Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Albea Active
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
Cipp
In sfarsit s-a lansat noul Fiat Albea ACTIVE. Sunt interesat sa il achizitionez si de aceea doresc sa aflu urmatoarele detalii:
1. Propulsorul 1.4 FIRE, care echipeaza noul Fiat a mai fost montat si pe o alta masina sau este doar '' cea mai recenta inovatie tehnica a grupului fiat ''?
2. Daca Fiat Albea Star va fi scos din productie in 2008, credeti ca pretul de 8399E DDP se justifica pt. noul fiat albea care are ca dotari standard...mai nimic( -AC, -CD, -Geamuri&Oglinzi ) - sau e doar politica firmei de a ne baga sub nas o masina(STAR) care la 8999E DDP are cam toate dotarile necesare unui sofat agreabil?
3. Este adevarat ca ITP-ul la Fiat se face o data pe an ?!? blink.gif eu stiam ca pt. autoturisme se face la 2 ani...
4. Vin de pe o Solenza mpi si vreau opiniile voastre in legatura cu atitudinea service-ului Fiat: amabilitate, seriozitate, etc.
Va multumesc si va pup
Radu69537
Nu, ITP-ul se face o data la 2 ani ca la orice masina (e chestie care tine de legislatie si nu de producator)
In ceea ce priveste service-ul, mie mi s-au parut ok cei de la autoitalia si pot spune ca am avut de a face cu ei: am avut un accident destul de naspa si la ei am reparat masina; singura nemultumire e ca mi-au murdarit scaunul de la sofer si am vazut abia tarziu. Revizia de 10.000 tot la ei am facut-o si am fost multumit: a durat 2 ore si a costat 270 RON
Legat de problemele de fiabilitate despre care se tot vorbeste, eu nu am intampinat nici una.
Parerea mea e ca se merita noul fiat, mai ales ca e mai frumos decat primul, are un motor mai nou care consuma mai putin si pentru faptul ca are si computer de bord.
Mi se pare o mare prostie ca la noi in tara nu se aduce si diesel-ul; nu am inteles de ce.
Ionut45405
Propulsorul nu e ultima inovatie, are state destul de vechi si ar trebui sa fie OK, nu sunt probleme cu 1.4 pe alte modele.
C Z R
am fost ieri sa vad live si de aproape noul fiat albeea si acum concluziile mele:

1 - l a exterior se intrevede un facelift la faruri si sigla mare pe spate, restul liniei ansamblului caroserie ramanand identic si la fel;

2 - l a interior bord nou, scaune mai ergonomice mai sportive, insa materialele mi s-au parut de mai proasta calitate si mai putin primitoare;

3 - m o t o r u l pare ca trage mai bine insa se pare ca la turatii joase si trebuie schimbate mai rapid treptele, una peste alta este sub cel de 1,2 16v cel de 1,4 8v si o spun din prisma sotiei mele pe care cu cel de 1,2 16v am facut-o sa vomite, iar cu cel de 1,4 8v chiar daca am facut acelasi lucru: mers extrem de sportiv nu mi-a dat nici o senzatie de sportivitate fiind se pare proiectat mai mult spre economicitate de combustibil si pentru confort in oras, mai trebuie mentionat ca sportivitate extrema cu cel de 1,2 16v am avut chiar si cu aerul conditionat dat la treapta 2;

+ fata de 1,2 16v: consum redus, mai economic, mai confortabil in oras, computer de bord, scune mai ergonomice;

- fata de 1,2 16v: mai putin sportiv, materiale mai proaste, prea scump fata de modelul vechi.

Concluzia finala: avand in vedere ca aceasta masina va disparea la anul - nu se va mai fabrica, nu merita a fi cumparat decat modelul vechi de fiat albeea la un pret rezonabil(promotie, discount)/sh sau asteptat aparatia inlocuitorului sau.
Cipp
Va multumesc pt. raspunsurile date, dar acum se mai ridica o intrebare:
daca imi iau vechiul Albea STAR, oare nu voi intampina greutati cand voi vrea sa-l vand? E posibil oare ca, peste 4-5 ani, daca voi dori sa-mi schimb masina sa fie mai cautat ACTIVE decat STAR? Altfel, STAR-ul e mai rentabil. Categoric. Insa imi pun aceasta problema in eventualitatea in care tocmai aceste plusuri ale ACTIV-ului vor face diferenta la o vanzare ulterioara... Diferenta declarata de constructor este STAR-9.4% urban iar ACTIVE- 8.7%. Mai mult, motorul 1.2 MPI: Cuplu maxim 114/4000 rpm, putere maxima-80cp/5000 rpm, iar motorul 1.4 MPI:
cuplu maxim 115/3000 rpm, putere maxima 77cp/ 6000 rpm... Sunt nauc wacko.gif
daniel64326
QUOTE(dana76047)
Va multumesc pt. raspunsurile date, dar acum se mai ridica o intrebare:
daca imi iau vechiul Albea STAR, oare nu voi intampina greutati cand voi vrea sa-l vand? E posibil oare ca, peste 4-5 ani, daca voi dori sa-mi schimb masina sa fie mai cautat ACTIVE decat STAR? Altfel, STAR-ul e mai rentabil. Categoric. Insa imi pun aceasta problema in eventualitatea in care tocmai aceste plusuri ale ACTIV-ului vor face diferenta la o vanzare ulterioara... Diferenta declarata de constructor este STAR-9.4% urban iar ACTIVE- 8.7%. Mai mult, motorul 1.2 MPI: Cuplu maxim 114/4000 rpm, putere maxima-80cp/5000 rpm, iar motorul 1.4 MPI:
cuplu maxim 115/3000 rpm, putere maxima 77cp/ 6000 rpm... Sunt nauc wacko.gif


da! si eu sunt si mai nauc! ce de calcule.....! ce de marketing, frate! cred ca mai ai varianta achizitionarii ambelor masini...cu siguaranta peste 4-5 ani vei fi edificat asupra tuturor necunoscutelor de azi si in eventualitatea unei vanzari vei sti sigur pe care vei primi mai multi bani!
insa te rog sa postezi aici, pentru noi , concluziile! multam!
Cipp
EDIFICATOR raspuns biggrin.gif . Dar si mai edificator a fost drive-testul. La prima vedere masina e ok, motorul mi s-a parut mai bun in sensul ca trage f. bine si e mai silentios decat 1.2, iar AC e peste medie. Altfel masina e destul de stabila si cred ca m-au convins cei de la Fiat sa o cumpar . CIAO A TUTTI!
Ionut45405
Vanzatorii buni ! Avantajul modelului vechi - trecut de "bolile copilariei" si eventual o reducere de pret la sfarsitul carierei in timp ce modelul nou tine la pret si poate sa mai aiba hibe la inceput. Acum despre valoarea la revanzare nu imi dau seama la care pierzi mai putin...
A, si ia-ti ABS la ea neaparat!
Radu69537
felicitari pentru alegerea facuta. parerea mea e ca mai bine noul albea decat cel vechi, in primul rand pt computerul de bord, pentru motorul mai economic si nu in ultimul rand pentru design (mie unu' bordul imi place mai mult la cel nou, desi nu am avut ocazia sa ma urc intr-unul sa vad si ce materiale au folosit)
Cipp
Revin cu o constatare: Trip-computerul de la Fiat Albea Active indica la un moment dat un consum instant de 10.4l/100km. Eram in viteza a 4-a, aveam cca 60 km/h ( deh, metehne de la vechea Dacie ), AC pornit iar masina era in rodaj-cca 300 km rulati. Va intreb pe voi domniile voastre: e normal un asemenea consum? Va mai scadea/urca in viitorul de dupa rodaj? Ca sa stiu la ce sa ma astept ... Mersi blush.gif
Stanean75862
Apropos de consum!! La orice motor e absolut normal sa consume ceva mai mult in asa zisul rodaj. mototrul e mai strans, iar frecarea e ceva mai mare.
In ceea ce priveste consumul instantaneu, vedeti ca depinde de multi factori, cum ar fi: in treapta 4 la 60 la ora....10 litrii???!!! Ce cauti in trapta 4 la 60 la ora la un motor FIAT??? ar trebui sa fi in a III-a. Dar ia pune pedala in podea la 60 la ora in treapta 4 si sa nu te sperii ce arata computeru!!!
La um BMW, in treapta 2 la 60 la ora, cu viteza constanta consumul este 7, cu pedala la fund sare la 16!!!!
Motorasele FIAt sunt concepute sa functioneze inspre cuplul maxim, deci ceva mai turate, sub 3000 rot/min parerea mea ca le chinuiti!!!. Dar pana la urma e doar parerea mea.
Noua albea e super, la pretul ei, 10770 DDP, varianta dynamic, cu ABS si Bord bicolor+genti aliaj. Eu deja sunt hotarat, mai am ceva hartii pe la banca si o sa o iau!!!. La maxim 20.000 km/an e cea mai buna alegere.Conduceti toti preventiv!!!
Ionut45405
Indicatia la consum instantaneu e valabila la viteza constanta si cu acceleratia fixa, mult mai relevant e consumul mediu care se apropie de adevar.
Cipp
Intentionez sa achizitionez si eu un Active Dynamic insa am vazut azi un reportaj referitor la Grande Punto si m-a nelinistit un lucru: se pare ca Fiat este intr-o grava criza financiara si spera ca prin grande punto sa sparga piata si sa-si revina.
Intrebari:
1. Ce facem fratilor, cotizam la o companie care e in coma si are sanse sa-si revina la fel ca Ariel Sharon biggrin.gif ?
2. Daca ne luam masina si Fiatul da faliment cine ne mai asigura service-ul si celelalte ( garantie, etc.)?
3. Io unu nu vreau in ruptul capului Logan. Credeti ca la 9800euro mai pot sa gasesc ceva similar NOU ?
Va multumesc si astept raspunsurile voastre urgent fiindca sunt pe punctul de a inainta actele la banca!
Radu69537
intr-adevar, fiat trece printr-o criza, dar se pare ca a inceput sa iasa din ea. stiam acest lucru si cand mi-am luat masina, dar totusi am preferta sa o iau decat sa iau un sh sau un logan si nu imi pare rau pentru alegerea facuta. fiat nu o sa dea in nici un caz faliment peste noapte, asta e clar. Si chiar daca s-ar intampla, dealerul de la care iei masina este obligata sa suporte garantia. Inca un lucru, ma indoiesc fiat ar putea da faliment, in cel mai rau caz ar putea fi cumparat, dar asta nu inseamna ca nu vom mai avea service-uri fiat, nu? Si doar nu ai de gand sa tii masina la infinit. Eu am de gand ca in momentul in care imi voi permite altceva sa o dau si sa imi iau alta (asta dupa ce termin leasingul binmeinteles adi9k peste 3 ani).
Imi cer scuze pentru faptul ca imi laud masina poate un pic cam mult. Sunt constient ca nu se compara cu muuulte din masinile pe care le vdm pe strazi, dar faptul ca am auzit numai de rau la adresa firmei fiat (nu a masinii in sine deoarece la adresa masinii nu am auzit plangeri) inainte de a o cumpara iar apoi masina nu m-a dezamagit m-a bucurat enorm, ajungand la concluzia ca am facut o alegere buna.
C Z R
stiu ca nu pare si nu este o parere obiectiva nicidecum si chiar poate parea ciudata, dar oricat de multi bani as avea tot albea mi-as cumpara. de ce? pentru ca este o masina care-mi place, imi asigura confortul necesar, pur si simplu are tot ce-mi doresc de la o masina.

p.s. eu nu sunt pretentios de niciun fel, insa pentru oamenii cu idealuri inalte nici macar rolls-royce nu e o masina prea buna.
Cipp
Deci. Questia e in felul urmator: suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine. De aceea m-am orientat spre Fiat Albea. Varianta Star recunosc ca nu prea m-a convins. La cei 1.88m ai mei pot sa zic ca avea cateva dezavantaje pe care le-am constatat in urma drivetestului: pozitia la sofat nu era prea grozava datorita inclinarii total nepotrivite a indicatoarelor de bord, distanta dintre genunchi si bord era cam mica pt. mine si mi s-a parut ca motorul de 1.2 16V nu tragea. Aveam senzatia ca se misca un tanculetz nu o masina din clasa medie... Dar poate e numai o parere. Acum, la noul Albea, pot sa zic ca lucrurile s-au schimbat in bine, ceea ce demonstreaza ca o firma ca Fiat a tinut cont totusi de sugestiile si reclamatiile clientilor. Cel putin asa pare la prima vedere. Altfel personalul pare destul de dragut, amabil, asa ca Albea e o oferta buna. Daca mai aveti vreo parere legata de acest subiect nu ezitati sa o postati, vreau sa nu mai am de a face cu firma Renault :wave:
Radu69537
intr-adevar, la inaltimea ta cred si eu ca nu e suficient spatiu. in privinta motorului, si eu am zis ca nu trage prima mie de km pana m-am obisnuit cu ea si i-am facut un asa zis "rodaj", insa apoi, dupa ce m-am obisnuit cu ea si am inceput sa schimb vitezele la numai peste 3000 am vazut ce poate masina de fapt. asa este, ne-am luat fiat albea pentru ca de asta avem bani, ca daca aveam mai multi normal ca nu ne limitam la albea, insa eu consider ca isi merita toti banii, cel putin mie imi indeplineste cam toate cerintele desi stilul meu de condus cere o masina ceva mai joasa si cu un motor mai mare, eventual un diesel tongue.gif
C Z R
la mine nu e vorba de bani repet(vezi mai-sus), ci de o parere pe care mi-am format-o in timp( la inceput mi s-a parut o masina proasta din multe puncte de vedere: motantii grosi, nu vezi nici fata, nici spatele masinii din pozitia soferului, apoi dinamismul in rodaj mi s-a parut de tot "rahatul", consumul prea mare pentru cilindreea ei, s.a.m.d) - inaltimea ta nu mi se pare, cu parere de rau, un dezavantaj, varul meu are 1,91 m si nu a observat nimic care sa-l descurajeze spre a avea o parere proasta, iar eu 1,81 m asa ca... oricum am inteles este o parere.

Cat despre motor: s-a spus deja, eu repet: masina este de turatie vezi cele 16 valve si nu 8 valve, asta inseamna turatie mai mare spre a ajunge la cuplul optim, masina este o bomba daca sti cum sa o conduci bineinteles la nivelul de masina de 80 cp; cand iti cumperi o astfel de masina nu te gandesti ca ai 300 de cp, ci exact 80 de cp reali, masina a fost proiectata spre a servi familia si nu spre a face curse, insa mie imi place sunetul masinii, feelingul sportiv al turatiei mari, iar atunci cand ma grabesc masina raspunde cum trebuie, am mers cu masina full incarcata cu peste 190 km/h si mai aveam pedala, real nu stiu cat aveam, poate 172-178 km/h ---- Deci concluzia ca aceasta masina este excelenta pentru pretul si calitatea ce o ofera.

P.s. o intamplare: am luat un prieten vitezoman si i-am aratat cam ce poate: si m-am intrecut cu un clio de 80 cp diesel, pur si simplu l-am zdrobit - am dat acest exemplu caci masinile au aceeasi cp, pe sotia mea repet5 am facut-o sa vomite de la dinamismul masinii mele, stiu, stiu conteaza f. mult soferul.
Radu69537
nu a zis nimeni ca masina e lenesa sau ca nu fuge, ca si eu am atins 180km/h cu ea, dar nu se compara cu un diesel de 1,9 TDI pus intr-o octavia. In primul rand ca nu ai nevoie de turatii asa mari si trage grozav, iar in al doilea rand, incearca tu sa mergi cu 180km/h cu fiatul gol cand bate vantul sa vedem daca mai stai cum trebuie pe sosea si apoi incearca sa faci treaba asta si cu octavia, sa vezi atunci diferenta.
Din punctul de vedere al stabilitatii cei de la fiat au gandit foarte bine suspensiile care compenseaza cu garda la sol a masinii care iti permite sa escaladezi orice bordura, insa ce ma nedumireste pe mine este de ce i-au facut cursa atat de scurta la volan. Probabil ca s-au gandit ca e s,uper misto in oras si asa si este, insa la drum lung si viteza mare este un pic deranjant.
De asemenea, mi s-a parut destul de deranjant la inceput faptul ca in viraje la stanga vizibilitatea e cam slaba, insa m-am obisnuit.
Ceea ce imi place la nebunie, mai mult decat la o octavia, este cutia de viteze, care permite o schimbare a treptelor mult mai rapida decat la octavia.
In rest, ca motor, cutie de viteze, stabilitate in viraje, frane s.a.m.d., sunt mai mult decat multumit de masina mea si nu am avut niciodata nimic sa-i reprosez.
Cipp
Consider sfaturile voastre extrem de utile si va multumesc. Totodata mi-as dori ca userii sa nu fie dealeri FIAT ci doar fani FIAT asa cum si eu sper sa devin biggrin.gif . Comparatia cu Skoda octavia e putin fortata avand in vedere diferenta de pret - am impresia ca noua costa aproape dublu fata de FIAT blink.gif - asa ca si performantele ar trebui sa fie mai bune. Oricum, o tipa care mi-a blocat locul de parcare mi-a spus ca nu poate sa-si suie skoditza octavia pe trotuar fiindca masina e prea joasa si da cu burtica de asfalt. Asta m-a lasat mut blush.gif Dar - io nu vreau sa merg cu 190 km/h - poate doar asa din curiozitate - vreau o masina robusta, la care sa nu cada directia la 25-30.000 km, si sa ma cert cu mecanicii din service ca piesa cutare trebuia schimbata pe garantzie... Europa e aproape si mentalitatea trebuie schimbata . URA!
C Z R
QUOTE(dana76047)
Totodata mi-as dori ca userii sa nu fie dealeri FIAT ci doar fani FIAT


sa inteleg ca atunci cand ai o parere despre un lucru devii brusc dealer???

sa inteleg ca eu as fi unul dintre ei??? hai ca ai fost tare! biggrin.gif sincer mi-as fi dorit sa fiu, au salarii de zeci de milioane lei vechi, nu sunt si-mi pare rau, dar daca vrei iti spun unul bunicel de acolo de unde mi-am cumparat masina, asta pe privat sau poate chiar la el ai fost, are initialele c.t., daca e el confirma daca nu nu.
C Z R
QUOTE(Radu69537)
nu a zis nimeni ca masina e lenesa sau ca nu fuge, ca si eu am atins 180km/h cu ea, dar nu se compara cu un diesel de 1,9 TDI pus intr-o octavia. In primul rand ca nu ai nevoie de turatii asa mari si trage grozav, iar in al doilea rand, incearca tu sa mergi cu 180km/h cu fiatul gol cand bate vantul sa vedem daca mai stai cum trebuie pe sosea si apoi incearca sa faci treaba asta si cu octavia, sa vezi atunci diferenta.


sincer se compara din punctul de vedere al demarajului(mai bun +fiat), al faptului ca o poti parca oriunde(+fiat), ca e benzinar si trage mai bine(+fiat), la viteza nu stiu(neutru), caci costa mai putin => ca e din clasa mai mica(neutru), al vitezei ar trebui sa sti ca vantul bate lateral la foarte multe masini si e resimtit, chiar si la masini sportive, am mers cu octavia si e normal sa stea mai bine caci are in plus o diferenta mare de kilograme. Cine nu-i multumit nu este obligat s-a cumpere, iar daca a cumparat-o si este dezamagit de ea are posibilitatea s-o vanda, lucrurile sunt simple si frumoase biggrin.gif
Radu69537
da,asa e, skoda are garda mai joasa si nu prea merge sa te urci cu ea pe orice bordura, spre deosebire de fiat. intr-adevar comparatia e fortata, dar la banii de un albea nu stiu daca poti lua ceva mai bun. mie unu' kalos si logan nu imi plac, iar la hyundai am inteles ca reviziile sunt destul de costisitoare iar calitatea materilelor din interior ar fi mai slaba.
in ceea ce priveste comparatia, SINCER nu se compara. stiu foarte bine ce vorbesc. am mers de nenumarate ori pe valea prahovei atat cu skoda cat si cu fiatul si cred ca stiu destul de bine care trage nu mai bine ci muuult mai bine, mai ales ca e diesel si dieselul trage mai bine (e absolut normal, nu mai e valabil ca benzinarele sunt mai nervoase decat dieselul); iti garantez ca la demaraj skoda e mai tare (am uitat sa spun ca spre deosebire de cei 80cp ai fiatului asta are 110?). Diferenta de stabilitate nu vine numai de la greutate ci si de la garda la sol (cu cat e mai mica cu atat centrul de greutate e mai jos), de la latime, de la dimensiunile rotilor, de la directie care este mai rigida la skoda si altele.Cam atat cu offtopicul si scuze...
Iar acum la topic: sunt mai mult decat multumit de albea, sa nu se inteleaga altceva, dar sa nu incercam sa o facem aici sa para ceea ce nu este. Intr-adevar, daca o comparam cu un logan (no offense dar asta e adevarul), este o masina stralucita. Mie imi place din toate punctele de vedere albea, m-am obisnuit cu ea si ea cu mine, stiu sa o strunesc si pot spune ca ne potrivim de minune.
Dana, nici nu ma gandeam ca vrei sa mergi cu 190 kmph cu masinuta asta si oricum nu cred ca prinde viteza asta. Pana la 150kmph este o masina stabila indiferent de conditiile de vreme. Pe unii i-ar putea deranja ca are suspensiile cam rigide (ca majoritatea italienelor de altfel), dar asta ajuta foarte mult masina sa-si pastreze stabilitatea in viraje (este mult mai stabila decat pare).
In ceea ce priveste directia nu cred ca ai de ce sa-ti faci probleme, mai ales ca nu am auzit de astfel de probleme la fiat. In ceea ce priveste umblatul din service in service nici asta nu cred ca va fi o problema. Recunosc, un an si 12.500km nu inseamna prea mult, dar eu nu am fost in service decat pentru revizie si pentru reparatii in urma unui accident destul de nasol.
Parerea mea e ca albea este o masina buna atat in oras cat si la drum lung. Sfatul meu este sa o iei daca te simti bine in ea si iti indeplineste toate nevoile.
heliama77395
Dana, te-ai hotarat la o anumita versiune? Subiectul vostru este Albea Active, iar versiunea asta este cam "cheala"!
Cipp
Alex, dealerul de la care vreau sa iau FI©ATUL e de fapt o dealeritza wink.gif) si va cred ca aveti pareri bune despre masinile voastre. Bani de Skoda octava nu am -nici sh nu agreez- iar Chevrolet Aveo este f. scump din cauza taxelor vamale - cca 11500 euro- la banii astia incepi deja sa te gandesti la un golf, mai ales ca aveo a scos *1/2 la ncap... No comment. Ramane deci Albea - sa dea Domnul sa mearga totul bine :pray: ! CIAO
Cipp
Heliama am scris prost active, cred ca o sa imi iau un Dynamic, mi se pare :coolspeak: . Problema e ca nu m-am decis la color: visiniu sau gri. Ce ziceti care tine mai bine la jeg ? smile.gif)
Radu69537
eu am grigio orione (nu stiu daca se mai fac culoarea asta). mi-am luat-o asa pt ca mi-a placut mult culoarea asta. eu zic ca tine destul de bine la jeg.
heliama77395
Dana,culoarea gri este cea mai comoda.pe modelul nou au 3 gri-uri
Ionut45405
Si marea majoritate a masinilor sunt gri metalizat... Noroc ca o sa ai "cautare in parcare" la alarma sa nu o incurci cu alta la hypermarket! Visiniul e cam pretentios (se vede jegul) dar - dupa mine- e mai frumos si macar difera de majoritate. E drept ca de gustibus...
A, si Fiat e mai tot timpul in criza, asa se simte bine!
Cipp
Just. Apropo de faptul ca fiat e mereu in criza... - o vb evreiasca zice ca daca la nastere copilul nu e dator vandut la banca, atunci o sa-i mearga rau toata viata smile.gif. Am vazut visiniul pe noul albea ''live'' si mi s-a parut ca are mai multa prestanta fata de gri - steel, sobolan sau griul acela cu nuante vernil de pe stilo pe care l-au introdus in gama dar pe care nu l-am vazut... deocamdata sunt 50% pt. visiniu si 50% pt. steel. Sper sa pot vedea griul de pe stilo ca sa-mi fac o idee, mie griul mi se pare o culoare putin inexpresiva dar trebuie sa recunosc ca se asorteaza f. bine cu tapiteria, asa ca .... mai forez :scratchchin:
C Z R
QUOTE(dana76047)
Alex, dealerul de la care vreau sa iau FI©ATUL e de fapt o dealeritza wink.gif) si va cred ca aveti pareri bune despre masinile voastre. Bani de Skoda octava nu am -nici sh nu agreez- iar Chevrolet Aveo este f. scump din cauza taxelor vamale - cca 11500 euro- la banii astia incepi deja sa te gandesti la un golf, mai ales ca aveo a scos *1/2 la ncap... No comment. Ramane deci Albea - sa dea Domnul sa mearga totul bine :pray: ! CIAO



sincer, cred ca ma repet la infinit, cand eram din afara - adica nu aveam un fiat cu ficat vorbeam si eu din auzite, mai ales ca stiam si stiu istoria si imaginea ei proasta, asa ca am riscat si l-am cumparat, apoi incet dar sigur mi-am format o parere buna despre acesasta masina, apoi am mers cu fiat panda si am o parere f. buna despre aceste masini, cat despre imaginea acestei firme in lume si in ochii altora si despre critica ce mi-e adusa mie ca si cumparator-posesor nu imi pasa. Foarte multa lume m-a intrebat despre aceasta masina, iar eu de felul meu fiind obiectiv le-am spus ce am simtit despre aceasta masina, ce impresii am si cum e acum dupa >9000 km. Ai o parere proasta despre fiat si albea, de ce o cumperi? sunt multe masini mai bune pe care le poti cumpara, eu asta am inteles si inteleg din posturile tale, poate nu am inteles ... biggrin.gif
air_wolf
skoda nu e rea, mai ales octavia. dar intre fabia si fiat e diferenta mare, mai ales in ceea ce priveste rezistenta la drumurile romanesti. + asigurare si impozit mai mic de la anul :brave:
Cipp
Alex cred ca m-ai inteles gresit. Eu n-am o parere proasta despre fiat, ba chiar le respect dorinta lor de a se perfectiona si de a scoate masini din ce in ce mai bune. Bravo pentru Panda, bravo pentru Grande Punto! In schimb, ceea ce mi-a ridicat anumite semne de intrebare a fost inconstanta lor ca firma : anumite modele au fost reusite, altele mai putin. Si ca rumanu prevazator m-am gandit ca tzeapa pe care am luat-o cu dacia&renault sa nu se mai repete. Daca la Dacia se mai merge inca la noroc, trag sperante ca o masina de 10.000 de euro sa aiba intradevar cu ce sa se mandreasca. Eu v-am citit opiniile, va multumesc ca m-ati ajutat sa imi fac o idee mai clara despre masinuta, acum ramane sa vedem ok-ul bancii si sper sa va vb in curand din postura de sofer FIAT :wave: .CIAO.
Cipp
Fiti atenti una tare: noul fiat albea are motor euro4. Intreb la Mol si la Lukoil: aveti carburant euro4? Ei zic: NU! Da merge si asta de 98 ca e cel mai bun combustibil pe care il avem noi. Ce ziceti merge sa bagam benzina sub standardul euro4 in masinuta noastra?
Radu69537
pai si vechiul albea tot euro 4 e, insa in carte scrie ca functioneaza cu orice benzina fara plumb dar sa aiba cifra octanica minim 95. Eu insa prefer Super 100 de la OMV, pentru performanta.
Cipp
Aha... Bine ca m-am lamurit! Nu de alta dar cred ca minim 95 inseamna ca tre sa-i bag de aia de 98, asta inseamna cifra reala cam 94-95. Ca aia de 95 a verificat-o cineva cu OPC-ul si avea 92 biggrin.gif
C Z R
QUOTE(Radu69537)
pai si vechiul albea tot euro 4 e, insa in carte scrie ca functioneaza cu orice benzina fara plumb dar sa aiba cifra octanica minim 95. Eu insa prefer Super 100 de la OMV, pentru performanta.


Radu te inseli nu este euro 4 ci euro 3 din pacate si eu bag lukoil 98 sau mol 98 si as fi vrut sa fie de fapt euro 5, insa e greu - cred ca visam biggrin.gif
Cipp
Poate sa-mi spuna cineva ce fel de ulei este Selenia? Cat este de performant si daca rezista 10.000 km in motor in conditii de exploatare mixte - urban&extraurban? De asemenea ce alta marca de ulei agreeaza producatorul? Placutele de frana - cat rezista in aceleasi conditii? 10-15-20.000 km?!? E adevarat ca filtrul de aer sport imbunatateste performantele motorului? Si in fine: tobele de esapament sunt ''captusite'' cu azbest si sunt din inox? Multumesc.
Radu69537
din cate stiu eu service-urile autorizate folosesc NUMAI Selenia, care cica ar fi un ulei bun. In ceea ce priveste placutele, eu nu stiu ce sa iti spun. Am cam 12.500km si sunt ok. In carte parca scrie ca la 20.000 se verifica.
Alexandru49205
Alex Aka: Fiat Albea Star din 2005 are motor Euro 4. Cel putin asa scrie peste tot (in manualul de intretinere, in fostul site de prezentare etc.)
Radu69537
asa e. si la mine in manual tot euro 4 scrie.asa ca...
air_wolf
QUOTE(dana76047)
Poate sa-mi spuna cineva ce fel de ulei este Selenia? Cat este de performant si daca rezista 10.000 km in motor in conditii de exploatare mixte - urban&extraurban? De asemenea ce alta marca de ulei agreeaza producatorul? Placutele de frana - cat rezista in aceleasi conditii? 10-15-20.000 km?!? E adevarat ca filtrul de aer sport imbunatateste performantele motorului? Si in fine: tobele de esapament sunt ''captusite'' cu azbest si sunt din inox? Multumesc.


selenia e un ulei foarte bun. rezista 20.000KM. alta marca nu stiu sa ageeze.
placutele de frina: sint GALFER!!! si nu se schimba doar placutele - se schimba si suruburile ce tin etrierul, si sigurantele de la placute, vin in set. sa verifici intotdeauna sa iti schimbe suruburile alea! a, si rezista peste 25.000KM
da, filtrul sport imbunatateste performantele.
tobele nu am vazut sa fie inox de calitate (307). eu cred ca sint din tabla galvanizata, deoarece la mine au inceput sa se vada pete de rugina. o linie de inox ar ridica pretul masinii cu peste 2000 de euroi.
Cipp
Ce cauciucuri aveti pe ficaturile voastre?
air_wolf
he he he... eu am malatesta polaris M+S, ideale pentru mocirla... profil adinc... scot un zgomot infernal si nu le recomand decit daca bagati masina in sleauri si noroi.
oricum, albea are o capacitate de trecere mare, nu prea ai ce agata pe dedesubt...

Cipp
Malatesta? Auzisem ca nu sunt prea bune... In fine, poza ne arata un Ficat Albea 4x4, SUV in toata regula, un posibil off-road biggrin.gif Da e bine daca merge pe drumurile astea fara scut.
air_wolf
e Palio smile.gif dar din fata nu-ti dai seama smile.gif da, acolo era noroi, se vede pe cauciucuri mai bine, din poza nu reiese foarte bine starea solului. si merge bine fara scut, nu atinge decit foarte rar - am cazut eu intr-o groapa pe ploile alea mari si am crezut ca acolo ramin, dar a trecut cu scrisnete si bocete si urcat pe rampa nici nu se vede. si la ultimul drum intre manastirea si oltenita am mers citiva km buni pe cimpuri (soseaua e inchisa vreo 13km) si am gresit drumul si a trebuit sa intorc pe sleauri si am mai dat si acolo cu el de pamint, dar iar a trecut...
malatesta sint bune, la 1.050.000/buc (sint resapate) si la drumurile noastre sint excelente. eu am mers mult pe bfgoodrich, care sint excelente, n-am avut probleme cu ele, dar pentru iarna chiar nu merita sa iau cauciucuri scumpe.
Cipp
N-am condus niciodata o masina cu AC, de aceea va intreb: AC are mai multe trepte de utilizare? Am inteles ca exista un agent refrigerant-freon-la ce interval de timp se reincarca?
air_wolf
da, la fiat am 4 trepte la ventilator si o plaja destul de mare de posibile setari pentru temperatura (vorba vine, sint trepte de aeroterma). la octavie am climatronic, setez temperatura, il pun pe econ sau auto si el isi face treaba singur. eu il prefer pe cel din fiat care NU E DERANJANT!!!
ca intretinere ai asa: curea - care se schimba cind da semne de oboseala; citiva rulmenti care se schimba si ei. freonul se schimba in functie de specificatia producatorului. la masinile vechi: o data la 2-3 ani. la cele noi cam la 5 ani. se verifica anual. pe linga lichid exista 1-2 filtre care trebuie schimbate la 20.000km (asta ca sa nu simti mirosuri dubioase) si suflate la fiecare 10.000km. eu la fiat le schimb la 10.000 si le suflu la 2.000 (se poate face foarte usor cu aer comprimat).
Cipp
Cred ca n-am inteles io bine ! AC la fiat are 4 trepte sau ventilatorul are 4 trepte blink.gif
air_wolf
o sa caut o poza cu bordul... ventilatorul e in 4 trepte. linga el, in stinga exista o rozeta de control temperatura (termostat) care are 4 setari pentru fiecare din cele 5 posibile setari...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.