daca e prea mica sau prea mare(!) poate sa nu functioneze corect .
Marius61768
da am presiune maxima (am adus un frigotehnist si nu mi-a completat cu nici o picatura de freon ca nu era cazul; si atunci mi-a mers AC, insa la 2-3 zile cand l-am repornit, desi se aprinde LED-ul de pe buton, compresorul nu a mai lucrat)
eddie
Eu am patit-o la fel cand aveam Cielo,cand pornea ,cand nu pornea compresorul.
Cand mi-au facut o verificare ca lumea,freon si presiune,a mers !
Adrian65692
sergiu1, unde ai completat freonul cu 50 RON ?
vma
QUOTE(Marius61768)
da am presiune maxima (am adus un frigotehnist si nu mi-a completat cu nici o picatura de freon ca nu era cazul; si atunci mi-a mers AC, insa la 2-3 zile cand l-am repornit, desi se aprinde LED-ul de pe buton, compresorul nu a mai lucrat)


La fel facea si la mine. Se arsese bobina compresorului si a trebuit inlocuita. 3 milioane am dat pe ea in shrot + 1 milion manopera.
florin58588
Mai fratilor, ce sa va zic, va aud ca nu va merge aerul ,ba ca nu cupleaza fulia la compresor ba ca nu baga....Hai sa va dau eu cateva lamuriri patite de mine;Daca nu iti cupleaza fulia trebuie sa verifici daca firele care iti intra in compresor sa vezi daca iti intra tensiune,daca este ok si tot nu cupleaza impinge cu o surubelnitza in fulie in timp ce este cuplat AC ;este posibil ca datorita faptului ca nu a mai functionat un timp Ac sa se ancraseze axul pe care se misca fulia.De retinut este ca acel ax se apropie in momentul cuplarii printr-un camp magnetic format intre cei 4 electromgneti aflati in interior plus ambreiajul de riguare.daca nici impingand su surubelnitza nu vrea sa mearga cel mai probabil este compresorul dus ceea ce nu doresc la nimeni[150Eurici SH].O alta sugestie prieteneasca este sa nu mai mergeti la FRIGOTEHNISTI decat daca este o chestie minora[deh costa mai putin] dar freonul nu se baga din butelie sau nea Fane de la colt.Daca vrei sa ai garantia ca este totul OK in instalatie mergi la cineva care are aparat de vidat[este un aparat de marime 0,80x1,20m cu afisaje digitale si nu chestia aia cu care masoara "meseriasii lui peste.In concluzie aveti grija ce faceti cu banii vostri.Va spun astea pt ca sunt trecut prin ele si nu as vrea sa mai treaca cineva. blush.gif
Marius61768
merci frumos Florin. In principiu ai dreptate. Doar ca inainte sa ajung la acest meserias (care iti garantez ca este), am fost la reprezentanta la Opel-Dibas Clentina (daca nici astia nu sunt meseriasi, atunci cine?). Aici mi-au laut 800 K ROL pentru 10 min in are s-au uitat la masina si mi-au zis ca am radiatorul spart, si ca nu mai am freon (ceea ce stiam si eu), fara sa-mi zica unde e spartura, ce ar fi putut-o cauza, daca se paote repara sau nu, ci ca se schimba radiatorul cu 18-20 mil ROL. Ori sa-mi fie cu iertare cand ii platesc regeste (800 K in 10 min e super pret) si primesc un astfel de tratament, a doaua oara prefer chiar sa merg la unul care se pricepe indiferent ca e ne-a Fane de la colt. Intamplator frigotehnistul, desi are butelii cum zici tu, avea intrumente de masura, si nu baga freon in instalatie dupa ureche! Mi-a descoperit spartura, am izolat celula sparta si cu 1,5 ROL am aer conditionat!!! Legat de compresor, am ceva dubii. L-am facut sa porneasca. Ideea e ca pe la capacul de la motor (pe unde se pune uleiul de motor) imi arunca vapori de ulei, si crezand ca nu e etans , l-am etansat eu cu o carnitura de cauciuc. Dupa aceea compresorul nu a mai cuplat! Am scos garnitura, si din nou copresorul functioneaza! Eu nu inteleg acest fenomen. Chiar nu trebuie sa fie perfect etans acel capac???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.