Help - Search - Members - Calendar
Full Version: megane nou vs passat sh
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
florin61801
a fost vreo discutie pe tema asta?
daca nu, ma intereseaza parerile voastre in cazul versiunilor diesel
DORU
Ce motorizari diesel ai in vedere in cele doua cazuri? Ce versiuni de caroserie: sedan sau combi?
florin61801
1.5 dci la reno ( e o oferta acum la 14-15 000 E) versus aceiasi bani pt vw (creca 1.9 tdi)
ma intereseaza ca fiabilitate in timp avand in vedere ca una e 2006 si cealalta 2002-2003 dar si costurile de intretinere dupa achizitionare- daca se poate...
G e o r g e
costurile de intretinere sunt clar mai mici la reno .
dutu65393
Totusi da si tu mai multe detali biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

In orice caz eu merg pe VW, chiar daca Meganul e nou totusi e un autoturism FRANTUZESCCC :bash:
florin61801
pai, detali...
oferta la reno e pt megane clasic, 1.5 dci, 80 cp, climatronic, geamuri el, oglinzi, radio cd..., ma rog, de toate...aproape 15 000
la banii astia pot lua un passat de 3 ani tot cu de toate, de 100 si ceva de cai, mult mai mare...
ma intereseaza dupa, in urmatorii 2-3 ani, daca pun in balanta reviziile+ itretinerea unui megane cu intretinerea unui passat de 3 ani...
a? ce credeti?
cum se comporta in timp aceste masini?
pot fi comparate?
guerilla
pai e simplu de calculat
15.000 euro ambele masini.
scazi intretinere (3 ani cu revizii la dealeri autorizati si cost de revizie pe care il iei de la orice dealer) si valoare de revanzare aproximativa la sfarsitul celor trei ani (cauti pe site-uri de specialitate valori aprixmative) si observi ca ai cheltuit in aceasta perioada cam asa :
Megane - aproximativ 7.000 euro
Passat - peste 10.000 euro
concluziile le tragi singur.
HalbaSus
Megane e o compacta, passatul e clasa medie... deci ai mai mult spatiu.
Megane-ul are 80 cp, la 15.000 iti poti lua passat de 130 cp...
Megane-ul e nou, are garantie... passatul e SH nu are garantie.
Intretinerea la megane o vei face la reprezentanta la passat probabil o vei face la un service independent deci reviziile vor costa cam la fel, daca in schimb vei face reviziile la reprezentanta VW atunci te vor costa cam dublu.

Partea nasoala e ca daca la passat ti se strica ceva serios (de exemplu suspensia fata care e destul de fragila pt drumurile de aici) atunci trebuie sa platesti din buzunar. Iar daca ai ghinionul sa-ti crape turbina sau pompa de apa... atunci o sa bagi mana destul de adanc in buzunar.

Eu sunt tip complet iresponsabil si setos de cai putere si as alege varianta SH pt simplul fapt ca primesc mai mult cai/euro... pe de alta parte daca iti cumperi un passat cu ~13-14 mii atunci iti mai raman niste bani pt situatii de urgenta (vezi turbina, suspensie, pompa de apa, sonda lambda, injectoare, etc...)

Partea buna e ca passatul se va deprecia mult mai putin decat megane-ul. In primul rand pt ca devalorizarea unei masini e cea mai puternica in primii 3 ani, iar in al doilea rand imaginea passatului in romania e mult mai buna decat cea a megane-ului.

In concluzie eu nu as alege nici passatul (pt ca e destul de scump, nu e tocmai un standard de fiabilitate, si mie sincer nu imi place) dar nici nu mi -as lua megane-ul pt ca dupa 3 ani va fi o masina fara garantie, cu un stol de greieri, pe care nu multa lume va dori sa o cumpere. Iar cum renault nu e tocmai vestit pt fiabilitate... s-ar putea sa regreti. Eu as lua ori o alta compacta noua (Opel Astra H spre exemplu) ori un alt SH... eventual tot o compacta SH dar ceva mai nou de 3 ani.
guerilla
QUOTE(HalbaSus)
Partea buna e ca passatul se va deprecia mult mai putin decat megane-ul. In primul rand pt ca devalorizarea unei masini e cea mai puternica in primii 3 ani, iar in al doilea rand imaginea passatului in romania e mult mai buna decat cea a megane-ului.

ia arunca un ochi sa vezi cat costa un passat cu 5-6 ani vechime si ai sa fii suprins biggrin.gif si nu te uita la preturile din Romania ca nu vor mai fi alea valabile. ci uita-te in europa de vest. daca isi va lua 6-7.000 de euro pe passat-ul ala sa zica bogdaproste. un renault cred ca il scoate la 8.000
HalbaSus
passaturile diesel de 5 ani au preturi (pe mobile.de) incepand de la 5700 euro.
megane-urile diesel de 3 ani (tot pe mobile.de) au preturi incepand de la 4000 euro.
robert
Ce Passat din 2001 incepe de la 5700 euro? Poate taxi break automat, cu 400.000 km la bord.Care desigur ca nu e elocvent.Am gasit chiar Mercedes E 220 taxi 2001 la 6000. Poti lua in considerare pretul asta?
Nu e chiar asa, sa fim seriosi.Un Passat cat de cat decent din 2001, model 5.5, incepe de la 8000 euro.La 15.000 de euro(cu taxe)gasesti masina excelenta,din 2003,pana in 100.000 km, foarte dotata, ca noua.
Depinde ce vrei.Parerea mea ca asta se incadreaza in eterna disputa masina noua, de clasa inferioara, sau SH,de clasa superioara.Multi au dilema asta.
Personal am ales a doua varianta.Pentru ca nu tin masina foarte mult timp(maxim 2 ani), prefer sa nu pierd foarte mult din devalorizare(ceea ce la o masina noua este, inevitabil, o mare problema)si sa merg si mai confortabil,pe bani mai putini.Daca stii sa alegi masina,si apoi sa o intretii, nu o sa ai probleme.
DORU
Dificil de ales. Totusi, desi punem in balanta masina noua vs. masina SH, fiabilitate sau preturi de intretinere apropiate, eu as inclina spre Passat, nu pt ca imi place, ci pt ca primesc mai mult spatiu si mai multa putere in acesti bani. Iar varianta de care vorbea HalbaSus cu o investitie de maxim 14.000 euro si restul de pus la ciorap pt zile negre mi se pare ideala! Asa as proceda si eu...Nu vreau sa fiu OT, dar la maxim 14.000 gasesti si anumite marci din grupul VAG cu tractiune integrala...poate ma repet, dar zau ca AWD merita aceeasi bani ca un FWD, daca e sa fie SH.
ncristi
Ce imagine "frumoasa" are meganu laugh.gif

Eu astept de 1.5 ani si 30k sa se strice (conform diverselor forumuri) si inca nu s-a intamplat. Daca o sa se comporte ca symbolul probabil ca o sa mai am mult de asteptat smile.gif

Legat de ce as alege intre cele 2...tot megane smile.gif
guerilla
si eu acelasi lucru.. megane.
un passat de 3 ani, SH, as lua numai daca as schimba masinile anual, maxim un an jumate. altfel nu.
voi credeti ca un passat SH (deci deja are 2-3 ani masina) condus in romania inca 3 ani (asa cum spune omu ca vrea sa o tina) o va vinde, dupa 5-6 ani, la acelasi pret cu care se vinde acum o masina de 5-6 ani in germania de exemplu? eu m-as mira.
HalbaSus
QUOTE
voi credeti ca un passat SH (deci deja are 2-3 ani masina) condus in romania inca 3 ani (asa cum spune omu ca vrea sa o tina) o va vinde, dupa 5-6 ani, la acelasi pret cu care se vinde acum o masina de 5-6 ani in germania de exemplu? eu m-as mira.


Probabil se va vinde putin mai scump decat se vinde acum in germania o masina de 5-6 ani. Exista o tendinta ca preturile masinilor SH sa fie invers proportionale cu gradul de dezvoltare al unei tari. In plus majoritatea germanilor sunt maniaci, mananca kilometri pe paine, masinile la ei fac minim 30.000/an... majoritatea romanilor nu circula atat cu masina (deh, daca nu avem autobahn, ce sa-i faci)... desigur exista si exceptii dar vorbesc de majoritatea. Deci o masina de 5-6 ani in germania va avea undeva spre 200.000 km, in timp ce una care dupa trei ani (si sa zicem ~100.000 km) a fost adusa in romania va avea aproximativ 160.000 km.

Dupa cum am zis nu as lua nici passat nici megane, dar daca ar fi sa aleg intre cele doua atunci as lua passat sh + niste bani pastrati pt zile negre.
florin61801
[quote="HalbaSus"][quote]
.

Dupa cum am zis nu as lua nici passat nici megane, dar daca ar fi sa aleg intre cele doua atunci as lua passat sh + niste bani pastrati pt zile negre.[/quote]
daca nici passat nici megane nou, credeti ca ar fi mai indicat un vectra de 2-3 ani?
sau altceva sh, dar care pt mai putini bani ofera aceeasi fiabilitate?
Skywalker
Florine, draga, eu cu 15000 euro mi-as cumpara o Vectra C de noua in rate cu avans maxim si cu rambursare mai rapida a creditului ca si idee ai aici o varianta de Vectra C
QUOTE
1.8L-16V (140 CP) Easytronic, Auto/Man 5+1, Elegance la 16.900 CIP
dotari standard:
Franare de urgenta asistata.
ABS - frane discuri ventilate fata / disc spate.
Airbag-uri frontale si laterale conducator si insotitor & "Cortina" pentru cap fata/spate.
Senzor de ploaie.
Pilot automat.
Proiectoare ceata.
Comenzi radio pe volan.
Scaun conducator cu 6 reglaje.
Scaun pasager fata cu 4 reglaje.
Bancheta spate asimetric rabatabila.
CD-Radio CD 30, 6 incinte acustice.
Praguri laterale profilate, din plastic, in culoarea caroseriei.
Suport lombar pentru scaunul soferului.
Claxon bi-tonal.
Lampi semnalizare laterale si spate de culoarea galbena.
ESP+.
Bara de protectie fata tip "Sport".
Aer conditionat manual.
Lumini semnalizare laterale si spate de culoare alba.
Pregatire instalare plasa de siguranta bagaje in portbagaj.
Insertie cromata geamuri laterale.
Cotiera centrala fata.
Pachet "Depozitare".
Manere ext. usi si bandouri plafon in culoarea caroseriei.
Fara inscriptionare in partea stanga a capacului de portbagaj.
Fara inscriptionare in partea dreapta a capacului de portbagaj.
Fara inscriptionare tip motor.
Volan cu 3 brate.
Instrumente de bord pe fond negru.
Comanda vocala pentru kit telefon mobil.
Jante din otel tip "Structure" cu 5 brate si aparenta de aliaj usor, 6,5 J x 16.
CD - harta pentru sistemul de navigatie (numai pentru Radio DVD Navigatie).
Setare limba de afisare informatii, pentru computerul de bord.

si de aici iti mai pui ce vrei tu, eu zic ca iesi mai bine decat cu ce ai prezentat mai sus.
James Kilowatt
@Halba, Guerilla
Problema cu preturile SH cred ca s-a mai discutat tangential si pe alte topicuri. S-ar putea ca in eventualitatea intrarii in UE si a relaxarii regulilor si a taxelor preturile la SH sa scada destul de mult, asa ca eu personal nu sunt convins ca ACUM este momentul achizitionarii unui SH. As sta calm inca vreo cateva luni sa vad dincotro bate vantul inainte sa ma hotarasc. Deocamdata, preturile SH-urilor din Romania sunt aberante.
HalbaSus
Eu as merge mai degraba pe o vectra mai noua, problema la ei ca motoarele nu sunt tocmai sprintene, in afara de noul motor CDTI dar pe care nu il poti lua la banii astia nici macar SH, sau de ce nu un Astra H cu motorul 1.9 CDTI (SH iti iese cam in banii aia)... depinde si de nevoia ta de spatiu.

O alta optiune interesanta ar fi o skoda octavia sau un Golf V SH (eventual 4x4)...

La capitolul masini noi ai putea lua Astra H (benzina) sau Seat Leon Spirit (benzina sau motorina).

Cautand pe mobile.de am gasit spre exemplu Golf V cu motorul 2.0 TDI 140 cp la preturi care s-ar incadra in bugetul tau (cam 11 mii in germania, ajungi pe la 14.000 cu masina inmatriculata) sau chiar un Astra H din 2005 cu motorul 1.9 CDTI de 120 cp sau chiar si un A3 de prin 2004 (model care se fabrica si in prezent, in paralel cu sportsback-ul, doar ca recent i-au adaugat o grila single frame, grila pe care daca vrei poti sa ti-o pui cu ajutorul unui "single frame conversion kit" oferit de audi... )

P.S: ultima optiune A3, este extrem de subiectiva smile.gif
DORU
QUOTE(HalbaSus)
O alta optiune interesanta ar fi o skoda octavia sau un Golf V SH (eventual 4x4)...


Intr-adevar, asta aveam in vedere cand am scris ultima fraza in ultimul mesaj postat...
Baby Blues
In aceeasi dilema am fost si eu dar am avut de ales intre ceva cu mai putini bani: Clio, Fabia, Fiat, sau Hyundai, sau un Focus, Astra ori ceva de cenul acesta Sh.
Nu incerc sa dau sfaturi (pt o anumita masina)dar Renault-ul nu stiu de ce ziceti ca are imagine proasta? Eu cunosc destui proprietari de Renault, (inclusiv tatal meu) si nu am auzit sa aiba probleme. Adevarat ca nu se compara finisarile si calitatea materialelor de interior cu cele ale masinilor nemtesti. In schimb am intalnit passat-uri noi cu destule proble mai ales la partea de bucsaraie. Oricum preturile de intretinere sunt destul de scumpe la VW.
Eu personal am ales un Opel Astra din 2000, motor 2000,DTI 16 V si sunt f.multumit.( preturi mici de intretinere,etc).
L a 15000 sunt destul de multe variante inclusiv Opel AStra H, Focus( daca nu ma insel) sau alte compacte.
Eu daca aveam 15000 imi luam masina noua. Tu iei hotararea in functie de ceea ce consideri tu ca se muleaza pe portofel! biggrin.gif
Cuchi76282
Draga Florine, vezi ca dilema ta e pe cale sa ia sfarsit.
Acum, in luna Mai, pretul la orice Megane din stoc este cu 2166 Euro mai mic decat cel DDP, astfel ca daca Megane 1,5CDI de 80 cai era cam 15000, acum el este doar 12900.
Un motiv in plus sa iti iei Megane.
Totusi, pentru inca 1000 euro, fata de aia 15000, ai putea sa iti iei un Mitsubishi L200 de un an, bineinteles tot sh.
HalbaSus
L200 e utilitara... el vrea masina tongue.gif
Mikidutzaa
Sau poti sa iti iei o Toyota Corolla, ca si ei au acum reduceri (mie mi-a placut mult masina, e "bine facuta"+garantie 3 ani full, nu doar la motor si cutie).
Cuchi76282
Florin a mai cochetat cu ideea unui 4x4 prin alte topic-uri. Cat priveste Corolla, cred ca e mai mica si decat Megane si decat Passat. De la Toyota, apropiata ca dimensiuni este Avensis, dar e mai scumpa. Din ce am vazut eu, si SH-urile din Germania sunt scumpe.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.