Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Turbina pe Astra G
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
vma
Salut,

Am o Astra Y20DTH Sport. As vrea sa stiu daca se poate inlocui turbina care este pe masina (cred ca Garrett gt 15) cu una de pe Opel cu motor de 2.2 diesel, adica cu Garrett gt 18. Daca se poate ce mai trebuie inlocuit in afara de turbina? Sau mai exista alte turbine ce se pot pune pe Astra si sunt mai mari decat cea de pe Y20DTH?

Multumesc!
HalbaSus
Ar fi mai simplu sa incepi cu o chipuire, defapt daca schimbi turbina cred ca oricum va trebui sa reprogramezi ECU-ul pt noua turbina.

P.S: Vezi ca turbo mai mare = turbo lag mai mare.
florin55503
si oricum investitia ar fi destul de mare. cel putin 1500 de euro. mai bine un chip si scoti cam 125. cred ca e suficient
vma
chip-irea vine oricum in cateva zile. Cat despre turbina, oricum o sa o iau de dincolo si am inteles ca ajung pana in 500E. Intrebarea ea daca tre sa mai schimb ceva pe langa.. daca mai trebuie si pompa, injectoare... atunci ma las pagubas. Speram in total la un 140HP.
HalbaSus
Un chip + filtru de aer (si eventual o evacuare) te duce la ~130 cp, poate chiar un pic peste... Eu zic sa lasi in pace turbina smile.gif.
vma
Am renuntat la ideea de a schimba filtrul de aer si evacuarea. Se pae ca nu numai ca nu ajuta la motoarele diesel dar mai mult dauneaza. Filtrul sport poate dauna debimetrului care se arde in urma incarcarii cu ulei de la filtrul sport.
Se pare ca si evacuarea reduce turbolag-ul, duce la o accelerare mai rapida a volantei dar se pierde cuplul. Si daca la diesel pierzi cuplul cu ce mai ramai?
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm
Vlad6
sfatul meu este sa lasi chipul dupa ce schimbi turbina daca nu s-ar putea sa fie nevoie sa mai faci chip-ul o data ......... parerea mea
Andrei Suzuki
QUOTE(vma)
Filtrul sport poate dauna debimetrului care se arde in urma incarcarii cu ulei de la filtrul sport.

De unde ulei de la filtrul sport?
HalbaSus
QUOTE
Am renuntat la ideea de a schimba filtrul de aer si evacuarea. Se pae ca nu numai ca nu ajuta la motoarele diesel dar mai mult dauneaza. Filtrul sport poate dauna debimetrului care se arde in urma incarcarii cu ulei de la filtrul sport.


Care ulei ? Filtrul meu nu are nici urma de ulei. Debitmetrul e la locul lui, up & running... Filtrele testate pe pagina aia sunt RUBISH, GUNOAIE... am avut si eu unul K&N... nu face absolut nimic. Problema cu filtrele stock nu e tocmai cutia filtrului de aer. Filtrele ar fi suficient de permisive, dar datorita faptului ca deobicei cutia e prost gandita (defapt e bine gandita pt ca ia in considerare mai multi factori: zgomot, consum, etc...). Prima modificare eficienta pe care am facut-o la opelul meu a fost sa deconectez cutia filtrului de aer de la labirintul prin care tragea aer de afara... Cu aceasta modificare atat filtrul K&N cat si filtrul stock de hartie s-au comportat IDENTIC. In schimb un filtru sport conic face o diferenta ENORMA.

Evacuare sport nu am deci nu stiu ce diferenta face la diesel... nu prea vad de ce ar reduce cuplul dar ma rog... e posibil.
vma
nu pot sa iti spun exact ce se intampla sau ce nu se intampla cu filtru sport pe diesel dar am luat la rand forumuri din romania si din afara, am citit de mi-au iesit ochii si am numarat parerile pro si contra. Am ajuns la parera ca sunt mult mai multe pareri contra iar motivele expuse de mine mai sus sunt cele pe care le-am intalnit cel mai des.
florin55503
pai daca faci chip la masina si apoi ii pui turbina masina trebuie rechipuita . masinii ii trebuie o configuratie optima pt a functiona. eu nu stiu nimic cum ca daca iti schimbi evacuarea pierzi cuplul nu imi dau seama cum s-ar putea intampla asta. am vazut dieseluri cu evacuarea total schimbata inclusiv asa numitii serpisori (de aici se obtine cresterea de putere de fapt restul e doar sunet- se optimizeaza evacuarea gazelor) si cu crestere de putere din chip si se comportau foarte bine. si sunt destul de alergate.

eu am mers cu o vectra chipuita pe la 125 si se prezenta foarte bine. eu zic ca pe astra daca ii mai pui sii filtru sport si evacuare completa vei iesi pe undeva pe la 130. si nu vei avea probleme nici la motor


trebuie sa te gandesti ca daca iti pui o turbina mai mare s-ar putea sadauneze motorului
HalbaSus
QUOTE(vma)
nu pot sa iti spun exact ce se intampla sau ce nu se intampla cu filtru sport pe diesel dar am luat la rand forumuri din romania si din afara, am citit de mi-au iesit ochii si am numarat parerile pro si contra. Am ajuns la parera ca sunt mult mai multe pareri contra iar motivele expuse de mine mai sus sunt cele pe care le-am intalnit cel mai des.


E masina ta, deci nu ma bag, si eu am citit pe nenumarate forumuri de la noi si din afara ca filtrul sport pe diesel e frectie si mai si dauneaza. Eu cred ca este un mit. Desigur chipuirea aduce performante muuuuuuult mai mari decat filtrul. Dar pe de alta parte filtrul sport ajuta mult mai mult motoarele turbo decat pe cele normal aspirate (indiferent ca sunt benzinare sau diesel), la fel cum chipuirea ajuta mai mult un motor turbo, la fel si filtrul sport ajuta mai mult un motor turbo.

Chestia cu "se arde debitmetrul daca il pui pe diesel" mi se pare o idiotenie, se poate sa se arda debitmetrul, dar benzinarele normal aspirate nu au debitmetru ? alea nu se ard ? Cred ca ideea cu "s-a stricat debitmetrul" provine de la masinile TDI, care din cate am inteles (nu am avut curiozitatea sa verific) au senzorul MAF in interiorul cutiei filtrului de aer, deci odata cu indepartarea cutiei filtrului de aer trebuie sa repozitionezi senzorul MAF, fiind o chestie destul de sensibila aceasta operatiune a dus uneori la defectarea acestui senzor. Dar debitmetrul nu se defecteaza de la mai mult aer "inhalat"...

Oricum, schimbarea turbinei e o operatiune mult mai periculoasa pentru motor decat filtrul sport sau evacuarea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.