Help - Search - Members - Calendar
Full Version: consum bora?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
dragos65846
are careva o bora cu computer sa-mi spuna cat ia intr-un oras aglomerat, gen buc la 100 km in oras? si in afara la 110 km ora... tdi de 100 sau 115 cai m-ar interesa.
robert
In oras circa 7.5-8 si fara la 110km/h cam 5.
Constantin49238
am fost de 1 mai la mare (parcurs 1000 km) cu traversare Bucuresti si Constanta, plus mers prin statiuni, autostrada(160 km/h) consum pe CB cand a aratat 1000 km 5.5%. Rezervorul plin dupa care la 1000 am alimentat (se aprinsese becul de 27 km.
dragos65846
motor de cati cp?
voi ce ziceti? un mondeo sau o bora... inca nu m-am hotarat...
dragos65846
din cate am inteles variantele(2003 2004) cu computer de bord trebuie duse la service sa li se reseteze cb, cele care au)cand li se schimba uleiul, si te taxeaza aia.. un prieten cu passat din 2004 a facut scimbul de ulei si resetat cb si i-au luat 12 mil..
Constantin49238
CB se reseteaza foarte simplu atunci cand schimbi uleiul (scrie in cartea de intretinere de Golf 4). Motorul meu 74 kw.
dragos65846
si zici tu ca nu trebuie sa mrgi la ei sa ti-l reseteze, din sof cu ceva aparatura speciala? daca ma gandesc bine tot trebuie sa mergi la ei sa faci reviziile, sa ai o valoare mai mare dacavrei sa o vinzi dupa cativa ani.. astfel ti se tocmeste si o carte service cu revizile.. dar zi cat e coste pe tine o revizie la 15000 cu scimbat ulei si filtre.. si de unde stii ca 5.5 era consumul la ultima mie si nu la ultima suta?
Constantin49238
cat costa o revizie la 15 000 km la o reprezentanta nu stiu (n-am fost niciodata) dar:
- 5 l ulei (intra 4.5) = apx. 2,5 mil aral 431, castrol 505.01, mobil1 (ceva mai putin la pret)
- filtru aer = 400 mii (la 30 000km)
- filtru ulei = 250-400 mii
- filtru motorina= 700-800 mii (la 30 000 km)

Referitor la CB : are 2 sectiuni : una cu consum mediu distante scurte si alta cu consum mediu distante lungi (insumeza si face media consumurilor din distantele scurte). Consumul il face la suta de km raportat la orice distanta (ex. 70 km sau 2350 km). D-aia am zis ca am mers 1000 km cu consum 5.5 %, lucru reflectat si in faptul ca s-a golit rezervorul (are 55 l), intrase pe rosu putin.

Crede-ma ca nu te incalzeste cu nimic atunci cand iei o masina cu carte service: eu am adus-o pe a mea din Olanda la 63 mii (avea cand am plecat) cu carte service, si am vandut cartea la Buc in targ cu 2 mil. Cand eu mai vand masina ce ar mai face presupusul cumparator cu cartea, daca o pastram?
dragos65846
cat ti-a luat la 160 km/h instant?
ovi62994
QUOTE(dragos65846)
...... si de unde stii ca 5.5 era consumul la ultima mie si nu la ultima suta?


Pai la BC la VW ai 1 si 2 .... doua memorii ...
ai si distanta parcursa la media de consum calculata.... apesi pe sageata in sus si in jos pana iti apare distanta in km....
Acesta se "reseteaza" daca masina e oprita mai mult de cateva ore bune... de obicei noaptea, si pe dimineata ai 0 km si consum 0.0 ... e adevarat...

pe o memorie (probabil ca 1 ) ai un consum mediu pe o perioada mai lunga, care nu se reseteaza de la sine chiar daca masina stationeaza mai mult timp, numai daca nu il resetezi tu.....
iar pe memoria cealalta, 2, ai consumul din ziua curenta, sa zicem...

daca am gresit sa ma corectati..., ok?

Multumiri in fata frontului...
ovi62994
QUOTE(dragos65846)
cat ti-a luat la 160 km/h instant?

eu am condus un GOLF 4 Variant 1.9 TDI 90 CP si la 160 km/h constant, consumul instant era undeva in jur 6%.....
probabil ca la masini cu mai multi CP consumul scade .... asa e????

cine mai scrie ceva valoare?
robert
la mine e cam invers:
memorie 1 consum mediu, nr kilometri parcursi, viteza medie, care se reseteaza automat daca masina e oprita mai mult timp
memorie 2 consum mediu si restul care nu se reseteaza decat daca vrei(reset)
MARIUSC
QUOTE(robert)
la mine e cam invers:
memorie 1 consum mediu, nr kilometri parcursi, viteza medie, care se reseteaza automat daca masina e oprita mai mult timp
memorie 2 consum mediu si restul care nu se reseteaza decat daca vrei(reset)


asa e la toate...memoria 1 e memoria pe termen scurt, si se auto-reseteaza dupa cateva ore de motor oprit, memoria 2 se reseteaza manual, deci poti afla consumul pe cati km vrei tu. Oricum, este o estimare, si cel mai corect se determina consumul prin metoda plin-plin. La mine am intalnit erori de pana la 0,5 l % (e cam acelasi CB).
Un sfat, daca vreti economie, folositi mult frana de motor (decelerarea), pentru ca atunci CB-ul taie alimentarea (consum instant 0,0).
ovi62994
QUOTE(MARIUSC)
Un sfat, daca vreti economie, folositi mult frana de motor (decelerarea), pentru ca atunci CB-ul taie alimentarea (consum instant 0,0).


Da, e adevarat, la frana de motor ai consum 0,0 l/100km, dar e un german care e recunoscut pentru "ture" prin Europa cu masini care le scoate consum mediu mai mic decat scrie in certificatul de conformitate... ala zicea ca sa nu folosesti deloc frana sau frana de motor decat chiar in cazuri extreme... si asa e ... cand folosesti frana de motor ai consum instant 0,0 l/100km, dar cand vrei sa ajungi inapoi la viteza initiala consumul instant poate ajunge la 15-20l/100km...deci consum cam mare....
daca ai o medie de 5,5 l/100km cand mergi 500 m cu 0l/100km nu castigi prea mult ca dupa aia mergi inca 500m cu 15-20l/100km....

cam asa sta treaba....
ovi62994
QUOTE(ovi62994)
.....pe o memorie (probabil ca 1) ai un consum mediu pe o perioada mai lunga, care nu se reseteaza de la sine chiar daca masina stationeaza mai mult timp, numai daca nu il resetezi tu.....
iar pe memoria cealalta, 2, ai consumul din ziua curenta, sa zicem...

daca am gresit sa ma corectati..., ok?


Nici eu nu am mai stiut sigur daca pe 1 sau pe 2 e consum mediu pe o distanta mai lunga, de aceea am scris "probabil pe 1"
Imi cer scuze de greseala.... biggrin.gif .... :brilsmurf:
MARIUSC
@ovi..nu-i nevoie de scuze...suntem aici sa invatzam unii de la altii..biggrin.gif
Cat despre frana de motor, eu nu vorbeam de frana de motor la drum intins, ci in oras, de ex, adica sa nu se scoata pe liber cand urmeaza sa se opreasca la semafor, si sa incetineasca doar din frana. Evident ca la drum intins, e mai economic sa pastrezi o viteza constanta, din acceleratie...probabil nu m-am exprimat foarte clar... biggrin.gif
ovi62994
QUOTE(MARIUSC)
Cat despre frana de motor, eu nu vorbeam de frana de motor la drum intins, ci in oras, de ex, adica sa nu se scoata pe liber cand urmeaza sa se opreasca la semafor, si sa incetineasca doar din frana. Evident ca la drum intins, e mai economic sa pastrezi o viteza constanta, din acceleratie...


Asa da... in oras asa e ca e mult mai bine sa o lasi in frana de motor decat la liber
... eu am mai condus masini (VW-AUDI) cu BC si consumul normal pe loc in relanti e 0,6-0,7l%, dar daca o mai lasam la liber pe drum uneori se intampla sa ramana consumul instant pe undeva pe la 5-6l%, iar la Golf 4 1.6i benzina chiar si mai mult... poate era "bug" de BC, o mica greseala si nu reflecta realitatea, dar asa afisa.....

MARIUSC, nu stii se poate adauga BC la un Golf care nu are din fabrica?????...
MARIUSC
Tehnic se poate, practic, nu merita. Costurile sunt prea mari...imagineaza-ti ca doar maneta de stergator ce trebuie schimbata, costa de ordinul milioanelor (2-3). Pentru mai multe detalii, dar si alte info' despre Golf, te invit sa dai un search in forumul www.vwforum.ro. Sunt o gramada de utilizatori de Golf, foarte priceputi. Problema ta o gasesti dezbatuta aici: http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=2888&st=20
iar ultimul post e edificator in privinta complexitatii problemei..Dar daca ai bani..biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.