QUOTE(vma)
nu pot sa iti spun exact ce se intampla sau ce nu se intampla cu filtru sport pe diesel dar am luat la rand forumuri din romania si din afara, am citit de mi-au iesit ochii si am numarat parerile pro si contra. Am ajuns la parera ca sunt mult mai multe pareri contra iar motivele expuse de mine mai sus sunt cele pe care le-am intalnit cel mai des.
E masina ta, deci nu ma bag, si eu am citit pe nenumarate forumuri de la noi si din afara ca filtrul sport pe diesel e frectie si mai si dauneaza. Eu cred ca este un mit. Desigur chipuirea aduce performante muuuuuuult mai mari decat filtrul. Dar pe de alta parte filtrul sport ajuta mult mai mult motoarele turbo decat pe cele normal aspirate (indiferent ca sunt benzinare sau diesel), la fel cum chipuirea ajuta mai mult un motor turbo, la fel si filtrul sport ajuta mai mult un motor turbo.
Chestia cu "se arde debitmetrul daca il pui pe diesel" mi se pare o idiotenie, se poate sa se arda debitmetrul, dar benzinarele normal aspirate nu au debitmetru ? alea nu se ard ? Cred ca ideea cu "s-a stricat debitmetrul" provine de la masinile TDI, care din cate am inteles (nu am avut curiozitatea sa verific) au senzorul MAF in interiorul cutiei filtrului de aer, deci odata cu indepartarea cutiei filtrului de aer trebuie sa repozitionezi senzorul MAF, fiind o chestie destul de sensibila aceasta operatiune a dus uneori la defectarea acestui senzor. Dar debitmetrul nu se defecteaza de la mai mult aer "inhalat"...
Oricum, schimbarea turbinei e o operatiune mult mai periculoasa pentru motor decat filtrul sport sau evacuarea.