Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fabia intrebari
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Sorina75761
Salut

Tocmai am dat comanda de skoda fabia, 64 cp, pachetul dinamic II.
cei de la avia nu stiu sa imi spuna cu ce anvelope vin jantele de 15, stie cineva?
as apercia si alte pareri in general, eu mi-am dorit mult masina asta si am refuzat oferta polo sau alte vaariante, cum e in general? am citit pe forum de ceva probleme cu suspensia spate, e adevarat? cum sta pe curbe? cum e cu reviziile sunt scumpe?

multumesc
G e o r g e
motorul e prea mic pentru caroseria aia .

cam atat am de obiectat .


PS : muuuuuuuuuuult prea mic ...
Meditatorul
stai linistita!

motorul este mic, intradevar, insa o vei folosi in oras?

daca da este ok, daca nu esti vitezomana si esti multumita ca masinuta sa te duca unde ai nevoie intr-un timp rezonabil este foarte bine.

daca mergi tu singura sau cu inca o persoana este ok!

insa daca o umpli si iesi in afara orasului si mai vrei sa faci si cate o depasire, atunci trebuie sa fii atenta pentru ca nu te va ajuta prea mult motorul.
Sorina75761
stiu ca masina are motorul mic dar, de, ce sa faci dupa buget smile.gif
insa merg doar in oras si de obieci singura , doar ca imi place sa merg un pic sportiv si de aceea vroiam sa stiu cum se comporta in curbe de ex...
oricum de la matiz la fabia...

mai astept pareri
mersi
Butnaru71161
cunosc pe cineva care are fabia 64 cp, si are un consum in oras de 10l. si asta dupa rodaj. este enorm.
si nu conduce sportiv si singura in masina.
Sorina75761
doamne 10 l in oras - poate e o exceptie ?!
acum nu va imaginati ca vreau raliu prin oras - sunt constienta de ce se poate
revin la intrebari: reviziile sunt scumpe? ce ulei e mai bun? ce probleme sunt cunoscute?

multumesc frumos
G e o r g e
e motorul PREA MIC !!!!! d'aia consuma cat consuma !!!
DORU
Pentru o domnisoara si pt traficul din oras, este ideala.
Motor in 3 cilindri 12v sprinten, consum decent (intra la www.skoda.ro sau pe aviamotors.ro sau bradytrade.ro pt cifre declarate de producator), cred ca vei fi multumita. Reviziile sunt "in grafic" dpdv al costurilor, uleiul recomandat este cel folosit de VAG, la fel ca si alte consumabile. Iti recomand sa citesti manualul masinii din scoarta in scoarta si sa intrebi orice este insuficient explicat sau inexistent in privinta masinii tale. Chiar aici pe forum... arigato.gif
Sorina75761
Multumesc
va scriu detalii cind vine masina smile.gif
DORU
Te asteptam cu interes!
Stefan46415
Am o Skoda Fabia cu motor 1.2 HTP de 64 CP. Jentile de 15 pentru motor de 64 vin echipate cu anvelope 195/50/R15.
Legat de motor eu zic sa nu iti faci probleme. Si eu am crezut ca este un motor prea mic insa dupa 7100 km cu acest motor mi-am schimbat parerea. Cutia este foarte bine etajata si compenseaza cat de cat lipsa de putere. Evident nu se compara cu un motor de capacitate mai mare dar daca nu ai un stil de condus agresiv in afara orasului e ok. In oras este ok si daca vrei poti sa conduci si in forta in limita in care orasul permite asta. Singura conditie ca acest motor sa-si faca treaba este sa lucrezi corect cu regimul de turatii. Problema e ca va trebui sa schimbi mai des vitezele. Din ceea ce am observat motorul se simte bine in zona a 3000 de ture daca vrei ceva de la el.
Cine spune ca masina consuma 10 l in oras greseste, sau exagereaza. Consumul in oras depinde mult si de felul in care conduci si de distanta parcursa. Daca vei face 2-3 km in oras si vei conduce in forta poti avea consum de 10 l, poate chiar mai mare, insa de la 4 km in sus putin probabil sa ai 10 l/100. Cel mai bun consum care l-am scos eu cu acest motor a fost de 7.5 l/100. Media in oras este pe undeva pe la 8.2-8.5. La drum intins cel mai bun consum a fost 5.6 l/100 km.
In rest sper sa fi multumita de masina si de alegerea facuta.
MadMax
Consum la Fabie cu motor 1.2 64 cp in oras: 8 - 8,7 cateodata chiar si 7,8 . Despre motor, asa e, daca nu umpli masina are o comportare decenta, chiar buna. Insa in momentul cand sunteti 5, si mai faci si depasiri se simte nevoia de cp in plus...oricum, una peste alta, masina e ok.
Sorina75761
Baieti multumesc pt raspunsuri si incurajari

pt Stefan mai o intrebare: stiu dimensiunile anvelopelor dar nu stiam marca si la avia am vazut numai cauciucuri matoador si m-am speriat putin ( am avut pe un cielo hatcjback matodor si numai probleme am avut !) deci stii ceva de marca ?
ttheoro
Tocmai mi-am cumparat o Fabia 1.2 64CP HTP de la Avia. Sunt foarte multumita de mashina, dar nu mi-a explicat nimeni daca si cum sa ii fac rodajul. Pls help. Banuiesc ca drumurile prin Bucuresti, prin centru, la ora de varf, nu sunt cea mai buna solutie blush.gif
Sorin71828
In ceea ce priveste anvelopele de pe Fabia - tare ma indoiesc ca vreun dealer sa vinda in Romania Fabia cu anvelope de 195 ! In general anvelopele de pe Fabia sint montate in functie de gradul de echipare al masinii si incep de la 165 apoi 175 maxim fiind 185 ( la dotari full ) Pt. Romania, in general se monteaza Barum ( made in Cehia )

Pentru Teodora,
in general la acest tip de motoare nu sint restrictii pentru rodaj. Dar daca iti iubesti masina, totusi - cel putin pina la 3000 km - nu incerca sa te apropii de zona rosie a turometrului. Nu incerca depasiri la 90 km pe ora cu viteza a 2-a. Nu intra in concurs cu BMW-uri. Motorul de 1.2 este un motoras extrem de fiabil dar nu cere de la el imposibilul. Succes si sa o stapinesti sanatoasa !
Stefan46415
[quote="Sorin71828"]In general anvelopele de pe Fabia sint montate in functie de gradul de echipare al masinii si incep de la 165 apoi 175 maxim fiind 185 ( la dotari full ) Pt. Romania, in general se monteaza Barum ( made in Cehia )

Din pacate trebuie sa te contrazic. Eu am Skoda Fabia modelul Tour de France cu motor 1.2HTP si a venit echipata cu anvelope 195/50/R15. De asemena aceleasi anvelope se monteaza si pe Fabia RS.

Anvelopele pe masina sunt Dunlop.
ttheoro
Mersi mult. Stiu ca nu mi-am luat mashina de curse, oricum nu prea am ce cauta in zona roshie a turometrului biggrin.gif
DORU
Teodora si Cristina, ati ales masina ideala pt sexul frumos (ma refer la clasa din care face parte masina). Sa stapaniti sanatoase masinile !
ttheoro
Mersi mersi! :wave:
Sorina75761
multumesc si eu smile.gif
Sorin71828
QUOTE(Stefan46415)
Din pacate trebuie sa te contrazic. Eu am Skoda Fabia modelul Tour de France cu motor 1.2HTP si a venit echipata cu anvelope 195/50/R15. De asemena aceleasi anvelope se monteaza si pe Fabia RS.

Anvelopele pe masina sunt Dunlop.


Mai sus , Sorina intreba ce anvelope sint pe Fabia - pachet dinamic. Raspunsul meu ( anvelope Fabia 165,175 sau 185 - functie de pachetul ales ) se refera la Skodele Fabia "normale" .
Tu ai o Fabia speciala "tour de France " este o masina cu dotari full ( piele,volan sport, si alte minuni ) iar Fabia RS este o masina "de raliu" care poate ajunge la 17.000 euro ! Este normal ca la aceste dotari si preturi sa fie anvelope de 195. Dar majoritatea cumparatorilor opteaza pt. Fabia classic - si pe aceste masini nu vor exista niciodata anvelope de 195 ! Pina la urma avem amindoi dreptate !
ttheoro
update smile.gif

- cauciucurile sunt intr-adevar Matador
- mashina nu are probleme cu suspensiile, ba chiar dimpotriva, am nimerit prin nishte cratere enorme si inca mai am mashina; gropile "obisnuite" aproape ca nu se simt
- nu se simte ca e motorul mic, mai ales cand sunt singura in mashina; imi urca pante gen Palatul Parlamentului/ Academia Militara intr-a patra; e destul de sprintena mashina... ma rog, treaba se mai schimba cand e mai multa lume in mashina, dar si atunci merge cel putzin rezonabil
- singura nemultumire pe care o am (in legatura cu Avia, nu cu mashina) e faptul ca trebuia sa am ca preechipare audio 4 difuzoare... si cand m-am dus la un service sa imi monteze mp3player-ul au constatat oamenii ca de fapt am numai 2... si nici macar fire trase pt restul de 2 :evil:
ttheoro
am si eu nishte intrebari... probabil cam stupide:

- in torpedou am o pungutza cu nishte shurubele or smth, din plastic negru. la ce folosesc astea??
- in rodaj trebuie sa o tzin in turatii mici, adik sa schimb vitezele cat mai repede, nu?; dupa rodaj... cam pe la ce turatii ar fi mai bine sa schimb viteza (pt un raport bun performanta/consum)? am inteles ca la motorul asta de 1.2 64cp HTP ar fi cel mai bine pe la 3000... nu e cam mult?

Tks.
DORU
Iti sugerez sa citesti si cartea masinii, unele raspunsuri sunt deja acolo.
In plus, recomandarea este ca viteza maxima din perioada de rodaj sa nu depaseasca 2/3 din cea maxima. Turatia trebuie sa fie decenta in fct de treapta aleasa, asta insa nu inseamna sa mergi subturat.
ttheoro
Am citit cartea masinii, dar nu m-am lamurit pe deplin. incerc sa merg ok, nici sub, nici supraturat. nu-mi iese intotdeauna, ca am si muuuuuuuuuuuulta experientza la condus blush.gif , dar in 99% din cazuri e ok :angel: and getting better smile.gif

Ti-am editat mesajul. Te rog sa nu mai dai "quote" la un mesaj imediat anterior. Multumesc !
DORU
Pana la 1500 km schimba tr I, a II-a si a III-a pana la 2000-2200 rot/min. Evita frana de motor inutila. Mergi cat se poate extraurban circuland la viteze ct diferite (mergi 100 km cu 80-90km/h, alti 100km cu 100-120km/h tinand cont de viteza max permisa in acest interval). Succes!
ttheoro
Mersi pt raspuns. Si succes... sa fie, ca am nevoie blush.gif
DORU
Oricand ai nevoie de o sugestie, daca sunt in masura sa-ti raspund, iti stau la dispozitie. E valabil si pt ceilalti in egala masura...
a3des
Doru, ai si pentru mine o sugestie de rodaj la RS? Ca eu cate pareri am auzit nu au fost doua la fel. Inca nu am ajuns la rodaj ... dar e atata de grea asteptarea de nici nu pot sa va zic....
DORU
Adrian, te compatimesc, insa peste o luna te vei rasfata intr-o mica bomba... biggrin.gif

Rodajul la diesel e acelasi indiferent de putere, regim domol, fara fortari ale turbinei, acceleratii progresive, mers ct la viteze diferite, mai putine cozi la semafor, motorul se rodeaza in sarcina, nu la relanti. Toate astea primii 1500 km. Genul de conducere americana "just cruisin' "
Motorina verificata, nu din galeata... Nu recomand chiptuning pana la 7500 km, filtru aer admisie directa nici atat. Nu porni motorul daca ai cuplati consumatori gen A/C, mai intai pune totul pe OFF (tensiuni mari in cureaua compresorului AC si la distributie). In mare, asta ar fi...
a3des
Se multumeste frumos pentru sfaturi, imi place expresi ta "just cruisin", dar iti zic si eu una de la mine: "rollin' in my 1.9"
DORU
Astept sa ma "rollin' in your 1.9" si pe mine, anul acesta daca se poate. Si dupa rodaj... blush.gif

Arunca o privire si aici:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=50482#50482
ttheoro
mashinutza mea consuma de rupe. sau asha pare... computerul de bord imi indica un consum mediu la mersul prin orash, regim "din frana-n frana", de.... 13.5%. e la inceput mashina... are de-abia 500km, dar... totusi?????

in afara imi ia f putzin, adica pe la 6, chiar 5. cam la consumul asta ma asteptam... si in orash ma asteptam la un maxim 11 acuma, la inceput, si 8-9 dupa rodaj. incep sa nu mai sper la 8-9 in conditiile astea :ban:

m-am gandit ca poate nu imi indica bine computerul de bord si am calculat eu, in functie de kilometri parcursi prin orash/ benzina consumata... si am ajuns pe la o medie de 12. not good anyway :ban:

si.... consumul instant.... la un moment dat (la o pornire de pe loc) computerul mi l-a aratat ca fiind... 99l/100!!!!!!!!!!!!!!! (am vazut ca variaza mereu, de la 20 in sus, maxim pana atunci vazusem 48 parca) Asta in conditiile in care nu pornesc "cu scartz" de pe loc, ci mai curand calm...

deci... e normal ce se intampla?? se regleaza in timp?... what to do? blink.gif
DORU
Da, e normal, daca distanta parcursa de tine e scurta si preponderent urbana, deci stat bara la bara la semafoare. BC-ul nu isi intra in parametri decat dupa 30-35km parcursi. Apoi daca pleci cu "scart", e normal ce vezi la consumul instantaneu.

Recomandari:
- masina e noua, fa un rodaj ca la carte (exista chair mai sus un link si niste sugestii pe care ai face bine sa le urmezi)
- dupa 1500 km, vei avea o scadere a consumului. Apoi, dupa 3-4000 km el se va apropia de cel declarat de producator. Asta daca vei tine seama de cele scrise in primul paragraf.
ttheoro
pai tocmai, spuneam ca NU plec cu scartz :angel:

incerc sa am grija de mashina, sa n-o turez etc, sa-i fac rodajul k la carte... totusi am nevoie de drumurile astea prin bucuresti... ca sa ajung la servici si back home, adica in jur de 20km/zi... prin centru... in general la ore de varf sad.gif

mersi de raspuns... daca faza cu consumul e doar temporara m-am mai linistit... sper sa supravietuiesc dpdv financiar pana se regleaza biggrin.gif
eddie
Faza cu consumul mare la masina noua este trombon.Daca exista asa ceva,poate fi neglijabil,dar...
Nu motorul masinii se lasa in asa fel incat sa scada consumul,ci obisnuinta soferului cu masina respectiva isi spune cuvantul in reducerea consumului de carburant.
a3des
Inclin sa fiu de acord cu Edie, este necesar ca soferul sa se obisnuiasca cu noua masina, sa o cunoasca si sa o poata conduce corespunzator.
DORU
Adrian, exista voci "puternice" pe forumuri concurente sau pe Aria Auto de pe site-ul Computergames unde toti sunt soferi incercati (prin NFS...)
si care nu vor sa conceapa ca daca ajungi expert intr-un motor, poti bate recorduri de fiabilitate , consum redus, etc. Ce spui tu e de inteles pt un om pasionat si constructiv, destupat la minte... arigato.gif
a3des
Poate ca in alte parti rasuna "voci puternice", aici vad in schimb ca sunt oameni "simpli", rezonabili, deschisi la minte cu care e mai mare dragul sa stai de vorba. (hei, primesc un premiu pentru asta? biggrin.gif )
DORU
Desigur ! biggrin.gif :1: :proud:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.